Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

okkele

het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

PePe

#587
De Jong wil iets moois laten zien met Cambuur: ''Dan komt het publiek''

Henk de Jong staat als trainer bekend als iemand die zijn ploeg leuk wil laten spelen.
Momenteel doet de trainer van Cambuur dat, en staat hij ook nog eens bovenaan de Eerste Divisie.

"Als ik naar het stadion ga, wil ik iets zien dat ik leuk vind", vertelt de trainer in gesprek met Voebtal International. "Aanvallend voetbal, avontuurlijk voetbal, daar sta ik voor. Dat is allemaal niet zo ingewikkeld. Laat iets moois zien. Dan komt het publiek, komen de sponsors, worden hun gasten enthousiast en worden zij misschien sponsors. " "Als het voetbal nergens op lijkt, krijgt de sponsor geen gast mee naar het stadion. Als het voetbal nergens op lijkt, krijgt de sponsor geen gast mee naar het stadion", denkt De Jong. "Als trainer kun je een hele club de lift in krijgen. Je hoort vaak: als de club goed draait, is de sfeer goed."
De Jong probeert het om te draaien: "Als de sfeer goed is, draait de club goed. En die sfeer, moet overal goed zijn: staf, spelers, op kantoor, sponsors en supporters. Want een club ben je samen", besluit de oefenmeester.

okkele

De Jong weer succesvol in Leeuwarden: "Had dit nooit verwacht"

Sinds de terugkeer van Henk de Jong bij SC Cambuur gaat het de club voor de wind. Na een loodzwaar begin tegen De Graafschap, Go Ahead Eagles en NAC Breda werd er niet meer verloren en daardoor is de Friese club nu zelfs alleen trotse koploper van de Eerste Divisie. Dat had zelfs rasoptimist Henk de Jong niet zien aankomen. FCUpdate.nl sprak de 55-jarige trainer over de ontwikkelingen bij Cambuur.

Cambuur kwam onder de vorige trainer Rene Haké niet verder dan de tiende plek in de Eerste Divisie. De Jong keerde terug op het oude nest en moest de club weer naar nieuwe hoogtes brengen. De 55-jarige trainer maakte de ploeg in 2013 kampioen en speelde daarna ruim twee seizoenen met de club in de Eredivisie. De Jong zag na vorig seizoen veel spelers vertrekken en moest bouwen aan een compleet nieuw elftal.

"Er zijn een paar jongens gebleven, maar die waren niet eens per se basisspelers. We hebben er jongens bij die elders niet speelden of in Jong-teams actief waren. Hier denken wij heel goed na over het aantrekken van spelers. Zij moeten qua persoonlijkheid ook goed bij de club passen. Dat staat bij mij ook heel hoog in het vaandel", aldus de oefenmeester, die ook met zijn aanwinsten sprak.

Sterke reeks en verwachtingen

Cambuur had met onder andere De Graafschap, Go Ahead en NAC Breda een loodzwaar programma aan het begin van het seizoen en verloor dan ook twee van deze drie wedstrijden. Hierna kwam er steeds meer vorm in het elftal en pakte het overwinning na overwinning. "Ik had dit succes niet verwacht. Wel in de vorm van ontwikkeling en met elkaar samenwerken, maar niet zoals het nu gaat", was de oefenmeester realistisch.

De Leeuwarders staan na zeventien wedstrijden op de eerste plek en staan vijf punten los van de nummer twee De Graafschap. "Het is gewoon een heel groot compliment aan mijn technische staf en aan de spelers. Ik was al blij als we in de winterstop vijfde of zesde stonden. Nu we toch bij die eerste twee plekken staan gaan we ook vol proberen om dit vast te houden. We moeten gewoon élke week volle bak gaan, zodat wij onszelf in ieder geval niks kwalijk kunnen nemen."

Cambuur is inmiddels al vijftien wedstrijden ongeslagen, toch biedt dat geen garanties voor de laatste drie wedstrijden voor de winterstop. "We hebben bewust gekozen voor een smalle groep. We hebben voor kwaliteit gekozen. Anders heb je een kwalitatief mindere groep, maar dat schiet dan ook niet op. In de winterstop willen we misschien één of twee jongens erbij hebben. Alleen maar spelers die als mens en voetballer bij ons passen." Cambuur gaat vanavond (vrijdag) op bezoek bij hekkensluiter FC Dordrecht.


fcupdate.nl
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

sunderland

HENK BEDANKT VOOR DIT HALF JAAR. !


Vlampiep

Citaat van: SCC op februari 06, 2020, 09:07:37
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=367376
Wat een heerlijke positieve man is dit. Samen met Sandor heeft hij meer kunnen betekenen voor de club dan een paar miljoen euro's.
Het meest in het oog springend is dat Henk, waarschijnlijk wel samen met Sandor, Foeke kan laten functioneren als een technisch manager die ook het club belang voorop stelt in plaats van eigen ego.
Dit is na Foeke zijn periode als speler niemand gelukt.
Hiervan plukt de club nu de vruchten en hopelijk leidt dit in het voorjaar naar promotie. |:) |:)

De Gast

Waarom spelen we eigenlijk nog 4-3-3. Kallon is onze enige vleugelspeler, hoe beperkt soms ook, die op deze plek uit de voeten komt. Antonia, Paulissen, Orat, Korte.. er komt niks uit en ze komen ook nauwelijks voor de goal. Alles moet van Muhren komen en we kunnen nauwelijks nog een goeie aanval opzetten en afronden.

Straks komen de echte topwedstrijden weer en dan gaan we het zo niet opredden.

hobbes

Citaat van: De Gast op februari 08, 2020, 09:49:13
Alles moet van Muhren komen en we kunnen nauwelijks nog een goeie aanval opzetten en afronden.

Straks komen de echte topwedstrijden weer en dan gaan we het zo niet opredden.

Dan heb je het eerste uur gemist gisteren, alleen de afronding moet beter maar alleen in de eerste 6 min worden er al drie goede kansen gecreëerd.

denistel

idd we hadden wel 20 aanvallen het 1e uur en tig kansensommigen hier doen
net of we niks meer kunnen.

zonder vleugels spelen en dan? hoe wil je dan spelen?

sunderland

Citaat van: De Gast op februari 08, 2020, 09:49:13
Waarom spelen we eigenlijk nog 4-3-3. Kallon is onze enige vleugelspeler, hoe beperkt soms ook, die op deze plek uit de voeten komt. Antonia, Paulissen, Orat, Korte.. er komt niks uit en ze komen ook nauwelijks voor de goal. Alles moet van Muhren komen en we kunnen nauwelijks nog een goeie aanval opzetten en afronden.

Straks komen de echte topwedstrijden weer en dan gaan we het zo niet opredden.
dou bist niet goed snik.

Chielvak19

#596
Citaat van: De Gast op februari 08, 2020, 09:49:13
Waarom spelen we eigenlijk nog 4-3-3. Kallon is onze enige vleugelspeler, hoe beperkt soms ook, die op deze plek uit de voeten komt. Antonia, Paulissen, Orat, Korte.. er komt niks uit en ze komen ook nauwelijks voor de goal. Alles moet van Muhren komen en we kunnen nauwelijks nog een goeie aanval opzetten en afronden.

Straks komen de echte topwedstrijden weer en dan gaan we het zo niet opredden.
waarom zouden we in een ander systeem spelen? Vorig jaar had je dit soort wedstrijden dik verloren en je moet niet als alles goed draait de boel over de kop gooien (is mijn mening althans)
Als je niet denkt te winnen moet je het schriftelijk afdoen


Cor


oldehove

Citaat van: De Gast op februari 08, 2020, 09:49:13
Waarom spelen we eigenlijk nog 4-3-3. Kallon is onze enige vleugelspeler, hoe beperkt soms ook, die op deze plek uit de voeten komt. Antonia, Paulissen, Orat, Korte.. er komt niks uit en ze komen ook nauwelijks voor de goal. Alles moet van Muhren komen en we kunnen nauwelijks nog een goeie aanval opzetten en afronden.

Straks komen de echte topwedstrijden weer en dan gaan we het zo niet opredden.

Hest oek altied wat te zeuren.
ut komt su as het komt