Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

CambuurAmersfoort

je zou toch zeggen als ze daar in 3 maanden 2 tribunes kunnen aanpakken moet t hier toch ook kunnen.
als ik t zo lees word ik toch wel redelijk jaloers. stadion in de wijk het blijft toch zo veel mooier...

Clint

In drie maanden nog wel. Hebben wij nog ergens hier een architect rondlopen die hier ook zoiets kan realiseren?

Lore

Citaat van: johnmillwall op november 18, 2014, 22:12:35
Ik ben het met je eens maar ik vrees voor een zielloos stadion achter het WTC,


http://www.destentor.nl/regio/deventer/nieuwbouw-ga-eagles-krijgt-vorm-1.4569600
http://buitenkantjelinks.wordpress.com/2014/10/20/een-nog-mooiere-adelaarshorst/

Geen idee of dit goed is eigenlijk. Er wordt feitelijk niets over de sponsoren gezegd en die moeten toch echt het geld in het laadje brengen. De huidige sponsorfaciliteiten in Deventer zijn echt waardeloos. Het kan dan mooi voor ze zijn dat er gerenoveerd wordt, maar als de sponsor-kant niet ontwikkelt wordt dan is het, ook bij Eagles, een kwestie van tijd voordat zij degraderen.

Mitar

Citaat van: Lore op november 19, 2014, 08:16:22
Geen idee of dit goed is eigenlijk. Er wordt feitelijk niets over de sponsoren gezegd en die moeten toch echt het geld in het laadje brengen. De huidige sponsorfaciliteiten in Deventer zijn echt waardeloos. Het kan dan mooi voor ze zijn dat er gerenoveerd wordt, maar als de sponsor-kant niet ontwikkelt wordt dan is het, ook bij Eagles, een kwestie van tijd voordat zij degraderen.
Ik zou een moord doen voor zo'n stadion. Dan maar een grotere kans dat je weer in de JL terechtkomt. Tradities voor prestaties!

Lore

Citaat van: Mitar op november 19, 2014, 08:25:55
Ik zou een moord doen voor zo'n stadion. Dan maar een grotere kans dat je weer in de JL terechtkomt. Tradities voor prestaties!

Geen grotere kans op degradatie hoor, een grote waarschijnlijkheid. Met een begroting van rond de 7 miljoen is het onmogelijk om op de lange termijn eredivisie te spelen.

Waarom zou je een moord doen voor zo'n stadion als je niet weet wat het precies inhoud en wat het alternatief is?

Mitar

Citaat van: Galdiano op november 18, 2014, 21:58:50
Willem II stadion zou mijn inziens ook prima zijn, alleen dan ala vijverberg dicht op het veld en ingangen in de tribune. Vreterij en zuiperij maar mooi achter de tribune en je bent klaar.
Fanatieke aanhang moet ten alle tijde bij de nieuwe MI-Side.
Idd vreterij achter de tribune. Dodelijk voor sfeer om onder de wedstrijd mensen heen en weer zien te lopen met cola en friet

Mitar

Citaat van: Lore op november 19, 2014, 08:28:48
Geen grotere kans op degradatie hoor, een grote waarschijnlijkheid. Met een begroting van rond de 7 miljoen is het onmogelijk om op de lange termijn eredivisie te spelen.

Waarom zou je een moord doen voor zo'n stadion als je niet weet wat het precies inhoud en wat het alternatief is?
Je kunt zo uit het verhaal aflezen dat de architect precies aanvoelt wat voor stadion er past bij een echte volksclub. Ik zou een dergelijke situatie hier ook graag zien. Onze bewindvoerders zijn - hoe goed het werk ook dat ze verrichten - passanten die eerder opereren vanuit commercie dan vanuit traditie. Ben dan ook bang dat we worden geconfronteerd met een oh zo praktisch, goed bereikbaar en kostenefficient stadion dat de nostalgie van de club verloren gaat. 

Lore

Citaat van: Mitar op november 19, 2014, 08:34:36
Je kunt zo uit het verhaal aflezen dat de architect precies aanvoelt wat voor stadion er past bij een echte volksclub. Ik zou een dergelijke situatie hier ook graag zien. Onze bewindvoerders zijn - hoe goed het werk ook dat ze verrichten - passanten die eerder opereren vanuit commercie dan vanuit traditie. Ben dan ook bang dat we worden geconfronteerd met een oh zo praktisch, goed bereikbaar en kostenefficient stadion dat de nostalgie van de club verloren gaat.

Dat ben ik dan wel met je eens. Ook ik hoop dat er oog is voor de sentimenten van Cambuur. Maar wel sentimenten met een begroting van tegen de 15 miljoen, want ik ben inmiddels wle gewend geraakt aan de eredivisie!

MI 81-96

Citaat van: brambo3004 op november 14, 2014, 22:07:41
Iedereen wil denk-ik hetzelfde: de unieke Cambuur-cultuur behouden en een stabiele club in de Eredivisie worden. Ik ben van mening dat het eerste belangrijker is dan het tweede. Wat me opvalt is dat heel veel mensen maar wat roepen. Iedereen lijkt opeens verstand gekregen te hebben van veiligheidszaken, infrastructuur en financiën. Er wordt maar wat geroepen, met als argument dat we nou eenmaal in dat tijdsgewricht leven. Een modern stadion moet volgens sommigen nou eenmaal aan de rondweg liggen, met dichte hoeken, steile tribunes en voldoende hypermoderne toiletfaciliteiten. Voor mij hoeft dat niet. Sommigen zien het Cambuurplein uiteindelijk als de doodsteek voor de club, want een langer verblijf in de wijk (waar de club haar naam aan ontleent!) zou betekenen dat de club geen doorgroeimogelijkheden meer zou hebben: ik zou dat niet met zekerheid durven zeggen. Wie wel? Ik denk dat wij wel op deze plek kunnen blijven. Als we met een bouwvallig stadion minstens 3 jaar achter elkaar in de Eredivisie kunnen spelen, zou dat in een verbouwd of nieuw stadion op dezelfde plek (of op de velden van VV Leeuwarden) alleen nog maar makkelijker moeten worden. Anderen zeggen dat er onvoldoende parkeerplekken in de buurt zijn: onzin, familie parkeert sinds jaar en dag op 3 minuten lopen van het stadion. Waar onze club ook speelt in (pak 'm beet) 2018, ik ben er bang voor dat de clubcultuur verdwijnt ten koste van het blind najagen van stabiel eredivisievoetbal. Ik speel liever nog af en toe tegen Telstar dan dat onze club verwordt tot een FC Groningen of ADO Den Haag.
:scc

Galdiano

Bij Eagles snappen ze het! Komen wij straks aan met een stadion bij het WTC  ;(
Op de hoofdtribune komt een hele zakenlounge met daarachter een ruimte om te dineren en te drinken. Ze hebben het goed voor elkaar in Deventer.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Westerpark

Mocht dat stadion bij het WTC dan onvermijdbaar blijken, wat in tegenstellingen tot wat hier door enkelen beweerd wordt zeker nog niet het geval is, kijk dan in ieder geval goed naar het ontwerp. Als ik die foto's van de Adelaarshorst zie, prachtig. Knikje in het dak, echte lichtmasten, dicht op het veld, zo zie ik het graag.

mescc

Go Ahead Eagles moet Go Ahead Eagles blijven volgens de architect. High Five! Dat vinden wij ook al jarenlang. Ooit waren er plannen voor nieuwbouw. Eerst in Blauwenoord en daarna in Epse. Deze plannen liggen vast nog wel ergens in een lade van een of andere luchtfietser en gelukkig blijven die daar voor altijd. De Adelaarshorst blijft waar die hoort, namelijk in de Vetkampstraat. Een stadion in een woonwijk. Ik kan alle clichés weer gaan opnoemen hier, maar uiteindelijk is deze plek het mooiste. Voetbal hoort onder de mensen. Parkeerproblemen? Lekker belangrijk! Dan loop je maar wat verder. Voor verwennerij ga je maar ergens anders heen.

Daar snappen ze het idd wel!

Galdiano

Als kerel uitgebouwd is in Deventer gelijk maar inhuren hier in Leeuwarden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

jeff

Wie is de eigenaar van het stadion daar dan eigenlijk?
Gae zelf of iemand anders?

Lore

Citaat van: Westerpark op november 19, 2014, 12:08:59
Mocht dat stadion bij het WTC dan onvermijdbaar blijken, wat in tegenstellingen tot wat hier door enkelen beweerd wordt zeker nog niet het geval is, kijk dan in ieder geval goed naar het ontwerp. Als ik die foto's van de Adelaarshorst zie, prachtig. Knikje in het dak, echte lichtmasten, dicht op het veld, zo zie ik het graag.

Het is wel vermijdbaar, maar als het aan Cambuur ligt gaan wij naar het WTC. Zo liggen de kaarten.