Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

carlo de leeuw

wat een jaar eredivisie al niet kan doen.Iedereen nu op de banken, maar in het voetbal kan het snel (ver)gaan.
zuid en oost zo goedkoop mogelijk vervangen, liefst vandaag nog, en proberen eerst maar eens een blijvertje te worden, want alles gaat nog steeds om voetbal op het hoogste niveau.Ik ben voor kleine stapjes maken.
Als je volgend seizoen na 10 wedstrijden troosteloos onderaan staat heb je weer een hele andere discussie!
Maar misschien denk ik wel te simpel en is complete nieuwbouw de enigste mogelijkheid.

Dokkumer

De hele discussie rondom een nieuw stadion loopt al veel langer, dat dit succesvolle jaar de boel in een stroomversnelling brengt vind ik alleen maar een voordeel.
Realistisch gezien ben ik voorstander van een stadion met een capaciteit tussen de 12000 en 15000 plaatsen MET uitbreidingsmogelijkheden

papier

Citaat van: carlo de leeuw op april 18, 2014, 17:42:33
wat een jaar eredivisie al niet kan doen.Iedereen nu op de banken, maar in het voetbal kan het snel (ver)gaan.
zuid en oost zo goedkoop mogelijk vervangen, liefst vandaag nog, en proberen eerst maar eens een blijvertje te worden, want alles gaat nog steeds om voetbal op het hoogste niveau.Ik ben voor kleine stapjes maken.
Als je volgend seizoen na 10 wedstrijden troosteloos onderaan staat heb je weer een hele andere discussie!
Maar misschien denk ik wel te simpel en is complete nieuwbouw de enigste mogelijkheid.

Wel eens, de slechte staat van Oost/Zuid zijn kansen. Kansen die je kan nemen waarmee je rekening kan houden met de toekomst, dat doe je A door niet te groot te bouwen (bij mogelijk slechte resultaten zit je niet in een te groot jasje) en B rekening te houden met eenvoudige mogelijkheden om uit te brouwen (zodat in de toekomst makkelijk uitgebreid kan worden). Genot.

PASSC

Man wat een goed nieuws dat de sk verkoop zo hard gaat! En wat gaat het goed met ons cluppie! Ik probeer niet te vergeten dat ik ons voorafgaand ah seizoen maar kleine kans op handhavind had gaf.  Wat kan het snel gaan. Zo snel kan je ook weer afzakken. Maar wij zijn cambuur en zijn een  opurtunistisch volkje, ik ga daar graag in mee. Maar realime is nu juist belangrijk volgens mij! Nieuw stadion moet er komen. Liefst huidige plek maar achter wtc praktisch meer haalbaar. Groei liever langzaam en stabiel dan als een raket stijgen en keihard weer terug kunnen vallen. Wel typisch cambuur zou dat zijn. Niet té groot bouwen aub.. rustig aan uitbreiden. Ik snap de euforie en de noodzaak voor ver/nieuwbouw is er ook maar realisme is in sommige posts hier ver te zoeken. Paar jaar geleden bijna failliet. Dik jaar geleden 8e plek Jupiler League.

Dokkumer

Allemaal de schuld van Menzo en Arts :_schater

John Hiatt

 Wil je een blijvertje worden in de eredivisie, dan is een nieuw stadion noodzaak. Een beetje verbouwen lost het niet op. De begroting zal omhoog moeten, dat lukt helaas niet op de huidige plek of je moet een compleet nieuw stadion bouwen op de velden van Leeuwarden. Renovatie van huidige stadion lost echt niks op. De salarissen van de spelers zullen stijgen, de inkomsten kunnen bijna niet hoger. (Of we moeten nog meer bier zuipen....)

SCC-J

Als men het hier over renoveren heeft bedoeld men vaak nieuwbouw. Alle tribunes zullen tenslotte gesloopt moeten worden.
Hoofdtribune zou misschien kunnen blijven staan maar dan niet meer in functie als hoofdgebouw.

carlo de leeuw

Noord en west zijn betrekkelijk nieuw dus laten staan.oost en zuid vervangen en aansluiten aan noord en west plus hoeken dicht.automatisch meer capaciteit lijkt mij.evt oost dan luxe hoofdtribune voor sponsoren met parkeer gelegenheid erachter.je behoud de charme van dezelfde plek.
Is vast goedkoper dan complete nieuw bouw.ik bel Ype wel even!

Lore

Citaat van: carlo de leeuw op april 19, 2014, 14:15:00
Noord en west zijn betrekkelijk nieuw dus laten staan.oost en zuid vervangen en aansluiten aan noord en west plus hoeken dicht.automatisch meer capaciteit lijkt mij.evt oost dan luxe hoofdtribune voor sponsoren met parkeer gelegenheid erachter.je behoud de charme van dezelfde plek.
Is vast goedkoper dan complete nieuw bouw.ik bel Ype wel even!

Bel dan de gemeente direct ook even! Die zullen dat ook een fantastisch plan vinden!

brambo3004

Citaat van: carlo de leeuw op april 19, 2014, 14:15:00
Noord en west zijn betrekkelijk nieuw dus laten staan.oost en zuid vervangen en aansluiten aan noord en west plus hoeken dicht.

waarom moeten die hoeken steeds dicht? laat ze open man, ik moet af en toe even adem halen
en nee, napapegaai over 'commerciële ruimtes' geloof ik ondertussen wel
dan bouw je er maar een gebouwtje naast, kun je daar lekker commercieel lopen wezen

Dokkumer

En dan zit je voor de derde keer met een half afgebouwd stadion.
Eerst Oost en Zuid rond 1980, dan in 93-95 Noord en West en nu wéér Oost en Zuid.
Suh wudtut noait wat!

Harry L.

Nieuw, met dichte hoeken (sfeerverhogend doordat het geluid in het stadion blijft galmen)
Capaciteit van ca. 13.000 en makkelijk uitbreidbaar naar 15.000. Dan kunnen we over een jaar of 15 weer een nieuwe neerzetten, alleen dan goed voor ca. 25.000. De Reus is klaar wakker  |:)

moodygrunn

Citaat van: brambo3004 op april 19, 2014, 14:49:52
waarom moeten die hoeken steeds dicht? laat ze open man, ik moet af en toe even adem halen
en nee, napapegaai over 'commerciële ruimtes' geloof ik ondertussen wel
dan bouw je er maar een gebouwtje naast, kun je daar lekker commercieel lopen wezen

Open hoeken, dichte hoeken, oude locatie, nieuwe locatie. Het maakt niet zoveel uit. De club wil en moet groeien, vooral in begroting en zoals het zich nu laat aanzien ook in toeschouwersaantallen.
De groei in de begroting om structureel mee te kunnen draaien in de eredivisie kan alleen behaald worden als het aantal commerciële ruimtes, waar tweederde van de begroting verdiend wordt, uitgebreid wordt.
Gezien de geschiedenis, waarin Cambuur al meer dan 10 jaar bezig is om een nieuw stadion te laten verrijzen en er steeds wel 1 partij dwars lag, lijkt het me verstandig om een back-up plan te maken.
In dit back-up plan koopt de club de grond terug van Leyten. Vervolgens nog de velden achter Oost. Totaal zou al waarschijnlijk tussen de 7-10 miljoen euro moeten kosten. Vervolgens kun je gefaseerd twee tribunes (oost en zuid) slopen en nieuw bouwen om in ieder geval een maximaal aantal supporters toe te kunnen laten. In mijn plan wordt de nieuwe oosttribune de nieuwe hoofdtribune.
Met een infrastructuurbijdrage (die volgens de EU wel mag) kun je de rare kronkelende weg achter zuid rechttrekken. Om vervolgens daar een nieuwe zuidtribune te bouwen.
Door zo'n gefaseerd plan breidt de club wel uit, maar is er ook nog ruimte om het plan deels doorgang te laten vinden, dus bijvoorbeeld alleen de oosttribune OF de zuidtribune aan te pakken.

In Henk en Sandor we trust

Bakker90

We zijn hier net de gemeente praten praten.. en er komt niks van terrech.. kijk maar naar vvv venlo praten ze ook jaren zonder dat er wat concreet is..  als er een nieuwe wijk moet komen in lwd staat deze er in mum van tijd... geef dan een keer GAS.!! EEN STADION KAN ER BINNEN 2 JAAR STAAN.. GAS OP DE PLANK..!! PRAATJESMAKERS.. praten kan iedereen wel..

SCC-J

Citaat van: Bakker90 op april 19, 2014, 15:49:25
We zijn hier net de gemeente praten praten.. en er komt niks van terrech.. kijk maar naar vvv venlo praten ze ook jaren zonder dat er wat concreet is..  als er een nieuwe wijk moet komen in lwd staat deze er in mum van tijd... geef dan een keer GAS.!! EEN STADION KAN ER BINNEN 2 JAAR STAAN.. GAS OP DE PLANK..!! PRAATJESMAKERS.. praten kan iedereen wel..
waar wou je dit bericht onder scharen?