Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: Bankzitter op september 30, 2024, 10:00:34
Voor mijn gevoel is het een te lichte TS. En te veel wisselingen in het team.
Bij een achterstand raken spelers onzeker omdat de taktiek niet werkt en ze te snel geslachtoffered worden om de taktiek bij te stellen.

Gisteren had je moeten zorgen dat Ottensen niet 1-op-1 tegen een goede linksbuiten kwam te staan. Dat zou die zelf samen met Casas en Souren al moeten regelen.

Ik denk dat met Kieftenbelt en vMullem die jongen niet was verzopen.
Nu wissel je hem. Heb je volgende week weer een probleem met de keuze op de rechtsback.

De linkerkant was redelijk compleet met Mercera-Diemers-Pauwels.
Dat wordt ook weer uit elkaar gehaald ipv dat die 90 minuten samen spelen.

Dat vele gewissel gebeurde niet tijdens eerdere periodes van Henk en ook geen idee waarom dat nu anders is buiten een andere invulling van de TS.

toen hadden we een fitte selectie nou ken de helft amper 2x in 4 dagen spelen

denistel

Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 15:23:44
_O_ super verwoord

(Van der Weij kan dan meteen Berwout Beimers meenemen!)

Beimers is fysiek oek niet ok op dit moment,

Johan058...

Citaat van: sunderland op september 30, 2024, 12:18:07
nou ik liep gisteren met mijn dochter weg en dan zie je heel veel jongeren lopen en die betalen ook gewoon 225 e voor een seizoen kaart. Die voelen hun in de maling genomen want dat is een beste bak geld voor hun. We zeiden al dat als het straks koud wordt dan zie je ze niet meer met dit klote voetbal.
Al word het -7 ik zal er altijd staan. Al is het maar voor de sociale contacten. Het is voor de jongeren maar ook voor ons best wel een bedrag in deze dure tijden. Maar dat overleven we ook wel weer.

denistel

Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 15:30:35
Speelde gewoon 90 afgelopen zaterdag. Maar los van dit soort nutteloze toevoegingen, dit is een hele interessante speler. Heeft imo alles om nog eens de stap te maken. Emmen en Zwolle hebben hem ook op de radar gehad.

hoorde gister dat ie niet topfit is dus zeg het maar,is een leuke speler maar ja nog niet
1 profclub heeft de stap gewaagd

oost

Ik verbaas mij wel echt over het feit hoeveel mensen iedereen de schuld geven behalve henk de jong.
En nog veel meer mensen zijn na?ef en beseffen niet dat het nieuwe stadion een vliegwiel had moeten worden. Nu is het gewoon kut met peren.
Ik zie geen licht puntjes laat staan dat deze selectie zich nog kan ontwikkelen. Eerste 10 wordt een hele kluif. 

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Mattias op september 30, 2024, 08:24:51
Van Mullem behoorde tegen Utrecht bij de beste 3 en dan mag hij de bank warm houden. Geef spelers eens vertrouwen

Jij bent zijn grootste fan zeker? :)
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Galdiano

Citaat van: oost op september 30, 2024, 18:35:58
Ik verbaas mij wel echt over het feit hoeveel mensen iedereen de schuld geven behalve henk de jong.
En nog veel meer mensen zijn na?ef en beseffen niet dat het nieuwe stadion een vliegwiel had moeten worden. Nu is het gewoon kut met peren.
Ik zie geen licht puntjes laat staan dat deze selectie zich nog kan ontwikkelen. Eerste 10 wordt een hele kluif.

Een hoofdtrainer ik zo sterk of zwak als zijn assistenten.
Waarom denk je dat een Koeman steeds uitkomt bij assistenten zoals Lodeweges, Hulshof en nu Jonk?

Trainers nemen vaak niet voor niets vertrouwelingen mee.
Henk is alles kwijt. En zit met twee onervaren pannekoeken assistenten opgezadeld, chapeu!  :zucht
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

janou

#3637
Citaat van: Galdiano op september 30, 2024, 19:17:56
Een hoofdtrainer ik zo sterk of zwak als zijn assistenten.
Waarom denk je dat een Koeman steeds uitkomt bij assistenten zoals Lodeweges, Hulshof en nu Jonk?

Trainers nemen vaak niet voor niets vertrouwelingen mee.
Henk is alles kwijt. En zit met twee onervaren pannekoeken assistenten opgezadeld, chapeu!  :zucht

Dacht dat het spreekwoord was ''Een trainer is zo sterk of zwak als zijn materiaal''  Had deze nog niet gehoord.

Waaruit blijkt overigens dat hij de assistenten niet vertrouwt/ niet goed vind? Is inderdaad wel op het eerste blik wat minder uit de koker van Henk inderdaad, maar dat hoeft toch niets te zeggen over de huidige assistenten? Ik krijg af en toe ook wel het idee dat hij een vertrouweling mist, maar een valide argument waarom ik dat gevoel heb, heb ik eigenlijk niet.

De Gast

Citaat van: oost op september 30, 2024, 18:35:58
Ik verbaas mij wel echt over het feit hoeveel mensen iedereen de schuld geven behalve henk de jong.
En nog veel meer mensen zijn na?ef en beseffen niet dat het nieuwe stadion een vliegwiel had moeten worden. Nu is het gewoon kut met peren.
Ik zie geen licht puntjes laat staan dat deze selectie zich nog kan ontwikkelen. Eerste 10 wordt een hele kluif.

Als je minder bent dan vorig seizoen hoe wil je dan hoger eindigen dan plek 13.

denistel

Citaat van: HanBerger058 op september 30, 2024, 18:47:57
Je info was dus onjuist, kan gebeuren.

En Pascal Mulder die gister uitstekend speelde kwam ook zo van de amateurs. Evenals Barto en Oebele, Barto met al enige ervaring bij RKC. Maar beide zo van de amateurs en stonden er toch wel dacht ik.


Maar wederom, wat vind JIJ er van?

excuus was idd de weken ervoor afgelopen week wel 2x vol uit gespeeld.tuurlijk kan dat zo van de
amateurs dat zal bij cambuur minder snel gebeuren omdat ze dan uit de eigen jeugd bij het 1e komen
zoals een Narty Mecera Schaapman en ook Smit en Smand.
Beimers is 26 en een leuke speler die wel wat kan brengen maar nog niet is opgepikt door
een bvo dus dat zal zijn reden hebben dan.

Bankzitter

#3640
Het ligt aan het doel van de jeugdopleiding of die aan de verwachting voldoet.

Als het doel is de posities 16-24 in de selectie goedkoop op te vullen, dan lukt dat.
Transferwaarde cree?ren, ook gelukt met Smit.
1 ? 2 doorstromen naar het eerste elftal. Dat lukt ook vrijwel ieder seizoen nu.

Dat betekent ook dat op termijn er meer budget in de ?kern? van de selectie kan worden gestopt omdat dit maar in een stuk 15 spelets hoeftvyecworden gestoken.

Kijk ook even hoe het vroeger was met O21, heel soms trainde eentje mee of op de bank.
Nu speelt O21 gewoon bij de beste 10 opleidingen in Nederland.

Wel met je eens dat we door de hele selectie te veel onervaren en gepamperde spelers hebben.
Dan moet je wel jongens als Kieftenbelt en Deimers erbij zetten en geen softies als De Jong bevoorbeeld.

Vlampiep

#3641
Het staat nu  wel vast dat de beleidmakers bij Cambuur Henk in de steek hebben gelaten.
Hij wilde graag een ervaren assistent, maar is afgescheept met 2 afkomstig vanuit eigen organisatie die waarschijnlijk nog niet over de nodige ervaring beschikken.
Ik verwacht dat ons bestuur te weinig ruggengraat heeft om Henk aan te houden bij wederom verlies.
Als er gewezen moet worden naar schuldigen dan zijn de beleidsmakers de eerst aangewezenen, dus zullen wij als supporters ontslag van Henk nooit  moeten accepteren
Henk ontslaan leidt tot niets want een andere trainer zal het niet beter kunnen doen denk ik met deze selectie en ondersteuning.
Dus bestuur sta achter de man die ons meerdere malen geweldige jaren heeft bezorgt en trek een ervaren assistent aan die samen met Henk van deze selectie een slimmere en zelfverzekerde ploeg weet te maken.

sunderland

Citaat van: Vlampiep op oktober 01, 2024, 09:45:21
Het staat nu  wel vast dat de beleidmakers bij Cambuur Henk in de steek hebben gelaten.
Hij wilde graag een ervaren assistent, maar is afgescheept met 2 afkomstig vanuit eigen organisatie die waarschijnlijk nog niet over de nodige ervaring beschikken.
Ik verwacht dat ons bestuur te weinig ruggengraat heeft om Henk aan te houden bij wederom verlies.
Als er gewezen moet worden naar schuldigen dan zijn de beleidsmakers de eerst aangewezenen, dus zullen wij als supporters ontslag van Henk nooit  moeten accepteren
Henk ontslaan leidt tot niets want een andere trainer zal het niet beter kunnen doen denk ik met deze selectie en ondersteuning.
Dus bestuur sta achter de man die ons meerdere malen geweldige jaren heeft bezorgt en trek een ervaren assistent aan die samen met Henk van deze selectie een slimmere en zelfverzekerde ploeg weet te maken.
helemaal eens!! Je zult zien mocht Henk weggaan dat de nieuwe trainer wel een assistent mag meenemen dan ist helemaal triest

Dreet

Genoeg reden tot zorgen bij SC Cambuur. Krijgt trainer Henk de Jong het nog op de rit? | analyse

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 07:02 ? Sport

SC Cambuur is na de belabberde prestatie van zondag tegen FC Emmen (1-3) gevoelsmatig terug bij af. Vooral het gebrek aan aanknopingspunten baart reden tot zorgen. Krijgt Henk de Jong deze ploeg nog op de rit?

Zondagavond. In een nagenoeg leeggestroomd Kooi Stadion staat Henk de Jong de pers te woord. Waarom het faliekant misging tegen FC Emmen? Een gebrek bij zijn spelers aan de wil om te winnen, zegt De Jong. Soortgelijke teksten klonken er ook na de andere vijf wedstrijden die verloren gingen. Maar dit keer oogt de trainer wel erg gelaten. Moedeloos en verslagen zelfs. Het is tekenend voor de vrij uitzichtloze situatie waarin de club zich bevindt.

Vooropgesteld, de feiten liegen nooit. In het kalenderjaar 2024 wist Cambuur van de 26 wedstrijden die het in de reguliere competitie speelde, er slechts 6 winnend af te sluiten. Maar liefst 15 keer werd er verloren. Daardoor is de club op Jong FC Utrecht na dit jaar de slechtst presterende ploeg van het Nederlandse betaalde voetbal. Een pijnlijke conclusie.

Iedere andere trainer was door de beleidsbepalers van Cambuur inmiddels allang de deur gewezen, maar dat geldt niet voor De Jong. En dat is deels begrijpelijk. De Drachtster oefenmeester liet met twee promoties langgekoesterde dromen van supporters uitkomen en zorgde voor groot vermaak door immer aanvallend en attractief voetbal na te streven. Gevolg? Het krediet van De Jong in Leeuwarden nam ongekende proporties aan.

Het was dan ook niet verrassend dat de club vorig jaar oktober met succes bij De Jong aanklopte om het stokje over te nemen van Sjors Ultee, die vanwege tegenvallende resultaten al binnen een jaar weer was ontslagen. De Jong was tenslotte nog in dienst van de club, doordat hij tijdens zijn ziekteperiode gebruik had gemaakt van de eenzijdige optie in zijn contract. Supporters waren door het dolle heen. Dit kon niet misgaan, toch?

Een doekje voor het bloeden

Ruim een jaar later is de vraag gerechtvaardigd of de werkwijze van De Jong nog aanslaat. Ja, na zijn terugkeer in oktober beleefde de club een opleving, maar die bleek kortstondig. Het lukte De Jong niet om zijn selectie aan de praat te krijgen. De 13de plaats in de eindklassering van vorig seizoen sprak wat dat betreft boekdelen. Het bereiken van de halve finale in de beker? Dat was slechts een doekje voor het bloeden.

Dit seizoen zijn de prestaties van de Leeuwarders andermaal ondermaats. Tekenend was de afgelopen week. Trainer en spelers wisten het zeker: de ruime zege op de tien man van hekkensluiter Jong FC Utrecht zou tegen FC Emmen een goed vervolg krijgen. Niets bleek minder waar. Cambuur werd door FC Emmen op werkelijk alle fronten overklast.

Het gebrek aan aanknopingspunten in dat duel biedt reden tot zorgen. Je hoeft bovendien geen geleerde te zijn om te kunnen zien dat er dit kalenderjaar niet of nauwelijks progressie is in het spel van de Leeuwarders. Daarnaast maakt het gros van de spelers niet de gewenste ontwikkeling door. Neem Dani?l van Kaam: vorig seizoen oogstte hij in het shirt van Cambuur kritiek, dit seizoen maakt hij indruk in dienst van Heracles Almelo.

Een plan B? Dat lijkt er niet te zijn, zo maakte de wedstrijd tegen de Emmenaren andermaal duidelijk. Of dat te maken heeft met de samenstelling van de selectie? Het gebrek aan kwaliteit misschien? Of de fitheid van spelers? Het zal ongetwijfeld een mix van dat alles zijn, maar De Jong heeft hier als eindverantwoordelijke ook een rol in.

Sportieve aspect blijft achter

Vorig seizoen stapte de trainer tijdens de competitie in en erfde een selectie met onder anderen aankopen van Ultee. Tegelijkertijd had De Jong met veel spelers ook al samengewerkt in zijn vorige termijn bij Cambuur. Dit seizoen heeft hij, samen met technisch manager Lars Lambooij, de selectie naar zijn hand kunnen zetten. Dat excuus is er dus niet meer.

Natuurlijk, het kost tijd om een selectie die een aanzienlijke transformatie heeft ondergaan te hervormen. Af en toe zijn er ook wel degelijk tekenen van herstel te bespeuren. Zo is het spel bij vlagen behoorlijk en staat het achterin doorgaans redelijk. Je kunt spelers en staf dan ook niet verwijten dat ze er niets doen om het tij te keren, maar onderaan de streep zijn de resultaten er niet naar.

Op de tribunes, in de stad. Met wie je ook spreekt: het sentiment lijkt inmiddels te zijn gekanteld. De fluitconcerten die tijdens en na het duel met FC Emmen vanaf de tribunes in het Kooi Stadion op het veld neerdaalden waren slechts een gevolg van opgekropte frustratie.

Komt dit nog goed? Is Henk de Jong nog wel de juiste man om de boel op de rit te krijgen? Het zijn vragen die ook de beleidsbepalers van Cambuur zich stellen. Zij willen met het nieuwe stadion een stap vooruit zetten en de fundering leggen voor een frisse, moderne middenmoter in de eredivisie. Vooralsnog zien ze dat het sportieve aspect daarbij achterblijft en dat het perspectief op verbetering bovendien zeer troebel is gebleken.

Spannende weken breken aan

Het moet gezegd: De Jong is niet optimaal gefaciliteerd. Zo werd de vurige wens om een ervaren assistent naast zich te hebben, een vertrouweling zoals Pascal Bosschaart en Sandor van der Heide dat in de succesjaren waren, niet gehonoreerd. In plaats daarvan wordt de trainer dit seizoen geflankeerd door twee redelijk onervaren assistenten in de naam van Jeroen Burghout en Rik Reinsma.

De hoogtijdagen van een aantal seizoenen geleden zijn mijlenver verwijderd. Cambuur, dat in de zomer alles op alles zette om de beschamende 13de plaats van vorig seizoen te doen vergeten, toont sportief vooralsnog weinig progressie. Henk de Jong vierde veel successen bij Cambuur en dat heeft hem terecht veel waardering en krediet opgeleverd. Maar ??n ding is zeker: voor de Drachtster breken nu de spannendste weken van zijn trainersloopbaan in Leeuwarden aan.


Huizen

Zo werd de vurige wens om een ervaren assistent naast zich te hebben, een vertrouweling zoals Pascal Bosschaart en Sandor van der Heide dat in de succesjaren waren, niet gehonoreerd. In plaats daarvan wordt de trainer dit seizoen geflankeerd door twee redelijk onervaren assistenten in de naam van Jeroen Burghout en Rik Reinsma.

Dit oplossen en we kunnen door!!  :0=