Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Lambooij heeft van de directie de opdracht transferwaarde te cre?eren. Dus dan kom je met Pauwels, R?lke, Jansen en Casas boven op de lading O21 jongens die doorgeschoven zijn.
Henk wil direct prestaties, die zal met De Leeuw, Kieftenbelt, Diemers en Alhaft zijn aangekomen. Qua leeftijden is het niet heel erg in balans.

De selectie is wel op het spel van Henk samengesteld, denk niet dat hij daarover kan klagen.
De situatie met vd Water, Smit, vKaam ect kun je Lambooij ook niet verwijten.

papier

Citaat van: Bankzitter op oktober 04, 2024, 06:59:20
Lambooij heeft van de directie de opdracht transferwaarde te cre?eren. Dus dan kom je met Pauwels, R?lke, Jansen en Casas boven op de lading O21 jongens die doorgeschoven zijn.
Henk wil direct prestaties, die zal met De Leeuw, Kieftenbelt, Diemers en Alhaft zijn aangekomen. Qua leeftijden is het niet heel erg in balans.

De selectie is wel op het spel van Henk samengesteld, denk niet dat hij daarover kan klagen.
De situatie met vd Water, Smit, vKaam ect kun je Lambooij ook niet verwijten.

Poll heb je nog als misser. El HIlali paste totaal niet. Van Osch paste niet. Teveel werk om in 1 periode op te lossen. Had alleen een fitte spits moeten staan, dat is echt een absolute misser. Voor de rest is het beter in balans dan vorig seizoen in mijn ogen.

papier

Citaat van: denistel op oktober 04, 2024, 04:02:38
bij Lukkien zag je afgelopen seizoen dat er wel potentie in zat en dat ze gingen stijgen
die aanknopingspunten zie ik bij ons helaas niet

Werkt hij zelf ook in de hand door continue te wisselen.

papier

Citaat van: HanBerger058 op oktober 04, 2024, 08:01:54
Hier heeft dit forum in algemene zin wat last van ?selectief reageren?, en vooral als dit onderbouwde kritiek op Henk betreft ..

Henk heeft samen met zoon Ruben (hoofd scout) en Lambooij met de 4e/5e portemonnee van de KKD een selectie mogen samenstellen.
Mooi dat je hier vorige week achter bent gekomen. Nu kun je het iedere post aanhalen! Er zit een constatering in en je wil iets suggereren maar wat is de feitelijk onderbouwde kritiek hierin? Please elaborate.

CiteerHoe die balans is, ook qua salarissen; aan hen. Dat zijn keuzes.
Binnen welke randvoorwaarden? Ten eerste geef je aan dat wij de 4e/5e begroting hebben, wat is je bron bij dit argument? Ik kom niet verder dan de 6e obv transfermarkt. Daarbij is dit een begroting en dienen zij te werken binnen de randvoorwaarden (visie) die de club stelt. Je kan kiezen voor dure spelers die al wat gepresteerd hebben met het idee snel te presteren (geen garantie) of je kan kiezen voor goedkopere spelers die meer tijd nodig hebben en wellicht waarde cre?ren (geen garantie). Die visie daar zullen de heren zich in kunnen vinden en moeten conformeren maar dat is niet hun keuze.

CiteerDe ranglijst wordt normaal gesproken bepaald door de portemonnee. Met de 4e/5e sta je met geluk in de top 2, doe je het naar vermogen sta je 4e tot 8e, doe je het slecht 9e tot 12e en dramatisch .. dat is nu. En alweer.
Je bent denk ik de eerste die dit constateert

CiteerAl 7 maanden geen enkele speler die zich echt ontwikkeld (stabiel) en de speelwijze fladdert nog steeds alle kanten op. ?De inzet is er soms niet?, aldus Henk. Wanneer is deze TS een keer verantwoordelijk of neemt deze verantwoordelijkheid?
Of neemt de TM verantwoordelijkheid als hij constateert dat de staf niet alles heeft wat je zou moeten willen. Als er gepresteerd wordt zoals er wordt er gepresteerd dan zijn of de stuurlui niet voldoende capabel of is het schip niet in orde. Dan moet je aan een van die twee zaken draaien.

CiteerMet deze begroting en dit stadion kwebbelen over een 3 jaren plan, is niet alleen een gebrek aan ambitie en puur indekken. Het is bovenal een heel slecht signaal naar supporters en sponsoren!

Met dit stadion, de achterban en begroting kan en mag je doelstelling NIETS anders zijn dan directe promotie.
Dit is in mijn ogen echt totale onzin. De hele groei van de club, ingezet vanaf het moment dat Vd Belt is gekomen in pak hem beet 2010, is een van de lange adem. De schulden zijn niet in 1 seizoen weggewerkt, de plannen voor het stadion waren niet in 1 jaar gereed, het stadion is niet in 1 jaar gebouwd... sterker nog het is nog steeds niet af. En al die onderdelen raken een aspect, een gezonde financi?le basis. Want hoewel er een groot verschil is tussen correlatie en causaliteit is, zoals je zelf ook aangeeft, er een duidelijk verband tussen financi?n en kans op promotie.

Citeer
Dat zet een doel, dat daagt uit! Lukt het niet? Jammer dan!

Kennelijk is het doel gezet om binnen 3 jaar te promoveren. Dat jij het daar niet mee eens bent is dikke pech. Maar ik ga het hier maar bij laten verder want jij post toch om de haverklap hetzelfde terwijl je de club maar zeer beperkt volgt zoals je hebt laten zien.

janou

Citaat van: denistel op oktober 04, 2024, 04:02:38
bij Lukkien zag je afgelopen seizoen dat er wel potentie in zat en dat ze gingen stijgen
die aanknopingspunten zie ik bij ons helaas niet

Ben ik het totaal niet mee eens. Wij hebben echt een paar prima helften gespeeld en hadden veel meer punten moeten pakken. Dat het tot nu toe allemaal verkeerd valt is een ander verhaal. Tegen Emmen was het inderdaad slecht, aan de andere kant spelen wij Helmond helemaal weg en die staan nu bovenaan. Het is simpelweg gewoon grillig omdat het zo jong is. 

Maar wij hebben gewoon een selectie waar spelers met marktwaarde in zitten hoor. Nieling kan echt een prima CV worden, Pauwels heeft snelheid en een leuke actie, Cashcili was vorig jaar echt een verademing. Mercera en Narty ontwikkelen zich. Daarnaast een paar goede ervaren krachten.

Ik ben van mening dat we wat verder moeten kijken dan de afgelopen wedstrijd of alleen de ranglijst op dit moment.

Sta je na 25 wedstrijden nogsteeds zo, dan kan je inderaad kijken of verlengen met Henk slim is, ja of nee.

janou

Citaat van: papier op oktober 04, 2024, 08:15:21
Mooi dat je hier vorige week achter bent gekomen. Nu kun je het iedere post aanhalen! Er zit een constatering in en je wil iets suggereren maar wat is de feitelijk onderbouwde kritiek hierin? Please elaborate.
Binnen welke randvoorwaarden? Ten eerste geef je aan dat wij de 4e/5e begroting hebben, wat is je bron bij dit argument? Ik kom niet verder dan de 6e obv transfermarkt. Daarbij is dit een begroting en dienen zij te werken binnen de randvoorwaarden (visie) die de club stelt. Je kan kiezen voor dure spelers die al wat gepresteerd hebben met het idee snel te presteren (geen garantie) of je kan kiezen voor goedkopere spelers die meer tijd nodig hebben en wellicht waarde cre?ren (geen garantie). Die visie daar zullen de heren zich in kunnen vinden en moeten conformeren maar dat is niet hun keuze.
Je bent denk ik de eerste die dit constateert
Of neemt de TM verantwoordelijkheid als hij constateert dat de staf niet alles heeft wat je zou moeten willen. Als er gepresteerd wordt zoals er wordt er gepresteerd dan zijn of de stuurlui niet voldoende capabel of is het schip niet in orde. Dan moet je aan een van die twee zaken draaien.
Dit is in mijn ogen echt totale onzin. De hele groei van de club, ingezet vanaf het moment dat Vd Belt is gekomen in pak hem beet 2010, is een van de lange adem. De schulden zijn niet in 1 seizoen weggewerkt, de plannen voor het stadion waren niet in 1 jaar gereed, het stadion is niet in 1 jaar gebouwd... sterker nog het is nog steeds niet af. En al die onderdelen raken een aspect, een gezonde financi?le basis. Want hoewel er een groot verschil is tussen correlatie en causaliteit is, zoals je zelf ook aangeeft, er een duidelijk verband tussen financi?n en kans op promotie.

Kennelijk is het doel gezet om binnen 3 jaar te promoveren. Dat jij het daar niet mee eens bent is dikke pech. Maar ik ga het hier maar bij laten verder want jij post toch om de haverklap hetzelfde terwijl je de club maar zeer beperkt volgt zoals je hebt laten zien.

Uitstekend verwoord. _O_

Bankzitter

Als Henk een speler was zou ik zeggen, steekt niet in de beste vorm maar we weten dat ? ie wat extra?s kan brengen. Dus vertrouwen geven en voorwaarden scheppen zodat ?ie gaat presteren.

Overigens heb ik wel idee dat bij Henk nu wel en knop om
Is en hij puur focussed op resultaat en de lange termijn of goed voetbal lekker laat voor wat het is.

NRG

Citaat van: janou op oktober 03, 2024, 23:53:24
Ik vind dit allemaal zo kortzichtig. ?Je mag financieel niet meteen wonderen verwachten??

Nee je kan nu op het veld nog niet wonderen verwachten omdat we een compleet nieuw elftal hebben dat enorm wisselvallig is. En nu is er paniek omdat het tot nu extreem tegenzit en er 2 wedstrijden slecht gevoetbalt zijn. Emmen ben ik ook van geschrokken, maar er zit gewoon potentie in de groep.

Wij zijn net als alle andere clubs, als het even slecht gaat dan mag de coach oprotte en zoeken we alles waar we hem op kunnen pakken, zelfs Henk krijgt niet de tijd om te bouwen. Een nieuwe trainer heeft gewoon bijna nooit nut. Eerst was Ultee weg en dan zou het allemaal beter zijn. Nu bakt Henk er niets meer van. Komop zeg heb nou gewoon geduld net als bij Lukkien. Gaan genoeg punten pakken nog.

Mocht het hele jaar zo doorgaan kan je altijd beslissen om niet te verlengen, maar om na 8 wedstrijden zo met een legende om te gaan. Ik schaam mij kapot.

Ben ik kortzichtig omdat ik teleurgesteld ben in de resultaten tot nu dit seizoen? En waar pleit ik voor ontslag van de trainer? Ik verwacht echt geen wonderen, alleen zo slecht als het nu gaat had ik ook niet verwacht. Potentie in de groep is leuk, maar ik zie nul scorend vermogen. Voorlopig hebben we 6 keer gescoord in 8 wedstrijden en staan we 17e in de KKD. Ja. Ik ben teleurgesteld.

janou

Citaat van: NRG op oktober 04, 2024, 08:53:45

Ben ik kortzichtig omdat ik teleurgesteld ben in de resultaten tot nu dit seizoen? En waar pleit ik voor ontslag van de trainer? Ik verwacht echt geen wonderen, alleen zo slecht als het nu gaat had ik ook niet verwacht. Potentie in de groep is leuk, maar ik zie nul scorend vermogen. Voorlopig hebben we 6 keer gescoord in 8 wedstrijden en staan we 17e in de KKD. Ja. Ik ben teleurgesteld.

Ik vind het wel kortzichtig om te pleiten voor ontslag van Henk ja. Omdat 17e niet de plek is waar wij verdienen te staan op basis van spel. En ik niet geloof dat een andere trainer dit oplost, en wellicht het proces alleen maar vertraagd.

En voor de rest ben ik het echt wel met je eens. Ik ben ook teleurgesteld in de resultaten, had ook zeker niet verwacht dat het zo slecht zou gaan nog. Maar dat is voor mij niet de discussie, niemand is blij met hoe het gaat.

100% terecht dat je bent teleurgesteld, en dat ben ik net als jij.

Vlampiep

Dat supporters kritiek hebben op Henk en Lambooij is voetbal eigen. Er is gesteld dat promoveren binnen een bestek van 3 jaar het doel is.
Er staat nu een ploeg met een paar oudere spelers, waarvan een paar niet fit zijn en de rest is jonge onervaren maar wel talentvolle spelers.
Of het talent door zal breken is maar  de vraag, maar ook dat is inherent aan betaald voetbal. Nu blijkt dat het Henk na zijn herintreden niet kan brengen als voorheen is wat mij betreft niet abnormaal na het herstel van een heel nare periode. Na zijn herintreden kon hij zich niet beroepen op een sterke assistent net als Sandor, Sipke of Arne waarmee hij kon sparren. Nu blijkt dat de prestaties dramatisch zijn lijkt Henk hiervan het slachtoffer te worden, terwijl Lambooij en beleidsmakers aan de zijkant staan toe te kijken hoe hier een prachtig mens wordt afgefakkeld. Ik ben het ook lang niet altijd eens met Henk zijn knuffel gedrag, maar dat is hem eigen en hoort bij hem. Als de club Henk nu laat vallen is dit mijn laatste seizoen geweest dat ik in het stadion kom, waar overigens niemand wakker van zal liggen  maar wel een goed gevoel bij houdt dat ik niet langer een stel juppen  en Farizee?rs blijf steunen.

michello

Citaat van: Vlampiep op oktober 04, 2024, 09:06:31

Als de club Henk nu laat vallen is dit mijn laatste seizoen geweest dat ik in het stadion kom, waar overigens niemand wakker van zal liggen  maar wel een goed gevoel bij houdt dat ik niet langer een stel juppen  en Farizee?rs blijf steunen.

Z?, dat is nogal wat.  Ik denk ook niet dat ze dat gaan doen overigens. Wel heb ik wat een rare nasmaak gekregen van het interview bij de omroep gisteren.  Zijn eigenlijk meer vragen bijgekomen dan duidelijkheid. Je ziet wel dat er twee kampen aan het ontstaan zijn.  Zowel hier als op andere (social)media ( ik noem een Ype Smid ). Zo jammer dat het al zover is gekomen?

papier

Denk niet dat Henk ontslaan per se wat gaat oplossen. Ik irriteer me absoluut in het spel en het gebrek aan resultaten. Het grootste probleem dat ik constateer is niet dat het incidentele zien van goede momenten (daar waar Janou de focus op legt) maar er lijkt een structureel probleem te zijn die we niet weten te doorbreken. Het verhaal is nu hetzelfde als vorig seizoen: "het moet een keer goed vallen dan gaat het vanzelf lopen" daarnaast zitten we al voor het zoveelste seizoen op rij met aangetrokken spelers die niet of nauwelijks kunnen spelen. Dat kunnen we Henk ook niet verwijten, maar tegelijkertijd ook niet Lambooij want die is er nog maar net.... hoe krijgt de club dat omgebogen? Spelers die kunnen spelen vormen toch de basis voor resultaten :P

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Bankzitter

Stemmingmakkerij. Daar moet de club en Henk zich niets van aantrekken. Ze benaderen bij OF eerst een heleboel mensen die niet mee werken aan zo?n artikeltje en uiteindelijk zijn er nog 4 ijdeltuiten die dat wel doen.