Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: veteraan op september 21, 2021, 11:20:52
Uitgaan van eigen kracht en spelopvatting is een heel hoge norm !
De tactische opgave om de eigen opvatting aan te houden en die (snelheid)te gebruiken als omschakelingswapen zou mijn voorkeur hebben, je kunt dan in de tien wedstrijden tegen zeer sterke tegenstanders toch punten pakken en voorkomen dat je...zie Amsterdam.
Een tweede controleur en een extra verdediger zet je dan in.
Ajax pakt Sporting in als of ze er niet stonden,
dan kun je tegen dit Ajax met hun huidige vorm  als trainer van Cambuur van alles bedenken, maar je gaat zwaar de bieten bult op.

Gasgeve

Citaat van: Vlampiep op september 21, 2021, 12:11:39
Ajax pakt Sporting in als of ze er niet stonden,
dan kun je tegen dit Ajax met hun huidige vorm  als trainer van Cambuur van alles bedenken, maar je gaat zwaar de bieten bult op.
Tussen verliezen en verliezen zit een verschil. Je hoeft niet met 9-0 te verliezen.

veteraan

Laten we maar even afwachten, Heracles Sparta en AZ thuis zijn prima test cases

Vlampiep

Citaat van: Gasgeve op september 21, 2021, 12:51:46
Tussen verliezen en verliezen zit een verschil. Je hoeft niet met 9-0 te verliezen.
Je hebt gelijk als in de eerste minuten die bal van Kallon of de kopbal van Boere er in vliegt.
Maar zelfs Vincent Bijlow had kunnen zien dat na een kwartier voetbal tegen dit huidige Ajax niet, maar dan ook niets te halen viel.
Zo kan je ook stellen dat PSV niet mag verliezen met 0-4, maar gebeurt wel.
Het is net wat Verbeek zegt, in deze  competitie zal dit steeds vaker voorkomen vanwege steeds groter wordende financiĆ«le verschillen tussen de top clubs en de "kleine clubs".
Snel de grote topclubs laten spelen in een Europese competitie, zodat de competitie weer aantrekkelijker wordt.











michello

Volgens mij is er wel genoeg gezegd over afgelopen zaterdag. Op naar Heracles. :proost

Vlampiep

Citaat van: michello op september 21, 2021, 14:22:47
Volgens mij is er wel genoeg gezegd over afgelopen zaterdag. Op naar Heracles. :proost
Juust en dan anpakka dat strooisel. :proost

veteraan

#891
Citaat van: Vlampiep op september 21, 2021, 14:17:18
Je hebt gelijk als in de eerste minuten die bal van Kallon of de kopbal van Boere er in vliegt.
Maar zelfs Vincent Bijlow had kunnen zien dat na een kwartier voetbal tegen dit huidige Ajax niet, maar dan ook niets te halen viel.
Zo kan je ook stellen dat PSV niet mag verliezen met 0-4, maar gebeurt wel.
Het is net wat Verbeek zegt, in deze  competitie zal dit steeds vaker voorkomen vanwege steeds groter wordende financiĆ«le verschillen tussen de top clubs en de "kleine clubs".
Snel de grote topclubs laten spelen in een Europese competitie, zodat de competitie weer aantrekkelijker wordt.

Er komt een moment dat de voetballerij moet kiezen tussen de nationale competitie en de grote(twee)clubs
Van de winst van Ajax in een jaar kan Cambuur 10 jaar een exploitatie draaien en ook nog een stadion kopen

kapseltje

Eerste helft expected goals 0.85 vs 0.40
Tweede helft expected goals 3.10 vs 0.15
Gezamenlijk 3.95 vs 0.55

Als je niet gewend bent om zeer verdedigend te spelen en/of je spelers zijn daar niet geschikt voor, kun je niet verwachten dat je ineens goed bent in de bus parkeren. Dit staat los van bovenstaande cijfers.

Eewal

Citaat van: kapseltje op september 21, 2021, 23:58:55
Eerste helft expected goals 0.85 vs 0.40
Tweede helft expected goals 3.10 vs 0.15
Gezamenlijk 3.95 vs 0.55

Als je niet gewend bent om zeer verdedigend te spelen en/of je spelers zijn daar niet geschikt voor, kun je niet verwachten dat je ineens goed bent in de bus parkeren. Dit staat los van bovenstaande cijfers.

wat zijn dit voor cijfers?

moodygrunn

Citaat van: Eewal op september 22, 2021, 10:12:56
wat zijn dit voor cijfers?
https://www.tussendelinies.nl/expected-goals-uitgelegd/

Expected goals is een verwachtingswaarde van een doelpoging op basis van o.a. schotlocatie.  Op basis van de cijfers hierboven zou je kunnen stellen dat de eerste helft alles van ajax erin waaide en dat het 2e helft open huis was bij ons, ondanks de extra verdedigers....
In Henk en Sandor we trust


moodygrunn

Expected goals
Fortuna (0.5) - Ajax (4.2)
Ajax (4.0) - Cambuur (0.5)

Schoten
Fortuna (6) -Ajax (25)
Ajax (21) - Cambuur (11)

Om het even in perspectief te plaatsen....
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op september 22, 2021, 10:39:11
Expected goals
Fortuna (0.5) - Ajax (4.2)
Ajax (4.0) - Cambuur (0.5)

Schoten
Fortuna (6) -Ajax (25)
Ajax (21) - Cambuur (11)

Om het even in perspectief te plaatsen....

Dit gevoel had ik gisteren ook wel. Het was een godswonder dat het niet na 5 minuten al 0 - 3 voor Ajax stond. Sterkt mij in de gedachte dat er niet echt iets aan de hand is. Vol gas naar Heracles.

veteraan

Inderdaad komende wedstrijden zijn tekenend voor waar we staan
Heracles zou je moeten winnen, Sparta zeker een punt en AZ is nog niet op verwachtte sterkte dus ook een punt ; 5 punten is goed 3 of minder is gespreksstof voor deskundigen

Specuveter

Denk wel dat Heracles wat word onderschat.
Met Sierhuis hebben ze een prima spits binnengehaald.
En met Vloet een echte doelpuntenmaker.