Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Sakas

Citaat van: Zuid1991 op maart 15, 2024, 12:29:31
Zwaar irritant dat je foto's ziet van lui op internet die in nieuwe stadion zijn geweest maar dat het 'volk', de trouwe supporters het moeten doen met het bekijken van deze kiekjes/filmpjes.
Knap waardeloos dat de club niet kleine groepjes supporters toelaat. Desnoods op basis van loting.
Mijn reet snapt ook dat je niet grote groepen kan toelaten maar dit is zo debiel: de ene (sponsor) groep wel en de seizoenkaarthouders niet...
Voor elkaar, met elkaar?

Ik snap dit wel, laat ik duidelijk zijn, ik zou ook graag een rondje doen, maar die sponsoren moeten binnenboord gehouden worden.
Ze proberen op alle mogelijke manieren de sponsorgelden omhoog te krijgen en daarbij gebruiken ze nu het nieuwe stadion.
Volkomen logisch, en van wat ik heb gehoord is het er momenteel toch nog een kale bende, dus zoveel is er nog niet te zien.
De open dag, daar kijk ik naar uit, dan verwacht ik dat wij er massaal in mogen.  |:)
Laat sien ast foor Cambuur bist!

Galdiano

Citaat van: Zuid1991 op maart 15, 2024, 12:29:31
Zwaar irritant dat je foto's ziet van lui op internet die in nieuwe stadion zijn geweest maar dat het 'volk', de trouwe supporters het moeten doen met het bekijken van deze kiekjes/filmpjes.
Knap waardeloos dat de club niet kleine groepjes supporters toelaat. Desnoods op basis van loting.
Mijn reet snapt ook dat je niet grote groepen kan toelaten maar dit is zo debiel: de ene (sponsor) groep wel en de seizoenkaarthouders niet...
Voor elkaar, met elkaar?

Er is ooit eens gezegd dat alle supporters (sk) in juni ergens mogen kijken.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

hobbes

Citaat van: Zuid1991 op maart 15, 2024, 12:29:31
Zwaar irritant dat je foto's ziet van lui op internet die in nieuwe stadion zijn geweest maar dat het 'volk', de trouwe supporters het moeten doen met het bekijken van deze kiekjes/filmpjes.
Knap waardeloos dat de club niet kleine groepjes supporters toelaat. Desnoods op basis van loting.
Mijn reet snapt ook dat je niet grote groepen kan toelaten maar dit is zo debiel: de ene (sponsor) groep wel en de seizoenkaarthouders niet...
Voor elkaar, met elkaar?

Ik ben er geweest en zoveel is er nog niet te zien. Alles is nog kaal binnen, een blik op het veld was leuk maar ik heb liever dat ze dit bouwen dan dat ze groepjes gaan rondleiden. Dat dit voor sponsoren gebeurt is misschien een " noodzakelijk kwaad" als je ?berhaupt in het stadion wil gaan spelen.

Zuid1991

#10458
Citaat van: hobbes op maart 15, 2024, 13:24:06
Ik ben er geweest en zoveel is er nog niet te zien. Alles is nog kaal binnen, een blik op het veld was leuk maar ik heb liever dat ze dit bouwen dan dat ze groepjes gaan rondleiden. Dat dit voor sponsoren gebeurt is misschien een " noodzakelijk kwaad" als je ?berhaupt in het stadion wil gaan spelen.
Dat is jouw mening. Denk dat er honderden supporters benieuwd zijn naar hoe het er in het echt van binnen uitziet.
Het is i.m.o niet genoeg kijken naar je achterban.

Ben er tientallen keren geweest...Om de buitenkant te aanschouwen...

James

Ik zie op LC.nl het nieuwe uitvak met daaromheen wederom allemaal plexiglas. Wanneer durven clubs, gemeenten en de KNVB het nou eens aan om dit soort onvriendelijke supportersvakken los te laten?! Wanneer je dit soort kooien maakt nodig je uit tot 'beestachtig' gedrag. Je kan er tegen aanschoppen, in klimmen en wat een gemiddelde persoon die je opsluit ook maar kan bedenken. Wie had in het verleden ooit gedacht dat je in voetbal stadions kon spelen zonder hekken? Nu heb je nergens om in te klimmen, het betreden van het veld levert een forse boete op enz. Mensonwaardige omgevingen levert mensonwaardig gedrag op. Cambuur had lef getoond door samen met de gemeente en KNVB een pilot te starten voor een nieuw soort supportersvakken. Je was door de uitsupporters vast beloond doordat zij zich behandelt had gevoeld als mens en dan ook menswaardig gedrag hadden laten zien. Want wat levert zo'n kooi nou daadwerkelijk op? Volgens mij alleen een stukje schijnveiligheid waarin supporters elkaar 90 min lang ophitsen en dan weer in de bus mogen en je wordt uitgezwaaid door de thuissupporters.

DayDreamer

Ik vind een stijging van 2.1 miljoen naar 2.9 miljoen toch wel erg mager hoor, snap dat het 38% is, maar op circa 10 miljoen, 2.9 miljoen voor spelers, valt me vies tegen.

michello

Zal echt nog wel oplopen en volgens mij is dat ook aangegeven.

NRG

Citaat van: James op maart 15, 2024, 14:08:27
Ik zie op LC.nl het nieuwe uitvak met daaromheen wederom allemaal plexiglas. Wanneer durven clubs, gemeenten en de KNVB het nou eens aan om dit soort onvriendelijke supportersvakken los te laten?! Wanneer je dit soort kooien maakt nodig je uit tot 'beestachtig' gedrag. Je kan er tegen aanschoppen, in klimmen en wat een gemiddelde persoon die je opsluit ook maar kan bedenken. Wie had in het verleden ooit gedacht dat je in voetbal stadions kon spelen zonder hekken? Nu heb je nergens om in te klimmen, het betreden van het veld levert een forse boete op enz. Mensonwaardige omgevingen levert mensonwaardig gedrag op. Cambuur had lef getoond door samen met de gemeente en KNVB een pilot te starten voor een nieuw soort supportersvakken. Je was door de uitsupporters vast beloond doordat zij zich behandelt had gevoeld als mens en dan ook menswaardig gedrag hadden laten zien. Want wat levert zo'n kooi nou daadwerkelijk op? Volgens mij alleen een stukje schijnveiligheid waarin supporters elkaar 90 min lang
ophitsen en dan weer in de bus mogen en je wordt uitgezwaaid door de thuissupporters.




Tja. In Engeland hebben ze ook geen uitvakken zoals wij die kennen. Daar leggen ze gewoon een reep doek over de stoeltjes ter afscheiding. Of de uit supporters hebben een eigen tribune. Maar daar lopen uit en thuis supporters ook gezamenlijk naar het stadion en stappen ze na de wedstrijd samen de metro in. En gebeurd er nagenoeg niets. Hier kan dat niet meer. Toch een kwestie van strenger straffen?

James

Ja het is een kwestie van de juiste voorwaarden, die ook uitvoerbaar zijn, en een kwestie van aandurven. Toch dramatisch weer zo?n kooi. Ooit bij AZ uit geweest in de Alkmaarderhout. Stonden mensen van buitenlandse komaf bij het uitvak. Zag er niet uit dat die bij escalaties fysiek ook maar wat hadden in te brengen. Maar is dat hun rol? Nee ze waren een vriendelijke gastheer, er werd koffie en een broodje aangeboden en bij in beginsel af en toe een vervelende makkelijke opmerking over hun huidskleur bleven ze gastvrijheid uitstralen. Niks geen trammelant, feest in het uitvak en gastheren en -vrouwen die een glimlach op hun gezicht hadden. Zo kan het ook. Wat denk je als je als ME linie achter noord gaat staan? Wordt de sfeer beter? Nee een kat en muis spel. Totaal onnodig als je de menselijke maat aanhoudt.

NRG

Citaat van: James op maart 15, 2024, 16:13:11
Ja het is een kwestie van de juiste voorwaarden, die ook uitvoerbaar zijn, en een kwestie van aandurven. Toch dramatisch weer zo?n kooi. Ooit bij AZ uit geweest in de Alkmaarderhout. Stonden mensen van buitenlandse komaf bij het uitvak. Zag er niet uit dat die bij escalaties fysiek ook maar wat hadden in te brengen. Maar is dat hun rol? Nee ze waren een vriendelijke gastheer, er werd koffie en een broodje aangeboden en bij in beginsel af en toe een vervelende makkelijke opmerking over hun huidskleur bleven ze gastvrijheid uitstralen. Niks geen trammelant, feest in het uitvak en gastheren en -vrouwen die een glimlach op hun gezicht hadden. Zo kan het ook. Wat denk je als je als ME linie achter noord gaat staan? Wordt de sfeer beter? Nee een kat en muis spel. Totaal onnodig als je de menselijke maat aanhoudt.



Op zich helemaal eens. Maar ik denk dat wij, de voetbalsupporters, de menselijke maat eerst weer moeten verdienen door ons een klein beetje normaler te gedragen.  We kunnen wel roepen dat het maar een kleine groep is die zich misdraagt, en dat is natuurlijk ook zo. Maar de rest van de supporters staat erbij en kijkt er naar.

nee,wel?

Citaat van: NRG op maart 15, 2024, 16:01:00


in engeland gebeurd nog genoeg niet dat ze daar heilig zijn

NRG

#10466
Citaat van: nee,wel? op maart 15, 2024, 19:09:27
in engeland gebeurd nog genoeg niet dat ze daar heilig zijn

Natuurlijk gebeurt er in Engeland nog wel eens wat. Maar dat zijn echt uitzonderingen tegenwoordig. In 95% van de gevallen gaat het daar gewoon goed. Ondanks dat supporters niet gescheiden worden buiten het stadion.

Naastismis

Fortuna Sittard scenario, die kregen een nieuw stadion en hebben toen decennia lang onderin de eerste divisie gespeeld. Gaat hier ook gebeuren.

Viper

Citaat van: Naastismis op maart 16, 2024, 08:23:22
Gaat hier ook gebeuren.

Knap dat jij dat alweer weet, joh.

papier

Citaat van: Viper op maart 16, 2024, 09:49:34
Knap dat jij dat alweer weet, joh.

Nou ja het zou natuurlijk prima kunnen. De kosten van het stadion zijn uiteindelijk een stuk groter en dat heeft zijn effect op de stap die we gaan maken financieel gezien, veel kleiner dan verwacht. We gaan hier net snel naast PEC/Heracles komen. Ik verwacht ook dat het vergelijkbaar gaat zijn met de afgelopen 10 jaar vwb de verhouding ere/kkd. Waarbij je nu eigenlijk de stap had willen maken met meer ere dan kkd zegmaar.