Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

GerardFraneker

Citaat van: Daddy T. op april 16, 2014, 09:53:50
Dat heeft iedereen het liefst obv emotie, maar is obv veiligheid, infrastructuur en financiering niet haalbaar. WTC is volgens alle betrokken partijen (gemeente, bouwbedrijf en investeerders) de meest geschikte locatie.

Link naar interview met Jan Leegstra, Ard de Graaf en Biense Dijkstra hierover: http://youtu.be/9YqW9BAkC54

Mooi filmpje! Ik had die namelijk nog niet gezien

Len Cantello

Citaat van: SCC-J op april 16, 2014, 12:08:31
ERG naïef.
Kijk naar alle clubs met nieuwe stadions wordt het er qua sfeer en beleving niet beter op.
En dat heeft alles met de locatie te maken? Denk eerder met de toestroom van nieuwe mensen naar het stadion! En dat gewijs naar andere clubs waar de sfeer voorafgaand aan de nieuwbouw beter zou zijn, daar heb ik ook mn twijvels bij. Twee voorbeelden. In de Meer en het ouwe dkv hok kon je een speld horen vallen. En dat is er in de nieuwe onderkomens niet minder op geworden....
;)
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

dizzhead

Citaat van: SCC-J op april 16, 2014, 12:08:31
ERG naïef.
Kijk naar alle clubs met nieuwe stadions wordt het er qua sfeer en beleving niet beter op.


Eigenlijk zeg je hier zelf al dat locatie er niet toe doet, het gaat om het nieuwe stadion. Ik kan daar wel inkomen, vooral de toevoeging van skyboxen en een grotere zakentribune veroorzaakt vaak een 'gat' in de wedstrijdbeleving. Ook het door Len Cantello aangehaalde argument van een toestroom van 'nieuwe' bezoekers kan heftig invloed op de sfeer hebben. Als je van 10 naar 13 duizend toeschouwers gaat, is dit nog te overzien denk ik. Dan heb je namelijk per nieuwe supporter 3 man om hem in de gaten te houden of die wel zingt schreeuwt :devil

Daddy T.

Citaat van: Ruppppert op april 16, 2014, 11:21:03
wat dacht je van een ikea , zelfde mooie kleuren en zou een enorme boost zijn voor leeuwarden en omgeving. Nu gaan de meeste mensen na Groningen toe en maken er dan een dagje van inclusief ff de binnenstad in

En laat dat nu net het concept zijn van Ikea en waarom ze dus in Leeuwarden geen vestiging openen... ;) Er is animo vanuit bedrijven die veel m2 gebruiken en interesse hebben rondom WTC en nieuwe haak om LWD, denk aan autobedrijven, bouwmarkten, keukenzaken, sportzaken en groothandels.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

papier

Citaat van: Len Cantello op april 16, 2014, 14:23:58
En dat heeft alles met de locatie te maken? Denk eerder met de toestroom van nieuwe mensen naar het stadion! En dat gewijs naar andere clubs waar de sfeer voorafgaand aan de nieuwbouw beter zou zijn, daar heb ik ook mn twijvels bij. Twee voorbeelden. In de Meer en het ouwe dkv hok kon je een speld horen vallen. En dat is er in de nieuwe onderkomens niet minder op geworden....
;)

Wat zijn dat voor voorbeelden dan? Voorbeelden waar het er niet beter op is geworden en waar niets ver verliezen was. Kijk je naar Groningen, duidelijk minder. Vitesse, het is geen monnikehuize meer. Zelfs NAC, waar het nog aardig is is het niet wat het was. Waarom zo'n risico nemen als de huidige locatie niet alleen voetbal ademt maar ook mogelijkheden biedt. Bij de Eagles willen ze wel op de huidige locatie blijven, dat zouden we hier ook moeten doen. Cambuur is geen 13 in een dozijn club, laat Cambuur lekker Cambuur zijn, club met een wapen van de familie Kammingha, historische binding aan de plek. Verander je het logo niet, verander je de naam van de club niet, dan verander je ook de locatie niet.

scclwd

Citaat van: papier op april 17, 2014, 10:57:51
Wat zijn dat voor voorbeelden dan? Voorbeelden waar het er niet beter op is geworden en waar niets ver verliezen was. Kijk je naar Groningen, duidelijk minder. Vitesse, het is geen monnikehuize meer. Zelfs NAC, waar het nog aardig is is het niet wat het was. Waarom zo'n risico nemen als de huidige locatie niet alleen voetbal ademt maar ook mogelijkheden biedt. Bij de Eagles willen ze wel op de huidige locatie blijven, dat zouden we hier ook moeten doen. Cambuur is geen 13 in een dozijn club, laat Cambuur lekker Cambuur zijn, club met een wapen van de familie Kammingha, historische binding aan de plek. Verander je het logo niet, verander je de naam van de club niet, dan verander je ook de locatie niet.

Papier, ik vrees het ergste. Heb Ype Smid in een interview op de radio van de week horen zeggen dat hij ook het liefst op de huidige locatie blijft, maar dat dat eigenlijk geen optie is.

skaaver

Citaat van: Marc S op april 16, 2014, 12:07:20
Op termijn krijg je die 17500 misschien. Denk dat we eerst aan 15000 genoeg hebben.

realistisch gezien krijg je zoveel toeschouwers nooit een keer, misschien incidenteel, maar echt niet structureel. Dit jaar was het immers ook lang niet altijd uitverkocht terwijl dit toch echt de dagen zijn waarin de aantrekkingskracht maximaal is! En bij die onderzoeken naar "het achterland" is de uitkomst vaak "u vraagt, wij draaien" oftewel; de aanvragers van een onderzoek krijgen het antwoord wat ze willen horen. En daarbij is de realisatie van een nieuw stadion ook een prestige object van de beslissers die er nu zitten, die houden ons allemaal voor dat het wel kan. In de praktijk ken ik geen 1 club waarbij ik het nieuwe stadion meer vind hebben als het stadion wat ze eerst hadden.
Noem me maar negatief of zuur, maar ik vind het prachtig dat ons clubke midden in de wijk staat! Houwen zo!  :scc |:)

Clint

Citaat van: skaaver op april 17, 2014, 23:18:22
Noem me maar negatief of zuur, maar ik vind het prachtig dat ons clubke midden in de wijk staat! Houwen zo!  :scc |:)

Dan ben je niet negatief of zuur, maar niet realistisch. :P

Lore

Citaat van: skaaver op april 17, 2014, 23:18:22
realistisch gezien krijg je zoveel toeschouwers nooit een keer, misschien incidenteel, maar echt niet structureel. Dit jaar was het immers ook lang niet altijd uitverkocht terwijl dit toch echt de dagen zijn waarin de aantrekkingskracht maximaal is! En bij die onderzoeken naar "het achterland" is de uitkomst vaak "u vraagt, wij draaien" oftewel; de aanvragers van een onderzoek krijgen het antwoord wat ze willen horen. En daarbij is de realisatie van een nieuw stadion ook een prestige object van de beslissers die er nu zitten, die houden ons allemaal voor dat het wel kan. In de praktijk ken ik geen 1 club waarbij ik het nieuwe stadion meer vind hebben als het stadion wat ze eerst hadden.
Noem me maar negatief of zuur, maar ik vind het prachtig dat ons clubke midden in de wijk staat! Houwen zo!  :scc |:)

Ik kan mij grotendeels wel in je verhaal vinden, maar niet in dat het stadion dit seizoen lang niet altijd uit verkocht was. Na de winter is dit geen probleem meer geweest (op het uitvak na) Voor de winter zat het ook bijna altijd zo goed als vol.

Volgens mij moet je een stadion bouwen  voor 12.000 man en er al bij de bouw rekening mee houden dat je makkelijk op kan schalen met 2.000 plaatsen per keer

skaaver

12000 is een mooi aantal, en lekker dicht op het veld, dan zou ik mij daar wel in kunnen vinden.. Alles wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat mijn schrikbeeld dhet beeld van de euroborg, het gelredome of zelfs ado is; een nieuwe stadion, iets te ver buiten de stad, net wat te groot, kortom; het werkt qua sfeer en gevoel allemaal niet!(en bijkomende ergernissen voorkomen; een muntjessysteem en een normale stadionnaam zou ook fijn zijn)

Leer van de fouten elders, goed kijken wat daar niet goed gaat, denk vanuit de supporters want daar heb je op lange termijn veel meer aan!  :0=

Marc S

Citaat van: skaaver op april 18, 2014, 09:30:31
12000 is een mooi aantal, en lekker dicht op het veld, dan zou ik mij daar wel in kunnen vinden.. Alles wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat mijn schrikbeeld dhet beeld van de euroborg, het gelredome of zelfs ado is; een nieuwe stadion, iets te ver buiten de stad, net wat te groot, kortom; het werkt qua sfeer en gevoel allemaal niet!(en bijkomende ergernissen voorkomen; een muntjessysteem en een normale stadionnaam zou ook fijn zijn)

Leer van de fouten elders, goed kijken wat daar niet goed gaat, denk vanuit de supporters want daar heb je op lange termijn veel meer aan!  :0=

Het is erg lastig om een stadion week in week uit, uit te verkopen. Dat heeft er mee te maken dat niet iedereen van de seizoens kaart houders altijd kan. Waar je naar moet kijken is de bezettingsgraad. Die van ligt op zo'n 96% alleen die van Heracles is iets hoger in de Eredivisie. Daarnaast telt het uitvak ook mee. En die is ook niet altijd uit verkocht. Kijk maar naar de wedstrijden tegen PSV, RKC, PEC, en recent Vitesse. Daarnaast wordt een stadion altijd wat groter gemaakt dan het aantal mensen dat er in eerste instantie op af komt. Dat heeft met doorgroei mogelijkheden te maken. Je wilt niet meteen weer hoeven te verbouwen is de redenatie die daar vaak voor wordt gebruikt.

Ben het er mee eens dat het stadion een fatsoenlijke naam moet hebben.

Len Cantello

De keuze is simpel. Wil je structureel mee blijven draaien in de Eredivisie, dan MOET je naar een nieuw stadion. Op basis van sentiment kun je op de huidige locatie blijven, maar accepteer dan ook dat je binnen no time naar het niveau van Emmen en Telstar terugvalt. Ik zie nieuwbouw helemaal zitten, op basis van de al 1.000 maal aangehaalde argumenten. Maar goed, ik stop met herhalen. Ik hoop dat de clubleiding verstandige beslissingen neemt over locatie en ontwerp.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

papier

Dat is onzin Len Cantello, dat heb ik al eerder aangegeven. De keuze is niet zo zwart wit als jij hem schetst. Maar het is niet zinvol om dezelfde discussie weer te voeren, dan kunnen we de voorgaande paginas net zo goed teruglezen. Maar zwart wit is de keuze absoluut niet.

Bascambuur

Verbouwing van het huidige stadion is natuurlijk wel mogelijk, het gaat om geld. Alle redenen die worden aangevoerd waarom het niet zou kunnen zijn onzin. De enige reden is geld. Als er morgen iemand met 1 miljard euro klaar staat is het stadion binnen twee jaar klaar op de huidige locatie. Het probleem is alleen dat die kans niet zo groot is. Verbouwing is echter prima mogelijk op de huidige locatie.

Lore

Citaat van: Bascambuur op april 18, 2014, 11:57:34
Verbouwing van het huidige stadion is natuurlijk wel mogelijk, het gaat om geld. Alle redenen die worden aangevoerd waarom het niet zou kunnen zijn onzin. De enige reden is geld. Als er morgen iemand met 1 miljard euro klaar staat is het stadion binnen twee jaar klaar op de huidige locatie. Het probleem is alleen dat die kans niet zo groot is. Verbouwing is echter prima mogelijk op de huidige locatie.

Maar gaat gewoon niet gebeuren. De gemeente wil ze hier weg hebben en de RVC en directie wil ook vertrekken. Dit zullen ze in de media niet zeggen, maar is wel gewoon een feit