Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Mitar

Als supporters van een unieke volksclub moeten wij nooit en te nimmer genoegen nemen met een commerciƫle betonbak aan de rand van de stad. Daarmee gooien we alles weg wat ons lief is: tradities, geschiedenis en sfeer. Ik snap het belang van een nieuw onderkomen, maar prestatiedrang mag wat mij betreft nooit te koste gaan van de tradities/idealen van de club. De mensen die beslissen over onze toekomst zijn passanten, ik snap dat daar andere belangen zijn. Wij als supporters zijn de enigen die de tradities van de club in stand kunnen houden.

Dus of verbouwen of nieuwbouw. Cambuur was Cambuur niet geweest zonder de huidige locatie!!!

speculeter

Las nu ergens dat er inmiddels externe geldschieters zijn voor het nieuwe of te verbouwen stadion.
Weet iemand daar wat vanaf?

Bubba

Ik ben toch bang dat de gemeente bij het bepalen van de locatie een veel dikkere vinger in de pap heeft dan Cambuur.
Noord, zuid, oost, west, ik fien ut allemaal wel best.

zeewolde

Citaat van: speculeter op oktober 23, 2014, 13:48:01
Las nu ergens dat er inmiddels externe geldschieters zijn voor het nieuwe of te verbouwen stadion.
Weet iemand daar wat vanaf?
waar  las je dit?

speculeter


scclwd

Citaat van: Mitar op oktober 23, 2014, 13:47:37
Als supporters van een unieke volksclub moeten wij nooit en te nimmer genoegen nemen met een commerciƫle betonbak aan de rand van de stad. Daarmee gooien we alles weg wat ons lief is: tradities, geschiedenis en sfeer. Ik snap het belang van een nieuw onderkomen, maar prestatiedrang mag wat mij betreft nooit te koste gaan van de tradities/idealen van de club. De mensen die beslissen over onze toekomst zijn passanten, ik snap dat daar andere belangen zijn. Wij als supporters zijn de enigen die de tradities van de club in stand kunnen houden.

Dus of verbouwen of nieuwbouw. Cambuur was Cambuur niet geweest zonder de huidige locatie!!!

Ik kan je niet vertellen hoezeer ik het hier mee eens ben. Zouden we niet een of andere actie kunnen starten met het doel te bewerkstelligen dat het stadion blijft waar het nu is?

IsmailvanEssen

Citaat van: scclwd op oktober 23, 2014, 15:24:52
Ik kan je niet vertellen hoezeer ik het hier mee eens ben. Zouden we niet een of andere actie kunnen starten met het doel te bewerkstelligen dat het stadion blijft waar het nu is?

Zou een goed idee zijn!
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

losang09

Citaat van: Dokkumer op oktober 23, 2014, 12:19:04
Hopelijk blijft de hoofdtribune nog wel deels in de staat zoals die was. Zulke zie je niet veel meer!
En welke doel tribune? Die van de B-side of aan de andere kant (waar het gastenvak zit)?

De hoodtribune wordt wat verlengd en sponsoraanpassingen gedaan , dus nagenoeg dezelfde vorm. De bside blijft wel maar  de overkant krijgteen nieuwe tribune .  In totaal  worden het 10.600 plekken.
op hun website kun je meer zien ervan ...

dit is mien club

Allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat je niet voorkomt dat het stadion nieuw wordt gebouwd bij het WTC gezien de nieuwe rondweg en de mogelijkheden al daar.

Het is zonde van deze ambiance en de cultuur die we op de huidige locatie hebben.
Natuurlijk wil ook ik dat ons stadion blijft waar het nu is, maar qua infrastructuur en groei mogelijkheden is dit geen ideale locatie. Daar zal Cambuur en de gemeente ook naar kijken.

Verschillende kenners hebben al aangegeven dat Cambuur kan uit groeien tot een bolwerk maar dan zal er op alle vlakken wel stappen moeten worden gemaakt en geen kleine stappen maar serieuze stappen.
Ik betwijfel of dat mogelijk is op de huidige locatie.

Geweldig als dit zou kunnen, maar de buurtbewoners zullen daar heel anders over denken.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Mitar

Citaat van: scclwd op oktober 23, 2014, 15:24:52
Ik kan je niet vertellen hoezeer ik het hier mee eens ben. Zouden we niet een of andere actie kunnen starten met het doel te bewerkstelligen dat het stadion blijft waar het nu is?
zag net een Twitterbericht van SC Cambuur NIEUWS met een foto met de volgende tekst: uitbreiden en renoveren maar red het cambuur stadion. Weet niet wie daarachter zitten maar het krijgt dus aandacht. En ik verwacht ook een en ander van Cambuur Culture. Zo niet dan moeten we kijken hoe we de mensen die hier ook zo over denken kunnen verenigen.

Marc S

Citaat van: dit is mien club op oktober 23, 2014, 15:42:20
Allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat je niet voorkomt dat het stadion nieuw wordt gebouwd bij het WTC gezien de nieuwe rondweg en de mogelijkheden al daar.

Het is zonde van deze ambiance en de cultuur die we op de huidige locatie hebben.
Natuurlijk wil ook ik dat ons stadion blijft waar het nu is, maar qua infrastructuur en groei mogelijkheden is dit geen ideale locatie. Daar zal Cambuur en de gemeente ook naar kijken.

Verschillende kenners hebben al aangegeven dat Cambuur kan uit groeien tot een bolwerk maar dan zal er op alle vlakken wel stappen moeten worden gemaakt en geen kleine stappen maar serieuze stappen.
Ik betwijfel of dat mogelijk is op de huidige locatie.

Geweldig als dit zou kunnen, maar de buurtbewoners zullen daar heel anders over denken.

Zo denk ik er ook over, het zou prachtig zijn als het kan, maar bij het WTC kan ik er ook mee leven ook dicht bij een woonwijk. Zolang het maar niet *echt* buiten de stad is.

Qua sfeer gaan we misschien wel een stap achteruit, maar sportief kunnen we er wel 3 vooruit maken..

dit is mien club

What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

papier

Nieuwe locatie zou doodzonde zijn

papier

Citaat van: scclwd op oktober 23, 2014, 15:24:52
Ik kan je niet vertellen hoezeer ik het hier mee eens ben. Zouden we niet een of andere actie kunnen starten met het doel te bewerkstelligen dat het stadion blijft waar het nu is?

Zo'n actie als Red de Kuip of echt gras bij de eagles is wel genot

scclwd

Citaat van: papier op oktober 23, 2014, 16:42:55
Nieuwe locatie zou doodzonde zijn

Echt dood- en doodzonde. Misschien wel de doodsteek, voor in ieder geval het ware cambuur-gevoel.