Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Cambuur058


Cambuur123


SCC-J


Cambuur123

Excuses, dan had ik een verkeerd beeld van Culturele hoofdstad... Ik ben trouwens ook niet zo'n voorstander van een nieuw stadion, ik zeg oost eruit slopen en de diepte inbouwen over de velden daarachter. Zal een vreemd beeld geven aan het stadion maar ik ben echt fan van de locatie...

Treb

Citaat van: Cambuur123 op februari 24, 2014, 01:22:14
Excuses, dan had ik een verkeerd beeld van Culturele hoofdstad... Ik ben trouwens ook niet zo'n voorstander van een nieuw stadion, ik zeg oost eruit slopen en de diepte inbouwen over de velden daarachter. Zal een vreemd beeld geven aan het stadion maar ik ben echt fan van de locatie...

De enige reden waarom er een nieuw stadion moet komen is vanwege de infrastructuur rond het stadion. Er zal dus nooit een nieuw stadion op de huidige plek komen.

Ik ben met je eens dat de huidige locatie nooit vervangen zal kunnen worden qua entourage/sfeer.

brambo3004

Citaat van: Treb op februari 24, 2014, 01:36:50
De enige reden waarom er een nieuw stadion moet komen is vanwege de infrastructuur rond het stadion. Er zal dus nooit een nieuw stadion op de huidige plek komen.

Ik ben met je eens dat de huidige locatie nooit vervangen zal kunnen worden qua entourage/sfeer.

Ben ik naïef als ik vraag waarom in Engeland wel gewoon in woonwijken kunnen blijven?

Treb

Citaat van: brambo3004 op februari 24, 2014, 01:39:41
Ben ik naïef als ik vraag waarom in Engeland wel gewoon in woonwijken kunnen blijven?

Omdat in Engeland niet door hersenloze pubers met stenen wordt gegooid naar de bezoekende partij.
Zolang dit soort kanslozen dit blijven doen in Leeuwarden zullen we hoe dan ook naar een andere plek moeten om door te groeien. Triest maar waar.

Ik bezoek geregeld een wedstrijd in Duitsland, daar lopen de mensen van beide clubs gewoon door elkaar heen en drinken ze samen een biertje. Een utopie in Nederland.

Zelfs in 'hooligan'-land Engeland lopen de fans door elkaar heen. No problemo.

brambo3004

Citaat van: Treb op februari 24, 2014, 01:46:44
Omdat in Engeland niet door hersenloze pubers met stenen wordt gegooid naar de bezoekende partij.
Zolang dit soort kanslozen dit blijven doen in Leeuwarden zullen we hoe dan ook naar een andere plek moeten om door te groeien. Triest maar waar.

Ik bezoek geregeld een wedstrijd in Duitsland, daar lopen de mensen van beide clubs gewoon door elkaar heen en drinken ze samen een biertje. Een utopie in Nederland.

Zelfs in 'hooligan'-land Engeland lopen de fans door elkaar heen. No problemo.

Oké duidelijk. Is in Engeland niet ook een voetbalwet die veel strenger is dan de wetgeving in Nederland? Bij het minste of geringste een stadionverbod voor vele jaren danwel levenslang?

Cambuur123

Mja als je 1 veld voor Oost uitbreiden gebruikt en de andere voor parkeerplaatsen zie ik geen problemen. Uitvak gewoon max 500 doen en een kleine extra parkeerplaats voor uitsupp die met de auto kunnen komen. Als je zorgt dat die uitsupp snel weg kunnen zijn dan zitten de meeste scc supp toch nog in t stadion.

Treb

Citaat van: brambo3004 op februari 24, 2014, 01:52:44
Oké duidelijk. Is in Engeland niet ook een voetbalwet die veel strenger is dan de wetgeving in Nederland? Bij het minste of geringste een stadionverbod voor vele jaren danwel levenslang?

Ze hebben na de verschrikkelijke jaren 80 en 90 de boel goed aangepakt in Engeland. Met de voetbalwet in Engeland is er lik op stuk beleid gevoerd met levenslange stadionverboden. Dat heeft goed afgeschrikt en er gebeurd rondom wedstrijden vrijwel niks meer. Daar wordt gewoon met elkaar afgesproken ergens om te knokken. Nouja, prima. Als je daar gelukkig van wordt. Ik heb dat nooit begrepen en ik zal ook nooit begrijpen wat dat soort mensen drijft. Het is in ieder geval niet meer bij de stadions.

Citaat van: Cambuur123 op februari 24, 2014, 02:02:50
Als je zorgt dat die uitsupp snel weg kunnen zijn dan zitten de meeste scc supp toch nog in t stadion.

Dat gaat gewoon niet.. die stenengooiers zijn ook nog vaak pubertjes die niet in het stadion zijn geweest maar puur komen voor wat adrenaline. Cambuur staat bekend als laffe stenengooiers.. het is toch om je de buse ut te skamen.  ;(



Cambuur123

Daar heb je helaas gelijk in..  :wall

losang09

Ook in Spanje  waar ik ,op een paar honder meter van Deportivo - stadion,  woon gebeurt weinig.
Supporters lopen door elkaar en weinig politie en dit is een stadion midden in centrum van de stad.
Hier heerst een echte famileicultuur ook bij het voetballen. Gezellig met vrouw kind  en de rest :)

Ik vindt het wat overtrokken opgeblazen het hele veiligheids  gedoe , maar men MOET altijd weer  politie hordes inzetten tegen dkv  bijvoorbeeld. Als mensen dat  horen  hier  zeggen jezus lijkt wel oorlog in Holanda.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Cambuur123 op februari 24, 2014, 01:22:14
Excuses, dan had ik een verkeerd beeld van Culturele hoofdstad... Ik ben trouwens ook niet zo'n voorstander van een nieuw stadion, ik zeg oost eruit slopen en de diepte inbouwen over de velden daarachter. Zal een vreemd beeld geven aan het stadion maar ik ben echt fan van de locatie...

Ik dacht altijd dat de eigenaar van de grond (?) de grond voor een woon of kantorenbestemming wilde gebruiken, waar veel meer geld mee verdiend kan worden. Of heb ik dit zelf bedacht... :zweep
Henk, held, bedankt

brambo3004


Cambuur058

Is er niet iets mogelijk waardoor west/zuid en noord dieper naar beneden gebouwd worden tot tegen het veld aan en dat de gracht een tunnel is? oost kan ook nog een beetje omhoog gebouwd worden dan heb je al zo 2000 plaatsen meer en als je nog meer wil dan gooi je gewoon gedeeltelijk de hoeken dicht met tribunetjes