Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

yellow@ndblue

#1770
Citaat van: de Schoot op september 11, 2014, 21:04:02
Nieuwbouw is goedkoper dan verbouw.
Nieuwbouw op de velden van v.v. Leeuwarden is wat ze willen  |:)

Gisteren in het hertje, ype smit was hier om op de noord tribune te gaan staan vroeg een medewerker van het hertje hem hoever het stond met het stadion,Cambuur heeft 2 plaatsen als voorkeur uitgesproken dat zijn nieuwbouw v.v.v velden leeuwarden alternatief WTC terrein  verder geen andere locaties de gemeente heeft deze rapportages inmiddels en gaat de locatie toewijzen (wel jammer)

Cambuur zelf heeft toch waarschijnlijk liever een voorkeur voor nieuwbouw  op de v.v.v leeuwarden velden

v.v.v Leeuwarden velden zijn waarschijnlijk een beetje onder de hoge hoed gehouden om prijsopdrijving van deze grond tegen te gaan!

Het wachten is nu op de gemeente neem ik aan? als het financiële plaatje al wel rond zou zijn?

Het vierde kwartaal van dit jaar 2014 komen ze gezamenlijk naar buiten met de plannen

we moeten dus weer afwachten.


Marc S

Citaat van: yellow@ndblue op september 15, 2014, 13:39:34
Gisteren in het hertje, ype smit was hier om op de noord tribune te gaan staan vroeg een medewerker van het hertje hem hoever het stond met het stadion,Cambuur heeft 2 plaatsen als voorkeur uitgesproken dat zijn nieuwbouw v.v.v velden leeuwarden alternatief WTC terrein  verder geen andere locaties de gemeente heeft deze rapportages inmiddels en moet de locatie toewijzen

Cambuur zelf heeft toch waarschijnlijk liever een voorkeur voor nieuwbouw  op de v.v.v leeuwarden velden

v.v.v Leeuwarden velden zijn waarschijnlijk een beetje onder de hoge hoed gehouden om prijsopdrijving van deze grond tegen te gaan!

Het wachten is nu op de gemeente neem ik aan? als het financiële plaatje al wel rond zou zijn?

Het vierde kwartaal van dit jaar 2014 komen ze gezamenlijk naar buiten met de plannen

we moeten dus weer afwachten.

Dat was al bekend dat het vierde kwartaal bekend zou worden gemaakt waar het nieuwe stadion zou komen.

yellow@ndblue

Citaat van: Marc S op september 15, 2014, 13:49:05
Dat was al bekend dat het vierde kwartaal bekend zou worden gemaakt waar het nieuwe stadion zou komen.

Klopt alleen werd er ook nog over een derde locatie gesproken eerder door cambuur, en ze hebben nooit aangegeven dat ze nieuwbouw op de v.v.v leeuwarder velden wilden
alleen verbouw eventueel op de huidige locatie.

Galdiano

Crone gaf gister aan dat er op huidige plaats 3000 extra plaatsen gecreeerd kunnen worden in de hoeken, en dat dit in één zomer gerealiseerd kan worden.
Ik gaf aan dat de gemeente liever Cambuur naar et wtc terrein ziet vertrekken. Toen gaf hij aan dat hij geen mening had over locatie.
Wat ik wel vreemd vond is dat hij zelf over de 3000 plaatsen begon  :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: Galdiano op september 15, 2014, 14:01:49
Crone gaf gister aan dat er op huidige plaats 3000 extra plaatsen gecreeerd kunnen worden in de hoeken, en dat dit in één zomer gerealiseerd kan worden.
Ik gaf aan dat de gemeente liever Cambuur naar et wtc terrein ziet vertrekken. Toen gaf hij aan dat hij geen mening had over locatie.
Wat ik wel vreemd vond is dat hij zelf over de 3000 plaatsen begon  :|

Maar dat lost ook helemaal niets op. De winst zit in extra commerciele ruimtes en dat kan in dit stadion niet, of in ieder geval niet zonder verbouwing. 3000 extra plaatsen zou misschien leuk zijn voor een tijdelijke overbrugging, als het niet teveel kost natuurlijk!

zeewolde

+ nieuwe oost en nieuwe zuidtribune, waarbij je op oost de hoofdtribune moet realiseren

DayDreamer

"Onderweg naar het stadion bekruipt me een gevoel van weemoed. Lichtmasten die boven een volkswijk opdoemen. Het volk dat door de straten, van de pleintjes en buurtkroegen richting stadion trekt. Ik mis het in Groningen sinds het Oosterpark weg is en we onze wedstrijden afwerken op een Oostblokterrein aan de rand van de stad. Elke Cambuursupporter wil ik toeschreeuwen: "Weet wat je hebt, weet wat je weggooit als je naar een nieuw stadion gaat. Dit typische gevoel krijg je niet in nieuwbouw. Een nieuw huis betekent ook een beetje sterven. Een stap naar voren in de commercie betekent een stap naar achteren in de menselijke maat."

Mooi op het terrein van oud Leeuwarden nieuwbouw.

speculeter

Citaat van: DayDreamer op september 15, 2014, 14:47:22
"Onderweg naar het stadion bekruipt me een gevoel van weemoed. Lichtmasten die boven een volkswijk opdoemen. Het volk dat door de straten, van de pleintjes en buurtkroegen richting stadion trekt. Ik mis het in Groningen sinds het Oosterpark weg is en we onze wedstrijden afwerken op een Oostblokterrein aan de rand van de stad. Elke Cambuursupporter wil ik toeschreeuwen: "Weet wat je hebt, weet wat je weggooit als je naar een nieuw stadion gaat. Dit typische gevoel krijg je niet in nieuwbouw. Een nieuw huis betekent ook een beetje sterven. Een stap naar voren in de commercie betekent een stap naar achteren in de menselijke maat."

Mooi op het terrein van oud Leeuwarden nieuwbouw.
precies wat ik dacht toen ik het verhaal las.

scclwd

#1778
Citaat van: DayDreamer op september 15, 2014, 14:47:22
"Onderweg naar het stadion bekruipt me een gevoel van weemoed. Lichtmasten die boven een volkswijk opdoemen. Het volk dat door de straten, van de pleintjes en buurtkroegen richting stadion trekt. Ik mis het in Groningen sinds het Oosterpark weg is en we onze wedstrijden afwerken op een Oostblokterrein aan de rand van de stad. Elke Cambuursupporter wil ik toeschreeuwen: "Weet wat je hebt, weet wat je weggooit als je naar een nieuw stadion gaat. Dit typische gevoel krijg je niet in nieuwbouw. Een nieuw huis betekent ook een beetje sterven. Een stap naar voren in de commercie betekent een stap naar achteren in de menselijke maat."

Mooi op het terrein van oud Leeuwarden nieuwbouw.

Dit is wat ik al jaren roep. Leek de roepende in de woestijn wel, maar krijg toch het idee dat er steeds meer mensen zijn die dit het liefste willen. Nu de gemeente nog.........

papier

Niets verstandiger dan blijven op de huidige locatie

CambuurAmersfoort

We moeten eigenlijk koste wat kost met zn allen proberen hier te blijven...de sfeer is onbetaalbaar en zal in Nederland steeds unieker worden...we zullen nooit een topclub in de top 5 worden maar met de unieke sfeer en locatie kan je je ook onderscheiden in de eredivisie.  Een nieuw stadion, of een verbouwd stadion op de huidige plek zou tocj wel de grote voorkeur zijn.
laten we dan ook zorgen dat de gemeente het veiligheidsaspect niet als argument kan gebruiken en dit seizeo niet zorgen voor rellen op straat, dan zouden we zomaar in de toekomst ook op deze prachtige plek kunnen blijven

dit is mien club

Het zou mooi zijn, misschien wel een droom om hier te blijven.
Maar hoe realistisch is dat?

Cambuur naar de WTC lijkt een logische locatie... Het zijn altijd voor en nadelen.
De personen bij Cambuur verander je niet, maar dat dachten ze in Den Haag en Groningen ook.
Ze moeten rekening houden met de akoestiek bij nieuwbouw maar tegelijkertijd ook met de Business ruimte.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

dit is mien club

Citaat van: CambuurAmersfoort op september 15, 2014, 18:53:35
We moeten eigenlijk koste wat kost met zn allen proberen hier te blijven...de sfeer is onbetaalbaar en zal in Nederland steeds unieker worden...we zullen nooit een topclub in de top 5 worden maar met de unieke sfeer en locatie kan je je ook onderscheiden in de eredivisie.  Een nieuw stadion, of een verbouwd stadion op de huidige plek zou tocj wel de grote voorkeur zijn.
laten we dan ook zorgen dat de gemeente het veiligheidsaspect niet als argument kan gebruiken en dit seizeo niet zorgen voor rellen op straat, dan zouden we zomaar in de toekomst ook op deze prachtige plek kunnen blijven

De afgelopen twee weken was het rustig rond om het stadion, of bedoelde je dat niet 8P
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Goudvinger

Logistiek is het inderdaad aantrekkelijker om naar het WTC te gaan. Verhuizen is echter geen bittere noodzaak. In Engeland spelen clubs met meer dan 50.000 toeschouwers in stadions die ook midden in woonwijken staan. Dat moet in Leeuwarden toch kunnen met een stadion voor 12.000/15.000 man?

scclwd

Citaat van: Goudvinger op september 15, 2014, 19:09:37
Logistiek is het inderdaad aantrekkelijker om naar het WTC te gaan. Verhuizen is echter geen bittere noodzaak. In Engeland spelen clubs met meer dan 50.000 toeschouwers in stadions die ook midden in woonwijken staan. Dat moet in Leeuwarden toch kunnen met een stadion voor 12.000/15.000 man?

Precies. Chelsea en Arsenal zijn miljoenen-clubs. In een woonwijk. Dat gaat ook goed, misschien mede omdat daar een andere voetbalwet is, maar toch.