Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

dit is mien club

Citaat van: SCC-J op november 04, 2014, 10:03:30
eerst de boel gaan slopen en opbouwen om vervolgens met nieuwbouw te gaan beginnen. Alsof het niets kost.

Dit zijn ook de gedachten van Crone hoor
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Willow74

Citaat van: dit is mien club op november 04, 2014, 10:51:41
Dit zijn ook de gedachten van Crone hoor

Met dit plan kun je het stadion uitbreiden tot ongeveer 14.000 plekken wat het weer commercieel aantrekkelijk maakt voor zowel nieuwe sponsoren en seizoenkaarthouders.
Met even hoge tribunes als West en Noord ziet het stadion er nog mooier uit en zal bij een volle bak nog meer de hel van Leeuwarden opleveren.
Ook kun je dan zoals eerder vermeld doorgroeien naar een structurele eredivisie club en dat is wat elke supporter graag wil.
:scc

Westerpark

Citaat van: Scc01 op november 04, 2014, 01:43:59
Haha meen je dat nou serieus?
Hoofdtribune heeft nooit genoeg plaats voor extra sponsoren.

Lees je dit topic nooit? Sponsor plaatsen en commerciële ruimten realiseren op een nieuw te bouwen Oosttribune.

Citaat van: Dokkumer op november 04, 2014, 07:09:03
En dan wéér met een half afgebouwd stadion zitten? Dat is inmiddels al bijna 35 jaar zo en ik ben van mening dat we daar EINDELIJK eens vanaf moeten.

Als de ontwikkeling van de club er niet drastisch door geremd wordt dan mag dat van mij prima nog een 35 jaar duren. Deels nieuwbouw lijkt me goedkoper dan volledige nieuwbouw en de financiering is (voor  zowel Cambuurplein als WTC) nog al een issue.

Willow74

Kijk eens op de site van Essevee Zulte Waregem, deze club heeft afgelopen zomer zowel veld als een deel van het stadion opnieuw opgebouwd.
Dat moet hier dus ook kunnen lijkt mij op de huidige locatie en dan nieuw Zuid en Oost door trekken tot aan het veld.
Start gelijk na afloop competitie mei 2015 en oplevering bij het begin van de competitie, moet haalbaar zijn en geheel volgens plan van Crone.


Willow74

moet haalbaar zijn en geheel volgens plan van Crone.
[/quote]

Herstel, volgens gedachte van Dhr. Crone

SCC-J

Citaat van: dit is mien club op november 04, 2014, 10:51:41
Dit zijn ook de gedachten van Crone hoor
Zie dat echt niet gaan gebeuren horen. Tribune verbouwen voor een paar jaar... verdien je er nooit uit

SCC-J

Als de plaats behouden blijft zal het stadion denk ik gebouwd worden op de velden van VV Leeuwarden.  Deze grond is immers nog van de gemeente.

Scc01

Ja westerpark dat lees ik regelmatig, maaar het is nou niet zo dat alles wat hier geroepen wordt ook daadwerkelijk de waarheid is. Vergis je niet wat de bouw van een stadion kost. Vroeg me gewoon af of cambuur al officieel een plan heeft om de boel te bekostigen.

kickandrush

De lc is zo goed als failliet toch? Opkopen, afbreken, en daar t stadion neerbeuken. Mooi int stedsje en uitsupporters altijd een verplichte treincombi opleggen :devil

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

jeff

Citaat van: Destroyer op november 04, 2014, 17:52:37
http://www.petities24.com/red_het_cambuur_stadion
Net zo onduidelijk als die facebook pagina.
Zet ik me handtekening voor het stadion verbouwen of voor nieuwbouw op huidige locatie?

SCC-J

'Amsterdam is toe aan een tweede profclub'


© anp.
Door de 'vervreemding' van Ajax met Amsterdam is er weer ruimte voor een kleinschalige stadsclub, schrijft Roland Oude Ophuis in een ingezonden stuk.

Op een herfstmiddag op 5 december 1982 beweeg ik me, met mijn broer, voor de eerste keer over de Middenweg richting stadion De Meer. Met honderden lopen we gemoedelijk, maar met ingehouden haast, over deze lommerrijke stadslaan richting het stadion. Met enige regelmaat schiet een rinkelende tram 9 vol toeschouwers voorbij. Rond het stadion worden vanuit mobiele snackbars worsten verkocht en proberen verkopers sjaaltjes en petten aan de man te brengen. In het stadion is het gezellig. Reclames die uit de speakers galmen, zijn onvervalste meezingers en tijdens de wedstrijd is er extra vermaak door kankerende en grappende Amsterdammers.

Eerder dat jaar werd de stekker uit het zieltogende FC Amsterdam getrokken. Het was duidelijk dat er in Amsterdam geen plek meer was voor een tweede profclub. Tijdens de successen van Ajax in de jaren negentig zal nauwelijks iemand over een nieuwe club hebben gefantaseerd. Ajax was destijds een club van de stad.

Nu voetbalt Ajax al bijna twintig jaar in een net-niet-voetbalstadion in een troosteloze kantorenwijk buiten de stad. Ajax werd een club van het omringende achterland en een beursgenoteerd bedrijf. Het warme gevoel dat destijds bij De Meer werd opgeroepen, heb ik aan de Arena Boulevard nooit meer ervaren. Denken aan De Meer is nostalgie. Of toch niet?

Zakgeld
Nee, zeker niet. Door de 'vervreemding' van Ajax met Amsterdam is er weer ruimte voor een kleinschalige stadsclub. Een club die midden in de maatschappij staat, sociaal bewogen is en op scholen en pleinen zichtbaar is, die betaalbare kaartjes verkoopt en waar ook de jeugd met weinig zakgeld welkom is. Een club met de ambitie in de Eredivisie te spelen en waar bezoekers onder de indruk zijn van de sfeer.

Zo'n club moet het zijn, met een stadion in of aan de rand van een wijk binnen de Ring. Een stadion dat goed bereikbaar is te voet en per fiets en ov. Probeer het je in te beelden, een stadion in de omgeving van het Westerpark, of het Science Park of aan de noordelijke IJ-oevers. Een stadion dat intiem is, met 15.000 à 20.000 plaatsen en tribunes strak aan het veld. Een stadion dat de mogelijkheid biedt voor buurtinitiatieven en stadsactiveiten waar kinderen de hele week welkom zijn. Kortom, een club als bindmiddel voor de stad.

Dagdromerij
Is dit onrealistische dagdromerij? Ik ben er van overtuigd dat het kan. Dit bewijzen ook de populaire clubs in andere grote Europese steden als Sparta (Rotterdam), Fulham FC (Londen) en het voorbeeld bij uitstek, FC St. Pauli (Hamburg). Voetbalclubs die naast grote topclubs in hun stad kunnen bestaan, een grote trouwe en geweldloze aanhang hebben en een eigen herkenbare clubcultuur. Ook de snel groeiende beweging Against Modern Football laat zien dat er behoefte is aan een ouderwets potje voetbal in een knus stadion.

En, tot slot: de gemeente Amsterdam staat welwillend tegenover een tweede profclub, zo blijkt uit een uitspraak uit 2013 van wethouder Sport Eric van der Burg: 'Dat lijkt mij heel leuk. We hebben er binnen de gemeente wel eens over gefantaseerd.'

Welke amateurclub uit de stad durft de stap aan? En welke wijk? Wat zou het geweldig zijn!


Wil je reageren op dit artikel? Dat kan! Scroll (een beetje) naar beneden om een reactie te plaatsen.

YellowBlue

#2067
Volgens journalist die Cambuur veel volgt, gaat een volledig nieuw stadion niet rond komen vanwege gebrek aan bedrijven die bedrijfsruimte willen huren. Deze informatie komt uit een 'off the record' gesprek met Ype Smid.
Er zouden te veel kantoren leeg staan in de stad.

Bron: collega van de journalist

Marc S

Citaat van: YellowBlue op november 09, 2014, 20:22:27
Volgens journalist die Cambuur veel volgt, gaat een volledig nieuw stadion niet rond komen vanwege gebrek aan bedrijven die bedrijfsruimte willen huren. Deze informatie komt uit een 'off the record' gesprek met Ype Smid.
Er zouden te veel kantoren leeg staan in de stad.

Bron: collega van de journalist

Laten we hopen dat het niet waar is, maar ik zie de bui al hangen.

jeff

Ik dacht ook dat ze voor winkels gingen in het stadion omdat er al te veel leegstand is kwa kantoorruimt.