Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

anderszchristian

Citaat van: PePe op augustus 20, 2024, 19:35:36
Een oud zeer dus. Su jammer.
Als zelfs van der Water weer in genade wordt aangenomen dan moet van der Weij het wel heel bont gemaakt hebben

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Destroyer op augustus 21, 2024, 12:39:17
Kilo's gewicht  :_schater
:_schater en ik maar een ingewikkelde betekenis zoeken
Henk, held, bedankt

Bankzitter

Citaat van: Destroyer op augustus 21, 2024, 12:14:10
Henk is een topper, maar blijf er bij dat een zware assistent en dan niet in kgs gewenst is. Maar voor de rest heeft Kuz het goed omschreven.

Doel je op Alflen?   :_schater
Dat was dan een  "praktijkman "en geen theorie trainer zoals Burghout/Reinsma , maar daar werden we ook niet echt blij van

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Harry L.

Mooie verhalen over Henk, en dat verdient hij ook. Maar mensen blijven te veel in het verleden hangen en zijn blijkbaar bang voor nieuwe dingen (visie, tactiek, speelwijze etc) en gaan er vanuit dat hij het kunstje weer gaat flikken. Ik vind het de laatste jaren te matig en zie spelers niet beter worden. En waarom is Henk nooit bij een ?grote? club gekomen? Ik denk dat hij een prima jl. trainer is en dat dat zijn top is. Ik hoop echt op een frisse wind.

Bankzitter

Het is toch totaal niet aan de orde? Je kunt beter een speler halen dan een afkoopsom aftikken.
Daarbij heeft Lambooij gescout op de speelwijze van Henk.

Maar goed, for arguments sake, noem eens een naam dan die haalbaar is en beter dan Henk?

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Harry L. op augustus 21, 2024, 19:14:38
Mooie verhalen over Henk, en dat verdient hij ook. Maar mensen blijven te veel in het verleden hangen en zijn blijkbaar bang voor nieuwe dingen (visie, tactiek, speelwijze etc) en gaan er vanuit dat hij het kunstje weer gaat flikken. Ik vind het de laatste jaren te matig en zie spelers niet beter worden. En waarom is Henk nooit bij een ?grote? club gekomen? Ik denk dat hij een prima jl. trainer is en dat dat zijn top is. Ik hoop echt op een frisse wind.

Misschien beter ff naar buiten lopen voor fris windje

Harry L.

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op augustus 21, 2024, 20:42:56
Misschien beter ff naar buiten lopen voor fris windje

Nee, niet nodig en hij hoeft van mij niet meteen weg. Een aantal jaar dezelfde trainer is lang genoeg en ik zou wel eens een ander aan het roer willen zien.

denistel

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 21, 2024, 12:02:38
De paniek heeft hier toegeslagen. We pakken een heel goede (maar gelukkige) winst in Maastricht en verliezen zeer onterecht en met pech thuis van Helmond en Henk moet weg.....

Het trainerschap betekent dat je people managet op verschillende gebieden: op mentaal gebied (wordt tegenwoordig prestratiegedrag genoemd), op tactisch gebied, op technisch gebied, op fysiek gebied en op lifestyle. Ik durf het om te draaien als je geen people manager bent ben je geen trainer. Dus Henk voldoet volledig aan de basisvoorwaarden van een goed trainerschap.
Dan heeft Henk volgens mij een aantal erg goede kwaliteiten. Hij kan heel goed strategisch denken. Strategisch denken gaat over het grote plan in de sport. Speel je service volley of speel je vanaf de baseline in het tennis. Ben je een klassementsrijder of een sprinter in het wielrennen. Henk weet dan heel goed welke aspecten daarbij belangrijk zijn: wat worden de looplijnen, hoe moeten de spelers samenwerken. Hoe kan het team gaan begrijpen hoe het systeem werkt. Hoe kan het team zelf aanpassingen doen als ze moeten vari?ren.
Henk voelt spelers goed aan. Ik denk dat hij meer ziet dan de doorsnee trainer. Dat betekent dat hij eerder ziet wanneer er met iemand wat aan de hand is, niet alleen emotioneel, maar ook technisch. Hij ziet (waarschijnlijk onbewust) dat de motoriek, de snelheid of de souplesse van iemand verandert. Dit is een heel grote gave omdat je daar (zowel in de training als de wedstrijd) op in kan grijpen. Omdat Henk zo veel ziet kan ie ook zo goed een heel goede band met mensen opbouwen. En dit is de oorzaak dat ie spelers zelfvertrouwen geeft en kan laten geloven in (bijna onmogelijke - 2013) grote successen.
Nu een beetje historisch besef: in de eerste 48 seizoenen heeft SC Cambuur 4 keer in de eredivisie gespeeld. vanaf 2012/ 2013 is SC Cambuur in 12 jaar drie keer als 1ste ge?indigd in de KKD en heeft het vijf seizoenen in de Eredivisie gespeeld. Bij al die 8 succesvolle jaren was Henk de Jong betrokken. Het enige aantoonbare slechte seizoen was het afgelopen jaar, waar hij in een seizoen moest instappen bij een slectie die hij niet had samengesteld en zelfs bijna nog een historische Bekerfinale behaalde. DAT is het Henk de Jong effect.
Ja ik hou van Henk en ben zijn grootste fan. Ik zie wel twee punten waar hij kwetsbaar is. Allereerst is er een verschil tussen het strategische en het tactische. Strategische kwaliteiten staan hierboven omschreven. Tactiek gaat om het hier en nu van de wedstrijd. Ik denk dat Henk dat redelijk ziet maar niet echt de oplossingen heeft, daar heeft hij assistentie/ feedback voor nodig. Een andere valkuil is dat hij soms een te grote behoefte aan controle heeft (vooral als het minder loopt). Dit zie je terug in alles voorzeggen en vastleggen (Denistel heeft dit hier vaak benoemt). Je maakt spelers hierdoor onzeker en afhankelijk, terwijl je ze het liefst vol vertrouwen en zelfstandig ziet. Eigenlijk hoort het aanleren van deze vaardigheden thuis in de opleiding en niet bij het moeten presteren. Ik hoop dat er daar in onze opleiding veel aandacht wordt geschonken (misschien weet Denistel dat?).

Henk de Jong maakt trouwens net als wij allemaal fouten.

Henk de Jong is het beste dat Cambuur is overkomen in zijn hele geschiedenis (en de Kooi staat op een goede tweede plaats).

Mooi stuk ik denk dat de speelwijze die henk voor staat gewoon meer kwaliteit verreist dan
we nu hebben en dus moet je je afvragen of het met dit team wel kunnen spelen afgelopen seizoen
lukte dat niet in ieder geval en het gevaar bestaat dat als we ten koste van alles dat toch wil blijven
doen het weer mis gaat,we hebben geen vd laan leeuwin mac intosh schouten hoedemakers in
deze selectie die dat spelletje goed uitvoerden.tevens weten de tegenstanders hoe we willen spelen
dat zag je zondag ook wel weer.Henk moet je altijd binnen je club houden is het niet als trainer dan
om degene te zijn die op alle fronten dingen kan doen mocht ie dat willen.Een algemeen manager zeg
maar,Wat beteft de jeugdopleiding heeft zeker de jongste jeugd alle voetbal vrijheid maar hoe ouder ze
worden vind ik dat ze ook meer gestuurd worden en op zich moeten ze ook dingen aangereikt krijgen
maar het moet niet overdreven worden vind ik ze moeten zelf ook dingen oppakken waardeer ze sneller
leren hoe te handelen in bepaalde situaties.Denk wel dat we de laatste jaren heel goede stappen hebben
gemaakt en dat talentjes eerder de stap naar ons maken dan naar andere bvo,s in vergelijking met 5
jaar geleden.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: denistel op augustus 21, 2024, 21:34:22
Mooi stuk ik denk dat de speelwijze die henk voor staat gewoon meer kwaliteit verreist dan
we nu hebben en dus moet je je afvragen of het met dit team wel kunnen spelen afgelopen seizoen
lukte dat niet in ieder geval en het gevaar bestaat dat als we ten koste van alles dat toch wil blijven
doen het weer mis gaat,we hebben geen vd laan leeuwin mac intosh schouten hoedemakers in
deze selectie die dat spelletje goed uitvoerden.tevens weten de tegenstanders hoe we willen spelen
dat zag je zondag ook wel weer.Henk moet je altijd binnen je club houden is het niet als trainer dan
om degene te zijn die op alle fronten dingen kan doen mocht ie dat willen.Een algemeen manager zeg
maar,Wat beteft de jeugdopleiding heeft zeker de jongste jeugd alle voetbal vrijheid maar hoe ouder ze
worden vind ik dat ze ook meer gestuurd worden en op zich moeten ze ook dingen aangereikt krijgen
maar het moet niet overdreven worden vind ik ze moeten zelf ook dingen oppakken waardeer ze sneller
leren hoe te handelen in bepaalde situaties.Denk wel dat we de laatste jaren heel goede stappen hebben
gemaakt en dat talentjes eerder de stap naar ons maken dan naar andere bvo,s in vergelijking met 5
jaar geleden.

Een vriend van mij was via de KNVB betrokken bij onze jeugdafdeling, en die was erg positief over de werkwijze. Een voorbeeld in Nederland.
Henk, held, bedankt

Vlampiep

Henk is Cambuur en Cambuur is Henk. Geen discussie over mogelijk, want betere clubman kun je niet wensen.
Wat Denistel schrijft is een feit dat er te weinig budget is voor het type spel wat Henk voorstaat en zich in  thuis voelt.
Als Henk een assistent naast zich krijgt met de zelfde kwaliteiten als bv Sandor, Dwight e.a.zou dat waarschijnlijk kunnen helpen om ook in andere speltypes te spelen. Ik heb het idee dat de huidige assistenten hierin te kort schieten.

sunderland

#3117
Citaat van: Vlampiep op augustus 22, 2024, 09:00:46
Henk is Cambuur en Cambuur is Henk. Geen discussie over mogelijk, want betere clubman kun je niet wensen.
Wat Denistel schrijft is een feit dat er te weinig budget is voor het type spel wat Henk voorstaat en zich in  thuis voelt.
Als Henk een assistent naast zich krijgt met de zelfde kwaliteiten als bv Sandor, Dwight e.a.zou dat waarschijnlijk kunnen helpen om ook in andere speltypes te spelen. Ik heb het idee dat de huidige assistenten hierin te kort schieten.
wat Denistel schrijft moet je ook nuanceren. Schouten en Mac wisten we niet en Hoedemakers kwam ook net kijken en heeft het geleerd. Je moet nu Henk ook de kans geven om dat nu te doen. Nieling -Casas kunnen dat misschien ook. Wat ik wil zeggen dat het toen na een tijdje in elkaar viel en dat zou nu ook zomaar kunnen met 2 kwaliteit spelers erbij . Sowieso is de spits positie hierin leidend

DayDreamer

Uiteraard moeten we Henk de tijd geven om zijn visie, zijn spel te slijpen in dit team, maar ben het er wel mee eens dat als dit niet lukt vanwege de kwaliteit, dat we niet blind moeten zijn om wat behoudender te gaan moeten spelen. Leuk veel goals maken, maar als er we ook veel tegen krijgen zoals afgelopen seizoen, dan koop je er niks voor, zelfs rechterrijtje.
Ik vind vooral de voorhoede totaal niet passen in zijn systeem, nogmaals Henk zijn tropenjaren waren met een klasse spits, maar ook met totaal andere vleugelspelers, Balk en vd Water zijn totaal andere types, rommelaars, die veel naar binnen willen, daarom zie ik ze ook het liefst niet samen in de basis staan, ik ga er niet voor op het puntje van mijn stoel zitten.

Destroyer

Over tien wedstrijden zullen we ongeveer weten waar e staan. Duimen op tussentijdse versterking.
** Poolwinner 18/19 - 21/22