Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

#1815
Citaat van: speculeter op september 23, 2014, 12:11:36
Zou geweldig zijn!

Cambuur moet de ruimte invullen met winkels etc. Op het Cambuurplein, hoeft bestemmingsplan niet te worden gewijzigd. Keerzijde van dit alles is de invulling van de panden. Grote winkel ketens zitten niet te wachten om naar het Cambuurplein te gaan. Daarin tegen zijn er een aantal bedrijven geïnteresseerd in het WTC terrein.
Echter stuit men daar toch weer op de bestemmingsplannen, en bij wijziging aldaar, zal een gedeelte van de Leeuwarder ondernemens de hakken in het zand zetten.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

speculeter

Jij bent goed op de hoogte Galdiano.
Wat denk je dat het uiteindelijk word?
Wtc of huidige locatie?

Galdiano

Citaat van: speculeter op september 23, 2014, 12:28:02
Jij bent goed op de hoogte Galdiano.
Wat denk je dat het uiteindelijk word?
Wtc of huidige locatie?

Lastig te zeggen, bestuur en gemeenteraad zullen de knoop door moeten hakken.
Daarnaast zal er een definitief finacieel plan opgesteld moeten worden, met huur overeenkomsten etc.

Mijn hart zegt Cambuurplein, echter vanuit groei mogelijkheden zeg ik toch WTC.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Leeuwardeng

Mocht cambuur in een nieuw onderkomen gaan ballen is het van belang de sfeer die er nu heerst mee te nemen.

Mijn idee is dat wanneer je de vakken precies zo overneemt hoe die nu in het huidige stadion zijn, dan komen de mensen met sk op dezelfde stoelen te zitten alleen dan in een nieuw stadion. Mensen die al jaren bij mekaar zitten blijven dan nog steeds bij elkaar zitten

Spine

Dat zei ik dus een paar pagina's terug ook al.

thankyou

Citaat van: Leeuwardeng op september 23, 2014, 17:51:17
Mocht cambuur in een nieuw onderkomen gaan ballen is het van belang de sfeer die er nu heerst mee te nemen.

Mijn idee is dat wanneer je de vakken precies zo overneemt hoe die nu in het huidige stadion zijn, dan komen de mensen met sk op dezelfde stoelen te zitten alleen dan in een nieuw stadion. Mensen die al jaren bij mekaar zitten blijven dan nog steeds bij elkaar zitten
Cambuur, Beer & Loyal Mates

scclwd

Citaat van: Leeuwardeng op september 23, 2014, 17:51:17
Mocht cambuur in een nieuw onderkomen gaan ballen is het van belang de sfeer die er nu heerst mee te nemen.

Mijn idee is dat wanneer je de vakken precies zo overneemt hoe die nu in het huidige stadion zijn, dan komen de mensen met sk op dezelfde stoelen te zitten alleen dan in een nieuw stadion. Mensen die al jaren bij mekaar zitten blijven dan nog steeds bij elkaar zitten

Het lukt never nooit om dezelfde sfeer te creeeren als je nu hebt.  Bestuur en gemeente: denk na! Met verhuizing naar een andere locatie haal je de ziel uit de club en krijg je een dertien in dozijn voetbalclub. We hebben iets unieks, laat dit uniek blijven!

Daddy T.

Citaat van: scclwd op september 23, 2014, 18:45:30
Het lukt never nooit om dezelfde sfeer te creeeren als je nu hebt.  Bestuur en gemeente: denk na! Met verhuizing naar een andere locatie haal je de ziel uit de club en krijg je een dertien in dozijn voetbalclub. We hebben iets unieks, laat dit uniek blijven!
Gelukkig lijken de betrokken partijen zich dat inmiddels ook te realiseren.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Marc S

Het probleem met veel stadions is niet eens de supporters die ineens minder fanatiek doen, maar eerder de akoestiek van het stadion, ik denk dat je daar naar moet kijken.

Nightmarelwd

Citaat van: Galdiano op september 15, 2014, 20:25:02
Je hebt ook wel gelijk, echter is het aller grootste probleem de afvoer van uitsupporters. Je kan ze niet afschermen en snel de doorgaande weg op begeleiden.

Uitvak aan de kant van de Insulindestraat.

Afgelopen zondag bij PSV reden we door de stad, langs het supportershome.
Terugweg langs een veld waar één of ander festival bezig was en daarna weer door een woonwijk.

MI-Sider for Life

Lore

Citaat van: Leeuwardeng op september 23, 2014, 17:51:17
Mocht cambuur in een nieuw onderkomen gaan ballen is het van belang de sfeer die er nu heerst mee te nemen.

Mijn idee is dat wanneer je de vakken precies zo overneemt hoe die nu in het huidige stadion zijn, dan komen de mensen met sk op dezelfde stoelen te zitten alleen dan in een nieuw stadion. Mensen die al jaren bij mekaar zitten blijven dan nog steeds bij elkaar zitten

Maar je kan moeilijk een kopie van het huidige stadion maken. Dan had je ook kunnen blijven zitten toch?

Galdiano

Citaat van: Lore op september 23, 2014, 20:19:35
Maar je kan moeilijk een kopie van het huidige stadion maken. Dan had je ook kunnen blijven zitten toch?

Prima te realiseren. West ophogen waardoor skyboxen ontstaan. Hoeken zullen hoe dan ook dicht gaan. Zit je op een 12.500 - 15.000 toeschouwers.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

de Schoot

Citaat van: Galdiano op september 23, 2014, 20:38:02
Prima te realiseren. West ophogen waardoor skyboxen ontstaan. Hoeken zullen hoe dan ook dicht gaan. Zit je op een 12.500 - 15.000 toeschouwers.

Nieuwbouw is goedkoper dan verbouw, volgens de kenners.

Lore

Citaat van: Galdiano op september 23, 2014, 20:38:02
Prima te realiseren. West ophogen waardoor skyboxen ontstaan. Hoeken zullen hoe dan ook dicht gaan. Zit je op een 12.500 - 15.000 toeschouwers.

Ik denk dat er ook wat andere eisen zijn door de tijd. Zo is de doorstroom in het stadion na afloop van de wedstrijd niet echt super snel. Ik denk dat daar inmiddels wel nieuwe veiligheidseisen voor zijn.

Yellow Army

Citaat van: Galdiano op september 23, 2014, 20:38:02
Prima te realiseren. West ophogen waardoor skyboxen ontstaan. Hoeken zullen hoe dan ook dicht gaan. Zit je op een 12.500 - 15.000 toeschouwers.

Gaat je bouwkundig nooit lukken. Fundering etc is normaal gesproken berekend op de huidige belasting en zal dus nooit een extra ring oid kunnen dragen.
Area 58