Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Welk stadion wat vrij recent gebouwd is, heeft nog een unieke sfeer?
Ik kan het me niet bedenken! Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn in een nieuw stadion!  :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

HilversumOnTour

Citaat van: Galdiano op maart 28, 2014, 09:44:18
Welk stadion wat vrij recent gebouwd is, heeft nog een unieke sfeer?
Ik kan het me niet bedenken! Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn in een nieuw stadion!  :|

FC Twente & NAC staan bij mij bovenaan het lijstje. Rest was dit seizoen tot dusver bijna dramatisch te noemen.

CambuurAmersfoort

Er zit dan wel kutpubliek in alkmaar maar dat stadion vind ik wel erg mooi! 1 lange tribune zonder ring erop en redelijk dicht op t veld

brambo3004

Citaat van: Galdiano op maart 28, 2014, 09:44:18
Welk stadion wat vrij recent gebouwd is, heeft nog een unieke sfeer?
Ik kan het me niet bedenken! Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn in een nieuw stadion!  :|

Juist!
En de honger naar 'stabiel' eredivisievoetbal is zo obsessief geworden dat iedereen die voor de WTC-locatie is elkaar napapegaait over de infrastructuur en commerciële ruimtes. Argumenten met van die holle frasen als 'we moeten met de tijd mee'. Nou, je kunt bijv. ook open hoeken én commerciële ruimtes hebben. Zolang je maar wilt. Misschien is een nieuw stadion op een andere plek wel noodzakelijk om voortbestaan (in de Eredivisie) te garanderen, maar ik ben zo eerlijk dat ik dat niet zeker weet. Ik studeer namelijk niet planologie oid, maar ik ben Cambuursupporter en ik hou mn hart vast dat van de sfeer binnen mijn club over een jaar of 3/4 niet veel meer over is. Leuk hoor, een keer meedoen aan play-offs voor Europa league in een goed jaar, maar niet ten koste van alles.
Het verbaast hoeveel mensen bepaalde gedachten als zekerheden presenteren. Parkeerproblemen?! Ik parkeer 200m van het stadion en er zijn altijd nog zat plekken over.
Je ziet dat de in de laatste 20 jaar gebouwde stadions verder weg van de volkswijken en dichterbij industrie en snelwegen/spoorlijnen zijn geplaatst. En er zijn maar weinig stadions waarin de sfeer gelijk of zelfs iets beter zijn geworden. Bovendien, juist die stadions zijn bijna allemaal gedrochten. Want je kunt toch niet zeggen dat stadions als de Arena (1996), het IJsseldeltastadion (2009), het Gelredome (1998) en het Kyocerastadion (2007) voor Jan-met-de-pet zijn gemaakt. Nee, alleen voor de bobo's op het ereterras. Stadions als dat AZ-stadion (2006), Euroborg (2006), Nieuw Galgenwaard (2004), Grolsch Veste (1998) en Rat Verleghstadion (1996) zijn iets beter, maar in ieder geval nog heel ver van mijn droomstadion.
Ik hoop dat supporters op één of andere manier worden betrokken in het proces naar een nieuw stadion, want bestuurders denken alleen aan de centen en het winnen van de volgende verkiezingen. Ik heb er een hard hoofd in dat wij er als supporter op vooruitgaan in een nieuw stadion!

dizzhead

#1429
Citaat van: brambo3004 op maart 28, 2014, 15:42:52
Juist!
En de honger naar 'stabiel' eredivisievoetbal is zo obsessief geworden dat iedereen die voor de WTC-locatie is elkaar napapegaait over de infrastructuur en commerciële ruimtes. Argumenten met van die holle frasen als 'we moeten met de tijd mee'. Nou, je kunt bijv. ook open hoeken én commerciële ruimtes hebben. Zolang je maar wilt. Misschien is een nieuw stadion op een andere plek wel noodzakelijk om voortbestaan (in de Eredivisie) te garanderen, maar ik ben zo eerlijk dat ik dat niet zeker weet. Ik studeer namelijk niet planologie oid, maar ik ben Cambuursupporter en ik hou mn hart vast dat van de sfeer binnen mijn club over een jaar of 3/4 niet veel meer over is. Leuk hoor, een keer meedoen aan play-offs voor Europa league in een goed jaar, maar niet ten koste van alles.
Het verbaast hoeveel mensen bepaalde gedachten als zekerheden presenteren. Parkeerproblemen?! Ik parkeer 200m van het stadion en er zijn altijd nog zat plekken over.
Je ziet dat de in de laatste 20 jaar gebouwde stadions verder weg van de volkswijken en dichterbij industrie en snelwegen/spoorlijnen zijn geplaatst. En er zijn maar weinig stadions waarin de sfeer gelijk of zelfs iets beter zijn geworden. Bovendien, juist die stadions zijn bijna allemaal gedrochten. Want je kunt toch niet zeggen dat stadions als de Arena (1996), het IJsseldeltastadion (2009), het Gelredome (1998) en het Kyocerastadion (2007) voor Jan-met-de-pet zijn gemaakt. Nee, alleen voor de bobo's op het ereterras. Stadions als dat AZ-stadion (2006), Euroborg (2006), Nieuw Galgenwaard (2004), Grolsch Veste (1998) en Rat Verleghstadion (1996) zijn iets beter, maar in ieder geval nog heel ver van mijn droomstadion.
Ik hoop dat supporters op één of andere manier worden betrokken in het proces naar een nieuw stadion, want bestuurders denken alleen aan de centen en het winnen van de volgende verkiezingen. Ik heb er een hard hoofd in dat wij er als supporter op vooruitgaan in een nieuw stadion!

Het heeft natuurlijk ook te maken met de absurde groei in supportersaantallen. Die 10.000 die er  nu zitten, zijn in wisselende samenstellingen ook in de JL wel regelmatig wezen kijken en schreeuwen denk ik. Als je gaat uitbreiden naar 15k, krijg je toch een hoop mensen die ineens voor de 'sfeer' naar het stadion gaan. Maar diezelfde mensen roepen dan ook dat je moet zitten, als je gaat staan. Voor welke sfeer komen die dan?

Ik denk dat de aanwas van een nieuwe groep supporters het voornaamste probleem voor het behouden van de sfeer is. Je moet zorgen dat je huidige kern dichtbij het veld mag blijven en bij elkaar komt te zitten. Dan steekt de een de ander wel aan; maar verhuist heel oost straks naar een plek bovenin de lange zijde omdat dit goedkoper is, krijg je een wildgroei en verlies je de binding (gevoel van contact) met spelers tijdens de wedstrijd. Nu heb je op oost nog het werkelijke gevoel dat je een speler op z'n donder kan geven of aan kan moedigen. Heerlijk is dat! Maar als daar straks allemaal nieuwe supporters zitten die lekker 90 minuten lang een potje voetbal komen kijken in plaats van hun stembanden even een flinke stresstest te geven, tsja....


//edit


Sta zelf op noord, maar heb ook op oost wel eens een potje meegepakt door de jaren heen. De sfeer vanuit de 'traditionele' sfeervakken op noord zou niet zo snel veranderen. Maar de unieke sfeer komt met name door de beleving die er nu nog op west en oost en zuid enorm is. Hoe meer 'bioscoop' achtige mensen hierbij komen, hoe sneller het achteruit zou gaan.


Just my point of view.  :proost

Dokkumer

Prima, we blijven. Maar dan geen gejank dat buurtetters weermet stenen lopen te klooien.

One man, one goal, Dokkum dkv vrij


brambo3004

Citaat van: Dokkumer op maart 28, 2014, 15:51:32
Prima, we blijven. Maar dan geen gejank dat buurtetters weermet stenen lopen te klooien.

One man, one goal, Dokkum dkv vrij

Die mogen zich tijdens de wedstrijd melden bij het politiebureau te Dokkum.

dizzhead

Citaat van: brambo3004 op maart 28, 2014, 16:03:03
Die mogen zich tijdens de wedstrijd melden bij het politiebureau te Dokkum.

Daar hebben ze na 1 wedstrijd al het glas ook wel uit.  :devil

[verwijderd door de beheerder]

papier

Citaat van: Len Cantello op maart 27, 2014, 19:44:57
Als je denkt dat de Gemeente LWD nog eens een miljoen of 10 gaat steken in aanpassing van de infrastructuur rondom de huidige stadionlocatie, leef je in een droomwereld. Als de LWD Vrij Baan projecten klaar zijn, is een locatie nabij het WTC de meest logische keuze.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Op basis daarvan is de locatie bij WTC een logische keuze, wat nog niet wil zeggen dat dat overall de beste keuze is.

Citaat van: Dokkumer op maart 27, 2014, 21:35:48
1. 14000 maximaal (normaliter)
2. Veel meer mensen met fiets/ov destijds. Desondanks moest regelmatig de auto ver in Heechterp geparkeerd worden

Parkeren is al jaren een ellende, als  je dat niet zien wilt adviseer ik je zondag even een rondje door de wijk te lopen...

One man, one goal, Dokkum dkv vrij

Pas sinds dit jaar rijden er pendelbussen vanaf het station naar het stadion, dit zou je ook kunnen doen met een parkeerplaats buiten de stad. Ik geloof dat het in Groningen ook bestaat, ik ken de naam even niet precies. Naast Cambuur is het centrum van Leeuwarden ook een trekpleister, maar moeten we die dan ook maar verplaatsen naar een plekje naast de ring?

Citaat van: brambo3004 op maart 28, 2014, 15:42:52
Juist!
En de honger naar 'stabiel' eredivisievoetbal is zo obsessief geworden dat iedereen die voor de WTC-locatie is elkaar napapegaait over de infrastructuur en commerciële ruimtes. Argumenten met van die holle frasen als 'we moeten met de tijd mee'. Nou, je kunt bijv. ook open hoeken én commerciële ruimtes hebben. Zolang je maar wilt. Misschien is een nieuw stadion op een andere plek wel noodzakelijk om voortbestaan (in de Eredivisie) te garanderen, maar ik ben zo eerlijk dat ik dat niet zeker weet. Ik studeer namelijk niet planologie oid, maar ik ben Cambuursupporter en ik hou mn hart vast dat van de sfeer binnen mijn club over een jaar of 3/4 niet veel meer over is. Leuk hoor, een keer meedoen aan play-offs voor Europa league in een goed jaar, maar niet ten koste van alles.
Het verbaast hoeveel mensen bepaalde gedachten als zekerheden presenteren. Parkeerproblemen?! Ik parkeer 200m van het stadion en er zijn altijd nog zat plekken over.
Je ziet dat de in de laatste 20 jaar gebouwde stadions verder weg van de volkswijken en dichterbij industrie en snelwegen/spoorlijnen zijn geplaatst. En er zijn maar weinig stadions waarin de sfeer gelijk of zelfs iets beter zijn geworden. Bovendien, juist die stadions zijn bijna allemaal gedrochten. Want je kunt toch niet zeggen dat stadions als de Arena (1996), het IJsseldeltastadion (2009), het Gelredome (1998) en het Kyocerastadion (2007) voor Jan-met-de-pet zijn gemaakt. Nee, alleen voor de bobo's op het ereterras. Stadions als dat AZ-stadion (2006), Euroborg (2006), Nieuw Galgenwaard (2004), Grolsch Veste (1998) en Rat Verleghstadion (1996) zijn iets beter, maar in ieder geval nog heel ver van mijn droomstadion.
Ik hoop dat supporters op één of andere manier worden betrokken in het proces naar een nieuw stadion, want bestuurders denken alleen aan de centen en het winnen van de volgende verkiezingen. Ik heb er een hard hoofd in dat wij er als supporter op vooruitgaan in een nieuw stadion!

Ik ben het hier gewoon enorm mee eens, waar ik dus woon is stabiel eredivisievoetbal een feit maar voor je plezier ga je niet naar het stadion iets waar ik nog altijd voor naar Leeuwarden ga. Ik doe zelf wel iets met ruimtelijke ordening en het is echt geen hogere wiskunde, de argumenten die worden aangedragen zijn logisch en inderdaad, op dit moment, op de korte termijn ligt een oplossing bij een plek waar nog niks is. Maar de prijs die je ervoor gaat betalen is hoog. Nu ben ik misschien een sukkel maar ik heb liever een enorm leuk wijf dan een enorm lekker wijf.

Dokkumer

Ik sluit bij voorbaat de huidige locatie niet uit, de romantiek van een stadion in een woonwijk blijft natuurlijk het allermooiste.
Echter, ik ben wel van mening dat je niet ten koste van alles (financieel) hier moet blijven.

One man, one goal, Dokkum dkv vrij


scclwd

Citaat van: papier op maart 28, 2014, 16:41:02
Op basis daarvan is de locatie bij WTC een logische keuze, wat nog niet wil zeggen dat dat overall de beste keuze is.

Pas sinds dit jaar rijden er pendelbussen vanaf het station naar het stadion, dit zou je ook kunnen doen met een parkeerplaats buiten de stad. Ik geloof dat het in Groningen ook bestaat, ik ken de naam even niet precies. Naast Cambuur is het centrum van Leeuwarden ook een trekpleister, maar moeten we die dan ook maar verplaatsen naar een plekje naast de ring?

Ik ben het hier gewoon enorm mee eens, waar ik dus woon is stabiel eredivisievoetbal een feit maar voor je plezier ga je niet naar het stadion iets waar ik nog altijd voor naar Leeuwarden ga. Ik doe zelf wel iets met ruimtelijke ordening en het is echt geen hogere wiskunde, de argumenten die worden aangedragen zijn logisch en inderdaad, op dit moment, op de korte termijn ligt een oplossing bij een plek waar nog niks is. Maar de prijs die je ervoor gaat betalen is hoog. Nu ben ik misschien een sukkel maar ik heb liever een enorm leuk wijf dan een enorm lekker wijf.

Heel goed verwoord. Niks aan toe te voegen. Maar heb wel het gevoel dat wij roependen in de woestijn zijn.  :|

scclwd

Citaat van: Dokkumer op maart 28, 2014, 15:51:32
Prima, we blijven. Maar dan geen gejank dat buurtetters weermet stenen lopen te klooien.

One man, one goal, Dokkum dkv vrij

Die etters moet zwaarder gestraft worden, bovendien kunnen ze ook in de buurt van het wtc staan. Daar zijn ook huizen en kantoorcomplexen.

SCCornjum

Vanavond een debat.

Programma
19:45-20:00 Inloop
20:00-20:10 kort intro gespreksleider
20:10-20:30 Freek Mulder, ontwikkelingen in stadions
20:30-20:50 Rob Propsma, historie en cultuur Cambuur, relatie met de stad
20:50-21:10 Bert Popken, case FC Groningen
21:10-21:20 pauze
21:20-22:00 vragen en discussie
Adres:
Debatcentrum De Bres
Schoolstraat 4
8911 BH Leeuwarden

Zie ook pagina 93 in dit topic, voor meer informatie..
Watching Football Is Not A Crime

papier

Citaat van: scclwd op maart 28, 2014, 17:44:03
Heel goed verwoord. Niks aan toe te voegen. Maar heb wel het gevoel dat wij roependen in de woestijn zijn.  :|

In de Bres waren gisteren meer mensen die voor de huidige locatie zijn.

Zijn er nog meer mensen geweest?

weestwel

Ik zit mij af te vragen waar je de wedstrijden moet gaat spelen als je voor de huidige locatie kiest. Als er voor de huidige locatie gekozen wordt, zal het oude eerst gesloopt moeten worden lijkt mij. Ik ga er niet vanuit dat er binnen 4 maanden weer een compleet nieuw stadion staat. De enige manier is dan om het stadion iets te verplaatsen richting Archipelweg. Dan kun je daar nieuw gaan bouwen en op de huidige locatie je wedstrijdjes nog spelen.