Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

wiekie1969

Citaat van: De Gast op april 27, 2024, 10:18:23
Toch ook wel weer geweldig dat commentaar na afloop. Hoe Henk Cambuur verkoopt als geen betere club waar je je talentvolle spelers kunt stallen. Zeker in het nieuwe stadion. Henk is niet alleen trainer, maar ook clubman. Handen dichtknijpen  _O_

Met lullen alleen kom je er niet. De prestaties zijn er niet na de winterstop. Ook tactisch is het niet best. En die twee dooien naast hem trekken de bek ook niet open. Toegevoegde waarde nul. Wegwezen.

De Gast

Aan een dood paard valt niet te trekken. Zelfs door Henkie niet. Met alleen ideale schoonzonen en koorknapen lukt het gewoon niet.

sunderland

Citaat van: De Gast op april 28, 2024, 14:34:12
Aan een dood paard valt niet te trekken. Zelfs door Henkie niet. Met alleen ideale schoonzonen en koorknapen lukt het gewoon niet.
ja Wiekie

Grijskijkert

Vruchtbare trip van Henk de Jong naar Engeland: dineren met Erik ten Hag, netwerken met Pepijn Lijnders

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 10:02 ? Sport


Met het einde van dit seizoen in zicht, wordt er bij SC Cambuur op de achtergrond al druk naar het volgende toegewerkt. Zo maakte Henk de Jong eerder deze week een vruchtbare trip naar Engeland.

De Jong deed dat samen met Lars Lambooij, de nieuwe technisch manager van Cambuur. Het tweetal reisde zondagochtend in alle vroegte af naar Liverpool voor een kennismaking met Pepijn Lijnders, al jarenlang de rechterhand van succestrainer J?rgen Klopp. Ze kregen er onder meer een uitgebreide rondleiding, bezochten een wedstrijd van de Onder 21 van Liverpool tegen de leeftijdsgenoten van Arsenal en netwerkten er lustig op los.

Klopp en Lijnders nodigden De Jong vorig jaar uit voor een bezoekje aan de Engelse grootmacht, via een videoboodschap waarin ze de Drachtster trainer een hart onder de riem staken vanwege het herstel van een zware operatie aan de cyste in zijn hoofd. ?We zijn er geweldig ontvangen?, blikt De Jong terug. ?Lijnders wordt daar gezien als een soort God. Hij heeft veel betekend voor de ontwikkeling van spelers en trainingsfaciliteiten.? Klopp was er niet.

De Jong en Lambooij deden ook Manchester United aan. De twee dineerden onder meer een kleine vijf uur met Erik ten Hag, in een restaurantje in een gehucht vlak buiten Manchester, waar de trainer van United tegenwoordig woont. ?We hebben een ontzettend leuke avond gehad?, aldus De Jong. ?We hebben gepraat over van alles en nog wat, waaronder de ontwikkelingen bij Manchester United en hier bij Cambuur. Fantastisch, Erik is een unieke man.?


De klik die grofweg vijftien jaar geleden tijdens een toernooi op Ameland ontstond, toen De Jong en Ten Hag aan het roer stonden bij respectievelijk Jong FC Groningen en Jong FC Twente, kreeg zo een mooi vervolg. Ten Hag en Lambooij zijn ook geen onbekenden van elkaar zijn. De trainer haalde de inmiddels gepensioneerde middenvelder naar Go Ahead Eagles, maar werkte nooit met hem samen omdat daarna Ten Hag naar Bayern M?nchen vertrok.

Zaadje gepland

Het moge duidelijk zijn: er is een zaadje gepland voor een eventuele samenwerking. ?Ik hoop dat we scouts van Manchester United maar ook Liverpool, als ze hier in de buurt zijn, eens kunnen uitnodigen en laten zien dat we interessant voor hun zijn?, zegt De Jong. Het nieuwe stadion, een echte grasmat en wekelijks passie en sfeer op de tribunes moeten de verkooppunten zijn waarmee jonge talenten op huurbasis naar Leeuwarden moeten komen.

Je zou ondertussen haast vergeten dat er nog twee wedstrijden te spelen zijn tot het einde van het seizoen, te beginnen met een bezoek aan Roda JC vrijdagavond. Op dat gebied weinig nieuws. Remco Balk keert terug in de basis ten koste van Fedde de Jong, verder lijkt het vanwege de geringe kansen op het behalen van de play-offs voor Cambuur een potje om des keizers baard. De Jong: ?Maar ik heb er zin in. We trainen goed en er zit weer een beetje schwung in de ploeg.?
IN HENK WE TRUST!!!

Specuveter

Elke week hetzelfde riedeltje...
We trainen goed .
Volgend seizoen graag slecht trainen en elke week winnen.

janou

Citaat van: Specuveter op mei 03, 2024, 10:35:24
Elke week hetzelfde riedeltje...
We trainen goed .
Volgend seizoen graag slecht trainen en elke week winnen.

Tsja, maar wat moet je anders zeggen haha. Die interviews voor wedstrijden slaan ?berhaupt vaak nergens op. Alhoewel ik ze toch blijf kijken :).

anderszchristian

Weten Henk en Lars ook dat Ten Hag en Lijnders volgend seizoen niet meer actief zijn bij beide clubs?  :)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: anderszchristian op mei 03, 2024, 11:11:07
Weten Henk en Lars ook dat Ten Hag en Lijnders volgend seizoen niet meer actief zijn bij beide clubs?  :)

Och Slot komt toch?
Henk, held, bedankt

Grijskijkert

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 03, 2024, 11:20:25
Och Slot komt toch?
En via de Nederlandse trainers een kijkje kunnen nemen in de keuken met bij behorende handjes schudden en kaartjes uit wisselen..
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Ook mooi dat 'ie van der Heide  in het rijtje Leidners en Slot noemt.
Mischien qua karakter of inzicht maar niet qat betreft prestaties ;)

Maar prima dat Lambooij en De Jong netwerken. Dat was in het verleden toch een zwak punt dat we in een te kleine vijver vissen.

sunderland

Citaat van: Bankzitter op mei 03, 2024, 14:37:36
Ook mooi dat 'ie van der Heide  in het rijtje Leidners en Slot noemt.
Mischien qua karakter of inzicht maar niet qat betreft prestaties ;)

Maar prima dat Lambooij en De Jong netwerken. Dat was in het verleden toch een zwak punt dat we in een te kleine vijver vissen.
wel wat betreft prestaties op het veld want daar was Sandor een klasse beter. Verder niet wb de voetbalwereld waar Sandor eigenlijk wars van is.

Noordcambuur

We moeten ook niet van die huurlingen hebben de jeugd moet ook een keer een kans krijgen.

Trainert!

Citaat van: Noordcambuur op mei 03, 2024, 21:11:06
We moeten ook niet van die huurlingen hebben de jeugd moet ook een keer een kans krijgen.

Met de jeugd van Cambuur ga je weer in de onderste regionen spelen. Zo geweldig is de jeugdopleiding niet

Noordcambuur

Citaat van: Trainert! op mei 03, 2024, 22:05:16
Met de jeugd van Cambuur ga je weer in de onderste regionen spelen. Zo geweldig is de jeugdopleiding niet
je volgt de jeugdelftallen niet dus :_schater

NRG

Citaat van: Noordcambuur op mei 03, 2024, 22:09:08
je volgt de jeugdelftallen niet dus :_schater


Mat alleen jeugd ga je het inderdaad niet redden. Die moet je rustig kunnen brengen. Je hebt in elke linie routine nodig. Aangevuld met spelers uit eigen jeugd. Je kan niet verwachten dat jonkies gelijk een elftal dragen.