Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Citaat van: Cor op september 29, 2024, 20:36:13
Selectie is zo slecht niet. TS maakt spelers niet beter, is al heel lang aan de gang.

Amen
** Poolwinner 18/19 - 21/22

michello

Vaste basis!!! Begin daar nou eens 2 wedstrijden mee.

De Gast

Dat eindeloze gewissel gaat Henk opbreken. Waarom Kieftenbeld en Mullem er weer uit halen als dat helemaal niet hoeft. Omdat het nog beter moet? Gelijk weer 3 omme oren.. dan roep je het ook over jezelf af.

sunderland

Citaat van: De Gast op september 29, 2024, 21:46:19
Dat eindeloze gewissel gaat Henk opbreken. Waarom Kieftenbeld en Mullem er weer uit halen als dat helemaal niet hoeft. Omdat het nog beter moet? Gelijk weer 3 omme oren.. dan roep je het ook over jezelf af.
eens. Dat zeiden wij ook. Ben totaal geen Mullem fan maar met hem stond het beter. Laat staan als het achterin goed gaat. Totaal geen vastigheid wat heel belangrijk is. Tot nu toe is er geen wedstrijd waarin een wissel het spel beter maakt. En wie analyseert de tegenstander? Dat klopt van geen kant.

papier

Citaat van: sunderland op september 29, 2024, 21:55:15
eens. Dat zeiden wij ook. Ben totaal geen Mullem fan maar met hem stond het beter. Laat staan als het achterin goed gaat. Totaal geen vastigheid wat heel belangrijk is. Tot nu toe is er geen wedstrijd waarin een wissel het spel beter maakt. En wie analyseert de tegenstander? Dat klopt van geen kant.

Ik snap op zich wel dat hij Nieling weer bracht, een linkspoot op links. Maar dat is in mijn ogen een wijziging. Nu maakt hij er twee van door casas door te schuiven naar de plek waar van Mullem stond. Hoe meer wisselingen hoe minder vastigheden. Simpel zat.

oost

Nooit gedacht dit te moeten typen, maar is de houdbaarheid datum van Henk niet gewoon verstreken?. Dat is in mijn ogen echt geen schande.
De meeste trainer wisselen na 2 jaar van club of worden ontslagen. Slechts een enkeling houd het veel langer vol bij 1 club. Op dit moment zie ik 0 licht puntjes. De laatse 1.5 jaar is het gewoon dramatische.
Misschien is nieuw elan gewoon nodig?
En nee geen nood verband alla Dennis Haar.
Maar gewoon even trainer als Pastoor.
De naam die ik noem zou vast niet door iedereen worden gewaardeerd, maar er moet echt wat gaan veranderen. Je kan moeilijk 23 selectie spelers ontslaan. Dus de enige logische optie is een andere trainer met nieuwe frisse idee?n.


Mike SCC

Citaat van: Bernardo op september 29, 2024, 20:40:03
Wel veel ervaring in het betaald voetbal als speler.

Dit is imo precies waar het aan ontbreekt in de huidige TS. Gewoon iemand die voelt en ziet zoals de spelers het in het veld ervaren en ook op dat niveau kan overbrengen.

Citaat van: michello op september 29, 2024, 21:46:08
Vaste basis!!! Begin daar nou eens 2 wedstrijden mee.

En dit. Al dat gewissel kan toch niet goed zijn. Zo raakt het team nooit ingespeeld en zullen patronen er nooit in slijten.

Ik ben nog steeds van mening dat Henk de enige en juiste optie is om dit seizoen de kar te trekken maar er moet wat gebeuren. En hij kan het niet alleen met die 2 onervaren ideale schoonzonen (met alle respect) naast zich.

oscarsielstra

Maand terug poste ik dit, ...

Realisme is dat we al twee ? drie jaar een enorm zwakke verdediging hebben.
Het fundament waarop voetbal begint ..
Spelers materiaal wat enigszins goed was hebben we weggedaan of werd onbetaalbaar door investeringen in het nieuwe stadion.
We hebben toz van drie jaar geleden enorm ingeleverd in kwaliteit, dit zie je al langere tijd terug op het veld.
Door geringe middelen, kunnen we ook niet kwaliteit terug halen (door afbetaling leningen nieuwe stadion etc.).

Zelf vind ik dat er een fundamenteler probleem ligt : de voetbal visie die we gebruiken ...

Henk was met Sandor rond de kampioensjaren "innovatief" met de manier van voetballen.
Door hoog druk zetten (incl. voorhoede) en het vrijmaken van extra diepe middenvelders (denk aan maulun en jacobs etc).
Maar toen waren we ook verdedigend kwetsbaar !
Talloos stond hoedemakers 1op1 achterin .... doordat de overige middenvelders te diep stonden ..
Verschil met nu is dat er toen meer kwaliteit op het veld stond.

Veel eredivisie en kkd teams hebben door hoe deze manier van voetballen werkt en verdedigd kon/kan worden.
Hier heeft Cambuur en als verantwoordelijke Henk de Jong niet tijdig op gereageerd.

Ik vind zelf dat de houdbaarheid van het "Henk de Jong" systeem wat we nog steeds "proberen" te spelen, al enige tijd op is.
Simpelweg omdat de kwaliteit er niet is. Tijd voor een nieuwe voetbalvisie.

oscarsielstra

#3608
Citaat van: anderszchristian op september 29, 2024, 20:20:11
Daar zal Henk toch zelf ook zeggenschap in hebben gehad. Maar hij verzamelt alleen maar ja knikkers naast zich

Feitelijk klopt dit helemaal, hij heeft diverse mensen uit eigen kring/familie om zich heen.
Scouting zijn kennissen en vrienden van ..
Dit moet je niet willen om schijn van belangenverstrengeling.
Met veel ja knikkers houdt je niet je eigen voetbalvisie scherp.

sunderland

Lees even stukje terug van Henk bij omrop. Dat we voor de wedstrijd al hadden verloren. Dat is wel erg pijnlijk. Ik schreef in januari al dat er een goede assistent ontbreekt, iedereen ziet het behalve het bestuur en Lambooij. Henk verzuipt nu. Tactisch klopt het niet. Een assistent die ook ziet hoe de tegenstander speelt of mee denkt om je eigen team beter neer te zetten. Ze moeten toch van te voren weten dat Emmen hun linksbuiten zo goed is en dat de weg naar die jongen toe zo veel mogelijk dicht moet staan. Dubbele dekking, rugdekking . Niks van dat alles was er. Otessen werd geslachtofferd terwijl Balk hem nooit steunde en de allerzwakste was en mocht blijven staan. Dat soort dingen kloppen niet. Een assistent denkt mee en wederom wie weet wie de tegenstander analyseert want dat is een drama.

nee,wel?

aan de ene kant denk ik van henk hou de eer aan dieself,  echter wie mut het dan gaan doen allemaal andere trainers die onbekend binne met de achterban ligge na twee keer verlies achter elkaar oek weer op het hakblok........ een sterke assistent type sandor bosschaart  maar at ut bestuur er niet aan wil, kinne we moord en brand skreeuwe ut verandert niet.......echter ut is nou oek een lijdensweg voor eenieder dus links of rechts om er mut wat gebeure.

Galdiano

Net ook beelden van Omroep Abe gezien. Je ziet dat Henk anders is als anders. Je ziet machteloosheid en op een bepaald moment zelfs irritatie naar Andor vanwege de vraag over Ard de Graaf in de kleedkamer.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

AL

Citaat van: sunderland op september 30, 2024, 03:27:33
Lees even stukje terug van Henk bij omrop. Dat we voor de wedstrijd al hadden verloren. Dat is wel erg pijnlijk. Ik schreef in januari al dat er een goede assistent ontbreekt, iedereen ziet het behalve het bestuur en Lambooij. Henk verzuipt nu. Tactisch klopt het niet. Een assistent die ook ziet hoe de tegenstander speelt of mee denkt om je eigen team beter neer te zetten. Ze moeten toch van te voren weten dat Emmen hun linksbuiten zo goed is en dat de weg naar die jongen toe zo veel mogelijk dicht moet staan. Dubbele dekking, rugdekking . Niks van dat alles was er. Otessen werd geslachtofferd terwijl Balk hem nooit steunde en de allerzwakste was en mocht blijven staan. Dat soort dingen kloppen niet. Een assistent denkt mee en wederom wie weet wie de tegenstander analyseert want dat is een drama.

Ik meende dat Ruben de Jong de analyses deed van de tegenstander.
We kunnen er van alles bij gaan halen. Ok we missen voorin kwaliteit als Alhaft en Afolabi niet fit zijn of afwezig.
Alleen tactisch klopt er geen hout van en spelers hebben nul komma nul vertrouwen en dat kun je Henk echt wel aanrekenen met zijn gewissel.
Het begon al na MVV uit waar Smand prima speelde. Tegen Helmond slechte 1e helft en direct uit het elftal.
Poll 2x heel vroeg gewisseld en mocht gisteren als eerste weer invullen op de linksback.
Van Mullem die weg mocht, van basis (en heel degelijk qua verdedigen) weer naar de bank.
Souren erbij in en er weer uit. Etc etc.
Er moet gewoon een rustige tactische man bij, of het nou een goede assistent is of een hoofdtrainer ipv Henk maakt me niets uit.
Ik zie Henk wel graag blijven bij de club, maar hij is niet de Henk zoals hij was.

Mattias

Citaat van: papier op september 29, 2024, 21:57:43
Ik snap op zich wel dat hij Nieling weer bracht, een linkspoot op links. Maar dat is in mijn ogen een wijziging. Nu maakt hij er twee van door casas door te schuiven naar de plek waar van Mullem stond. Hoe meer wisselingen hoe minder vastigheden. Simpel zat.
eens! Deze trainer weet het gewoon niet meer
Van Mullem behoorde tegen Utrecht bij de beste 3 en dan mag hij de bank warm houden. Geef spelers eens vertrouwen

Bristol City

Laatst seidest nog dat Fedde goed inviel. Must wel wat bij de les blieve