Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: 666 op november 14, 2013, 09:02:25
Wat betekend de verkiezingsuitslag voor een nieuw Cambuurstadion. Die Rooien hebben iig de meeste zetels gehaald 12.

Ik heb mijzelf er weinig in verdiept, maar Ype Smit melde dat hij blij is met de uitslag!

Lwdscc

Citaat van: 666 op november 14, 2013, 09:02:25
Wat betekend de verkiezingsuitslag voor een nieuw Cambuurstadion. Die Rooien hebben iig de meeste zetels gehaald 12.

''In een eerste reactie laat Cambuur-directeur Vd Belt weten 'optimistisch te zijn' over de verkiezingsuitslag''

SCC-J

College zou kunnen met PvdA VVD en D66 dacht ik. Dat lijkt voor Cambuur indd niet verkeerd .

Marc S

PVDA VVD en D66 stonden allemaal positief tegenover een nieuw stadion in de stemwijzer. PVDA en VVD hebben dat nog eens benadrukt in de campagne.

Lore

Citaat van: Lwdscc op november 14, 2013, 09:18:55
''In een eerste reactie laat Cambuur-directeur Vd Belt weten 'optimistisch te zijn' over de verkiezingsuitslag''

Ype Smits gebruikte soortgelijke woorden. Dit is eigenlijk ook wel logisch. Als hij gelijk zou zeggen dat het waardeloos is, dan zou hij ook in zijn eigen voet schieten. Hij moet immers straks met hun samenwerken!

Lore

Cambuur koestert hoopt: 'En anders zakken we weg en verdwijnt de ambitie'
Donderdag, 14 november 2013 om 12:08
/

De gemeenteraadsverkiezingen in Leeuwarden hebben goed uitgepakt voor SC Cambuur. De club is al enige tijd bezig met de realisatie van een nieuw stadion en steun van de lokale politiek is daarbij een vereiste. Omdat er geen noemenswaardige verschuivingen hebben plaatsgevonden binnen de gemeente, lijken de plannen geen risico te lopen. Directeur Gerald van den Belt is dan ook optimistisch.

De beleidsbepaler van Cambuur noemt het huidige onderkomen van de club 'op bepaalde punten betaald voetbal-onwaardig'. Het nieuwe stadion moet in 2017 worden opgeleverd in Leeuwarden-West. "De locatie staat wat ons betreft vast, maar hoe het stadion eruit gaat zien niet", zegt Van den Belt in gesprek met Voetbal International. De club is vooral afhankelijk van externe financiers, omdat de gemeente geen bijdrage levert aan de bouw van het stadion.

Cambuur wil volgens Van den Belt geen eigenaar worden van het stadion, zodat bij eventuele sportieve tegenspoed de financiële gevolgen binnen de perken blijven. "Wij worden huurder en die huur moet bovendien variabel zijn. Als wij in de Eerste Divisie spelen, willen wij een lagere huur betalen dan in de Eredivisie. Dat is voor ons een absolute voorwaarde", stelt hij. Als het nieuwe onderkomen er onverhoopt toch niet komt, is dat volgens Van den Belt desastreus. "Dan zakken we weg en verdwijnt alle ambitie uit de club."

www.voetbalzone.nl


moodygrunn

http://www.vi.nl/nieuws/cambuur-wordt-een-buurtclub-zonder-nieuw-stadion.htm

SC Cambuur is positief gestemd over de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Leeuwarden, die bepalend zijn voor de eventuele komst van het nieuwe stadion. Het belang daarvan is groot. 'Ons huidige stadion is op bepaalde punten betaald voetbal-onwaardig', aldus directeur Gerald van den Belt.

Er vonden tijdens de verkiezingen van woensdag geen grote verschuivingen plaats in de Leeuwarder politiek. Van den Belt rekent er daardoor op dat het positieve standpunt van het vorige college ten opzichte van een haalbaarheidsonderzoek naar de bouw van het stadion, gehandhaafd blijft.

'We hopen dat er per 1 januari een nieuw college zit en dat zij direct besluiten dat het onderzoek kan gaan plaatsvinden', reageert Van den Belt tegen Voetbal International. Op 1 juli hoopt Cambuur kennis te nemen van de resultaten van dat onderzoek. Als de uitkomsten positief zijn, wil de Eredivisionist in 2017 verhuizen naar het onderkomen, dat in Leeuwarden-West moet verrijzen en plaats moet bieden aan 15.000 toeschouwers. 'De locatie staat wat ons betreft vast, maar hoe het stadion eruit gaat zien niet. De beelden die we hebben laten maken zijn een impressie.'

Molensteen
De gemeente levert, los van de benodigde infrastructuur, geen bijdrage aan de bouw van het stadion. 'Commerciële partijen moeten in financieel opzicht de kar trekken. Als de gemeente besluit dat we in het stadion alleen mogen voetballen, gaat de bouw dus niet door. Diverse bedrijven hebben interesse getoond in participatie aan dit plan, maar de gemeente moet eerst bepalen wat voor bedrijven zich zouden mogen vestigen in en bij het stadion. Daar zijn we van afhankelijk.'

Vrees dat het project een financiële molensteen om Cambuurs nek wordt indien de club uit de Eredivisie degradeert, heeft Van den Belt niet. 'Wij willen namelijk geen eigenaar van het stadion worden, die rol moeten de bedrijven op zich nemen. Wij worden huurder en die huur moet bovendien variabel zijn. Als wij in de Eerste Divisie spelen, willen wij een lagere huur betalen dan in de Eredivisie. Dat is voor ons een absolute voorwaarde.'

Instortingsgevaar
Volgens de directeur zou het voor Cambuur een absolute ramp zijn als de stadionplannen worden afgeschoten. 'Twee tribunes van ons huidige stadion zijn in zo'n slechte staat, dat als er binnen drie tot vijf jaar niets gebeurt, we die tribunes moeten afzetten met rood-witte linten vanwege de veiligheid. Het zou daarom rampzalig zijn als dit project niet doorgaat. Dan zakken we weg en verdwijnt alle ambitie uit de club.'

Verbouwen op de huidige locatie is geen reëel alternatief, stelt Van den Belt tot slot: 'Dat krijg je qua kosten nooit gedekt. Ik las onlangs dat Go Ahead Eagles overweegt de Adelaarshorst op te knappen, maar geloof mij maar als ik zeg dat zulke plannen ook daar absoluut niet haalbaar zijn.' (Reon Boeringa)
In Henk en Sandor we trust

DayDreamer

Ik ben bang dat 2017 veel te laat is, als we degraderen vraag ik me af of we wel weer terug komen.

Lore

Citaat van: DayDreamer op november 14, 2013, 19:30:01
Ik ben bang dat 2017 veel te laat is, als we degraderen vraag ik me af of we wel weer terug komen.

Veel eerder krijg je gewoon niet voor elkaar. En je hebt gelijk. Erin blijven tot 2017 is haast onmogelijk. Dus zorgen voor een goede financiële huishouding en als wij dan degraderen en wij krijgen een nieuw stadion dan stijgt de begroting naar een niveau waar je kampioen mee wordt in de jl.

kgscc

Dus het duurt nog tot 1 juli en dan zullen ze wel zeggen dat er over vier weken meer informatie komt en dan ben je zo weer een jaar verder.

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: moodygrunn op november 14, 2013, 17:00:27

Instortingsgevaar
Volgens de directeur zou het voor Cambuur een absolute ramp zijn als de stadionplannen worden afgeschoten. 'Twee tribunes van ons huidige stadion zijn in zo'n slechte staat, dat als er binnen drie tot vijf jaar niets gebeurt, we die tribunes moeten afzetten met rood-witte linten vanwege de veiligheid. Het zou daarom rampzalig zijn als dit project niet doorgaat. Dan zakken we weg en verdwijnt alle ambitie uit de club.'


Ik vind dit een slappe smoes, dan had je eerder ONDERHOUD moeten plegen en niet beperken tot een beetje nieuw dakleer voor Oost.'
Met deze woorden willen ze alleen de spanning/druk op de ketel houden.
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Clint

Ik vind dat geen slappe smoes. Er zit gewoon betonrot in oost en zuid. En Cambuur heeft de laatste 13 jaar geen geld gehad om daar iets aan te (kunnen) doen.

666

Citaat van: kgscc op november 14, 2013, 22:32:53
Dus het duurt nog tot 1 juli en dan zullen ze wel zeggen dat er over vier weken meer informatie komt en dan ben je zo weer een jaar verder.

Echt ongelooflijk...  Hoe lang moet zoiets duren. Er liggen onderbouwde plannen, ze zijn hier al jaren mee bezig. Iedereen wordt aan het lijntje gehouden. Doe eens beslissen b&w, doe eens wat voor je stad en je achterban.

Als er in dit tempo besluiten worden genomen, zie ik ook nog wel gebeuren dat ze de culturele hoofdstad 2018 eenzijdig doorschuiven naar 2020.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Scc01

Het lijkt erop dat het ambtenaren apparaat in Leeuwarden wel het schoolvoorbeeld is van bureaucratie. Ik ken het verhaal niet helemaal binnenstebuiten maar ze mogen toch geen cent betalen aan dit stadion? Waar maken ze zich dan druk om? Wat een gezeik zeg om even een nieuw gebouw te plaatsen. Moet je eens kijken hoe snel er iets gebouwd wordt als ze er zelf belang bij hebben......

moodygrunn

Citaat van: Scc01 op november 15, 2013, 16:28:10
Het lijkt erop dat het ambtenaren apparaat in Leeuwarden wel het schoolvoorbeeld is van bureaucratie. Ik ken het verhaal niet helemaal binnenstebuiten maar ze mogen toch geen cent betalen aan dit stadion? Waar maken ze zich dan druk om? Wat een gezeik zeg om even een nieuw gebouw te plaatsen. Moet je eens kijken hoe snel er iets gebouwd wordt als ze er zelf belang bij hebben......

Klopt, de gemeente mag niets aan de bouw van het stadion financieren. Ze mogen wel de infrastructuur rondom het stadion bekostigen.
Daarnaast is het tijdstip van indienen wat ongelukkig, omdat de besluitvorming over de bestemmingsplannen pas na de aanstelling van het college van B&W kan plaatsvinden. De hoop is dat dit op 1-1-2014 geregeld is.
In die bestemmingsplannen is het de bedoeling dat bij de lokatie van het nieuwe stadion grootschalige detailhandel mag komen. Om te kijken in hoeverre dit nadelig is voor de winkels in de binnenstad (de kleine ondernemer) wil de gemeente een onderzoek uitvoeren.

In Henk en Sandor we trust