Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

2 jaar bijgetekend  :proost
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

okkele

Citaat van: oost op oktober 01, 2024, 20:18:45
Wel bijzondere dat veel mensen beweren dat Henk alleen kan functioneren met goede assistenten.
Ben je dan als trainer gewoon niet goed genoeg? De hoofdtrainer bepaald hoe er gespeeld en getraind wordt. Als hij dat niet alleen kan kun je beter opzoek naar een ervaren trainer die dat wel kan.
yep.
de beste jaren van de jong waren de jaren dat arne slot alles bedacht.
hij is een goeie motivator maar dat maakt geen goeie trainer.
en bijna staan janken om een ingegroeide teennagel van pauwels is niet best, dan ben je de weg kwijt.
ik ben bang dat we hier niet van af komen en dit niveau behouden.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

PePe

Henk moet wel iets kunnen, immers dezelfde Slot heeft Cambuur toen geadviseerd om Henk terug te halen. Het kan wel zijn dat de visie van Henk is uitgewerkt.

Bankzitter

Ga de erelijst van Henk eens na, van amateur kampioen tot promoties. Ook een keurige 12e plek in de eredivisie. Dan moet je wel iets meer kunnen dan motiveren.

Slechte seizoenen vind je bij iedere trainer wel.

De vraag is, kan Henk dit nog omkeren?
Als Henk het niet kan , lukt een andere trainer dat wel?

Je moet daar wel 100% zeker over zijn om iemand als Henk te vervangen.
En er is ook nog het alternatief om investeren in de TD selectie en de selectie.
Dat is de beste optie.

De Gast

Werd Langeler bij Zwolle ook niet teruggehaald als kampioenenmaker en vervolgens op non-actief gezet? Na Emmen heb ik echt zoiets van: dit komt niet meer goed. En dan voornamelijk door dat constante onnodige gewissel. Maar goed, dan nog moet er veel meer gebeuren om het sportief om te draaien. Men lijkt op een dood spoor te zitten bij de club.

Vlampiep

Citaat van: denistel op oktober 01, 2024, 20:38:46
de assistenten die hij heeft gehad zeker slot en vd heide zijn tactisch beter toch
en henk was de verbinder en haalde makkelijk spelers binnen.en wat henk voor
ogen heeft is mooi en als het draait nog mooier maar als het niet draait dan is
het lastig voor hem om dan de boel om te zetten.ligt deels aan de spelers en
deels aan de ts is mijn mening,
Goed verwoord Denistel.

Scc0511

Het meest jammere vind ik dat je het momentum aan het verliezen bent. Je hoort op de tribunes al regelmatig opmerkingen van "volgende wedstrijd kijk ik wel voor de tv". Er MOET gewoon iets gebeuren. Al dan niet een nieuwe hoofdtrainer of een tactisch goede assistent met overwicht op de groep. Zo niet; dan speel je rond de kerst nog voor 7a8000 man.

Stevske

Waarom geen Rene vd Weij? Als je hem hoort praten in die podcast over ?we? en zijn kijk op het spelletje dan zou je zeggen dat hij wel wat kan/moet toevoegen. En een echte Liwadder.

Johan058...

#3683
Citaat van: Andy King op oktober 01, 2024, 20:41:04
Henk de Jong is een ervaren trainer. Nog niet eens zo lang geleden stond heel Leeuwarden te juichen dat hij weer trainer werd. Nu een slechte competitiestart en iedereen hier wil hem kwijt. En dan? Alex Pastoor? Alsjeblieft zeg? Paniekvoetbal van de bovenste plank. Gewoon koppie erbij houden en Henk vertrouwen geven. Een goede assistent erbij kan zeker geen kwaad, maar ook dat is geen garantie op succes. Gewoon doorgaan, verdediging dichttimmeren en zorgen dat je niet weer zoveel gemakkelijke tegengoals krijgt als tegen Emmen. Kansen krijg je sowieso wel. Dus eerst de nul maar eens houden. Succes, Henk!
Het is al langer niet om aan te zien dan alleen deze 8 wedstrijden.

janou

Citaat van: Stevske op oktober 02, 2024, 09:34:06
Waarom geen Rene vd Weij? Als je hem hoort praten in die podcast over ?we? en zijn kijk op het spelletje dan zou je zeggen dat hij wel wat kan/moet toevoegen. En een echte Liwadder.

Stukje ervaring kan ik begrijpen en dat Henk een ervaren man naast zich zou willen hebben.

Maar wie zegt dat de huidige assistenten tactisch niet hetzelfde denken? Waaruit blijkt dat? Wij zijn toch niet bij de tactische besprekingen? Dat VD Weij goed uit die podcast komt ben ik het echt wel mee eens (en ook nog een Cambuurman). Daar gaat het mij niet om. Maar zolang wij niet weten in welke mate zij verschillend denken is het toch gissen om hier een oordeel over te geven? En als wij dat niet weten, kunnen wij toch ook niet weten of zo'n toevoeging ervoor gaat zorgen dat wij opeens heel goed gaan voetballen? Of mis ik iets?

Wil prima geloven dat het een toevoeging kan zijn hoor. Wellicht dat iemand mij dat kan uitleggen?

sunderland

Citaat van: janou op oktober 02, 2024, 10:31:53
Stukje ervaring kan ik begrijpen en dat Henk een ervaren man naast zich zou willen hebben.

Maar wie zegt dat de huidige assistenten tactisch niet hetzelfde denken? Waaruit blijkt dat? Wij zijn toch niet bij de tactische besprekingen? Dat VD Weij goed uit die podcast komt ben ik het echt wel mee eens (en ook nog een Cambuurman). Daar gaat het mij niet om. Maar zolang wij niet weten in welke mate zij verschillend denken is het toch gissen om hier een oordeel over te geven? En als wij dat niet weten, kunnen wij toch ook niet weten of zo'n toevoeging ervoor gaat zorgen dat wij opeens heel goed gaan voetballen? Of mis ik iets?

Wil prima geloven dat het een toevoeging kan zijn hoor. Wellicht dat iemand mij dat kan uitleggen?
als je nu eens alles analyseert en ziet dan is het duidelijk toch? Henk wou het zelf ook. Zie wel eens bij de training en ook daar is het wat ja en amen. Ze kunnen best goede trainingen geven dat zal vast zo zijn. Het gaat om dat extra stukje in het spel zelf wat je misschien niet eens kan trainen maar kunt aangeven.
Had eigenlijk gehoopt dat er 1 deze dagen iemand zou bijkomen maar dat hoop ik al sinds maart.

michello

Henk nu ontslaan is echt het meest onverstandige wat je kunt doen. Ik weet wel zeker dat juist dat alleen maar meer onrust gaat geven en je gooit ook nog eens een dik jaarsalaris over de toonbank. Henk een andere functie geven in deze periode gaat ook niet gebeuren.

Dan kom je al snel op de optie om een trainer toe te voegen aan de staf. Iemand die juist niet hetzelfde denkt en alleen maar ja-knikt. Misschien wel iemand die je nu kunt laten aansluiten en het volgend seizoen ook samen met Henk(contract loopt af) wil doen.
Hoeft niet een ervaren man te zijn, dat waren Slot en Hulshof ook niet. 

Als je iemand erbij wil die ook de club kent dan kom je :

Van de Weij, Sierksma, Dijkhuizen of eventueel De Gier uit.


janou

Citaat van: sunderland op oktober 02, 2024, 10:42:19
als je nu eens alles analyseert en ziet dan is het duidelijk toch? Henk wou het zelf ook. Zie wel eens bij de training en ook daar is het wat ja en amen. Ze kunnen best goede trainingen geven dat zal vast zo zijn. Het gaat om dat extra stukje in het spel zelf wat je misschien niet eens kan trainen maar kunt aangeven.
Had eigenlijk gehoopt dat er 1 deze dagen iemand zou bijkomen maar dat hoop ik al sinds maart.

Ik probeer het e.e.a. uiteraard te analyseren. Wat jij aangeeft dat het op training ja en amen is, dat zou inderdaad een reden kunnen zijn om wat meer pit bij de TS te krijgen. Vraag daaruit is ook of dat ook niet aan spelers zelf ligt natuurlijk. Maar dat zou een valide argument kunnen zijn. 

Als het gaat om het stukje extra in het spel. Waaruit blijkt dat huidige dat niet hebben? Uit resultaten? Maken spelers dan opeens betere beslissingen in het veld of zijn ze minder slordig? En wat missen de huidige assistenten waardoor ze dat niet hebben?  En nogmaals, mocht het inderdaad nodig zijn ben ik echt wel voorstander van een ervaren man erbij. Ik ben er echter nog niet van overtuigd dat we daardoor opeens veel beter gaan voetballen.

Afgelopen zondag was de eerste keer dat ik het idee had dat we het tactisch niet op orde hadden. Kregen 0 druk op de tegenstander. De rest van de wedstrijden (m.u.v. Dordrecht) was tactisch niet het probleem toch? Hadden bijna alle potten moeten winnen, dat dat niet gebeurd is een ander verhaal en geeft ook zeker stof tot nadenken maar is .m.o. vorm en wellicht kwaliteit.

Vlampiep

Ook als het tactisch 100 % op orde is, maar het grootste deel de selectie niet in staat of bereid is 100 % inzet te geven is een trainer ook kansloos.
Je ziet de spelers van 30+  plus Balk en Poll zich het snot voor de ogen werken, maar bij het meer en deel van de jonkies is dit minder. Er zit wat dat betreft ook te weinig balans in de groep. Een wat gelouterde assistent zou zich meer als veld trainer bezig moeten houden en Henk zou zich dan meer op het individu en mentale rdeel kunnen richten.

PePe

Niet fitte spelers.

Mag je van een prof verwachten (als hij niet fit is) dat hij naast de reguliere trainingen, ook nog voor zich zelf nog extra trainingsarbeid moet gaan verrichten? Zodat hij sneller beschikbaar komt.