Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Mitar

Citaat van: drg op oktober 29, 2014, 11:53:55
En dan wachten op de doodsteek?
Waarom doodsteek? Ook in de Jupiler League kun je op een gezonde manier de BVO draaiende houden. Van daaruit kun je dan wellicht weer de stap maken naar Eredivisie. Ondertussen blijven we wel dichtbij onszelf (Cambuur op de locatie waar het hoort) en zwichten we niet voor commercie en het loslaten van tradities. 

papier

JL is geen doodsteek, andere locatie wel.

Lore

Citaat van: papier op oktober 29, 2014, 13:10:20
JL is geen doodsteek, andere locatie wel.

Uhmmm, beide hoeft geen doodsteek te zijn!

dit is mien club

Citaat van: papier op oktober 29, 2014, 13:10:20
JL is geen doodsteek, andere locatie wel.

WTC zou ook geen doodsteek zijn, wel doodzonde
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

DayDreamer

JL, ik moet er echt niet mee aan denken, normaal volg je die competitie veel als je er zelf speelt, nu wij Eredivisie spelen volg ik de eerste divisie totaal niet meer.
Er is werkelijk niemand, tenzij je supporter bent van 1 van de clubs die de divisie volgt, kan me ook niet voorstellen dat er veel mensen naar de beelden kijken, totaal niet interessant voor sponsoren.

dit is mien club

ik kijk altijd de samenvattingen
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

papier

Citaat van: DayDreamer op oktober 29, 2014, 15:29:32
JL, ik moet er echt niet mee aan denken, normaal volg je die competitie veel als je er zelf speelt, nu wij Eredivisie spelen volg ik de eerste divisie totaal niet meer.
Er is werkelijk niemand, tenzij je supporter bent van 1 van de clubs die de divisie volgt, kan me ook niet voorstellen dat er veel mensen naar de beelden kijken, totaal niet interessant voor sponsoren.

Is dit een argument om de huidige locatie te verlaten? Lijkt mij van niet.

el haj

Ook in de JL zul je uiteindelijk moeten verbouwen of verhuizen. Verschil is dan dat je de goodwill en (vooral) de financiën mist. Het is niet zo dat het stadion een divisie lager opeens modern en toekomstbestendig is, je staat dan nog steeds te hopen dat de boel niet uit elkaar dondert bij elke 'wie niet springt.'

Punt is, er zal hoe dan ook íets moeten gebeuren.

John Hiatt

Citaat van: Mitar op oktober 29, 2014, 13:02:44
Waarom doodsteek? Ook in de Jupiler League kun je op een gezonde manier de BVO draaiende houden. Van daaruit kun je dan wellicht weer de stap maken naar Eredivisie. Ondertussen blijven we wel dichtbij onszelf (Cambuur op de locatie waar het hoort) en zwichten we niet voor commercie en het loslaten van tradities.

Liever Telstar en Oss of Feyenoord en Ajax? Verbouw op huidige locatie lost niks op. Dan moet je complete nieuwbouw plegen. En de traditie is ook maar net hoe je er naar kijkt. Denk dat geen enkele supporter van Twente terugwil naar het oude Diekman. En zo zijn er wel meer voorbeelden. De sfeer maken wij, de supporters.

SCC-J

Citaat van: John Hiatt op oktober 29, 2014, 17:54:40
Liever Telstar en Oss of Feyenoord en Ajax? Verbouw op huidige locatie lost niks op. Dan moet je complete nieuwbouw plegen. En de traditie is ook maar net hoe je er naar kijkt. Denk dat geen enkele supporter van Twente terugwil naar het oude Diekman. En zo zijn er wel meer voorbeelden. De sfeer maken wij, de supporters.
daar denken ze in Sittard,Groningen,Alkmaar,arnhem, anders over. We zijn een volksclub om dat het stadion in een volksbuurt staat. Ga je het stadion verplaatsen naar een industrieterrein zoals Groningen moet je jezelf ook geen volksclub meer willen noemen en ook niet verwachten dat de beruchte sfeer terug komt of het zelfde zal zijn.


John Hiatt

Citaat van: SCC-J op oktober 29, 2014, 18:20:59
daar denken ze in Sittard,Groningen,Alkmaar,arnhem, anders over. We zijn een volksclub om dat het stadion in een volksbuurt staat. Ga je het stadion verplaatsen naar een industrieterrein zoals Groningen moet je jezelf ook geen volksclub meer willen noemen en ook niet verwachten dat de beruchte sfeer terug komt of het zelfde zal zijn.

Complete nieuwbouw op de huidige locatie heeft mijn voorkeur! Niets doen of verbouw lost niks op. En ook nieuwe stadions kunnen sfeervol zijn, zie de voorbeelden in Duitsland.

scclwd

Citaat van: John Hiatt op oktober 29, 2014, 18:38:04
Complete nieuwbouw op de huidige locatie heeft mijn voorkeur! Niets doen of verbouw lost niks op. En ook nieuwe stadions kunnen sfeervol zijn, zie de voorbeelden in Duitsland.

Wij zeggen niet dat nieuwe stadions niet sfeervol kunnen zijn maar de locatie heeft er alles mee te maken. Opzouten met dat wtc-terrein.

Spine

Citaat van: scclwd op oktober 29, 2014, 18:40:33
Wij zeggen niet dat nieuwe stadions niet sfeervol kunnen zijn maar de locatie heeft er alles mee te maken. Opzouten met dat wtc-terrein.
Weet niet hoe jij in het stadion staat, maar ik denk tijdens een wedstrijd nooit: oh wat sta ik ik hier mooi in een stadion in een volksbuurt.

drg

Citaat van: Spine op oktober 29, 2014, 19:29:39
Weet niet hoe jij in het stadion staat, maar ik denk tijdens een wedstrijd nooit: oh wat sta ik ik hier mooi in een stadion in een volksbuurt.

Ik denk dat je eerder moet denken dat zodra je in een nieuw stadion staat op een andere locatie maar dezelfde club dat je wel het gevoel zal hebben dat er iets ontbreekt of niet klopt.

Het liefste heb ik ook op de oude locatie, maar wil je echte vooruitgang boeken met zicht op de toekomst zullen ze hoogstwaarschijnlijk gewoon uit moeten wijken. Al heb ik er hard hoofd in dat de stad mee wil werken aan een eventueel nieuw winkel 'centrum' bij het WTC.

scclwd

Citaat van: Spine op oktober 29, 2014, 19:29:39
Weet niet hoe jij in het stadion staat, maar ik denk tijdens een wedstrijd nooit: oh wat sta ik ik hier mooi in een stadion in een volksbuurt.

Ik wel.