Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: PePe op september 14, 2023, 23:51:30
Cambuur moet aangeven, met wie ze verder willen?
Eventueel eerder afscheid nemen van Ultee, als hij elders aan de slag kan.
Henk wordt binnenkort weer trainer van Cambuur.
Of Henk voor de rest van het seizoen uitlenen.
Ik hoop op Henk als trainer voor 24-25.
Henk per direkt een baan geven in het commerciele gebeuren zoals bij Groningen. Sponsers en geld binnenhalen en dan in het  nieuwe stadion een goede selectie met Henk als gegarandeerde trainer voor 3 jaar. Dan gaat ie nergens anders heen.

Geelblauwstiens

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op september 14, 2023, 23:56:38
Vergeet niet dat Henk Cambuurman is. Als hij de garantie krijgt na dit seizoen  ben jij onze trainer in het nieuwe stadion voor 3 jaar.
Laat hij dat echt niet lopen.
Hij ademd  Cambuur, gewoon Ultee seizoen laten doen.
Niks mooier dan het nieuwe stadion met Henk.
Wat een extra seizoenkaarten zal dat opleveren.....
Liekt my oek een fijne constructie. Win/win

Bankzitter

Citaat van: Bernardo op september 14, 2023, 23:32:16
Henk is beter verklaard door de artsen, kan voor vol aan de slag. Wil zo snel mogelijk weer aan de slag als hoofdtrainer in het betaald voetbal. Met 2 grote clubs vrij in de KKD is er logisch dat er 'paniek' is

Fantastisch nieuws voor Henk  |:)

Verder zal de club nauw betrokken geweest in het re-integratietraject en intern alles wel zijn besproken en helder zijn.
Het is wel belangrijk dat de club (Reijnen) tijdig en helder communiceert om verdere onrust te voorkomen.

De beste en meest re?ele optie lijkt mij om samen te werken.
Als Henk zijn zinnen op een andere club heeft gezet, dan doe je er waarschijnlijk ook niet zo heel veel aan als directie.

Galdiano

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op september 15, 2023, 00:01:51
Henk per direkt een baan geven in het commerciele gebeuren zoals bij Groningen. Sponsers en geld binnenhalen en dan in het  nieuwe stadion een goede selectie met Henk als gegarandeerde trainer voor 3 jaar. Dan gaat ie nergens anders heen.

Gaat hij niet doen. Wil echt weer op het veld.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

Het liefst zie ik gewoon Henk voor de groep.

Maar het is natuurlijk allemaal erg dubbel. Henk zal vermoedelijk de makkelijkste weg kiezen en dat is een club elders, om later weer als held terug te keren bij ons.

Als hij nu instapt kan het alleen maar tegenvallen, en onstaat gelijk weer een waanzinnige druk.
desondanks met oog op het nieuwe stadion zie ik liever Henk vandaag dan morgen voor de groep.

Het enige wat Cambuur kan doen is transparant zijn over de situatie en snel duidelijkheid verschaffen aan een ieder.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sunderland

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op september 14, 2023, 23:56:38
Vergeet niet dat Henk Cambuurman is. Als hij de garantie krijgt na dit seizoen  ben jij onze trainer in het nieuwe stadion voor 3 jaar.
Laat hij dat echt niet lopen.
Hij ademd  Cambuur, gewoon Ultee seizoen laten doen.
Niks mooier dan het nieuwe stadion met Henk.
Wat een extra seizoenkaarten zal dat opleveren.....
dat is jou verhaal en ook mijn verhaal als het waarheid zou zijn. Als Henk zegt dat ie nu weer aan de slag wil als hoofdtrainer in het betaalde voetbal is dat duidelijk. Stel hij gaat naar NAC dan komt hij echt niet na 3/4 jaar weg daar.

sunderland

Citaat van: Galdiano op september 15, 2023, 08:00:34
Het liefst zie ik gewoon Henk voor de groep.

Maar het is natuurlijk allemaal erg dubbel. Henk zal vermoedelijk de makkelijkste weg kiezen en dat is een club elders, om later weer als held terug te keren bij ons.

Als hij nu instapt kan het alleen maar tegenvallen, en onstaat gelijk weer een waanzinnige druk.
desondanks met oog op het nieuwe stadion zie ik liever Henk vandaag dan morgen voor de groep.

Het enige wat Cambuur kan doen is transparant zijn over de situatie en snel duidelijkheid verschaffen aan een ieder.
tja ons bestuur heeft hun zelf in de voet geschoten. Baardmans had moeten blijven, onder hem was het voetbal zoveel beter. Hij had alleen heel veel pech. Dan had er nu niks aan de hand geweest.

hobbes

Zou wat zijn, Henk helemaal naar de andere kant van het land. Benieuwd of hij daar gelukkig van wordt.

sunderland

Als je zulk iets meemaakt wat Henk heeft gehad ga je wel makkelijker denken. Je moet vooral dingen doen die je leuk vind en niet wachten. In de tijd dat je zo ziek bent ga je dat zeker denken

SCC

Er is, lijkt mij, niemand op dit forum of in het cambuurstadion zondagmiddag, die NIET pro Henk is.
Maar toch vind ik enige nuance hier wel op z'n plek: Cambuur gaf Henk de kans in het betaalde voetbal, Cambuur haalde Henk terug, Cambuur hield Henk aan boord, ondanks tegenvallende presentaties (na geweldige eerste seizoenshelft en 2 seizoenen ervoor, maar in het betaalde voetbal heerst de waan van de dag), Cambuur hield Henk ook aan boord bij ziekte en gaf hem alle ruimte aan zijn herstel te werken, Henk verlengde enkelzijdig tijdens ziekte zijn duur/ opgewaardeerde contract. Wat ik wil zeggen: Henk heeft het super gedaan voor Cambuur, maar Cambuur ook zeker voor Henk (zo hoort het ook).
Maar als Henk nu net 100% gezond is verklaard, vind ik het daarentegen wel enigszins verontrustend dat hij dan zegt dat hij direct op het veld voor een groep wil staan als hoofdtrainer (heb het hem niet horen zeggen, dat maak uit op basis van de laatste 2 pagina's in dit item op dit forum). Dat vind ik een beetje de boel forceren, als dat ?cht zo gezegd is.
Ga dan inderdaad als kompaan van Sjors voor de groep, bouw het op en dan neem je het na dit seizoen in het nieuwe stadion volledig over.

sunderland

Henk wil niet als kompaan van Sjors. Ze denken ook zo compleet anders over voetbal. Helemaal eens met stuk SCC

Galdiano

Citaat van: SCC op september 15, 2023, 09:00:28
Er is, lijkt mij, niemand op dit forum of in het cambuurstadion zondagmiddag, die NIET pro Henk is.
Maar toch vind ik enige nuance hier wel op z'n plek: Cambuur gaf Henk de kans in het betaalde voetbal, Cambuur haalde Henk terug, Cambuur hield Henk aan boord, ondanks tegenvallende presentaties (na geweldige eerste seizoenshelft en 2 seizoenen ervoor, maar in het betaalde voetbal heerst de waan van de dag), Cambuur hield Henk ook aan boord bij ziekte en gaf hem alle ruimte aan zijn herstel te werken, Henk verlengde enkelzijdig tijdens ziekte zijn duur/ opgewaardeerde contract. Wat ik wil zeggen: Henk heeft het super gedaan voor Cambuur, maar Cambuur ook zeker voor Henk (zo hoort het ook).
Maar als Henk nu net 100% gezond is verklaard, vind ik het daarentegen wel enigszins verontrustend dat hij dan zegt dat hij direct op het veld voor een groep wil staan als hoofdtrainer (heb het hem niet horen zeggen, dat maak uit op basis van de laatste 2 pagina's in dit item op dit forum). Dat vind ik een beetje de boel forceren, als dat ?cht zo gezegd is.
Ga dan inderdaad als kompaan van Sjors voor de groep, bouw het op en dan neem je het na dit seizoen in het nieuwe stadion volledig over.

Het is gebaseerd op dit stuk https://lc.nl/sport/Henk-de-Jong-volledig-hersteld-verklaard.-%E2%80%98De-hannen-jokje-my%E2%80%99-28641993.html
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Stiens

Hierbij het volledige artikel voor de niet-PREMIUM lezers onder ons:


Henk de Jong is volledig hersteld en wil zo snel mogelijk weer aan de slag als trainer in het betaald voetbal

Niets staat een terugkeer van Henk de Jong als trainer in het betaald voetbal meer in de weg. De 59-jarige oefenmeester uit Boornbergum is dinsdag door de bedrijfsarts van SC Cambuur Jeroen Tan volledig hersteld verklaard.

De Jong legde in december 2022 zijn taken als hoofdtrainer bij SC Cambuur neer vanwege de gevolgen die hij ondervond van een cyste in zijn hoofd. Nadat het gezwel op 28 maart van dit jaar door neurochirurg Erik van Lindert in het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen succesvol werd verwijderd, begon de meest succesvolle trainer uit de geschiedenis van Cambuur aan zijn herstel. Met de herstelverklaring van de bedrijfsarts is dat herstelproces nu voltooid.

,,Ik wol wer oan it wurk, de hannen jokje my?, zo zegt een opgeluchte De Jong. ,,Ik bin fitter as ik ea west ha. As ik werom yn de tiid sjoch, dan hie ik as trainer fan De Graafschap tink ik al l?st fan dat geswel. Dat is fiif jier ferlyn.?

Assistent jeugdtrainers
De Jong assisteert op dit moment de jeugdtrainers van SC Cambuur. Daarnaast verricht hij veel werk voor goede doelen en steunt hij mensen die ook de kwalijke gevolgen ondervinden van een cyste in hun hoofd. ,,In heal jier ferlyn koe ik neat. En no bin ik hielendal wer de ?lde Henk. Soks gun ik elkenien.?

De Jong wil liever vandaag dan morgen weer als hoofdtrainer aan de slag. Bij Cambuur, waar hij een aflopend contract heeft, is dat op dit moment niet aan de orde. Nadat De Jong zijn taken niet langer uit kon oefenen, stelde de club Sjors Ultee aan als zijn opvolger. Ook diens contract loopt na dit seizoen af. ,,Cambuur hat geweldich goed foar my west?, zo wil De Jong benadrukken. ,,It is ek myn klup. Dat it leafst bin ik yn Ljouwert trener. Mar Ultee is no de trener en dat moat moai sa bliuwe.?

Willem II of NAC Breda?
De kans is dus groot dat De Jong zijn trainerschap elders hervat. Het is niet helemaal ondenkbaar dat dit in Tilburg of Breda gebeurt. Hoewel er nog niets concreets speelt - het bericht van zijn goedkeuring is nog vers - dringen supporters van zowel Willem II als NAC Breda er bij de clubleiding op aan om met De Jong in zee te gaan. Beide eerstedivisieclubs ontsloegen recentelijk hun trainer vanwege teleurstellende resultaten. De Jong zelf laat het rustig over zich heen komen. ,,It binne beide folksklups. Se soene wol by my passe.?

Stiens

We gunnen het Henk natuurlijk allemaal maar met vacante posities bij NAC en Willem II op dit moment is de timing van 'volledig hersteld' voor ons niet ideaal  :y
Het zou Henk sieren als hij dit seizoen nog op de achtergrond blijft en het stokje per volgend seizoen weer overneemt van Ultee. Precies om de reden die SCC zegt:

Citaat van: SCC op september 15, 2023, 09:00:28
Wat ik wil zeggen: Henk heeft het super gedaan voor Cambuur, maar Cambuur ook zeker voor Henk (zo hoort het ook).

Bernardo

Citaat van: Stiens op september 15, 2023, 09:34:56

Het zou Henk sieren als hij dit seizoen nog op de achtergrond blijft en het stokje per volgend seizoen weer overneemt van Ultee. Precies om de reden die SCC zegt:

Eens, maar dan moet Cambuur nou met hem in gesprek en zeggen jij bent volgend seizoen onze hoofdtrainer. Gebeurd dat niet, snap ik ook dat Henk verder wil kijken.

Het is voor Cambuur ook ongelofelijke lastig situatie, het is duidelijk wat iedereen nu wil, Henk weer voor de groep. Al kan je het ook bijna niet maken om Ultee nou aan de kant te zetten, terwijl dat misschien wel de beste optie is.

Waar ik bang voor ben, de start van dit seizoen is redelijk al hebben we wel tegen de zwakke broeders van de KKD gespeeld. Stel je voor sttaks staan we eind oktober/november in het rechtterijtje van de KKD en word de positie van Ultee onhoudbaar en zit Henk al bij een andere club. Dat zou echt zonde zijn.