Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Cor

Citaat van: sunderland op september 30, 2024, 03:27:33
Lees even stukje terug van Henk bij omrop. Dat we voor de wedstrijd al hadden verloren. Dat is wel erg pijnlijk. Ik schreef in januari al dat er een goede assistent ontbreekt, iedereen ziet het behalve het bestuur en Lambooij. Henk verzuipt nu. Tactisch klopt het niet. Een assistent die ook ziet hoe de tegenstander speelt of mee denkt om je eigen team beter neer te zetten. Ze moeten toch van te voren weten dat Emmen hun linksbuiten zo goed is en dat de weg naar die jongen toe zo veel mogelijk dicht moet staan. Dubbele dekking, rugdekking . Niks van dat alles was er. Otessen werd geslachtofferd terwijl Balk hem nooit steunde en de allerzwakste was en mocht blijven staan. Dat soort dingen kloppen niet. Een assistent denkt mee en wederom wie weet wie de tegenstander analyseert want dat is een drama.

Vorig jaar was het niet de selectie van Henk. Nu is het ontbreken van goeie assistenten de reden. Tijd om je kop eens uit het zand te halen en een kritisch naar het functioneren van Henk te kijken.

Bankzitter

Voor mijn gevoel is het een te lichte TS. En te veel wisselingen in het team.
Bij een achterstand raken spelers onzeker omdat de taktiek niet werkt en ze te snel geslachtoffered worden om de taktiek bij te stellen.

Gisteren had je moeten zorgen dat Ottensen niet 1-op-1 tegen een goede linksbuiten kwam te staan. Dat zou die zelf samen met Casas en Souren al moeten regelen.

Ik denk dat met Kieftenbelt en vMullem die jongen niet was verzopen.
Nu wissel je hem. Heb je volgende week weer een probleem met de keuze op de rechtsback.

De linkerkant was redelijk compleet met Mercera-Diemers-Pauwels.
Dat wordt ook weer uit elkaar gehaald ipv dat die 90 minuten samen spelen.

Dat vele gewissel gebeurde niet tijdens eerdere periodes van Henk en ook geen idee waarom dat nu anders is buiten een andere invulling van de TS.


Lowieke

Een trainingswissel geeft niet altijd het beoogde resultaat, dat hebben we vorig jaar wel gezien. Er werd hier toen veel geroepen dat Henk de spelers beter zou maken, maar dat viel tegen. Ik weet niet of de assistenten te weinig bijdragen aan het team en ik weet ook niet hoe men aan die kennis komt. Wel is het zo dat het team niet goed draait. De meeste trainers die een team hebben dat niet goed draait gaat spelers wisselen. Henk is daarin niet anders. Misschien een ervaren assistent erbij? Geen idee of dat het dat beter maakt, zou kunnen. Het geklets over een nieuw bestuur raakt voor mijn gevoel kant nog wal. Dit bestuur heeft ervoor gezorgd dat we nu in een prachtig stadion zitten. Misschien dat het voetballend vanwege de financi?n nu wat minder is, maar op den duur komen we hier sterker uit. Daar ben ik van overtuigd, maar het kan misschien wel ??n of twee jaar duren.

Vlampiep

Citaat van: Lowieke op september 30, 2024, 11:43:59
Een trainingswissel geeft niet altijd het beoogde resultaat, dat hebben we vorig jaar wel gezien. Er werd hier toen veel geroepen dat Henk de spelers beter zou maken, maar dat viel tegen. Ik weet niet of de assistenten te weinig bijdragen aan het team en ik weet ook niet hoe men aan die kennis komt. Wel is het zo dat het team niet goed draait. De meeste trainers die een team hebben dat niet goed draait gaat spelers wisselen. Henk is daarin niet anders. Misschien een ervaren assistent erbij? Geen idee of dat het dat beter maakt, zou kunnen. Het geklets over een nieuw bestuur raakt voor mijn gevoel kant nog wal. Dit bestuur heeft ervoor gezorgd dat we nu in een prachtig stadion zitten. Misschien dat het voetballend vanwege de financi?n nu wat minder is, maar op den duur komen we hier sterker uit. Daar ben ik van overtuigd, maar het kan misschien wel ??n of twee jaar duren.
Mooi te weten, dan koop ik over 2 jaar weer een sk. :_schater

Lowieke

#3619
Citaat van: Vlampiep op september 30, 2024, 11:48:08
Mooi te weten, dan koop ik over 2 jaar weer een sk. :_schater
Zestig jaar terug kwam ik er al en keek naar een eerste divisie team en dat doe ik nu nog steeds. Wat is twee jaar dan? Wat denk je eigenlijk wat voor potentie Cambuur heeft? Op zijn best niveau Heracles, meer zit er echt niet in. Misschien eens een uitschieter, maar ik ben al blij als we b.v. vijf jaar achter elkaar eredivisie spelen.

okkele

Citaat van: Cor op september 30, 2024, 08:32:46
Vorig jaar was het niet de selectie van Henk. Nu is het ontbreken van goeie assistenten de reden. Tijd om je kop eens uit het zand te halen en een kritisch naar het functioneren van Henk te kijken.
dit moet gemeld worden bij een moderator want dit is hier ten strengste verboden.

maar serieus, je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
onze trainer is hier de trainer omdat het een fantastische vent is.
op fb zie je nu ook weer dat wanneer je negatief bent over de jong dat je de hele knuffelclub over je heen krijgt.
feit is wel dat als je in al die discussies "henk" verandert in "ultee" of bv "hake" dan is er NIEMAND die het voor de trainer opneemt en excuses zoekt als foute ts of slechte assistent en elke andere hoofdtrainer was hier allang afgeschreven.
ik snap zelf ook wel dat het nu weer wachten is op beter vaarwater en dat we een prima selectie hebben voor kkd-niveau maar juist dat wachten word de jong iedere keer weer gegund waar bij een willekeurige andere trainer het geduld allang op zou zijn.
het is wat dubbel allemaal, ik gun de jong alles laat dat duidelijk zijn.
het komt tegenwoordig altijd zo traag op gang bij deze kutclub.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

sunderland

Citaat van: Vlampiep op september 30, 2024, 11:48:08
Mooi te weten, dan koop ik over 2 jaar weer een sk. :_schater
nou ik liep gisteren met mijn dochter weg en dan zie je heel veel jongeren lopen en die betalen ook gewoon 225 e voor een seizoen kaart. Die voelen hun in de maling genomen want dat is een beste bak geld voor hun. We zeiden al dat als het straks koud wordt dan zie je ze niet meer met dit klote voetbal.

janou

Citaat van: Lowieke op september 30, 2024, 12:10:41
Zestig jaar terug kwam ik er al en keek naar een eerste divisie team en dat doe ik nu nog steeds. Wat is twee jaar dan? Wat denk je eigenlijk wat voor potentie Cambuur heeft? Op zijn best niveau Heracles, meer zit er echt niet in. Misschien eens een uitschieter, maar ik ben al blij als we b.v. vijf jaar achter elkaar eredivisie spelen.

Helemaal eens. Een andere trainer lost niets op. Het is niet zo dat we tactisch overklast zijn deze wedstrijden, we waren bijna alle wedstrijden de betere en worden niet veel verrast. Gister was de eerste keer dat we er echt geen druk op kregen, speelde Emmen goed onderuit, dus daar moeten ze goed naar kijken. Eerste helft was overigens helemaal niet heel slecht, minimaal gelijkwaardig en eigenlijk zelfs beter, ondanks dat we er niet heel veel druk op kregen. 2e helft was amateurniveau, daar wel echt van geschrokken.

Inferno-058

Citaat van: Thijs09876 op september 29, 2024, 18:55:56
Je gaat toch niet HdJ en lambooij ontslaan, lambooij waar je net een ton voor hebt neergeled, nu ontslaan en dus een afkoopsom moet meegeven? Dat zal de club vast goed doen  :y

Je zit nu even in een slechte periode omdat je een gehele nieuwe as hebt. Een reeks overwinningen komt echt wel en dan doet cambuur gewoon mee met de play-offs
Ze hoeven wmb niet weg maar ze mogen het nu wel oplossen. Als het zo doorgaat eindigen we nog slechter dan afgelopen seizoen.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: janou op september 30, 2024, 12:24:58
Helemaal eens. Een andere trainer lost niets op. Het is niet zo dat we tactisch overklast zijn deze wedstrijden, we waren bijna alle wedstrijden de betere en worden niet veel verrast. Gister was de eerste keer dat we er echt geen druk op kregen, speelde Emmen goed onderuit, dus daar moeten ze goed naar kijken. Eerste helft was overigens helemaal niet heel slecht, minimaal gelijkwaardig en eigenlijk zelfs beter, ondanks dat we er niet heel veel druk op kregen. 2e helft was amateurniveau, daar wel echt van geschrokken.

Eens
Henk, held, bedankt

Stanley

Over een andere trainer gesproken! De hier verguisde Alfons Arts had het tactisch wel dik voor elkaar. Misschien heeft hij betere assistenten, directie of technisch directeur? (cynisme)

roepieh

Citaat van: Stanley op september 30, 2024, 12:58:46
Over een andere trainer gesproken! De hier verguisde Alfons Arts had het tactisch wel dik voor elkaar. Misschien heeft hij betere assistenten, directie of technisch directeur? (cynisme)

hij is daar assistent he...

diekhuzen

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 30, 2024, 12:46:45
Eens


Wij werden gisteren de eerste helft al aardig weggespeeld en met name over onze rechterflank. Ottesen gaf zee?n vol ruimte en constant gevaar voor Emmen. Dat is een repeterend verhaal en onze backs zijn dramatisch. Wij zijn statisch en ik vind ons "overwicht" in bijna alle wedstrijden, misschien uitgezonderd Jong Utrecht en Helmond Sport, enorm tegenvallen. Wij zijn nauwelijks gevaarlijk en aangekomen bij de 16e meter van de tegenstander houdt het op.  Balbezit achterin en op het midden is leuk voor de statistieken.


Mike SCC

Citaat van: janou op september 30, 2024, 12:24:58
Gister was de eerste keer dat we er echt geen druk op kregen, speelde Emmen goed onderuit, dus daar moeten ze goed naar kijken..

Dordrecht uit was even zo kansloos

Teun Seun

Constant wisselingen in de basisopstelling..
Geen enkele speler wordt beter. Kooistra, Balk, v Mullem, Poll en de rest. Niemand heeft zelfvertrouwen.
Henk straalt langs de lijn ook uit dat hij het niet meer weet, kijkt gelaten uit zijn ogen. Heeft geen assistent die hem tegenspreekt of tactisch goed kan adviseren.

Henk blijft een prima uithangbord voor de club en mag wat mij betreft blijven, maar onder de enige voorwaarde dat hij een assistent naast zich duldt die inspraak krijgt. Betaal maar 25k aan Genemuiden en haal die vd Weij maar. Dit kan zo niet langer en als Henk een beetje gevoel voor de club heeft dan zet hij zich over z'n akkefietje met vd Weij heen.

Het is wel een keer klaar met het heilig verklaren van Henk. Los van de persoon, maar als trainer