Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Met de nu 3 aangetrokken  spelers komt er hopelijk meer balans in de selectie.
Diemers lijkt mij voor Henk ook de juiste speler om als klankbord te fungeren en mentor te zijn voor de jonge spelers.
Zal mij niet verbazen dat na een paar weken er een heel "volwassen" selectie op het veld staat die weer de wedstrijd naar hun hand kan zetten.

beam

Citaat van: PePe op september 08, 2024, 21:42:02
Sinds de blessure van Caschili is het vuur uit het team verdwenen, ik hoop op een spoedige rentree. Breij missen we ook, mag voor mij snel terug komen.
Ik ben dus niet de enige is opgevallen dat sinds Gabi uitgevallen is dat er maar bar weinig meer gewonnen is en ook het einde betekende van de goede reeks die Henk neerzette nadat hij het stokje overnam van Ultee. We missen de vuurvreters! Hopelijk komt hij er nu snel weer bij.

richard

Citaat van: Poetser op september 07, 2024, 12:13:36
En zie daar het probleem.

Cambuur is een 'grote' club in supportersaantallen en fanatisme voor de club, maar qua centjes niet echt.

En mensen zoals Nijp, Trainert, Wiekie en ook jij blijven zo ontzettend hangen in het negatieve dat dat gewoon doorslaat door de hele club. Denk jij dat spelers en staf hier en/of op Twitter niks meelezen?

Jullie zijn toxic.

Als je mijn naam noemt is prima hoor maar ga dan niet zelf onder een nickname posten. En spreek me persoonlijk aan dan. Iedereen roept altijd maar heel snel dat het negatief is. Maar bij heel veel mensen mis ik realisme. Gelukkig kijk ik wel eens trainingen en spreek ik genoeg mensen van de club. Kun jij mij uitleggen waarom Lambooy top 5 zegt en Henk dit anders ziet? Dan gaat er in mijn ogen iets goed mis.

janou

Citaat van: richard op september 09, 2024, 09:34:08
Als je mijn naam noemt is prima hoor maar ga dan niet zelf onder een nickname posten. En spreek me persoonlijk aan dan. Iedereen roept altijd maar heel snel dat het negatief is. Maar bij heel veel mensen mis ik realisme. Gelukkig kijk ik wel eens trainingen en spreek ik genoeg mensen van de club. Kun jij mij uitleggen waarom Lambooy top 5 zegt en Henk dit anders ziet? Dan gaat er in mijn ogen iets goed mis.

Misschien dat als er zoveel mensen iets minder negatief zijn, dat jij het realisme zou kunnen hebben dat je het wellicht wat te negatief bekijkt.

W.b.t doelstelling ben ik met je eens dat het raar is dat hier andere opvattingen over zijn. Benieuwd naar de uitleg daarover vandaag.

Vlampiep

Citaat van: HanBerger058 op september 09, 2024, 09:39:15
Precies. Ten eerste: Lambooij is simpelweg Henk zijn direct leidinggevende, baas, hoe je het ook wilt noemen. Het is aan Lambooij en club om Henk een lat op te leggen, een doelstelling. Henk heeft daar als werknemer dan gewoon geen eigen showtje over op te voeren. Dat mag intern, dat is prima. Maar als de club, bij monde van Lambooij zegt: top 5. Dan is top 5 d? doelstelling, zeker naar buiten toe. Hoe het nu gaat dat lijkt niet alleen vreemd, het is gewoon vreemd. Henk is geen BV binnen de club, aan het einde van de maand en rit: werknemer.
Met deze selectie moet top 5 toch echt wel een realistische doelstelling zijn. Er zijn genoeg factoren te noemen die deze doelstelling kunnen frustreren, maar het uitgangspunt is re?el. Ik denk dat Henk dat bedoelt.

Bankzitter

Niet alleen voor Henk ook voor de spelers moet er een duidelijke sportieve opdracht zijn , zeker voor de sterkhouders.

Vroeger werd er gewerkt met een lager basissalaris en hoge bonussen voor de doelstellingen... ik weet niet of dat nog zo is (en kan) maar het zou wel goed zijn.

Als Afolabi goed genoeg is, dan zie ik ook geen reden waarom top5 niet de doelstelling zou zijn. Ambitieus, maar niet onhaalbaar.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op september 09, 2024, 10:15:13
Als Afolabi goed genoeg is, dan zie ik ook geen reden waarom top5 niet de doelstelling zou zijn. Ambitieus, maar niet onhaalbaar.
Volgens mij is er geen twijfel of hij goed genoeg is en kunnen we weer genieten van een creatieve voetballende vleugelspeler met een juiste assist en doelpoging. Daarbij een teamplayer en prettig in omgang.

Bankzitter

Dat is Alhaft toch? Die is prima idd.

Ik heb het over onze Ierse vriend in de spits.. dat is nog afwachten.

sunderland

Citaat van: Vlampiep op september 09, 2024, 09:49:33
Met deze selectie moet top 5 toch echt wel een realistische doelstelling zijn. Er zijn genoeg factoren te noemen die deze doelstelling kunnen frustreren, maar het uitgangspunt is re?el. Ik denk dat Henk dat bedoelt.
lijkt mij ook wel als iedereen fit is. Ik zie problemen zodra de spits of de buitenspeler wegvalt omdat er dan simpelweg een mindere kwaliteit inkomt. Op papier is Balk, Alhaft en Afalobi prima. En dan bedoel ik niet als iemand invalt maar als 1 van die 3 langer geblesseerd is

Huizem

Met alle respect, met deze spelers moet je gemakkelijk bij de 1e 8. Lukt dat niet, dan is er toch meer aan de hand.

oscarsielstra

Citaat van: HanBerger058 op september 09, 2024, 09:39:15
Precies. Ten eerste: Lambooij is simpelweg Henk zijn direct leidinggevende, baas, hoe je het ook wilt noemen. Het is aan Lambooij en club om Henk een lat op te leggen, een doelstelling. Henk heeft daar als werknemer dan gewoon geen eigen showtje over op te voeren. Dat mag intern, dat is prima. Maar als de club, bij monde van Lambooij zegt: top 5. Dan is top 5 d? doelstelling, zeker naar buiten toe. Hoe het nu gaat dat lijkt niet alleen vreemd, het is gewoon vreemd. Henk is geen BV binnen de club, aan het einde van de maand en rit: werknemer.

Even een andere mogelijkheid na negativiteit en realisme : objectief waarnemen  8)

Cambuur is een BVO, dit is een voetbalbedrijf met een duidelijke doelstelling : zo hoog mogelijk voetballen.
Om dit te kunnen bereiken heb je nodig : een meerjaren voetbalvisie, financieel en organisatorisch beleid, een professionele organisatie en een meer jaren businessplan / begroting.
Als voorbeeld neem ik hier AZ, die naar mijn idee dit het beste voor elkaar heeft : van jeugdopleiding tot financieel beheer.

Cambuur heeft de afgelopen jaren enorm veel geld uit de lopende begrotingen gereserveerd, om een groot deel van het stadion te financieren.
Logisch, maar sportief en financieel een enorme aderlating die je niet zo maar recht zet.
Hier zie je de afgelopen jaren de gevolgen van : het laten gaan van kwalitatief veel betere spelers, impuls investeringen (winterstop laatste ere divisie jaar) etc,
ook dure contracten vd Water, Bergsma hielpen hier niet bij.

Henk heeft natuurlijk hiermee te dealen als trainer.
Een technisch manager en ook de trainer zijn verantwoordelijk voor de voetbalvisie die je als Cambuur wil uitdragen.
Dit moet je dan ook als voetbalbedrijf "zakelijk"bekijken. Lars en Henk zijn medewerker van Cambuur en moeten dan ook op de prestaties worden beoordeeld.
Afgezien hoe mooi mens Henk ook is.

Als je naar de resultaten kijkt, zijn we na een beste jaar ooit, gedegradeerd, en het jaar erop 13 de geworden in de kkd.
Feit is dat we verdedigend al twee jaar ons behelpen zonder een betere en structurele oplossing.
Aanvallend is de creativiteit bijna niet aanwezig.

We spelen nu jaren met een kwetsbaar systeem met diepe middenvelders en hoog druk zetten.
Veel clubs weten onderhand hoe Cambuur voetbalt, je zal dus moeten innoveren en verbeteren.
Dit heeft met je voetbalvisie te maken, die er naar mijn beleving al tijden niet meer is.

Organisatorisch hoor ik uit eerste hand dat veel zaken binnen Cambuur be?nvloed worden door eigen salaris en ego voor het clubbelang.
Zelf heb ik niet de verbeelding dat dit bij andere BVO anders is.
Een ongezonde situatie in het voetbal.

janou

Citaat van: HanBerger058 op september 09, 2024, 12:49:05
Goed verhaal!

Henk probeert met andere (mindere?) spelers nog steeds 'd?t te doen, wat t?en werkte'. Maar die vlieger gaat niet op. Het wordt nu gewoon tijd te gaan presteren, ook de fijne, lieve Henk, onze held en gedroomde uithangbord. Daarvoor zal hij toch teamtactisch kritischer moeten kijken naar wat nodig is, met andere plannen (plan B) komen als selectie, wedstrijd of periode (situaties) daarom vragen. Ook tijdens een wedstrijd.

Helaas komt Henk zwart wit gewoon vaak niet verder dan:

- Het 1 op 1 wisselen van veelal een zelfde type speler, een buiten voor een buiten, een back voor een back. Spelers wisselen ipv echt iets aan te passen waardoor het 'draait' letterlijk en figuurlijk

- Het proberen een statement te maken door het makkelijk slachtofferen van je minste speler(s) (Poll/Marsman)

- Of het omwisselen van de buitenspelers van kant.

Teamtactisch, qua systeem en strategie zie ik toch te weinig ?chte ingrepen, echt reageren op de wedstrijd en/of tegenstander.

Henk heeft echt wel kijk op het spel, ook tactisch. Maar hij heeft als elke trainer een voorkeur, een voorliefde voor een bepaald systeem. Dan is het goed mensen naast je te hebben die out of the box denken, je uitdagen en met iets totaal anders komen. Tactisch sparren. Eens een andere boeg keuze. In de tijden van Slot, Sipke, Sandor en Pascal als assistenten zag je dat toch regelmatig(er).

Dit is geen kwalificatie richting de huidige 2 assistenten, maar in mijn ogen een feitelijke constatering. Het is veel van hetzelfde. Tegenstanders weten ons te bespelen.

''In mijn ogen feitelijke constatering'' kan niet, dat is simpelweg niet mogelijk. Het is jouw mening, en een feit kan niet over gediscussieerd worden.

En het is geen feit dat dit tactisch sparren niet gebeurd, dat is jouw vermoeden net als jouw mening over de assistenten.

Verder ben ik het met je eens dat Henk idd wel moet gaan presteren, maar ook dit heeft in mijn optiek tijd nodig. Aan het eind van het seizoen MOET play-offs bereikt zijn. W.b.t. wisselen van spelers, zijn buitenspelers wel vaak spelers die bij elke club gewisseld worden.

Ben het wel volledig met je eens dat dat slachtofferen na 30 minuten voor mij niet hoeft. Bereik je denk ik helemaal niets mee, los van dat het zelfvertrouwen van de betreffende speler kapot gaat.

sjaak

Ik denk dat wanneer Cambuur geen creatieve spelers op het middenveld heeft, en geen gogme in de ploeg dat elke trainer feilloos weet hoe Cambuur speelt en te bestrijden is. Ik weet niet of Henk bij een club als AZ bijvoorbeeld een hoger niveau kan halen als trainer. Zijn idee van het spelletje verandert volgens mij niet.
Hoe Arne Slot onlangs vlijmscherp analyseerde hoe Manchester United het beste bestreden kon worden dacht ik dat Henk dit waarschijnlijk niet had gekund, of vast had gehouden aan zijn eigen strijdplan.

sunderland

Citaat van: sjaak op september 09, 2024, 13:52:19
Ik denk dat wanneer Cambuur geen creatieve spelers op het middenveld heeft, en geen gogme in de ploeg dat elke trainer feilloos weet hoe Cambuur speelt en te bestrijden is. Ik weet niet of Henk bij een club als AZ bijvoorbeeld een hoger niveau kan halen als trainer. Zijn idee van het spelletje verandert volgens mij niet.
Hoe Arne Slot onlangs vlijmscherp analyseerde hoe Manchester United het beste bestreden kon worden dacht ik dat Henk dit waarschijnlijk niet had gekund, of vast had gehouden aan zijn eigen strijdplan.
jullie doen net alsof voetbal abracadabra is. Doe niet zo moeilijk, Slot zei dat ze vooral achterin op de 0 speelden want voorin was het zo goed dat ze toch wel een goal zouden maken. Is dat abracadabra?  Hij heeft kwaliteit en Henk had dat niet. Slot heeft 2 toppers naast hem die ook precies hetzelfde denken. Hij hoeft alleen maar op zijn eigen ploeg te letten en Henk moet op alles letten en dat kan niet wat ik hier al zovaak heb neergezet. Een goede assistent!

Bankzitter

Met Diemers ipv een extra assistent kan het ook goed uitpakken. In het veld direct iets aanpassen is nog beter dan dat het van de bank moet komen.