Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Gabster

Citaat van: Gabster op november 02, 2024, 15:35:53

-  de eerste 4 wedstrijden was er 1 slecht, de Andere 3 wedstrijden domineerde Cambuur Maar had men Moeite met afmaken

- Milan & van de Water verlieten de club erg laat in de transfer periode. Dan weet jij dat het moeilijk wordt om nieuwe spelers aan te trekken. Er was een lijstje, Maar sommige targets wilden niet komen. Dit is ook gemeld via de media.

- Toch zijn er verschillende nieuwe aanvallers gehaald. Dit betekend dat deze spelers eerst Henk zijn spel moesten aanleren en dat men op Zoek moest naar de balans binnen het team terwijl de competitie voor de deur stond.

- aangetrokken centrale aanvaller blijkt geblesseerd, dit kwam pas na de keuring naar boven.


Dit betekende dat wij als supporters onze rust moesten bewaren en het team & Henk steunen.
In plaats daarvan waren er sommige supporters, waaronder Ype Smid, die gingen klagen en of aan de stoel poten gingen zagen van de Staf, vanwege hun eigen belang of hun korte termijn emoties.

Als jij je compleet voor gek vind aangestoken, dan ligt dat aan jouw.

jij als ervaren supporter had juist naar de lange termijn moeten kijken en je beter moeten verdiepen in hoe jouw club beleid voert, wat het 3 tot 5 jaren plan is, hoe de transfer window werkt en dat dit effect heeft op de eerste weken van de competitie, weten dat het groepsproces tijd in neemt, dat de aandacht bij de bouw van het nieuwe stadion lag maar dat men wel al de eerste stappen naar nieuw succes hadden gezet door het het aannemen van een nieuwe TD, uitbreiding van de eigen jeugd doorstroom, eigen jeugd ervaring laten op doen in de kkd, 5de budget van de kkd met doelstelling 5e plaats, etc etc.

Jij hebt zoveel informatie beschikbaar hier en via de nieuws organisaties, gebruik dat eerst en denk er over na voordat jij je voor gek vind aangestoken. Bewaar de rust omdat alle informatie die jij tot je beschikking had iedere supporter kon vertellen dat het allemaal wel goed komt en dat we voor de playoffs gaan.


Volg Cambuur al 45 jaar als supporter, maar hoe jij en anderen dit seizoen reageerden vind ik kortzichtig en niet getuigen van support voor de club en de staf.

Toch hoop ik dat jij blijft komen naar ons mooie nieuwe stadion, want de komende 3 jaar worden mooie jaren dankzij het gevoerde beleid van onze directie en Henk die met passie en kennis ons weer mooie wedstrijden zal geven.


Diekhuizen, wat nu kerel?

Das nummertje 6 !
Het balans was gevonden, spelers fit en je zag dat het begon te klikken.
Rust bewaren, lange termijn denken en dan komt het onder Henk wel goed.


In Henk we trust!

James

Het is altijd goed om Henk de Jong kritisch te volgen maar ontslaan nooit ook niet als het wel weer in mocht kakken. Henk de Jong is het beste wat Cambuur zich kan wensen. Een trainer die altijd loyaal zal zijn aan de club en, mits goed materiaal, ook altijd voor goed voetbal zal zorgen.

sunderland

Ze moeten om tafel om te verlengen. !

wiekie1969

Onvoorstelbaar deze man. Heb flink lopen te zeiken toen we zo laag stonden. De man bleef rustig en zette het elftal wat om. Dan bist een topper. Hulde. Nooit meer weggaan Henk. Tranen in de ogen.

De Gast

Zal Henk het vergeten dat de directie hem niet openlijk heeft gesteund een paar weken geleden? Zou ik niet.

papier

Citaat van: wiekie1969 op november 23, 2024, 08:29:56
Onvoorstelbaar deze man. Heb flink lopen te zeiken toen we zo laag stonden. De man bleef rustig en zette het elftal wat om. Dan bist een topper. Hulde. Nooit meer weggaan Henk. Tranen in de ogen.

Directie had hem idd direct moeten steunen zoals onder je post staat. Echter had Henk in mijn ogen wel eerder vast kunnen houden aan bepaalde spelers. Sommige plekken zijn nu eenmaal niet op champions league niveau, niet erg. Maar blijven staan draagt bij aan vastigheden en vertrouwen. Eerste periode wel iets teveel wisselingen in mijn ogen.

Bankzitter

#3981
Citaat van: De Gast op november 23, 2024, 10:05:22
Zal Henk het vergeten dat de directie hem niet openlijk heeft gesteund een paar weken geleden? Zou ik niet.

Henk moet gewoon zorgen dat er in de winter een mooi gat is naar de 9e plek en aanhaken bij de eerste 2. Dan kan hij eisen gaan stellen voor de selectie.

Het heeft verder goed uitgepakt dat Henk wat druk voelde om te presteren. Verder zal hij best nog wel door 1deur kunnen met De Graaf en Lambooij.

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

denistel

Citaat van: Grijskijkert op december 06, 2024, 19:23:32
Mooi dat Henk hier eens over begint...(en Andor er na vraagt)

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/17049773/henk-de-jong-begrijpt-hartenkreet-van-guus-til-er-wordt-zoveel-gepraat-dat-raakt-je

uiteraard is dat goed daar moet altijd plaats voor zijn maar toch denk ik dat er mensen
zijn die het veel moeilijker hebben dan profvoeltballers en dat er dan wel anders tegen
aan wordt gekeken. eigenlijk hebben ze 1 van de mooiste banen die er is en ja er komt
druk bij kijken en supporters pers enz roepen soms van alles maar dat is de voetbalwereld.
Het is de laatste 10 a 15 jaar goed veranderd omdat er veel meer media en vooral social media
aandacht ook is dus prima dat er aandacht voor is.Sommige dingen zijn voor supporters ook
lastig om te begrijpen zoals spelers die in het rood zitten enz enz .Las van Feyenoord dat
bepaalde spelers niet lang kunnen trainen omdat ze in het rood zitten en dat hoor je veel
vaker er wordt veel meer opgelet schijnbaar maar of dat allemaal even goed is betwijfel ik
soms.Ze zijn ze terughoudend daarin maar zo zie ik het.Als je 2 x 2 uur traint per dag heb
je 20 uur om je op te laden.er zijn mensen die pittig werk hebben en dat 8 uur per dag
5 dagen achter elkaar dus ik snap dan soms wel dat ze daar raar tegen aan kijken.

PePe

Wie kan het stuk in de LC over HdeJ hier plaatsen?

Grijskijkert

Citaat van: PePe op december 19, 2024, 22:59:22
Wie kan het stuk in de LC over HdeJ hier plaatsen?
Henk de Jong had het 'weleens lastig' de afgelopen maanden bij SC Cambuur: 'We zaten niet op ??n lijn'

Jonathan Ploeg ? Gisteren, 19:48 ? Sport

Hoewel de huidige stand op de ranglijst anders doet vermoeden, was het dit seizoen een flinke beproeving om in de technische staf van SC Cambuur alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.

Dat zei Henk de Jong donderdagmiddag na de laatste training in aanloop naar het duel met Jong AZ, de laatste voor de winterstop. Daarmee doelde de trainer op de nieuwe situatie die afgelopen zomer ontstond nadat assistent en vertrouweling Martijn Barto vertrok. Barto werd vervangen door Rik Reinsma, doorgeschoven vanuit de Onder 21.

?Dat was weleens lastig?, blikte de De Jong terug. ?We wisten gewoon nog niet zo goed wat we allemaal van elkaar konden verwachten, en ja, ook het vertrouwen in elkaar moest groeien. De conclusie was dat we in eerste instantie niet op ??n lijn zaten. Dat is een gevoel dat ik aan het begin had en vervolgens ook direct heb uitgesproken.?


Omdat de resultaten in die beginfase van het seizoen ook nog eens tegenvielen, besloot de trainer de meeste taken naar zichzelf toe te trekken. ?Ik heb weleens gedacht: komt dit wel goed? Dat kwam ook door de nieuwigheid en jeugdigheid van mensen. Deels volkomen logisch natuurlijk, want zij hadden nog nooit in zo?n proces gezeten.?

Getuige de vijfde plek op de ranglijst, staan de neuzen inmiddels redelijk dezelfde kant op. Dat wordt onderstreept door de woorden van De Jong. ?Die jongens weten nu precies hoe ik denk. Dus ik laat ze nu ook meer vrij. Voorheen moest ik zelf de kop er altijd bij houden, nu kan ik ook weglopen en maak ik me helemaal nergens meer druk om.?

?We moeten scherp blijven?

De taakverdeling in de technische staf luidt als volgt: Jeroen Burghout is verantwoordelijk voor het verdedigende aspect, Rik Reinsma zet de lijnen uit op het gebied van balbezit en aanvallen en Peter van der Vlag heeft de keepers onder zijn hoede en ondersteunt Burghout met de verdediging. De Jong overziet alles en hakt de knopen door.

?Als ik denk in te moeten grijpen, dan grijp ik in?, vervolgde de trainer. ?Zo voelde ik toen we twee dagen nadat we van De Graafschap hadden gewonnen weer op de club kwamen iets in de kleedkamer. Een gebrek aan scherpte. En dan knal ik er even in. Want hoe goed het nu ook gaat, we mogen niet verslappen. We moeten scherp blijven.?

Dat is ook het devies voor de wedstrijd tegen Jong AZ. Want met een nederlaag de winterstop ingaan, is iets wat ze in Leeuwarden hoe dan ook willen voorkomen. Niet voor niets spaarde De Jong dinsdagavond in de beker op bezoek bij RKC Waalwijk (4-1 verlies) een aantal basiskrachten, onder wie Benjamin Pauwels en Tyrique Mercera.

Tegen de Alkmaarders kunnen Mercera en Pauwels weer op een basisplaats rekenen. Doordat het duel met Jong AZ nog te vroeg komt voor Thomas Poll en Ilias Alhaft, mogen ook Tony R?lke en Fedde de Jong zich opmaken voor de basis. Matthias Nartey, net hersteld van een blessure, moet nog even genoegen nemen met een plek op de bank.

?Bekroning op unieke prestatie?
De Jong was opvallend positief gestemd over Jonathan Afolabi. De spits, die al maanden in de lappenmand zit, wordt ,,fitter en fitter?? volgens de trainer. ?Hij verplaatst zich zelfs hardlopend van het trainingsveld naar de club. Ik denk dat Jonathan inmiddels een kilo of drie ? vier kwijt is. Hij is er ?cht mee bezig. Dus ja, dat ziet er goed uit.?

Maar net als voor Poll en Alhaft, komt ook voor Afolabi het duel met Jong AZ nog te vroeg. En dus zullen de goals van iemand anders moeten komen. De Jong: ?Deze wedstrijd winnen zou geweldig zijn. Dat zou, als je ziet waar we vandaan komen, de bekroning zijn op een unieke prestatie. En wie weet wat er na de winterstop nog mogelijk is.?

'Ik kan wel liegen, maar weet het echt niet'
Vorig jaar rond deze tijd waren de contractonderhandelingen tussen SC Cambuur en Henk de Jong in volle gang. Uiteindelijk werd de verbintenis begin januari met een jaar verlengd. Zo vlot zal het dit seizoen niet lopen, lijkt het nu. De Jong zegt dat hij op dat gebied nog niets van de clubleiding heeft gehoord.

?Ik kan wel liegen, maar ik weet echt helemaal niets?, aldus de trainer. ?Ik wacht het af en als ik niks hoor, dan hoor ik niks. Daar kan ik verder niets aan doen. Ik snap het ook wel. De directie heeft het smoordruk met het nieuwe stadion. Laat dat eerst maar eens klaar zijn. Dat zou het mooiste zijn voor de club.?

?Wil de directie een andere kant op, dan komt er voor mij wel wat anders. Ik ga er niet om smeken en leef er ook niet meer naar. Ik ben zestig jaar, hoef me niet meer te bewijzen. Vlak voordat ik ziek werd, kon ik nog naar Japan. Zoiets, een buitenlands avontuur, heb ik nog wel ergens in mijn achterhoofd zitten.?

De Jong zegt zijn trainerscarri?re nog wel een aantal jaren door te willen zetten. Mede daarom begint hij eind december aan een zogeheten neuro-cursus. ?Die duurt vier volle dagen plus nog twee middagen en leert mij hoe ik mijn lichaam kan laten ontspannen na een wedstrijd, want ik slaap daarna nooit.?

?Ik leg mezelf de druk op om het op voetbalgebied voor iedereen goed te doen?, vervolgt De Jong. ?Dat zorgt onbewust voor stress. Daar merkt de buitenwereld niet zoveel van, maar is vooral voor mezelf vervelend. Het slurpt energie. Zeker met twee wedstrijden in de week zit je dan constant in het rood. ?
IN HENK WE TRUST!!!

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Arno A

Meest opvallende uitspraak van Henk : " we hebben tussen de twaalf en de vijftien punten laten liggen" Dat belooft nog wat voor de tweede helft! Negen potjes winnen zou genoeg moeten zijn om de nc te halen. Moet lukken toch?!

carlo de leeuw

Wat een prachtig figuur die Henk!!  Goeie feestdagen!  :camigo

denistel

Citaat van: Arno A op december 24, 2024, 12:34:23
Meest opvallende uitspraak van Henk : " we hebben tussen de twaalf en de vijftien punten laten liggen" Dat belooft nog wat voor de tweede helft! Negen potjes winnen zou genoeg moeten zijn om de nc te halen. Moet lukken toch?!

omdat we kwaliteiten missen dus maar zien hoe het na de winter gaat.er zullen
dan wel spelers moeten komen er zeker een spits.