Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Andy King op januari 08, 2025, 11:52:09
Klopt. Er moet in ieder geval een spits bij. Op het moment mis je een plan B als het even tegen zit.
dat plan b geneuzel. Welke club heeft wel een plan B.. je bent volledig afhankelijk van je materiaal. Met een goede spits heb je wel een plan B. Dan zet je de leeuw naast die spits. Dan kom je sowieso tot kansen in laatste kwartier.
Tis zo jammer dat het we niet voor promotie gaan. We hebben 8 wedstrijden verneukt waarin we absoluut beter waren. Met een goede spits win je daar minimaal 5 van. Is 15 punten. Dit jaar had makkelijk gekund. Het bestuur heeft Henk laten vallen vind ik. Eerst al toen Henk graag een assistent wou en het spitsen verhaal weten we allemaal

sunderland

Ons wisselbeleid is gewoon slecht. Vaak wisselen om het wisselen. Laatste wedstrijd R?lke eruit terwijl hij juist wel die naarling aankon in die 10 minuten die hij daar stond. Oerdomme wissel.

janou

Citaat van: sunderland op januari 08, 2025, 12:06:49
dat plan b geneuzel. Welke club heeft wel een plan B.. je bent volledig afhankelijk van je materiaal. Met een goede spits heb je wel een plan B. Dan zet je de leeuw naast die spits. Dan kom je sowieso tot kansen in laatste kwartier.
Tis zo jammer dat het we niet voor promotie gaan. We hebben 8 wedstrijden verneukt waarin we absoluut beter waren. Met een goede spits win je daar minimaal 5 van. Is 15 punten. Dit jaar had makkelijk gekund. Het bestuur heeft Henk laten vallen vind ik. Eerst al toen Henk graag een assistent wou en het spitsen verhaal weten we allemaal

Het stukje van dat je afhankelijk bent van je materiaal klopt volledig. Echter is de rest onzin ''Dan cree?r je sowieso kansen'' Waarop baseer je dat dan? Hoe ga je die kansen cre?ren dan? En w.b.t. die spits, als de nieuwe Haaland voor het oprapen was geweest, hadden wij nu al een nieuwe spits gehad. 

Daarnaast lulkoek dat we niet voor promotie willen gaan, dat willen we echt wel, maar als je ziet waar we vorig jaar stonden en nu is er gewoon een goede slag geslagen. Maar een promotie kan je niet toveren, dat doe je door geduldig en goed beleid en zoveel mogelijk uit de financi?le mogelijkheden halen.

En w.b.t. die wissel, enig idee wat het tactische idee hierachter was of heb je een mening zonder de uitleg te weten?

janou

Citaat van: Galdiano op januari 08, 2025, 12:04:58
Ik heb juist het gevoel dat na een wissel het echt niet gelijk beduidend minder is.

Centraal heb je Smand en Casas, prima wissels en eventueel de getalenteerde Jonker.
Op de backs heb je: Ottessen en Marsman, en Caschili bijna weer fit.
Middenveld heb je spelers als De Jong, Kieftenbeld en R?lke en terugkerende Schaapman.
Aanval heb je dun bezet.

Met een spits erbij heb je met Balk alweer een extra optie op de buiten.
Daarnaast zou Cambuur ook nog graag een buiten willen toevoegen.

Stel dat je een buiten en spits weet aan te trekken heb je echt wel een (zeer) sterke 12 tot 18 hoor.

Eens hoor, als iedereen fit is heb je voor de meeste posities een goede back up.

Echter zijn dit allen geen spelers die het verschil kunnen maken of makkelijk scoren. Breij, Antonia, Paulissen, Oratmangoen waren allemaal spelers die regelmatig een doelpunt konden maken. Dat is denk ik het verschil.

sunderland

Citaat van: janou op januari 08, 2025, 12:48:09
Het stukje van dat je afhankelijk bent van je materiaal klopt volledig. Echter is de rest onzin ''Dan cree?r je sowieso kansen'' Waarop baseer je dat dan? Hoe ga je die kansen cre?ren dan? En w.b.t. die spits, als de nieuwe Haaland voor het oprapen was geweest, hadden wij nu al een nieuwe spits gehad. 

Daarnaast lulkoek dat we niet voor promotie willen gaan, dat willen we echt wel, maar als je ziet waar we vorig jaar stonden en nu is er gewoon een goede slag geslagen. Maar een promotie kan je niet toveren, dat doe je door geduldig en goed beleid en zoveel mogelijk uit de financi?le mogelijkheden halen.

En w.b.t. die wissel, enig idee wat het tactische idee hierachter was of heb je een mening zonder de uitleg te weten?
jou verhaal is onzin. Als je ballen in de 16 pompt met Veerman de Leeuw 15 min lang komt er geen kans uit?  Dit jaar is de kkd het slechtste sinds jaren dus had het dit jaar echt gekund met een afmaker.

janou

Citaat van: sunderland op januari 08, 2025, 13:10:02
jou verhaal is onzin. Als je ballen in de 16 pompt met Veerman de Leeuw 15 min lang komt er geen kans uit?  Dit jaar is de kkd het slechtste sinds jaren dus had het dit jaar echt gekund met een afmaker.

Dat ligt er dus compleet aan hoe je die bal voor de goal wilt gaan brengen. Ook daar zit een plan achter, het liefst zo ver mogelijk op helft van tegenstanders en een schuine bal, anders heeft het vaak geen nut. Als de bal niet goed is/het type lange bal, dan kan je Haalland in de spits hebben, maar ga je niets cre?ren. 

En waarom is dit de slechte KKD sinds jaren? Omdat er ploegen in spelen die een kleinere naam hebben?

sunderland

Citaat van: janou op januari 08, 2025, 13:36:52
Dat ligt er dus compleet aan hoe je die bal voor de goal wilt gaan brengen. Ook daar zit een plan achter, het liefst zo ver mogelijk op helft van tegenstanders en een schuine bal, anders heeft het vaak geen nut. Als de bal niet goed is/het type lange bal, dan kan je Haalland in de spits hebben, maar ga je niets cre?ren. 

En waarom is dit de slechte KKD sinds jaren? Omdat er ploegen in spelen die een kleinere naam hebben?
dat zie je toch zelf ook wel. Of volg je het niet? Er is niet echt een ploeg die er boven uitsteekt en ik kan geen ploeg noemen die er echt boven uitsteekt wb goed voetbal. Exelcior en Volendam hebben het voorin goed voorelkaar maar verder ook niet .. Andere jaren wel. Verder is het nivo vaak onthutsend. Vooral van plek 5 tot 18 is het slecht

denistel

de kkd is dit jaar zeker wel minder dan de afgelopen jaren hoor.

Galdiano

Citaat van: janou op januari 08, 2025, 13:36:52

Heeft niks met grote van naam te maken.

Elk seizoen heb je ??n of twee clubs die er bovenuit steken.
En die zijn er nu niet. Excelsior en Volendam scoren veel, maar zijn ook op bepaalde gebieden kwetsbaar.

Wij krijgen de minste doelpunten tegen, met ??n of twee gerichte versterkingen doen wij absoluut mee.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

janou

Citaat van: Galdiano op januari 08, 2025, 15:03:39
Heeft niks met grote van naam te maken.

Elk seizoen heb je ??n of twee clubs die er bovenuit steken.
En die zijn er nu niet. Excelsior en Volendam scoren veel, maar zijn ook op bepaalde gebieden kwetsbaar.

Wij krijgen de minste doelpunten tegen, met ??n of twee gerichte versterkingen doen wij absoluut mee.

Ik vind Volendam er wel bovenuit steken met die spelers hoor, die gaan echt wel promoveren. Excelsior is idd wisselvallig en zou je in theorie nog kunnen pakken. Afgelopen jaren is alleen Heracles en Zwolle in 21/22 ruim kampioen geworden. Verder was het verschil tussen de nummer 2 en 3 vaak heel klein, kijk maar terug. Daarnaast is de rest van Nederland van mening dat Volendam en Excelsior erboven uitsteken. Is een deel scorebord journalistiek, maar feit is dat wij ook niet geheel objectief zijn waarschijnlijk  8P

Overigens is dit wel een argument om te zeggen dat er idd nog van alles mogelijk is met wat gerichte versterkingen aangezien de verschillen toch niet heel groot zijn vaak.  |:)

Probleem is dat die ''gerichte'' versterkingen in de winter bijna nooit positief uitwerken naar mijn gevoel, moet je een beetje geluk bij hebben. Maar wellicht zit ik er naast hoor (Hopelijk), zou echt een wereldprestatie zijn als je dit jaar promoveert.

Andy King

Citaat van: sunderland op januari 08, 2025, 12:06:49

Je mag het geneuzel vinden. Jouw mening. Gelukkig ben je het wel met me eens dat als er een spits bijkomt we een plan B hebben. Zijn we daar wel over eens?

oscarsielstra

Citaat van: janou op januari 08, 2025, 09:17:08
Stukje van voetbalvisie is complete onzin. Cambuur heeft een bepaalde spelvisie en die spelvisie blijkt dit jaar ook gewoon te werken. Per tegenstander worden er accenten gelegd om zo tot kansen te komen. Dat ''Jezelf opnieuw uitvinden'' gebeurt constant, als er een tactische zet gedaan wordt door de tegenstander gaat onze TS bezig met een reactie daarop en visa versa.

Je bent gewoon afhankelijk van de kwaliteit van de spelers. Dit jaar ben je in bijna alle wedstrijden de betere en cre?er je gewoon genoeg kansen. Daarbij hebben we de minste tegendoelpunten. Dus je kan niet zeggen dat het tactisch niet klopt omdat we de kansen niet afmaken. Enkel tegen Emmen en Dordrecht had ik het idee dat het tactisch niet goed stond, en dan nog is het de vraag of het aan de tactiek lag of aan de uitvoering.

Jij mag het onzin vinden prima, jou mening  :thumbsup
Maar ik ben van mening dat er al langere tijd weinig voetbalvisie (niet spelvisie) aanwezig is.
Waar wil je over vijf jaar staan (organisatie, jeugdopleiding, middelen: financi?n, accommodatie, trainingscomplex etc)...
Ik zie, lees, ervaar en hoor er niets over.

We blijven hangen in henk zijn grillen ... een zoon die de scouting doet (niet gezond in een onafhankelijke organisatie) etc etc.
Met het vertrek van betere spelers en ook betere tactische mensen vind ik het enorm behelpen.

Ja, natuurlijk heeft met kwaliteit van spelers te maken .. logisch.
Maar als je onderliggende organisatie en financi?n en middelen niet goed zijn, ga je nergens komen.

papier

Citaat van: oscarsielstra op januari 08, 2025, 19:28:40
Maar ik ben van mening dat er al langere tijd weinig voetbalvisie (niet spelvisie) aanwezig is.
Waar wil je over vijf jaar staan (organisatie, jeugdopleiding, middelen: financi?n, accommodatie, trainingscomplex etc)...

We blijven hangen in henk zijn grillen ... een zoon die de scouting doet (niet gezond in een onafhankelijke organisatie) etc etc.
Met het vertrek van betere spelers en ook betere tactische mensen vind ik het enorm behelpen.

Maar als je onderliggende organisatie en financi?n en middelen niet goed zijn, ga je nergens komen.

Juist dat gedeelte heeft de club toch enorme stappen in gemaakt. Na dat bijna faillissement was er bijna niks meer behalve een schuld. Die is weg. Er wordt structureel zwarte cijfers geschreven. Er is een jeugdopleiding op poten gezet waarbij we nu zelfs spelers door zien breken. Er wordt nog gebouwd aan het nieuwe stadion die extra mogelijkheden met zich meebrengt. Er is een wens voor een eigen/vaste trainingslocatie. We hebben een technisch manager gekregen. Het scoutingsapparaat is en wordt uitgebreid. Allemaal dingen die duiden op een visie en duiden op ontwikkeling.

Gaat dat allemaal in een keer goed? Tuurlijk niet. Stadion duurt langer. Technisch Directeur was geen succes. Is men na dat soort dingen dan de weg kwijt? Nee, omdat men juist een stip aan de horizon heeft om naartoe te werken.

janou

Citaat van: oscarsielstra op januari 08, 2025, 19:28:40

Zeker mag ieder zijn eigen mening hebben, en ik ben hier ook om die van jullie te lezen :).
Maar ik vind het wel lastig dat jij van mening bent dat er weinig voetbalvisie is. Waar blijkt dat dan uit vraag ik mij af? Dat er voetbalvisie vertrokken is met Sandor/Pascal is duidelijk. Maar kan je mij uitleggen wat de voetbalvisie is van Rik Reinsma en wat de voetbalvisie is van Jeroen Burghout? Ik merk dat ik het lastig vind dat mensen hen gaan afvallen terwijl wij niet weten hoe zij het spelletje benaderen.

Zoals Papier aangeeft, al die 5-jaardoelstellingen zijn toch gewoon bekend? V.w.b. Zoon van Henk, als hij niet goed zou zijn in zijn werk zou hij allang weggestuurd zijn. Ik begrijp jouw opmerking wel dat dat normaal gesproken niet gezond is, dat lijkt mij ook niet het geval. Maar het is niet zo dat Henk als baas van zijn zoon fungeert toch? En als wij niet weten hoe zij samenwerken, hoe kunnen wij daar dan een oordeel over vellen?

In mijn optiek zijn juist alle onderliggende facetten bij Cambuur goed geregeld ten opzichte van andere clubs waar men met de waan van de dag meegaan en is dat de reden dat wij op lange termijn gaan groeien.

Oftewel: Ik begrijp eigenlijk niet waar jouw punten vandaan komen, want objectief heeft de club er nog nooit zo goed voorgestaan, en zijn alle plannen voor de komende jaren wel bekend toch? Zowel op organisatorisch vlak als op sportief vlak. Zou jij mij kunnen uitleggen hoe je tot die conclusie komt?

oscarsielstra

Citaat van: janou op januari 08, 2025, 20:39:39
Zeker mag ieder zijn eigen mening hebben, en ik ben hier ook om die van jullie te lezen :).
Maar ik vind het wel lastig dat jij van mening bent dat er weinig voetbalvisie is. Waar blijkt dat dan uit vraag ik mij af? Dat er voetbalvisie vertrokken is met Sandor/Pascal is duidelijk. Maar kan je mij uitleggen wat de voetbalvisie is van Rik Reinsma en wat de voetbalvisie is van Jeroen Burghout? Ik merk dat ik het lastig vind dat mensen hen gaan afvallen terwijl wij niet weten hoe zij het spelletje benaderen.

Zoals Papier aangeeft, al die 5-jaardoelstellingen zijn toch gewoon bekend? V.w.b. Zoon van Henk, als hij niet goed zou zijn in zijn werk zou hij allang weggestuurd zijn. Ik begrijp jouw opmerking wel dat dat normaal gesproken niet gezond is, dat lijkt mij ook niet het geval. Maar het is niet zo dat Henk als baas van zijn zoon fungeert toch? En als wij niet weten hoe zij samenwerken, hoe kunnen wij daar dan een oordeel over vellen?

In mijn optiek zijn juist alle onderliggende facetten bij Cambuur goed geregeld ten opzichte van andere clubs waar men met de waan van de dag meegaan en is dat de reden dat wij op lange termijn gaan groeien.

Oftewel: Ik begrijp eigenlijk niet waar jouw punten vandaan komen, want objectief heeft de club er nog nooit zo goed voorgestaan, en zijn alle plannen voor de komende jaren wel bekend toch? Zowel op organisatorisch vlak als op sportief vlak. Zou jij mij kunnen uitleggen hoe je tot die conclusie komt?

Kan de vraag makkelijk omdraaien ... heb jij wel eens een beleidsplan op organisatorisch of voetbal technisch gebeid gezien ?
Is er inhoudelijk wel eens een uitleg geweest van welke voetbalvisie Cambuur aanhangt ?
Zelf stel je al terechte vragen over Burghout en Reinsma ... en hebben ze de voetbalvisie al eens verwoord/ uitgedragen ???
Nee, je hoort er niks over precies wat ik beargumenteer.

Ik weet van deze zaken, omdat ik persoonlijk iemand ken die een behoorlijke tijd in het toezicht bij Cambuur heeft gezeten.
Hier heb ik enkele gesprekken mee gehad over de gang zake intern bij Cambuur.

Tel hier nog een aantal dingen bij op : veel wijzigingen in de rvc de afgelopen jaren, btw foutje directie, vd belt die iets anders gaat doen ... etc.
Ik zal nog maar niet over de bonussen beginnen.