Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: janou op maart 05, 2024, 14:42:23
Ja tuurlijk doet hij het goed. Wel bij een amateurploeg. Zou er echt niets tegen hebben als hij zou komen daar niet van, maar de argumentatie is mij teveel op gevoel ipv ratio.

vd Vlag en Barto zorgen juist voor Cambuur DNA. spelers zijn passanten. Waarom denk jij dat vd vlag en barto niet goed genoeg zijn? Omdat de resultaten nu tegenvallen?

niet goed genoeg zeg ik niet en Cambuur DNA prima maar we moeten wel voor uit
en als je er te lang zit kan het ook uitgewerkt zijn.Dit Cambuur heeft soms ook iemand
nodig die met de vuist op tafel slaat en aanpakt.Mijn id is dat er te weinig wordt aangepakt
maar ik kan het ook helemaal mis hebben.
en vd Wey zit niet bij zo maar een amateurploeg hoor.

Bankzitter

Wat opvalt is dat in de goede serie nadat Henk terug was, we ook weer herkenbaar voetbal speelden met verzorgde (trage) opbouw.

Nu is het vooral de lange bal op Uldrikis. Mijn conclusie is dat de selectie simpelweg het taktisch vermogen mist om het systeem te spelen Henk graag wil en nu maar terugvalt op de simpele lange bal. Er zit ook te weinig mentaliteit in het team om duels te winnen dus ook dit werkt niet.

Je kan niet verwachten dat alles vanuit een trainer wordt aangereikt, spelers moeten zelf ook dingen zien en zichzelf kunnen motiveren. Blijkbaar zit dat er niet in als je zag hoe druk Henk bezig moet met coachen tijdens de wedstrijd.

Conclusie: doorselecteren na dit seizoen.

sunderland

Citaat van: janou op maart 05, 2024, 14:38:53
Tuurlijk zie ik dat Henk 90 minuten in de weer is. Zegt het coachen wat over de tactiek of over het gebrek aan vermogen van spelers om de juiste keuzes in het veld te maken? Dat de rest uit zijn vinger glipt is een aanname en gebaseerd op het spel en de resultaten en hoeft niet per se wat te zeggen over het tactisch vermogen. Ik mag hopen dat de tactiek niet tijdens een wedstrijd zelf bedacht hoeft te worden, en dat is ook zeker niet zo. Tijdens de wedstrijd kunnen er hoogstens enkele nuances worden aangebracht in het plan dat is bedacht. Dus de aanname dat de rest uit zijn vingers glipt omdat hij alleen maar staat te coachen lijkt mij niet aannemelijk. Op het moment dat het goed loopt hoef je simpelweg minder te corrigeren tijdens een wedstrijd.

Ultee die bekend staat als een tactisch sterke trainer, kreeg het ook niet aan de praat. Dus denk dat er vooral gekeken moet worden naar de selectie en we niet moeten gaan zoeken om het zoeken. Want het stukje tactiek etc is al vaak gezegd over Henk door buitenstaanders op basis van interviews maar iedereen die met hem gewerkt heeft zegt dat hij tactisch ook sterk is.
Ultee tactische trainer  :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater

PePe

Sinds de blessure van Caschilli loopt het niet lekker meer, las ik vandaag ergens! (Dit kan wel eens zo zijn)

denistel

Citaat van: PePe op maart 05, 2024, 22:34:33
Sinds de blessure van Caschilli loopt het niet lekker meer, las ik vandaag ergens! (Dit kan wel eens zo zijn)

je mist wel wat met hem hoor bracht wel drive naar voren.

YellowBlue

Citaat van: janou op maart 05, 2024, 16:58:09
Dat suggereer ik niet. Maar dat is geen meerwaarde tenopzichte van de huidige die er zitten.

Ik vind V/d Wey Absoluut een meerwaarde als veldtrainer / assistent t.o.v. de huidige staf. Kent de club, is prima aanvaller geweest en is succesvol hoofdtrainer in de hoofdklasse.

AL

Citaat van: YellowBlue op maart 06, 2024, 08:53:01
Ik vind V/d Wey Absoluut een meerwaarde als veldtrainer / assistent t.o.v. de huidige staf. Kent de club, is prima aanvaller geweest en is succesvol hoofdtrainer in de hoofdklasse.

Meeste mee eens, maar prima aanvaller??

Stiens

Citaat van: YellowBlue op maart 06, 2024, 08:53:01
Ik vind V/d Wey Absoluut een meerwaarde als veldtrainer / assistent t.o.v. de huidige staf. Kent de club, is prima aanvaller geweest en is succesvol hoofdtrainer in de hoofdklasse.

Correctie: 3e divisie  8)

Noordcambuur

Ben heel benieuwd wat ze gaan doen met Barto misschien een andere functie  :?

janou

Citaat van: sunderland op maart 05, 2024, 17:47:47
Ultee tactische trainer  :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater

Zo staat hij in de voetballerij wel bekend ja. Dat enkelen hier niets van hem moeten hebben veranderd daar niets aan.

janou

Citaat van: denistel op maart 05, 2024, 17:23:15
niet goed genoeg zeg ik niet en Cambuur DNA prima maar we moeten wel voor uit
en als je er te lang zit kan het ook uitgewerkt zijn.Dit Cambuur heeft soms ook iemand
nodig die met de vuist op tafel slaat en aanpakt.Mijn id is dat er te weinig wordt aangepakt
maar ik kan het ook helemaal mis hebben.
en vd Wey zit niet bij zo maar een amateurploeg hoor.

Begrijp wat je bedoelt hoor, Barto en vd vlag hebben een wat liever imago, dat is zo. Maar hoezo missen wij iemand die met de vuist op tafel slaat in de staf? Gaan we daar beter van voetballen? En waarin wordt er te weinig aangepakt dan?

Klopt dat v.d. Weij inderdaad niet bij een misselijke amateurploeg coach is.Gaat mij meer om het feit dat wij vaak maar dingen roepen op basis van vermoedens. Ik vind dat wij vanuit onze plek als supporters vaak helemaal geen goed oordeel kunnen vellen over assistenten etc. Daar kunnen spelers, trainers en bestuur veel meer over zeggen omdat zij dagelijks samenwerken. Als we nu bovenaan hadden gestaan had er niemand wat gezegd over de staf. Dingen die wij vaak roepen zijn toch gebaseerd op een emotie van de ranglijst en op vooroordelen. Waar ik overigens ook volle bak aan meedoe. :koffie

sunderland

Citaat van: janou op maart 06, 2024, 11:08:52
Begrijp wat je bedoelt hoor, Barto en vd vlag hebben een wat liever imago, dat is zo. Maar hoezo missen wij iemand die met de vuist op tafel slaat in de staf? Gaan we daar beter van voetballen? En waarin wordt er te weinig aangepakt dan?

Klopt dat v.d. Weij inderdaad niet bij een misselijke amateurploeg coach is.Gaat mij meer om het feit dat wij vaak maar dingen roepen op basis van vermoedens. Ik vind dat wij vanuit onze plek als supporters vaak helemaal geen goed oordeel kunnen vellen over assistenten etc. Daar kunnen spelers, trainers en bestuur veel meer over zeggen omdat zij dagelijks samenwerken. Als we nu bovenaan hadden gestaan had er niemand wat gezegd over de staf. Dingen die wij vaak roepen zijn toch gebaseerd op een emotie van de ranglijst en op vooroordelen. Waar ik overigens ook volle bak aan meedoe. :koffie
ik heb mijn mening op basis wat ik zie en hoor. Zonder vooroordelen. Ik zie dat Henk helemaal opgaat in het team coachen en niemand van de staf de andere dingen oppakt. Dat laten die andere jongens compleet liggen zie je. Corrigeren is er ook niet bij. Ik weet zeker dat als Henk dit deed waar Sandor bij was hij daar gelijk iets van had gezegd. Had ook niet gebeurt omdat Sandor ook vaak dingen even neerzette onder de wedstrijd

janou

Citaat van: sunderland op maart 06, 2024, 11:55:38
ik heb mijn mening op basis wat ik zie en hoor. Zonder vooroordelen. Ik zie dat Henk helemaal opgaat in het team coachen en niemand van de staf de andere dingen oppakt. Dat laten die andere jongens compleet liggen zie je. Corrigeren is er ook niet bij. Ik weet zeker dat als Henk dit deed waar Sandor bij was hij daar gelijk iets van had gezegd. Had ook niet gebeurt omdat Sandor ook vaak dingen even neerzette onder de wedstrijd
Ja dat begrijp ik, maar daarbij kan een conclusie wel teveel geleid worden door aannames toch? Ik vind het allemaal te veel aannames die je doet. Jij ziet ze niet corrigeren, wellicht dat dit in de trainerskamer wel gebeurd? Wellicht zijn die andere jongens wel bezig met analyseren van de wedstrijd en vraagt Henk ze af en toe advies? Geen flauw idee wat Henk afspreekt over de taakverdeling tijdens wedstrijden.

Overigens kan het prima zijn dat jouw bevindingen wel kloppen hoor, daar niet van :proost. Maar ik mis de (feitelijke) onderbouwing die mij overtuigt om hier in mee te gaan :).

denistel

Citaat van: janou op maart 06, 2024, 11:08:52
Begrijp wat je bedoelt hoor, Barto en vd vlag hebben een wat liever imago, dat is zo. Maar hoezo missen wij iemand die met de vuist op tafel slaat in de staf? Gaan we daar beter van voetballen? En waarin wordt er te weinig aangepakt dan?

Klopt dat v.d. Weij inderdaad niet bij een misselijke amateurploeg coach is.Gaat mij meer om het feit dat wij vaak maar dingen roepen op basis van vermoedens. Ik vind dat wij vanuit onze plek als supporters vaak helemaal geen goed oordeel kunnen vellen over assistenten etc. Daar kunnen spelers, trainers en bestuur veel meer over zeggen omdat zij dagelijks samenwerken. Als we nu bovenaan hadden gestaan had er niemand wat gezegd over de staf. Dingen die wij vaak roepen zijn toch gebaseerd op een emotie van de ranglijst en op vooroordelen. Waar ik overigens ook volle bak aan meedoe. :koffie

Of ze beter gaan voetballen van iemand die met de vuist op tafel slaat weet ik niet
wat ik er mee bedoel is dat de boel soms wakker geschud moet worden het is nu allemaal
een beetje berustend.

sunderland

Citaat van: janou op maart 06, 2024, 12:04:42
Ja dat begrijp ik, maar daarbij kan een conclusie wel teveel geleid worden door aannames toch? Ik vind het allemaal te veel aannames die je doet. Jij ziet ze niet corrigeren, wellicht dat dit in de trainerskamer wel gebeurd? Wellicht zijn die andere jongens wel bezig met analyseren van de wedstrijd en vraagt Henk ze af en toe advies? Geen flauw idee wat Henk afspreekt over de taakverdeling tijdens wedstrijden.

Overigens kan het prima zijn dat jouw bevindingen wel kloppen hoor, daar niet van :proost. Maar ik mis de (feitelijke) onderbouwing die mij overtuigt om hier in mee te gaan :).
tja dat kan . Ik ben niet zo van politieke antwoorden daarop.