Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Harry L.

Citaat van: Dokkumer op maart 22, 2014, 11:34:02
Jum sille weer los als knienen :D

Verstuurd vanaf mijn spambox

Het kan mij niet snel genoeg gaan, dat begrijp je :koffie

Len Cantello


Citaat van: papier op maart 22, 2014, 10:54:47
ben ik niet supporter geworden van Cambuur.
Ik ben geen supporter geworden. Het is reeds bij geboorte bepaald dat ik SCCr ben.
En dat we vooruit moeten, staat ook buiten enige twijfel. Ik moet er niet aan denken dat we weer naar Telstar of Emmen moeten.
Nieuw stadion zal meer geld genereren. Sfeer en beleving handhaven, daar moeten we zelf wat aan doen.
Ga eens kijken bij een club als NAC, die hebben qua voetbal een stap gemaakt door hun nieuwe stadion. En qua sfeer en beleving niets ingeleverd.




Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Len Cantello op maart 22, 2014, 11:37:08
Ik ben geen supporter geworden. Het is reeds bij geboorte bepaald dat ik SCCr ben.
Bij mij was het meer een roeping.

Citaat van: Len Cantello op maart 22, 2014, 11:37:08
Ga eens kijken bij een club als NAC, die hebben qua voetbal een stap gemaakt door hun nieuwe stadion. En qua sfeer en beleving niets ingeleverd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hum, vond het bij NAC uit niet erg indrukwekkend, maar dat was natuurlijk maar één potje.
Henk, held, bedankt

scclwd

Citaat van: Dokkumer op maart 22, 2014, 11:33:32
De mentaliteit van de Engelsen is heel anders. Daar loopt iedereen kris kras door elkaar. In Nederland is dat helaas onmogelijk, daar is Amsterdam weer een voorbeeld van.

Verstuurd vanaf mijn spambox

Waarschijnlijk zijn de straffen daar hoger.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: scclwd op maart 22, 2014, 11:56:06
Waarschijnlijk zijn de straffen daar hoger.

Ik had begrepen dat de straffen hier in Nederland het hoogste zijn.
Henk, held, bedankt

scclwd

#1385
Citaat van: Len Cantello op maart 22, 2014, 11:37:08
Ik ben geen supporter geworden. Het is reeds bij geboorte bepaald dat ik SCCr ben.
En dat we vooruit moeten, staat ook buiten enige twijfel. Ik moet er niet aan denken dat we weer naar Telstar of Emmen moeten.
Nieuw stadion zal meer geld genereren. Sfeer en beleving handhaven, daar moeten we zelf wat aan doen.
Ga eens kijken bij een club als NAC, die hebben qua voetbal een stap gemaakt door hun nieuwe stadion. En qua sfeer en beleving niets ingeleverd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Iets genenetisch bedoel je? :) Maar even serieus, toen je voor het eerst bij een wedstrijd van Cambuur was, moet er toch iets specifieks zijn geweest wat jou heeft geinfecteerd met het virus. Waren dat de supporters, het voetbal zelf? Ik zelf denk dat de omgeving waar het stadion staat, de sfeer in de wijk als je naar het stadion loopt toch een hele grote rol heeft gespeeld. Als jij straks door de Tesselschadestraat naar het stadion rijdt, of voor mijn part fietst, en je ziet die kille kantoorgebouwen in die nietszeggende wijk, ga jij met een heel ander gevoel naar het voetbal. 

papier

#1386
Citaat van: Dokkumer op maart 22, 2014, 11:33:32
De mentaliteit van de Engelsen is heel anders. Daar loopt iedereen kris kras door elkaar. In Nederland is dat helaas onmogelijk, daar is Amsterdam weer een voorbeeld van.

Verstuurd vanaf mijn spambox

In Engeland word ook veel strenger gestraft dan hier als ik het goed heb, al heb ik ook wel eens gelezen dat ongeregeldheden daar door de media bewust niet groot worden uitgemeten omdat het kleine groepje relschoppers daar juist op kickt.

Citaat van: Len Cantello op maart 22, 2014, 11:37:08
Ik ben geen supporter geworden. Het is reeds bij geboorte bepaald dat ik SCCr ben.
En dat we vooruit moeten, staat ook buiten enige twijfel. Ik moet er niet aan denken dat we weer naar Telstar of Emmen moeten.
Nieuw stadion zal meer geld genereren. Sfeer en beleving handhaven, daar moeten we zelf wat aan doen.
Ga eens kijken bij een club als NAC, die hebben qua voetbal een stap gemaakt door hun nieuwe stadion. En qua sfeer en beleving niets ingeleverd.

Ik was dus echt een sukkel die dacht dat het niks aan was bij Cambuur omdat ze onderaan de eerste divisie speelden, hoe ver kon ik er naast zitten? Inmiddels woon ik dichtbij een club die aardig voetbal speelt, meedoet(deed, ze moeten nog naar Leeuwarden dus ze kunnen het wel shaken) om de titel en europees voetbal haalt. Maar daar ga ik niet heen, wat het is daar geen klote aan. Ik ga nog iedere twee week naar Leeuwarden, want dat is fantastisch en ik zou het zo mooi vinden als dat zo blijft en de grootste kans daarop is op de huidige locatie.

Die quote van Dennis Bergkamp past wel goed bij het bovenstaande:
Citeer"When you start supporting a football club, you don't support it because of the trophies, or a player, or history, you support it because you found yourself somewhere there; found a place where you belong."
Ik begrijp dat er dingen moeten veranderen om extra inkomsten te genereren en dus een stabiele eredivisieploeg te worden. Maar ook op de huidige locatie zijn daar, naar mijn mening, mogelijkheden voor. Ik ben dit seizoen voor het eerst bij NAC geweest en dat was inderdaad qua sfeer wel oke, ondanks het waardeloze niveau van NAC-Cambuur. En ik zeg ook niet dat het niet kan hoor, een goede sfeer in een nieuw stadion op een nieuwe locatie. Maar zeggen dat Cambuur op de huidige locatie niet dingen kan aanpassen en dus niet door kan groeien tot een stabiele eredivisieploeg vind ik net zo min waar.

losang09

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 22, 2014, 11:57:39
Ik had begrepen dat de straffen hier in Nederland het hoogste zijn.

Ik woon voor de in ESP .
Weet dat boetes erg hoog zijn hier voor het bijvoorbeeld beledigen van agent . Veel hoger dan NL.
  Geweldpleging weet ik niet maar zal ook  niet mis zijn.
   De meeste wedstrijden die ik hier zie alleen van Deportivo zijn  kalm , weinig politie inzet , fans door ekaar .
Het gaat hier heeeel soms mis wanneer fascistische supportersclubs van Atletico of Real M langskomme.

Qua sfeer : geen 2e ring eventueel nieuw stadion  is irritant  kest niet in contact blieve met helft van de tribune  en natuurlijkstaantribune  |:)

SCCornjum

#1388

28-03-2014


Zaal open 19.30 uur. Aanvang: 20.00 uur. Toegang gratis!
Uitnodiging Attiek


Cambuur verdient de beste plek!

De innige band tussen stad en club.


Inhoud:
SC Cambuur heeft grote plannen voor een nieuw stadion.
Moet dit vernieuwen op de bestaande plek?
Of verhuizen naar de rand van de stad, waar de verbindingen en de
parkeermogelijkheden beter zijn?
Wat betekent een voetbalstadion voor een wijk/stad?
Bekeken worden de twee mogelijkheden aan de hand van
voorbeelden uit andere steden.
De plaats van het Cambuurstadion is een beladen plek.
De naam is ermee verbonden.
SC Cambuur verwijst naar de Cammingha's.
de Camminghaburcht stond hier en het hert van het
wapen van de Cammingha's komen terug in het wapen
van SC Cambuur.
Zorgt ook voor een bepaalde mystiek.
Hoe creëer je dezelfde sfeer in een nieuw stadion?

Sprekers:


- Rob Propsma (Teammanager SC Cambuur,
Manager Corporate Communicatie De Friesland Verzekeringen)
houdt een inleiding over de cultuur, historie en blik in de toekomst van Cambuur.
- Freek Mulder (projectleider Gemeente Beuningen, schreef in 2007
een afstudeerscriptie over Nederlandse Voetbalstadions
(Let me entertain you!
De transformatie van het Nederlandse stadion – te vinden op internet
- Bert Popken (concerndirecteur Gemeente Groningen) over de verhuizing van FC Groningen

Programma:

19:45-20:00 Inloop
20:00-20:10 kort intro gespreksleider
20:10-20:30 Freek Mulder, ontwikkelingen in stadions
20:30-20:50 Rob Propsma, historie en cultuur Cambuur, relatie met de stad
20:50-21:10 Bert Popken, case FC Groningen
21:10-21:20 pauze
21:20-22:00 vragen en discussie

Moderator:
Aitze van de Bos, Generalist Woningmarkt KAW, voorzitter welstandscommissie Meerstad Groningen)
Toon:
Mag prikkelend zijn, lichte mening mag. Passend bij doelgroep.
Attiek is discussieplatform voor ruimtelijke ontwikkelingen in Leeuwarden.

Huis aan huis
Discussiebijeenkomst over locatie nieuwe Cambuurstadion
LEEUWARDEN – Over waar het nieuwe Cambuurstadion gebouwd moet worden, houdt Attiek vrijdag 28 maart een discussiebijeenkomst. Die wordt gehouden in debatcentrum De Bres in Leeuwarden en begint om 19.45 uur. De bijeenkomst van Attiek, het discussieplatform voor ruimtelijke ontwikkelingen in Leeuwarden, gaat over de betekenis van een voetbalstadion voor een stad of wijk. Er zijn drie sprekers uitgenodigd. Dat zijn Freek Mulder, Bert Popken en Rob Propsma. Mulder geeft een overzicht van de ontwikkelingen van de Nederlandse voetbalstadions over de afgelopen twintig jaar. Popken, concerndirecteur gemeente Groningen, vertelt over de verhuizing van FC Groningen naar het nieuwe stadion Euroborg. Terwijl Propsma, teammanager bij Cambuur, ingaat op de clubcultuur en de ambitie van de stadsclub. Cambuur maakte eind vorig jaar haar plannen bekend voor een nieuw voetbalstadion. De eerste paal moet eind 2015, begin 2016 de grond in. Het nieuwe stadion biedt in eerste instantie plaats aan maximaal 15.000 toeschouwers. Waar dat stadion komt, is nog niet bekend. Wel zijn er al een aantal locaties genoemd, zoals achter het WTC Expo en op de huidige locatie. Ook zouden er nog drie andere opties zijn, waar het stadion moet komen. De infrastructuur in combinatie met de veiligheid staat aan de basis bij de te kiezen locatie. Volgens Attiek telt ook de volgende overweging: ,,Vernieuwen op de bestaande plek, waarmee een stuk historie in stand wordt gehouden. Of verhuizen naar de rand van de stad, waar de verbindingen en de parkeermogelijkheden beter zijn."


Contactgegevens
 
Adres:
Schoolstraat 4
8911 BH Leeuwarden

Telefoon:
058-2893966

Email:
info@debatcentrumdebres.nl
Watching Football Is Not A Crime

albert54

 :scc

Ik kan helaas zelf niet aanwezig zijn in de Bres.
Heb nog wel een advies voor plekje nieuwe CambuurTempel.
Bij de  Marshallweg en het Spoordok. Ruimte zat en je hebt aansluiting op de Haak die loopt naar het spoorviaduct en direct aant spoor. Mooier kan men niet zitten en oek nog midden in de stad.

w:)

speculeter

Onze shirtsponsor gaat nieuwe ijshal verbouwen.
In de lc vermelden ze dat er daarnaast genoeg plek overblijft
voor nieuw stadion VAN Cambuur.
Een en een is twee. |:)

papier

Citaat van: peter op maart 27, 2014, 10:57:37
Onze shirtsponsor gaat nieuwe ijshal verbouwen.
In de lc vermelden ze dat er daarnaast genoeg plek overblijft
voor nieuw stadion VAN Cambuur.
Een en een is twee. |:)

Nee bedankt

Clint


dit is mien club

Pracht locatie achter het WTC.

Mooi supporters cafe realiseren is ook een pré
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

speculeter

Mijn voorkeur blijft uitgaan naar bestaande plek.
maar mocht dat niet gaan lukken dan vind ik persoonlijk
plek bij wtc beste alternatief.