Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Cor

Volgens mij is het enige doorslaggevende punt welke commerciële partner kan er op welke locatie bij. Rest is belangrijk maar bijzaak zo lijkt het.

vialli

We wille allemaal eigenluk  bij ut Cambuurplein blieve, maar bij ut
WTC binne meer mogelukheden om uut te groeien naar een stabiele eredivisieclub.
At se daar un soort Engels stadion neersette  nimme we de sfeer van ut Cambuurplein
gewoon met.

scclwd

Citaat van: PePe op november 14, 2014, 21:15:17
Wie komt niet meer Cambuur, als WTC de keuze wordt: NIEMAND.

Ik niet meer. Liever koester ik dan de prachtige herinneringen dan te gaan wennen aan een fc 'pak m beet' Fec.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: brambo3004 op november 14, 2014, 22:07:41
Iedereen wil denk-ik hetzelfde: de unieke Cambuur-cultuur behouden en een stabiele club in de Eredivisie worden. Ik ben van mening dat het eerste belangrijker is dan het tweede. Wat me opvalt is dat heel veel mensen maar wat roepen. Iedereen lijkt opeens verstand gekregen te hebben van veiligheidszaken, infrastructuur en financiën. Er wordt maar wat geroepen, met als argument dat we nou eenmaal in dat tijdsgewricht leven. Een modern stadion moet volgens sommigen nou eenmaal aan de rondweg liggen, met dichte hoeken, steile tribunes en voldoende hypermoderne toiletfaciliteiten. Voor mij hoeft dat niet. Sommigen zien het Cambuurplein uiteindelijk als de doodsteek voor de club, want een langer verblijf in de wijk (waar de club haar naam aan ontleent!) zou betekenen dat de club geen doorgroeimogelijkheden meer zou hebben: ik zou dat niet met zekerheid durven zeggen. Wie wel? Ik denk dat wij wel op deze plek kunnen blijven. Als we met een bouwvallig stadion minstens 3 jaar achter elkaar in de Eredivisie kunnen spelen, zou dat in een verbouwd of nieuw stadion op dezelfde plek (of op de velden van VV Leeuwarden) alleen nog maar makkelijker moeten worden. Anderen zeggen dat er onvoldoende parkeerplekken in de buurt zijn: onzin, familie parkeert sinds jaar en dag op 3 minuten lopen van het stadion. Waar onze club ook speelt in (pak 'm beet) 2018, ik ben er bang voor dat de clubcultuur verdwijnt ten koste van het blind najagen van stabiel eredivisievoetbal. Ik speel liever nog af en toe tegen Telstar dan dat onze club verwordt tot een FC Groningen of ADO Den Haag.

_O_ _O_
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Holwerd voor Cambuur

Juist Dokkie! Huidig STADION betekent faillissement. Maar idd niemand hier heeft t over het behoud van het huidige stadion.. Gwn ernaast een nieuwe bouwen of (met name) oost en zuid vernieuwen en iets groter maken..

In ieder geval 4 losse tribunes met open hoeken behouden!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

John Hiatt

Het is toch geweldig dat er twee locaties serieus onderzocht worden? Elke locatie heeft voor- en nadelen, die kan iedereen bedenken. Sentimenten en historie spelen een rol, dat geeft Cambuur ook aan. Over 6 weken komt duidelijkheid, dat lijkt me redelijk concreet allemaal. Wat mij betreft, liefst huidige locatie. Als het niet anders kan, dan WTC.

scclwd

Citaat van: John Hiatt op november 15, 2014, 07:23:47
Het is toch geweldig dat er twee locaties serieus onderzocht worden? Elke locatie heeft voor- en nadelen, die kan iedereen bedenken. Sentimenten en historie spelen een rol, dat geeft Cambuur ook aan. Over 6 weken komt duidelijkheid, dat lijkt me redelijk concreet allemaal. Wat mij betreft, liefst huidige locatie. Als het niet anders kan, dan WTC.

Als ik vanmorgen dat interview met Ype Smid in de lc lees, lijkt het al beklonken. 'We achten de huidige locatie minder kansrijk maar willen daar nog wel een keer goed naar kijken'....

Dokkumer

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op november 15, 2014, 01:11:01
Juist Dokkie! Huidig STADION betekent faillissement. Maar idd niemand hier heeft t over het behoud van het huidige stadion.. Gwn ernaast een nieuwe bouwen of (met name) oost en zuid vernieuwen en iets groter maken..

In ieder geval 4 losse tribunes met open hoeken behouden!
Heb al een mooi plan in mijn hoofd voor 1 tribune. West wordt het nieuwe Noord, waarbij de oude garde even mag bijkomen in de "MI-Side gallery". Zakenclub wordt supportershome, alleen niet via de huidige weg te bereiken, want daar komen uiteraard ook weer plaatsen voor supporters. :P

scclwd

Haken en ogen aan mogelijke locaties Cambuurstadion
Leeuwarden - Een nieuw Cambuurstadion bij het WTC Expo of toch vernieuwbouw op de huidige locatie? Die keuze lijkt er een tussen verstand (WTC) en gevoel (huidige plek), maar is veel meer dan dat. Aan beide scenario's zitten haken en ogen, zo onderkennen zowel voorzitter Ype Smid van SC Cambuur als Henk Deinum, wethouder van sport in Leeuwarden.
Door Gerard Bos
Dat er een nieuw stadion komt, is wél duidelijk. Beide locaties zijn een optie, zo laat het haalbaarheidsonderzoek zien. Dat onderzoek, in maart door Cambuur, de gemeente en hoofdsponsor (en bouwer) Dijkstra-Draisma aangekondigd, moet twee uitgewerkte scenario's opleveren waarover de gemeenteraad begin 2015 kan beslissen.
Beide locaties hebben plussen en minnen. Maar één ding staat als een paal boven water. ,,Alles draait om financiële dekking. Daar begint het mee", stelt Smid. De wethouder is het met hem eens. Deinum maakt een vergelijking met de soap rondom het nieuwe ijsstadion in Almere. ,,We willen geen Icedôme-scenario waarbij de plannen mooi waren, maar de financiering niet rond kwam."
Juist dat laatste is het heikele punt. Een nieuw stadion bij WTC is op papier duurder dan vernieuwbouw. Hoeveel precies wil niemand van de betrokkenen zeggen. En hoe gek het ook klinkt; veel maakt het niet uit. Absolute bedragen zijn namelijk ineens relatief als er geen dekking voor is. En die is er voor beide locaties nog niet, zo bevestigt Deinum.
Volgens hem is dekking bij het WTC-scenario op dit moment overigens wel een stuk dichterbij dan op de huidige locatie. ,,We zijn met dat scenario verder." Smid onderkent dat: ,,Het financiële plaatje wijst op dit moment meer naar het WTC." Voor dat scenario zijn volgens de betrokkenen investeerders te vinden, voor vernieuwbouw op de huidige locatie is dat een stuk moeilijker Het WTC-scenario lijkt dan ook het meest kansrijk.
Hoewel dekking prioriteit één is, spelen ook andere zaken een rol. Wat te denken van bezwaarschriften van omwonenden bij de komst van een voetbalstadion? Die zijn in de Cambuurwijk niet of nauwelijks te verwachten. Bovendien moet het bestemmingsplan gewijzigd worden bij het WTC Expo. Smid: ,,Het bijt de binnenstad niet." Een niet nader te noemen bron zegt echter dat de detailhandel de bezwaarschriften al klaar heeft liggen.
Rol van Leyten
,,Er zijn nog planologische procedures", vertelt wethouder Deinum op zijn beurt. ,,Maar die zijn er op de huidige locatie ook." Hij doelt op de bestemming van de velden van het voormalige vv Leeuwarden, eigendom van de gemeente. Daar zou woningbouw in combinatie met parkeervoorziening kunnen komen.
Woningbouw had projectontwikkelaar Leyten uit Rotterdam een paar jaar geleden ook in de planning. Omwonenden kregen zelfs al de plannen thuis. Het bedrijf kocht het stadion en is dus een belangrijke gesprekspartner voor de huidige locatie. Opmerkelijk genoeg wordt volgens de wethouder pas sinds vorige week met Leyten gesproken. Het bedrijf zelf wenst overigens niet te reageren, ondanks herhaalde verzoeken van deze krant: ,,Geen commentaar.





Len Cantello

Ambtenaren gejank, middenstand gezever, huilende omwonenden, politieke angsthazen, supporters met verhuisangst. Schijt en schijt ziek word ik er van.... Dat er nog ondernemers hun nek uitsteken voor onze club is echt een godswonder. Hulde voor deze mensen. Zij hebben een doel en visie. Ik hoop dat ze doorgaan met roeien tegen de stroom in. Anders is het binnen nu en 5 jaar over en uit met het betaalde voetbal in LWD.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op november 15, 2014, 09:51:02
Ambtenaren gejank, middenstand gezever, huilende omwonenden, politieke angsthazen, supporters met verhuisangst. Schijt en schijt ziek word ik er van.... Dat er nog ondernemers hun nek uitsteken voor onze club is echt een godswonder. Hulde voor deze mensen. Zij hebben een doel en visie. Ik hoop dat ze doorgaan met roeien tegen de stroom in. Anders is het binnen nu en 5 jaar over en uit met het betaalde voetbal in LWD.
Volgens mij ben jij 100% pro WTC. Dichterbij het lieflijke Tzummarum zeker? :devil

Len Cantello

Citaat van: Dokkumer op november 15, 2014, 09:51:56
Volgens mij ben jij 100% pro WTC. Dichterbij het lieflijke Tzummarum zeker? :devil
Heb je inhoudelijk nog wat toe te voegen?
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Scc01

Dit stadion gaat heel lastig worden me de macht die de middenstand heeft in deze stad....

Len Cantello

Citaat van: Scc01 op november 15, 2014, 09:54:11
Dit stadion gaat heel lastig worden me de macht die de middenstand heeft in deze stad....
Vrije marktwerking is ver te zoeeken met het communistische bewind op het pluche...
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

SCC-J

Citaat van: vialli op november 14, 2014, 23:31:22
We wille allemaal eigenluk  bij ut Cambuurplein blieve, maar bij ut
WTC binne meer mogelukheden om uut te groeien naar een stabiele eredivisieclub.
At se daar un soort Engels stadion neersette  nimme we de sfeer van ut Cambuurplein
gewoon met.
ik heb nog nooit een nieuw stadion in Nederland gebouwd zien worden in Engelse sferen en maar goed ook want een dergelijk stadion op een industrieterrein is lachwekkend.