Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

AL

Citaat van: Specuveter op september 22, 2021, 18:39:12
Denk wel dat Heracles wat word onderschat.
Met Sierhuis hebben ze een prima spits binnengehaald.
En met Vloet een echte doelpuntenmaker.

Als je je wilt handhaven moet je thuis gewoon winnen  van Heracles zo simpel is het.
Af en toe zullen we thuis ook tegen subtoppers moeten winnen, want ik zie ons uit weinig punten halen denk ik.
Ben daarom erg benieuwd naar de komende 2-3 wedstrijden.

moodygrunn

Citaat van: veteraan op september 22, 2021, 17:21:10
Inderdaad komende wedstrijden zijn tekenend voor waar we staan
Heracles zou je moeten winnen, Sparta zeker een punt en AZ is nog niet op verwachtte sterkte dus ook een punt ; 5 punten is goed 3 of minder is gespreksstof voor deskundigen

Geen van die drie ploegen is nu in blakende vorm. 9 pnt!
In Henk en Sandor we trust

Cambuur Groningen

Citaat van: AL op september 22, 2021, 19:19:21
Als je je wilt handhaven moet je thuis gewoon winnen  van Heracles zo simpel is het.
Af en toe zullen we thuis ook tegen subtoppers moeten winnen, want ik zie ons uit weinig punten halen denk ik.
Ben daarom erg benieuwd naar de komende 2-3 wedstrijden.
ik verwacht wel degelijk punten in uitwedstrijden, we hebben er nu twee gehad die net niet de makkelijksten waren. Vanaf nu kan het alleen nog maar makkelijker worden uit.

veteraan

Negen punten ophalen

Heracles zal ons onderschatten
Sparta komt met tactische adviezen vanHugo Borst (en die snapt er niks van)
AZ kennen we van haver tot gort

Voor de kerst veilig, en net als met het stadion langzaam beginnen te bouwen aan wat moois

Eewal

Citaat van: veteraan op september 23, 2021, 08:17:33
Negen punten ophalen

Heracles zal ons onderschatten
Sparta komt met tactische adviezen vanHugo Borst (en die snapt er niks van)
AZ kennen we van haver tot gort

Voor de kerst veilig, en net als met het stadion langzaam beginnen te bouwen aan wat moois
ik teken voor 4 punten, 5 of 6 punten zou kunnen. als we 9 punten halen krijg jij van mij een krat bier!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Eewal op september 23, 2021, 08:51:01
ik teken voor 4 punten, 5 of 6 punten zou kunnen. als we 9 punten halen krijg jij van mij een krat bier!
Van mij ook, met een kotszak er bij  |:)
Henk, held, bedankt

Grijskijkert

Ook een 9-0 krijgt de liefhebber in Henk de Jong niet klein

Door Reon Boeringa


Hij werd na de 9-0 nederlaag van zijn SC Cambuur tegen Ajax versleten voor padvinder en naïef genoemd, maar trainer Henk de Jong staat echter achter zijn aanpak in Amsterdam. 'Ik vertik het om te gaan schoppen, omdat de tegenstander betere spelers heeft dan wij.'

Het persmoment in Leeuwarden loopt op zijn einde als Henk de Jong een anekdote van zaterdagavond ophaalt.

'Na afloop zei ik tegen Erik ten Hag: "Gefeliciteerd, Erik. Goed gespeeld."
Hij zei: "We waren inderdaad goed."
En ik zei: "Klopt."'

De trainer van Cambuur haalde het gesprekje met de trainer van Ajax aan om nog maar eens te onderschrijven hoe hij terugblikt op de grootste nederlaag uit zijn trainersloopbaan: Ajax was veel te goed en daar past in zijn ogen slechts acceptatie en berusting bij. 'We hebben Ajax op het verkeerde moment getroffen. Ja, dan wordt het 9-0. Ja, dan krijg ik alles over me heen. Prima. Maar hebben jullie gisteren ook gekeken? Tegen Fortuna Sittard hadden ze zomaar weer zo'n uitslag neer kunnen zetten. Ajax is werkelijk zo goed, dat is niet te houden.'

Heeft u uw selectie de afgelopen dagen mentaal moeten oplappen?


'Ja, daar ben ik gelijk na afloop mee begonnen. Ik ben wel realistisch. Ik zag dat de jongens er alles aan hadden gedaan, maar gewoon tekort waren geschoten. Dat heeft wel even aandacht nodig. We hebben het vervolgens ook gewoon inhoudelijk geanalyseerd. Bij de 1-0 vond ik dat we met te veel mensen vóór de bal stonden, bij de 2-0 kwamen we afspraken over standaardsituaties niet na. En verder? Verder stonden we continu met zijn allen achter de bal en maakte Ajax er uiteindelijk negen. Met een Expected Goal-waarde van net onder de vier. Daar kun je ook wel iets van vinden.'

Denkt u achteraf: misschien had ik iets anders moeten doen?

'Na afloop kreeg ik te horen, onder anderen van Hans Kraaij Junior, dat we hadden moeten schoppen. Maar wat gebeurt er dan? Dan eindig je op het laatst met negen man. Daarnaast vertik ik het ook gewoon. Moet ik tegen mijn spelers zeggen dat zij andere spelers moeten gaan schoppen, omdat ze beter kunnen voetballen dan wij? Doe ik niet aan mee, echt niet. Kijk: als je in de duels kúnt komen, dan moet je ze hard spelen. Maar schoppen? Houd op. Begin ik niet aan.'

Jullie speelden man-op-man. Had zonedekking een verschil kunnen maken?

'We deden wat we altijd doen. Als de tegenstander met drie man opbouwt, zetten wij met twee spelers druk. Dat waren onze spits Tom Boere en middenvelder Jamie Jacobs. Achteraf kun je zeggen: de volgende keer laten we Jamie wat meer op het middenveld. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het zaterdag een groot verschil had gemaakt. Ajax was zó goed dat ze er altijd tussen de zeven en twaalf hadden gemaakt. Later dit seizoen ga ik tegen Ajax thuis ook gewoon proberen te scoren, twee keer. Als het niet je intentie is om te scoren en te voetballen, kun je beter thuisblijven. Gaat het mis, dan kunnen de mensen tenminste nog van Ajax genieten.'

'Kijk: als je in de duels kúnt komen, dan moet je ze hard spelen. Maar schoppen? Houd op. Begin ik niet aan'


Naar buiten toe beschermt u uw spelers. Vertelt u ze intern wel de waarheid?

'Natuurlijk, ik zeg alles tegen ze. Heel direct. Over afspraken die nagekomen moeten worden, standaardsituaties. Daar pak ik ze op aan, boem. Maar naar buiten toe bescherm ik ze.'

Vreest u dat deze 9-0 doorwerkt naar de komende wedstrijden? Morgen wacht Heracles.

'Het is wel even zaak dat we morgen goed starten, gelijk in de wedstrijd komen. Ons publiek kan ons daarbij helpen. Dan kunnen we hier snel uitkomen. Verder is het zoals ik al zei: Ajax was té goed. Punt. Daarom ga ik geen spelers teleurstellen of slachtofferen, dat zou ik niet fair vinden. Ik laat het – buiten blessures - bewust staan, want geen van mijn spelers was hier in het bijzonder schuldig aan.'
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Men onderschat de kwaliteiten van Henk ook wel eens.

Hij heeft dit weer prima aangepakt. Spelers zijn individueel buiten schot gebleven in de media en hij is nu ervaren genoeg om zelf niet inde war te raken van wat er in de blaadjes en op tv wordt gezegd.

Ik schat Henk hoger in dan veel trainers bij onze concurrenten, ook taktisch.

denistel

Citaat van: veteraan op september 24, 2021, 11:50:32
Als je naar de moderne opvatting van voetbal kijkt waarbij energie en combinatievoetbal centraal staan, dan hoort de Jong in het rijtje van Arne Slot en Erik ten Hag thuis. Vooruit voetballen, schakelende combinaties en maximale druk waar dat functioneel is. De spelersgroep is natuurlijk niet vergelijkbaar dus je moet voorzichtig blijven. En deze spelopvatting vergt een hoge concentratie van de spelers. Deze trainers zijn ook niet in de wieg gelegd voor degradatievoetbal, dus wel maximaal punten pakken en uit de gevaarlijke zone blijven.

:proost _O_

Lore

Citaat van: Bankzitter op september 24, 2021, 11:27:51
Men onderschat de kwaliteiten van Henk ook wel eens.

Hij heeft dit weer prima aangepakt. Spelers zijn individueel buiten schot gebleven in de media en hij is nu ervaren genoeg om zelf niet inde war te raken van wat er in de blaadjes en op tv wordt gezegd.

Ik schat Henk hoger in dan veel trainers bij onze concurrenten, ook taktisch.

Gelukkig wel. Elke trainer met niet zo'n noordelijke mentaliteit had allang een kans bij Utrecht ofzo gekregen. Zijn trackrecord met kleine begrotingen is echt fantastisch

denistel


Specuveter

Citaat van: veteraan op september 26, 2021, 11:02:10
Ik kap er mee  !
Mooie wedstrijd gewenst vanmiddag en een goed seizoen
????

sunderland

En nu hoeft ie geen kritiek te geven meneer de op stapper.

zeewolde

Wat is er aan de hand met Veteraan?

sunderland

Citaat van: zeewolde op september 26, 2021, 21:58:48
Wat is er aan de hand met Veteraan?
geen idee. Zou hem even uit de tent lokken. Jammer dat ie opstapt