Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Wat loopt iedereen te zeuren over het parkeren?
Cambuurplein zal gewoon blijven, op velden van Leeuwarden is genoeg ruimte om een nieuw stadion te bouwen. Waar nu het stadion staat, kun je een parkeerplaats creëren voor de bobo's. Bij de centrale meer als voldoende parkeerplaatsen, en nabij het kalverdijkje ook. Even 10/15 minuten lopen en je bent er.
Mijn voorkeur gaat absoluut naar de huidige locatie.

Ben wel bang dat je daar bijna geen bedrijven heen kan lokken, die de beschikbare ruimte gaan afnemen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

SCC-J

Waarom wel Bij WTC? Cambuur is veel centraler.
Dat parkeerplek verhaal vind ik ook complete onzin.

Scc01

Let maar op gaat afgeketst worden op het puntje bereikbaarheid en veiligheid.

Galdiano

Citaat van: SCC-J op november 14, 2014, 20:06:45
Waarom wel Bij WTC? Cambuur is veel centraler.
Dat parkeerplek verhaal vind ik ook complete onzin.

Bedrijven als Hornbach, Saturn, Familia, hebben totaal geen oren naar een locatie midden in de stad. WTC is veel centraler gelegen, en met de haak om Leeuwarden gaat het alleen maar beter worden. Vanuit Harlingen/DKV/Drachten, ben je zo bij het WTC.

Desondanks hoop ik op de huidige plaats te blijven.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Len Cantello

Citaat van: scclwd op november 14, 2014, 16:48:28
Ik hoop met heel mijn hart huidige locatie. Dan maar in de jupiler league.
Jupiler league? Zonder nieuwbouw gaan we naar de kloten. Wat mij betreft gaat de eerste paal bij het WTC morgen nog de grond in!
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

SCC-J

Citaat van: Len Cantello op november 14, 2014, 20:39:19
Jupiler league? Zonder nieuwbouw gaan we naar de kloten. Wat mij betreft gaat de eerste paal bij het WTC morgen nog de grond in!
wat een onzin.

Cor

Zal wel WTC worden. Mooi om nu de oude locatie nog als optie te noemen, laat je in ieder geval zien dat je eraan wil werken. Uiteindelijk gaat het om de haalbaarheid en de centen, dat is belangrijker dan de sentimenten. Voetbal anno 2014. Hoop op een mooi stadion met heel veel sfeer.

PePe

#2197
Iedereen blijft naar Cambuur gaan, ook als WTC de keuze wordt.

EdsjeSCC

Citaat van: PePe op november 14, 2014, 21:15:17
Wie komt niet meer Cambuur, als WTC de keuze wordt: NIEMAND.
neem er nog 1  :proost

Len Cantello

Citaat van: SCC-J op november 14, 2014, 20:50:49
wat een onzin.
Lekker houtje touwtje doorkloten in een verouderd stadion is geen onzin natuurlijk. De enige route naar een stabiele toekomst is nieuwbouw. Anders stA je over een paar jaar weer met je kloten voor 't blok.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Scc01

Maakt me niet uit waar gewoon gas erop. En koste wat het kost deze locatie aanhouden is ook gewoon onzin. Want al heb je voldoende parkeergelgenheid. Het is lastig vwb veiligheid en bereikbaarheid. Niet voor niets altijd buscombi richting lwd.
Is het ineens een trend ofzo om koste wat het kost de oude lokatie aan te houden?

AL

Huidige locatie is natuurlijk fantastisch.
Desondanks zie ik liever vandaag nog dan morgen de eerste paal de grond ingeslagen worden bij het WTC!

Stabiele eredivisieclub = nieuw stadion bij WTC
Jupiler league of zelfs failliet = huidige locatie

Dokkumer

Citaat van: AL op november 14, 2014, 21:46:01
Huidige locatie is natuurlijk fantastisch.
Desondanks zie ik liever vandaag nog dan morgen de eerste paal de grond ingeslagen worden bij het WTC!

Stabiele eredivisieclub = nieuw stadion bij WTC
Jupiler league of zelfs failliet = huidige locatie stadion

Er is op de huidige locatie toch iets meer mogelijk dan we denken. We hoeven namelijk op termijn niet een stadion van 50.000 mensen neer te zetten met een prachtige spoorverbinding ernaast. Het allermooiste blijft natuurlijk hier blijven, alleen zou ik dat niet ten koste van ALLES willen. Het moet wel haalbaar en realistisch zijn en niet gebaseerd op lucht.
Wat me vooral verheugt overigens is dat de locaties buiten de stad al afgevallen zijn.

brambo3004

Iedereen wil denk-ik hetzelfde: de unieke Cambuur-cultuur behouden en een stabiele club in de Eredivisie worden. Ik ben van mening dat het eerste belangrijker is dan het tweede. Wat me opvalt is dat heel veel mensen maar wat roepen. Iedereen lijkt opeens verstand gekregen te hebben van veiligheidszaken, infrastructuur en financiën. Er wordt maar wat geroepen, met als argument dat we nou eenmaal in dat tijdsgewricht leven. Een modern stadion moet volgens sommigen nou eenmaal aan de rondweg liggen, met dichte hoeken, steile tribunes en voldoende hypermoderne toiletfaciliteiten. Voor mij hoeft dat niet. Sommigen zien het Cambuurplein uiteindelijk als de doodsteek voor de club, want een langer verblijf in de wijk (waar de club haar naam aan ontleent!) zou betekenen dat de club geen doorgroeimogelijkheden meer zou hebben: ik zou dat niet met zekerheid durven zeggen. Wie wel? Ik denk dat wij wel op deze plek kunnen blijven. Als we met een bouwvallig stadion minstens 3 jaar achter elkaar in de Eredivisie kunnen spelen, zou dat in een verbouwd of nieuw stadion op dezelfde plek (of op de velden van VV Leeuwarden) alleen nog maar makkelijker moeten worden. Anderen zeggen dat er onvoldoende parkeerplekken in de buurt zijn: onzin, familie parkeert sinds jaar en dag op 3 minuten lopen van het stadion. Waar onze club ook speelt in (pak 'm beet) 2018, ik ben er bang voor dat de clubcultuur verdwijnt ten koste van het blind najagen van stabiel eredivisievoetbal. Ik speel liever nog af en toe tegen Telstar dan dat onze club verwordt tot een FC Groningen of ADO Den Haag.

Dokkumer

Ben ik dan de uitzondering die eerlijk durft toe te geven dat hij geen verstand heeft van gebiedsontwikkeling, stadionbouw, veiligheidsmaatregelen en al dat soort zaken? Ik lul zoals altijd maar wat in de ruimte als het om Cambuur gaat ;)

Een deel van de clubcultuur hebben we mijns inziens zelf in de hand, de sfeer (chaotisch waar iedereen wat door elkaar zingt) en de uitstraling naar buiten. Kijk als we vandaag besluiten om een "choreografie groep" op te richten die verdeeld over Noord samen nummers inzetten zou dat substantieel onze clubcultuur veranderen.
Wij zijn immers van de chaos :P