Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

scclwd

Citaat van: CambuurAmersfoort op september 15, 2014, 18:53:35
We moeten eigenlijk koste wat kost met zn allen proberen hier te blijven...de sfeer is onbetaalbaar en zal in Nederland steeds unieker worden...we zullen nooit een topclub in de top 5 worden maar met de unieke sfeer en locatie kan je je ook onderscheiden in de eredivisie.  Een nieuw stadion, of een verbouwd stadion op de huidige plek zou tocj wel de grote voorkeur zijn.
laten we dan ook zorgen dat de gemeente het veiligheidsaspect niet als argument kan gebruiken en dit seizeo niet zorgen voor rellen op straat, dan zouden we zomaar in de toekomst ook op deze prachtige plek kunnen blijven

Maar wat als de gemeente, in stilte, al besloten heeft dat we moeten verhuizen?

Destroyer

Citaat van: DayDreamer op september 15, 2014, 14:47:22
"Onderweg naar het stadion bekruipt me een gevoel van weemoed. Lichtmasten die boven een volkswijk opdoemen. Het volk dat door de straten, van de pleintjes en buurtkroegen richting stadion trekt. Ik mis het in Groningen sinds het Oosterpark weg is en we onze wedstrijden afwerken op een Oostblokterrein aan de rand van de stad. Elke Cambuursupporter wil ik toeschreeuwen: "Weet wat je hebt, weet wat je weggooit als je naar een nieuw stadion gaat. Dit typische gevoel krijg je niet in nieuwbouw. Een nieuw huis betekent ook een beetje sterven. Een stap naar voren in de commercie betekent een stap naar achteren in de menselijke maat."

Mooi op het terrein van oud Leeuwarden nieuwbouw.

_O_ Jeetje, wat zal ik dat gevoel gaan missen als we weg moeten van het Cambuurplein. Eigenlijk mag het gewoon niet. Dat heerlijke nostalgische gevoel. Ja, in mijn hart weet ik dat dit onze plek is die we moeten koesteren.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Galdiano

Citaat van: scclwd op september 15, 2014, 19:53:08
Precies. Chelsea en Arsenal zijn miljoenen-clubs. In een woonwijk. Dat gaat ook goed, misschien mede omdat daar een andere voetbalwet is, maar toch.

Niet te vergelijken 95% komt met de underground.
San Siro en Camp Nou komt ook alles met OV.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Goudvinger

Citaat van: Galdiano op september 15, 2014, 20:06:48
Niet te vergelijken 95% komt met de underground.
San Siro en Camp Nou komt ook alles met OV.

Er zullen ongetwijfeld veel mensen met het OV komen, maar vergeet niet dat ook Leeuwarden regelmatig het toneel is van festivals en feestdagen waar meer dan 100.000 en soms wel 200.000 bezoekers op af komen, allemaal in het centrum. Dan is het drukker dan normaal, maar zeker geen chaos. Ook speelt Cambuur bijna uitsluitend in het weekend en altijd in de avond, dus conflicten met werkverkeer zul je niet hebben. Volgens mij moeten we de verkeerslast op de huidige locatie niet overdrijven, het lijkt mij prima behapbaar, aangezien er hoogstens 3.000 mensen meer dan nu op de wedstrijden af zullen komen, waarvan iedereen uit Leeuwarden dit op de fiets/lopend zal doen. Met andere woorden: zet dat nieuwe stadion neer op de plek waar het hoort, de buurt Cambuur.

Galdiano

Je hebt ook wel gelijk, echter is het aller grootste probleem de afvoer van uitsupporters. Je kan ze niet afschermen en snel de doorgaande weg op begeleiden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

SCC-J


jeff

Lijkt mij wel, baan recht door over de rotonde maken. Scheelt al een hoop.

0517

Afgelopen jaren steeds van mening geweest dat wel wel naar het WTC moeten, maar ik kom er op terug. Verbouw op huidige locatie moet prima mogelijk zijn. Parkeerproblemen zijn er niet, we moeten hem simpelweg wat verderop zetten of anders eerder komen. Met verhuizen van hoofdtribune naar huidige Oost, is er wellicht ook nog ruimte om aldaar aan een nieuw plein parkeerruimte voor sponsoren etc. te realiseren.

T.a.v. uitsupporters kan er ook bij ons iets gecreëerd worden zoals Groningen (lange sluis naar eigen parkeerterrein).

In verbouwingsplan zullen er inderdaad een nieuwe Oost-tribune (hoofdtribune) en Zuid-tribune moeten worden gebouwd. Oostribune voorzien van skyboxen en beide tribunes doortrekken tot aan het veld. Dit laatste zou ook nog eens gerealiseerd moeten worden op west- en noord. Op noord is naar m.i. voldoende ruimte om 'poortjes' in de tribune te creëren ook blijven de hoeken vrij als in- en uitgang. Huidige zakenclub kan dienen als vrij toegankelijk supportershome. Zie het al helemaal zitten!

Enige nadeel is dan uitvak op hoofdtribune. Oplossing zou kunnen zijn terug naar noord, maar dan moet deze tribune zeker worden doorgetrokken tot aan het veld om de capaciteit voor Cambuur supporters op noord niet te verminderen. Uitvak zou ook nog in de hoek van nieuwe zuidtribune kunnen, maar interactie (zie ik als sfeer) met fanatieke Cambuur supporters is dan wel weg.   

Lore

Citaat van: Goudvinger op september 15, 2014, 19:09:37
Logistiek is het inderdaad aantrekkelijker om naar het WTC te gaan. Verhuizen is echter geen bittere noodzaak. In Engeland spelen clubs met meer dan 50.000 toeschouwers in stadions die ook midden in woonwijken staan. Dat moet in Leeuwarden toch kunnen met een stadion voor 12.000/15.000 man?

Maar in Londen ga je niet voor de lol met een auto naar het stadion. Bij alle clubs daar liggen de stadions direct aan de metrolijn.

jeff

Citaat van: Lore op september 16, 2014, 13:00:44
Maar in Londen ga je niet voor de lol met een auto naar het stadion. Bij alle clubs daar liggen de stadions direct aan de metrolijn.
:0= Crone we moeten een metro hebben in Leeuwarden

Lore

Citaat van: jeff op september 16, 2014, 13:06:07
:0= Crone we moeten een metro hebben in Leeuwarden

:_schater :_schater   :y :y Ja! Dan kunnen wij ook eindelijk de "circle-line-beer-crawl" organiseren!

dit is mien club

De noodzaak neemt met de week toe nu we mee spelen om de Champions league plaatsen.

Flauwekul natuurlijk, maar de opties mogen wel naar buiten komen


What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Marc S

SCS Kern van Cambuur ‏@KernVanCambuur  22 min.
Bijzonder goed overleg gehad met @SCCambuurLwd omtrent stadionontwikkelingen. Op korte termijn meer nieuws. #Cambuur

SCC-J

Citaat van: Marc S op september 22, 2014, 21:21:58
SCS Kern van Cambuur ‏@KernVanCambuur  22 min.
Bijzonder goed overleg gehad met @SCCambuurLwd omtrent stadionontwikkelingen. Op korte termijn meer nieuws. #Cambuur
Zou CC ook mogen mee praten? :X en andere supporters?

Marc S

Citaat van: SCC-J op september 22, 2014, 21:25:43
Zou CC ook mogen mee praten? :X en andere supporters?

Moet je niet aan mij vragen :P Vond dit op Twitter.