Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

diekhuzen

Er zit maar weinig vastigheid in het spel en team. Dat komt door het constant rouleren van spelers en met name in de as.
Ik zie maar weinig vloeiende aanvallen en het " overwicht" is vooral optisch. Zoveel kansen cre?ren wij niet, sterker nog de counters tegen zijn enorm gevaarlijk.
De basisopstelling, met name voorin gisteren, is wel erg armoedig. Wiebe, Balk en Rolke komen stuk voor stuk te kort.
Balk camoufleert zijn zwakte door hard werken, Rolke heeft constant ruzie met de bal en Wiebe tikt het niveau niet aan.

Nartey hoort er vanaf het begin te spelen samen met Diemers en Souren (valt ook erg tegen).

Ottensen wat is die gast verdedigend kwetsbaar. Aanvallende grossieren onze backs door het spel te vertragen door naar binnen te dribbelen. Al onze backs zijn onrustig en onbetrouwbaar.  Er is totaal geen wisselwerking tussen de backs en de wings. Je zou bijna zeggen waarom spelen wij met 3 aanvaller? Overigens vond ik Alhaft een goede indruk maken.

Het is heel mager en als supporter probeer je er iets van te maken, maar dat wordt steeds moeilijk. Bij mij gaat de theorie eenmaal scoren en we zijn los niet op, daar zijn we op dit moment te zwak voor. Ook het constant rouleren, soms genoodzaakt, van centrale verdedigers is fataal.

Henk kan er geen team van maken en het lijkt erop dat hij zich blindstaart op het missen van kansen.
We hebben nog twee sterkhouders met een langdurige blessure en Nieling komt terug. Dat is mijn enige hoop.
Alsnog blijft het voorin magertjes.

papier

Citaat van: diekhuzen op september 17, 2024, 08:01:20
Er zit maar weinig vastigheid in het spel en team. Dat komt door het constant rouleren van spelers en met name in de as.
Ik zie maar weinig vloeiende aanvallen en het " overwicht" is vooral optisch. Zoveel kansen cre?ren wij niet, sterker nog de counters tegen zijn enorm gevaarlijk.
De basisopstelling, met name voorin gisteren, is wel erg armoedig. Wiebe, Balk en Rolke komen stuk voor stuk te kort.
Balk camoufleert zijn zwakte door hard werken, Rolke heeft constant ruzie met de bal en Wiebe tikt het niveau niet aan.

Nartey hoort er vanaf het begin te spelen samen met Diemers en Souren (valt ook erg tegen).

Ottensen wat is die gast verdedigend kwetsbaar. Aanvallende grossieren onze backs door het spel te vertragen door naar binnen te dribbelen.  Er is totaal geen wisselwerking tussen de backs en de wings. Je zou bijna zeggen waarom spelen wij met 3 aanvaller? Overigens vond ik Alhaft een goede indruk maken.

Het is heel mager en als supporter probeer je er iets van te maken, maar dat wordt steeds moeilijk. Bij mij gaat de theorie eenmaal scoren en we zijn los niet op, daar zijn we op dit moment te zwak voor. Ook het constant rouleren, soms genoodzaakt, van centrale verdedigers is fataal.

Henk kan er geen team van maken en het lijkt erop dat hij zich blindstaart op het missen van kansen.
We hebben nog twee sterkhouders met een langdurige blessure en Nieling komt terug. Dat is mijn enige hoop.
Alsnog blijft het voorin magertjes.

Balk heeft echt een goede back nodig om uit de verf te komen, of heel veel ruimte voor zich. Volgens mij heeft hij gisteren meer kopduels gewonnen dan Kooistra.... die komt echt tekort (niet erg op zijn leeftijd). In mijn ogen maakt Henk er een beetje een rommeltje van op dit moment door veel teveel te wisselen. Dat we niet winnen is pech, dat we niet verliezen is geluk want laten we wel weten Roda had gisteren zomaar een paar doelpunten kunnne maken. Hoe dan ook wil je inderdaad lijn in je elftal zien en dat krijg je niet door continue de linksback te wijzigen, continue in de as andere spelers te zetten en Mercera door het hele elftal te jagen. Alleen Thijs Janssen heeft nog maar op 1 positie gestaan dit seizoen? En Ottesen? En dat is het wel....?

Amekkis

Citaat van: De Gast op september 17, 2024, 07:07:53
Ze zijn allemaal de kluts kwijt, tm Ard aan toe. Henk weg dan ook schoon schip tm Ard aan toe. Totaal geen vertrouwen in die man.

Overigens zie ik Henk graag blijven.

Dit meen je toch niet serieus he? Een stadion om je vingers bij af te likken, een prima selectie die verdedigend staat als een huis, 1 hele slechte pot laten zien tegen Dord, meerdere jeugdspelers die doorbreken, spelers die voor recordbedragen worden verkocht en dan moet iedereen maar wieberen omdat de bal er even niet in rolt? Kom op man!

Dit voelt een beetje zoals Groningen en Willem 2 vorig jaar. Punten komen wel.

papier

Citaat van: De Gast op september 17, 2024, 07:52:20
Hoelang wil je daar op teren? Wanneer je fonkelnieuwe fabriekshal hebt waar een slecht product wordt gemaakt ga je het niet lang volhouden.

Ik neem aan dat we minimaal 80 jaar moeten teren op dit stadion.

Ard de Graaf heeft de club echt grote stappen laten maken waar het huidige stadion een tastbaar bewijs van is. Maar een tastbaar bewijs is slechts een tussenstap. Kooi wist in het de podcast met Omrop Fryslan goed te duiden, er is sprake van ontwikkeling, schwung en groei en dat moet je de komende periode (jaren, niet korte termijn zoals de competitie) op waarde gaan zetten. En dat is precies waar De Graaf zich mee bezighoudt en moet houden. Het technische aspect moet hij lekker buiten blijven en moeten we hem ook niet aanrekenen.

papier

Citaat van: De Gast op september 17, 2024, 07:40:15
Het doormodderen met Foeke, de jonkies Etienne en Lambooij, op Henk na er een trainerskerkhof van maken. Het begint bij Ard en die zet het voetballend niet meer op de rit. Je kunt er een andere trainer neerzetten die het weer moet doen met het spul van Lambooij.. enzovoort enzovoort. We takelen alleen maar verder af.

Lambooij zit er nog maar net en heeft nog niet eens afscheid kunnen nemen van de missers van Booy/Reijnen dus dat heeft niets met aanmodderen te maken. Rome is ook niet in een dag gebouwd.

Vlampiep

Citaat van: papier op september 17, 2024, 08:26:43
Lambooij zit er nog maar net en heeft nog niet eens afscheid kunnen nemen van de missers van Booy/Reijnen dus dat heeft niets met aanmodderen te maken. Rome is ook niet in een dag gebouwd.
Hoe lang moet er worden gebouwd en geloofd in een TS die de weg volledig kwijt is met hun Ultees wisselbeleid met basis spelers, een selectie die niet in staat blijkt te zijn een bal goed aan te kunnen nemen, de bal naar de juiste kleur spelen of de bal maar lukraak ergens heen schieten.
70 % van onze selectie komt te kort voor betaald voetbal in de A selectie en dat is geen negativiteit, maar gewoon een constatering en je kunt hiervan niet verwachten dat ze er binnen een aantal weken  staan, zoals Henk ons wil doe  geloven.

papier

Citaat van: Vlampiep op september 17, 2024, 08:58:34
Hoe lang moet er worden gebouwd en geloofd in een TS die de weg volledig kwijt is met hun Ultees wisselbeleid met basis spelers, een selectie die niet in staat blijkt te zijn een bal goed aan te kunnen nemen, de bal naar de juiste kleur spelen of de bal maar lukraak ergens heen schieten.
70 % van onze selectie komt te kort voor betaald voetbal in de A selectie en dat is geen negativiteit, maar gewoon een constatering en je kunt hiervan niet verwachten dat ze er binnen een aantal weken  staan, zoals Henk ons wil doe  geloven.

Ik vrees dat het nog wel even gaat duren. In mijn ogen hebben we echt wel een selectie voor linkerrijtje KKD, je moet het niveau in deze competitie nou ook weer niet gaan overschatten. Maar je moet in mijn ogen, en dat zeggen wel meer hier, wel logische keuzes gaan maken. Wie hebben er dit seizoen nou een paar keer op dezelfde plek gestaan? Janssen en Ottesen? That's it. De kracht van Henk was altijd dat hij spelers vertrouwen gaf. We zagen het met Kallon die fouten mocht maken om van te leren, we zagen het met Bangura die op een gegeven moment back is geworden en op die positie zich verder mocht ontwikkelen. En wat doet hij nu? Kooistra van de buiten naar de spits. Mercera van rechts naar links naar het centrum naar het middenveld. Diemers van het centrum naar de linksbuiten. Daarmee maakt hij het nog slechter dan het is. Een trieste constatering.

CaseP

Ik vond het interview vooraf met Bas Sibum tekenend: De hele ploeg van vrijdag tegen Emmen wilde spelen en speelde ook. Op die manier geef je vertrouwen en bouw je aan een goede basis. Overigens liever R?lke in de spits dan Kooistra. Als je R?lke vijf wedstrijden laat staan denk ik dat je er veel plezier aan gaat beleven. Komt nog wat onwennig over, maar zeker rond de 16 wist hij zichzelf moeiteloos vrij te spelen voor een schot...dat mistte nog iets richting  :insane , maar dat wordt vast beter!

papier

Citaat van: CaseP op september 17, 2024, 09:11:06
Ik vond het interview vooraf met Bas Sibum tekenend: De hele ploeg van vrijdag tegen Emmen wilde spelen en speelde ook. Op die manier geef je vertrouwen en bouw je aan een goede basis. Overigens liever R?lke in de spits dan Kooistra. Als je R?lke vijf wedstrijden laat staan denk ik dat je er veel plezier aan gaat beleven. Komt nog wat onwennig over, maar zeker rond de 16 wist hij zichzelf moeiteloos vrij te spelen voor een schot...dat mistte nog iets richting  :insane , maar dat wordt vast beter!

R?lke deed me een beetje denken aan Barto. Op wilskracht lukte er wel 'iets' maar echt fraai zag het er niet uit.

papier

Citaat van: HanBerger058 op september 17, 2024, 09:10:43
Straalt daardoor paniek uit wat de onzekerheid alleen maar versterkt. Snel een daadkrachtig, fanatiek en tactisch sterke assistent erbij.

Daar kan ik me wel in vinden ja. Ik begrijp overigens ook niet dat Henk de Jong niet logische keuzes maakt. Hij heeft, terecht, meer krediet dan welke trainer dan ook bij ons en maak daar dan ook gebruik van aub.

Bankzitter

Mee eens dat Henk moet stoppen met continu rouleren ook tijdens de wedstrijd.
Er zit geen vertrouwen en stabiliteit in het team en dat heeft Henk zelf veroorzaakt.

Spelers er naast zetten wegens fitheid en dan weer erin.
Kies gewoon voor en basis en laat dat even staan.

michello

Citaat van: Bankzitter op september 17, 2024, 09:31:40
Mee eens dat Henk moet stoppen met continu rouleren ook tijdens de wedstrijd.
Er zit geen vertrouwen en stabiliteit in het team en dat heeft Henk zelf veroorzaakt.

Spelers er naast zetten wegens fitheid en dan weer erin.
Kies gewoon voor en basis en laat dat even staan.

Heeft hij niet alleen veroorzaak, soms ook noodgedwongen. Keuzes van gisteren waren wel onbegrijpelijk. Achterin had het met de spitsen te maken van Roda zei Henk in de nabeschouwing. Ik dacht dat we altijd van eigen kracht zouden uitgaan?

De Gast

Gaan we nu twijfelen aan de capaciteiten van Henk?  De beste man probeert wat omdat er geen doelpunten worden gemaakt. Al vind ik dat gedoe op de linksback wel onnodig. Had Poll daar gewoon laten staan en vertrouwen gegeven.
Nu stond Kooistra dus in de spits? Of was het Rolke? Ik weet het niet.. het maakt ook niet uit want ze zijn niet goed genoeg. Balk is ook niet goed genoeg.
Dat we niet scoren is een gebrek aan kwaliteit en neem ik Henk niet kwalijk. Een technisch manager hoort een goede selectie neer te zetten en Ard hoort een goeie technisch manager aan te stellen. Hij zet er het liefst onervaren mensen neer. Prima, maar neem dan ook je verantwoordelijkheid als het slecht uitpakt.

michello

Het is veel te vroeg om na een maand competitie daar al over te oordelen. Ik denk nog steeds dat het goed gaat komen maar man oh man, Henk. Kom op. Doe niet zo raar met dat gewissel elke keer.

papier

Henk heeft in zijn twee eerdere periodes al voldoende aangetoond capaciteiten te hebben die het team en ons kan helpen. Alleen zoveel gewissel dat kan ik me niet herinneren uit zijn eerdere periodes. Maar idd wat Michello aangeeft, we zijn ook nog maar net begonnen. De selectie moet nog fit en compleet worden (ook wel apart maar het is niet anders).