Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Citaat van: Len Cantello op maart 21, 2014, 18:16:42
Afbreuk qua en beleving in een nieuw stadion heeft weinig met locatie te maken. Meer met de toestroom van veel nieuwe supporters. Die hebben vaak een afwijkend clubgevoel tov de ouwe hap. Da's 1.
2, supporters maken de club. Laat CC en KVC meedenken en doen inzake de nieuwe tempel!

Het nieuwe stadion is geen luxe, maar een must. Anders is't exit Eredivisie. Voor altijd......

Sentimenten en nostalgie zijn leuk voor aan de stamtafel. Visie en voortgang de sleutel tot stabiliteit in de Eredivisie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Mee eens! Daarnaast zijn er ook voorbeelden waar een nieuw stadion niet afbreuk doet aan de sfeer. Toegegeven veelal in het buitenland. Maar dat betekend niet dat het hier niet kan toch?

S(CC)upporter

http://www.worldstadiums.com/stadium_pictures/europe/germany/berlin/berlin_alte_fosterei.shtml

Goedkoop en mooi en zou zooooo goed voor de sfeer zijn! Het stadion is gloednieuw, dus het kan nog wel in deze tijden!


Cambuur LWD

Citaat van: S(CC)upporter op maart 21, 2014, 19:01:01
http://www.worldstadiums.com/stadium_pictures/europe/germany/berlin/berlin_alte_fosterei.shtml

Goedkoop en mooi en zou zooooo goed voor de sfeer zijn! Het stadion is gloednieuw, dus het kan nog wel in deze tijden!

Zeker mooi en sfeervol, alleen wel 21.717 stoeltjes en dat is te veel voor Cambuur.
Je kan het dan wat verkleinen natuurlijk..

S(CC)upporter

Precies, wel iets verkleinen inderdaad! eventueel 2 tribunes met stoeltjes ivm met onze  :clint!

Zo'n stadion valt ook erg mee in de kosten, maar goed ik zou wel mee willen bepalen in de plannen, anders
wordt het toch nooit of de nimmer dit  8P

zeewolde

Wie speelt daar, union?

SCC-J

Citaat van: Harry L. op maart 21, 2014, 18:32:59
Lokatie maakt geen donder uit, de beleving zit in de supporters.
beetje naïef niet! als je gewoon even simpel kijkt naar clubs met nieuwe stadion en de sfeer aldaar ten overstaande hun vorige onderkomen....

S(CC)upporter

Citaat van: zeewolde op maart 21, 2014, 20:08:30
Wie speelt daar, union?

Ja zeker! Het stadion is dan ook supporters gebouwd vanwege geldgebrek.  |:)

papier

Citaat van: Len Cantello op maart 21, 2014, 18:16:42
Afbreuk qua sfeer en beleving in een nieuw stadion heeft weinig met locatie te maken. Meer met de toestroom van veel nieuwe supporters. Die hebben vaak een afwijkend clubgevoel tov de ouwe hap. Da's 1.
2, supporters maken de club. Laat CC en KVC meedenken en doen inzake de nieuwe tempel!

Het nieuwe stadion is geen luxe, maar een must. Anders is't exit Eredivisie. Voor altijd......

Sentimenten en nostalgie zijn leuk voor aan de stamtafel. Visie en voortgang de sleutel tot stabiliteit in de Eredivisie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Wat is nu de reden dat er een nieuw stadion nodig is? Het worden van een stabiele eredivisieploeg is niet een reden om een nieuwe stadion te hebben, maar zou een gevolg moeten zijn van het maken van de juiste keuzes. Het grootste probleem wat ik lees vanuit de leiding is dat het stadion te weinig ruimte biedt voor sponsoren, daarnaast zijn de Oost en Zuid tribune "niet meer van deze tijd". Van de nood van het laatsgenoemde kun je een deugd maken door deze tribunes te vervangen en daarmee ook ruimte te maken voor de sponsoren die je ruimte wil bieden en daarmee de extra inkomsten te genereren waarmee het worden van een stabiele eredivisieploeg een logisch gevolg kan zijn.

De verantwoordelijkheid voor sfeer ligt niet alleen bij de supporters, ook bij de club en in mijn optiek is de huidige opstelling (om het zo maar te zien, dus het stadion en de locatie hiervan) een winnende opstelling voor de sfeer. Ik zou aan die opstelling vasthouden en proberen om dus op de huidige locatie te blijven en niet het risico te lopen om een 13 in een dozijn club te worden.

Citaat van: Treb op maart 21, 2014, 17:42:05
Ja maar ik hoop dat ze tóch geleerd hebben van de gebeurtenissen daar, ook al is het via de media.

Het gebeurde nu dus dichtbij de Arena, nu niet een stadion die tussen rijtjes woningen zit dus een nieuwe locatie hoeft niet te betekenen dat er geen gedonder is. Waar een wil is, is een weg. Dat geldt mensen willen rellen, maar dat geldt ook voor de overheid om dit te voorkomen. Wat de locatie ook is.

Citaat van: Harry L. op maart 21, 2014, 18:32:59
Lokatie maakt geen donder uit, de beleving zit in de supporters. Natuurlijk zul je nieuwe aanwas van supporters krijgen. Daar ligt juist de taak voor de huidige supporters, meesleuren in het cambuurgevoel. Ik weet zeker dat het een kolkende nieuwe tempel wordt. De huidige lokatie is geen optie, de primaten, eencelligen of hoe je ze ook wilt noemen die het keer op keer verpesten zullen er helaas altijd blijven.

Als je de boel wil verzieken dan doe je dat wel, daar moet de overheid tegen optreden. Locatie als excuus opvoeren omdat onrust anders niet voorkomen kan worden is onzin, mensen die stenen gooien moet je aanpakken. Als ik lees dat bij Ajax - Cambuur 2 mensen zijn veroordeeld, een voor het roepen van "hamas hamas bla bla" en een ander omdat hij de politie uitschold dan probeer je de onrust als overheid niet eens te voorkomen. Sterker nog, ik las dat de politie niet optrad "om escalatie te voorkomen" nu ben ik misschien gek, maar als er stenen door de lucht vliegen dan is wat mij betreft de boel al geescaleerd. En dat was zoals gezegd dus niet op een locatie die te vergelijken is als bij ons, nee.

dizzhead

Citaat van: papier op maart 21, 2014, 21:04:27
Wat is nu de reden dat er een nieuw stadion nodig is? Het worden van een stabiele eredivisieploeg is niet een reden om een nieuwe stadion te hebben, maar zou een gevolg moeten zijn van het maken van de juiste keuzes. Het grootste probleem wat ik lees vanuit de leiding is dat het stadion te weinig ruimte biedt voor sponsoren, daarnaast zijn de Oost en Zuid tribune "niet meer van deze tijd". Van de nood van het laatsgenoemde kun je een deugd maken door deze tribunes te vervangen en daarmee ook ruimte te maken voor de sponsoren die je ruimte wil bieden en daarmee de extra inkomsten te genereren waarmee het worden van een stabiele eredivisieploeg een logisch gevolg kan zijn.

De verantwoordelijkheid voor sfeer ligt niet alleen bij de supporters, ook bij de club en in mijn optiek is de huidige opstelling (om het zo maar te zien, dus het stadion en de locatie hiervan) een winnende opstelling voor de sfeer. Ik zou aan die opstelling vasthouden en proberen om dus op de huidige locatie te blijven en niet het risico te lopen om een 13 in een dozijn club te worden.

Het gebeurde nu dus dichtbij de Arena, nu niet een stadion die tussen rijtjes woningen zit dus een nieuwe locatie hoeft niet te betekenen dat er geen gedonder is. Waar een wil is, is een weg. Dat geldt mensen willen rellen, maar dat geldt ook voor de overheid om dit te voorkomen. Wat de locatie ook is.

Als je de boel wil verzieken dan doe je dat wel, daar moet de overheid tegen optreden. Locatie als excuus opvoeren omdat onrust anders niet voorkomen kan worden is onzin, mensen die stenen gooien moet je aanpakken. Als ik lees dat bij Ajax - Cambuur 2 mensen zijn veroordeeld, een voor het roepen van "hamas hamas bla bla" en een ander omdat hij de politie uitschold dan probeer je de onrust als overheid niet eens te voorkomen. Sterker nog, ik las dat de politie niet optrad "om escalatie te voorkomen" nu ben ik misschien gek, maar als er stenen door de lucht vliegen dan is wat mij betreft de boel al geescaleerd. En dat was zoals gezegd dus niet op een locatie die te vergelijken is als bij ons, nee.
het argument voor verplaatsing is ook niet om rellen geheel onmogelijk te maken, dat is moeilijk te garanderen. Feit is wel dat omwonenden niet meer de 'angst' hebben om hun straat in 30 minuten in oorlogsgebied te zien veranderen. Dat risico nemen ze bij verplaatsing weg. Er zijn ook andere mogelijkheden, maar dat loopt al snel in de euro's denk ik

papier

Citaat van: dizzhead op maart 21, 2014, 21:14:18
het argument voor verplaatsing is ook niet om rellen geheel onmogelijk te maken, dat is moeilijk te garanderen. Feit is wel dat omwonenden niet meer de 'angst' hebben om hun straat in 30 minuten in oorlogsgebied te zien veranderen. Dat risico nemen ze bij verplaatsing weg. Er zijn ook andere mogelijkheden, maar dat loopt al snel in de euro's denk ik

Ik ben het met je eens dat omwonenden zich geen zorgen moeten te maken over mogelijke onrust, iets wat geldt voor iedere bewoner van dit land waar die ook mag wonen. Alleen de oplossing is naar mijn mening niet het verplaatsen, de oplossing hier ligt in mijn ogen in het strenger straffen (of überhaupt aanpakken) van onruststokers en deze straffen na te leven. De gedachte dat een probleem weg is (wat zoals jij zegt al niet 100% te garanderen is) als de locatie veranderd is dus te simpel, eigenlijk is zo'n simpele gedachtengang ook van toepassing op het altijd maar kiezen voor een combi voor uitsupporters. Iets die met goed beleid ook tot het verleden kan behoren. Maar wellicht ben ik te naïef.

scclwd

Citaat van: papier op maart 21, 2014, 10:03:55
Hoeveel is de capaciteit van de Noord tribune nu eigenlijk?

Ik zie echt wel mogelijkheden op de huidige locatie hoor, als Oost en Zuid "niet meer kunnen" dan kun je overwegen om die tribunes te vervangen. Zoals stadions jaren zijn gegroeid, dat het niet kan in een woonwijk daar is ook zat tegen te zeggen. Ik hoor zat mensen die echt vinden dat Cambuur niet naar een andere locatie moet gaan, en hoeveel positieve dingen komen ook wel niet langs over de Vetkampstraat?

Huidige locatie is uniek, voor mij zit daarin juist het gevoel voor Cambuur. Niet die eenheidsworst, geen 13 in een dozijn stadion ergens buiten de stad. Dit is voor mij Cambuur, dit is waarvoor ik supporter ben en keer op keer naar het stadion ga. Als ik alleen ben, oke lekker verhuizen. Maar ik zie mijzelf op de lange termijn niet gaan naar een nieuw stadion, misschien maar eens cijfers opzoeken want bij Groningen was het eerst natuurlijk volle bak maar nu neemt het enorm af. Nu het "nieuwe" eraf is en het mooie oude (van het oosterpark) er niet meer is. En als je hier op termijn ook een leeg stadion krijgt dan kun je nog zoveel plek voor sponsors hebben, maar geen supporters, geen exposure lijkt mij ook niet interessant voor sponsoren.

Wellicht een onsamenhangend verhaal, ik zal even koffie gaan drinken.

Echt helemaal met jou eens. Als Cambuur van de huidige locatie vertrekt, is Cambuur Cambuur niet meer. Dan wordt het een compleet andere club met een ander gevoel.

scclwd

Citaat van: papier op maart 21, 2014, 10:03:55
Hoeveel is de capaciteit van de Noord tribune nu eigenlijk?

Ik zie echt wel mogelijkheden op de huidige locatie hoor, als Oost en Zuid "niet meer kunnen" dan kun je overwegen om die tribunes te vervangen. Zoals stadions jaren zijn gegroeid, dat het niet kan in een woonwijk daar is ook zat tegen te zeggen. Ik hoor zat mensen die echt vinden dat Cambuur niet naar een andere locatie moet gaan, en hoeveel positieve dingen komen ook wel niet langs over de Vetkampstraat?

Huidige locatie is uniek, voor mij zit daarin juist het gevoel voor Cambuur. Niet die eenheidsworst, geen 13 in een dozijn stadion ergens buiten de stad. Dit is voor mij Cambuur, dit is waarvoor ik supporter ben en keer op keer naar het stadion ga. Als ik alleen ben, oke lekker verhuizen. Maar ik zie mijzelf op de lange termijn niet gaan naar een nieuw stadion, misschien maar eens cijfers opzoeken want bij Groningen was het eerst natuurlijk volle bak maar nu neemt het enorm af. Nu het "nieuwe" eraf is en het mooie oude (van het oosterpark) er niet meer is. En als je hier op termijn ook een leeg stadion krijgt dan kun je nog zoveel plek voor sponsors hebben, maar geen supporters, geen exposure lijkt mij ook niet interessant voor sponsoren.

Wellicht een onsamenhangend verhaal, ik zal even koffie gaan drinken.

Zou het niet mogelijk zijn de oude velden van vv Leeuwarden terug te kopen van Leyten? En dan het stadion opnieuw bouwen op de huidige locatie?

moodygrunn

Citaat van: scclwd op maart 21, 2014, 22:59:04
Zou het niet mogelijk zijn de oude velden van vv Leeuwarden terug te kopen van Leyten? En dan het stadion opnieuw bouwen op de huidige locatie?
Bijna alles is te koop... Maar tegen welke prijs? Leyten is geen non-profit instelling
In Henk en Sandor we trust

Kuzmanovic-Apeldoorn

Naast het geneuzel over DKV en Dwight, ook nog een stuk over het nieuwe stadion op 19.25

http://www.omropfryslan.nl/utstjoering/bynt-fan-21-maart-2014-1830
Henk, held, bedankt

Len Cantello


Citaat van: scclwd op maart 21, 2014, 22:53:58
Als Cambuur van de huidige locatie vertrekt, is Cambuur Cambuur niet meer. Dan wordt het een compleet andere club met een ander gevoel.
Wij verhuizen mee! Supporters en de trouwe sponsoren maken de club tot wat het is. Nieuwbouw = overleven!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli