Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Viper

Hij heeft het over een periode van 10 tot 30 jaar. Je kunt dan wel 4 of 5 keer gepromoveerd/gedegradeerd zijn. Bovendien moeten we gewoon afwachten wat de financi?le nasleep precies zal zijn. Het benoemen van een Fortuna-scenario lijkt meer op het uiten van frustratie dan op een realistische voorspelling. Check ook zijn andere posts.

michello

Vergelijken heeft geen zin. Al helemaal niet met Fortuna met een overvol Limburg aan betaald voetbal clubs.

papier

Citaat van: Viper op maart 16, 2024, 10:57:03
Hij heeft het over een periode van 10 tot 30 jaar. Je kunt dan wel 4 of 5 keer gepromoveerd/gedegradeerd zijn. Bovendien moeten we gewoon afwachten wat de financi?le nasleep precies zal zijn. Het benoemen van een Fortuna-scenario lijkt meer op het uiten van frustratie dan op een realistische voorspelling. Check ook zijn andere posts.

Fortuna is een ander uiterste, maar het niveau waar eigenlijk continue mee is geschermd. 'Stabiel eredivisie' a la Eredivisie/PEC dat zie ik niet gebeuren.

Viper

PEC heeft al jaren financi?le problemen. Is deze club nu w?l vergelijkingsmateriaal? Er zijn zoveel factoren die bepalend zijn voor succes.

Lore

Citaat van: Zuid1991 op maart 15, 2024, 12:29:31
Zwaar irritant dat je foto's ziet van lui op internet die in nieuwe stadion zijn geweest maar dat het 'volk', de trouwe supporters het moeten doen met het bekijken van deze kiekjes/filmpjes.
Knap waardeloos dat de club niet kleine groepjes supporters toelaat. Desnoods op basis van loting.
Mijn reet snapt ook dat je niet grote groepen kan toelaten maar dit is zo debiel: de ene (sponsor) groep wel en de seizoenkaarthouders niet...
Voor elkaar, met elkaar?

Je hebt wel een punt hier. Ik heb 1.000 euro over gemaakt voor zo'n paal om de club te helpen. Daarna nooit meer wat gehoord.

Lore

Citaat van: DayDreamer op maart 15, 2024, 14:36:00
Ik vind een stijging van 2.1 miljoen naar 2.9 miljoen toch wel erg mager hoor, snap dat het 38% is, maar op circa 10 miljoen, 2.9 miljoen voor spelers, valt me vies tegen.

Ja, ik had ook op meer gehoopt. Maar er is zoveel gebeurd in de bouwkosten dat dat zijn weerslag gaat hebben. Moet wel bij zeggen dat dit gebaseerd is op een begroting met een bezettingspercentage van 65% (dus 9.750). En ik ga er vanuit dat zeker in de eerste fase er minimaal 12.500 komen. Dat zou uitgaande van 20 euro per kaartje gemiddeld een extra 1.045.000 op. Ik ga er vanuit dat dat zoveel mogelijk naar het spelersbudget zal gaan. Mochten wij gewoon uitverkopen gaat dat zelfs om bijna 2 miljoen. Kortom: als wij massaal (blijven) komen dan krijgen wij voor de KKD echt een super spelersbudget.

Lore

Citaat van: Viper op maart 16, 2024, 11:39:35
PEC heeft al jaren financi?le problemen. Is deze club nu w?l vergelijkingsmateriaal? Er zijn zoveel factoren die bepalend zijn voor succes.

PEC promoveerde en won vlak daarna de beker. Dat helpt enorm om het stadion vol te krijgen. Maar uiteindelijk waar wij ook spelen het is nog steeds mooier om naar SCC te gaan dan elke week in Eindhoven mooi voetbal te zien.

Eewal

Citaat van: Lore op maart 16, 2024, 12:00:51
Je hebt wel een punt hier. Ik heb 1.000 euro over gemaakt voor zo'n paal om de club te helpen. Daarna nooit meer wat gehoord.
meen je dit? Schandalig!!!

Eewal

Citaat van: Lore op maart 16, 2024, 12:07:43
Ja, ik had ook op meer gehoopt. Maar er is zoveel gebeurd in de bouwkosten dat dat zijn weerslag gaat hebben. Moet wel bij zeggen dat dit gebaseerd is op een begroting met een bezettingspercentage van 65% (dus 9.750). En ik ga er vanuit dat zeker in de eerste fase er minimaal 12.500 komen. Dat zou uitgaande van 20 euro per kaartje gemiddeld een extra 1.045.000 op. Ik ga er vanuit dat dat zoveel mogelijk naar het spelersbudget zal gaan. Mochten wij gewoon uitverkopen gaat dat zelfs om bijna 2 miljoen. Kortom: als wij massaal (blijven) komen dan krijgen wij voor de KKD echt een super spelersbudget.
een hoog spelersbudget is ook nog geen garantie als er 3 vd waters worden aangetrokken.

Hoe is het eigenlijk met onze suikeroom? Is deze weer vertrokken?

Eewal

Ik verwacht overigens dat het nieuwe stadion spelers over de streep kan trekken bij ons te tekenen ipv bij een club met gelijke aanbieding..

Bankzitter

vd Brink zit toch in het stichtingsbestuur? En met Kooij hebben we nog een grote geldschieter.

Eewal

Citaat van: Bankzitter op maart 16, 2024, 13:06:15
vd Brink zit toch in het stichtingsbestuur? En met Kooij hebben we nog een grote geldschieter.
ah dat is me even ontschoten. Maar mooi zo.

Andy King

Citaat van: Eewal op maart 16, 2024, 13:05:05
Ik verwacht overigens dat het nieuwe stadion spelers over de streep kan trekken bij ons te tekenen ipv bij een club met gelijke aanbieding..

Bijkomend voordeel is dat we op gras gaan spelen. Er zijn spelers die absoluut niet op kunstgras willen en er zijn clubs die vanwege dat kunstgras geen spelers uitlenen. Bijv. Ajax.

Grijskijkert

Welkom in het nieuwe Cambuurstadion, mede mogelijk gemaakt door afgehaakte sponsoren van SC Heerenveen | sportcolumn Sander de Vries

Sander de Vries ? Vandaag, 11:02 ? Sport

Ik zag onlangs een filmpje op YouTube. Het was in februari 2021 geplaatst door SC Heerenveen. Aan tafel zaten de presentator, commercieel manager Martin Koopman en drie sponsoren.

Zag ik dat nou goed?

Ja, het was ?m! Pieter Kooi zat er ook. U weet wel, de man die nu bijna 8 miljoen euro in het nieuwe Cambuurstadion steekt ? waarvan 6 miljoen als lening.

Kooi vertelde dat hij als puber achter de bar stond van de businessclub. Hij kwam later vaak als supporter bij Heerenveen, al klopt zijn hart vooral voor Feyenoord.

De zaken gingen goed, vertelde Kooi. Zijn bedrijf Kooi Security had een omzetgroei van 83 procent. Koopman trok daarop een opmerkelijke conclusie. ,,Naast Marco (de presentator, red.) en jij zijn jullie echt de enige die groei hebben gehad?, zei de commercieel manager tegen de ietwat gezette Kooi.

Een ongemakkelijke stilte volgde.

Enfin, Kooi en Koopman waren en werden niet de beste vrienden, of Koopman in ieder geval niet die van Kooi. Naast de aanwezigheid van de commercieel manager vond Kooi dat SC Cambuur beter bij hem paste. De supporter van Heerenveen stapte onlangs over naar Leeuwarden.

Dat gold ook voor Koopmans Verf. Dit is niet de verf van Martin Koopman, maar een bedrijf dat 25 jaar sponsor was van Heerenveen. De laatste seizoenen stond het op het shirt. Directeur Paul Dokter had eerst mot met toenmalig Heerenveen-directeur Luuc Eisenga, al werd het geschil tussen die twee bijgelegd, en later met Martin Koopman. Dokter sponsort nu Cambuur en helpt de club met een aardige lening voor het stadion..

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat Heerenveen niet had gespuugd op ruim 8 miljoen euro. Bijvoorbeeld voor, ik noem maar iets, de realisatie van een nieuw trainingscomplex.

Kritische evaluaties?
Of bovenstaande tot kritische evaluaties leidt in het Abe Lenstra-stadion? Kleine kans. Ferry de Haan wekt als directeur de indruk dat alles wat niet goed gaat hem overkomt. Hij loopt het liefst weg als er problemen zijn, vurig hopend dat ze zichzelf oplossen.

Zo gaat het op commercie, waar het aanstellen van een nieuwe salesmanager symptoombestrijding is. Zo gaat het met de eerste selectie. Zo gaat het met de stuurloze opleiding en scouting, twee pijlers van de club die onder verantwoordelijkheid van De Haan zijn achteruitgegaan. Vanaf volgend seizoen mogen een nieuw hoofd jeugdopleidingen ?n een technisch manager de kolen voor De Haan uit het vuur halen.

Terug naar Pieter Kooi. Hij denkt dat Cambuur over een jaar of drie, misschien vijf, Heerenveen voorbijgaat. Wil-ie best een kratje bier tussen zetten. Het zal me benieuwen. Dit hebben ze vaker gezegd in Leeuwarden.

Maar stelt u zich deze zin eens voor, uitgesproken door de Leeuwarder stadionspeaker Rein de Vries: ,,Dames en heren, hartelijk welkom in het nieuwe Cambuurstadion, mede mogelijk gemaakt door afgehaakte sponsoren van SC Heerenveen.?

Het zou bizar zijn, maar niet onwaar.

Reageren? sander.de.vries@lc.nl
IN HENK WE TRUST!!!

Andy King

Column van Sander de Vries gelezen. Mooie ontwikkeling voor Cambuur. Einde oefening voor de commerci?le man bij Heerenveen???