Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Bakker

Citaat van: papier op oktober 17, 2023, 09:58:56
Nee ik denk eerder dat jij dat hebt gedaan. Het is schering en inslag dat grote projecten vele malen duurder zijn dan begroot, daar moet je aan de voorkant op voorbereid zijn. Niet weer de gang naar de gemeente maken. Ik vind het zeer onprofessioneel en niet sociaal, houdt dan een optie open om een tribune niet te verbouwen. Dit is weer emotionele chantage richting de gemeente, het is slap en onprofessioneel. En het past ook totaal niet in lijn met het fatsoenlijke en financiele sobere beleid van de afgelopen jaren.

Straks allemaal extra rentekosten van de leningen. Stadion straks klaar, kostenkant finaal de bocht uitgevlogen, amper geld voor spelersbudget en wie zijn er rond die tijd vertrokken?

Grijskijkert

Citaat van: Bakker op oktober 17, 2023, 13:13:48
Straks allemaal extra rentekosten van de leningen. Stadion straks klaar, kostenkant finaal de bocht uitgevlogen, amper geld voor spelersbudget en wie zijn er rond die tijd vertrokken?
Overdrijven is ook een vak... :_schater :O :zucht Wie zijn er dan vertrokken?
IN HENK WE TRUST!!!

janou

Citaat van: Bakker op oktober 17, 2023, 13:13:48

Straks worden we kampioen met Henk, halen we dat jaar daarna Champions League en laten we een tweede ring bouwen van ons eigen vermogen en zijn onze schulden afgelost en halen we Mbappe naar Leeuwarden. Wie zijn er rond die tijd vertrokken?

Bakker

:_schater :_schater :_schater Vergeet Diemers niet!

papier

Citaat van: Grijskijkert op oktober 17, 2023, 13:19:28
Overdrijven is ook een vak... :_schater :O :zucht Wie zijn er dan vertrokken?

Het zijn bestuurders. Mijlpaal behaald. Champagne en fototje en hopsakee elders een hoge positie bekleden.

anderszchristian

Citaat van: janou op oktober 17, 2023, 10:10:03
Dus je moet op voorhand voorbereid zijn dat alles het dubbele gaat kosten? Lijkt mij onmogelijk. Het zegt genoeg dat dit probleem ook bij andere grote projecten is voorgekomen, hier is de financi?le schade waarschijnlijk nog stukken groter dan dat dit voor ons is.

Tuurlijk is het belangrijk om inflatie mee te rekenen in een begroting, maar dit soort verschillen kan simpelweg niet voorspeld worden lijkt mij.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/394375287/rekening-renovatie-binnenhof-loopt-weer-op-bijna-100-miljoen-extra-nodig

papier

Citaat van: janou op oktober 17, 2023, 10:10:03
Dus je moet op voorhand voorbereid zijn dat alles het dubbele gaat kosten? Lijkt mij onmogelijk. Het zegt genoeg dat dit probleem ook bij andere grote projecten is voorgekomen, hier is de financi?le schade waarschijnlijk nog stukken groter dan dat dit voor ons is.

Tuurlijk is het belangrijk om inflatie mee te rekenen in een begroting, maar dit soort verschillen kan simpelweg niet voorspeld worden lijkt mij.

Ik chargeer natuurlijk enigszins en het dubbele is veel maar het overschrijden van 50% dat was ook voor corona/oekra?ne gemeengoed bij grote bouwprojecten. Dus daar moet je rekening mee houden. Waarbij het mes aan twee kanten kan snijden, je kunt ook een tribune nog niet afmaken. Je kunt ook accepteren dat je een aantal jaar toch nog wat van de spelersbegroting moet afsnoepen. Met de kennis van nu hadden we dure klanten als Foor, Johnson en Mahi lekker kunnen laten zitten waar ze zaten.

Ik ben echt een fel tegenstander van maatschappelijk geld naar BVO's, in alle gevallen. En ik woon niet eens in Leeuwarden dus van mij gaat er toch geen cent naartoe.

janou

Citaat van: papier op oktober 17, 2023, 14:21:43
Het zijn bestuurders. Mijlpaal behaald. Champagne en fototje en hopsakee elders een hoge positie bekleden.

Ja en naast bestuurder ook werknemer en mens. Die gasten werken zich een gat in de rondte voor onze club he. Weet niet of jij Ard of Gerald wel eens op de tribune hebt zien zitten? Die zijn volle bak supporter naast bestuurder.

janou

Citaat van: papier op oktober 17, 2023, 14:24:42
Ik chargeer natuurlijk enigszins en het dubbele is veel maar het overschrijden van 50% dat was ook voor corona/oekra?ne gemeengoed bij grote bouwprojecten. Dus daar moet je rekening mee houden. Waarbij het mes aan twee kanten kan snijden, je kunt ook een tribune nog niet afmaken. Je kunt ook accepteren dat je een aantal jaar toch nog wat van de spelersbegroting moet afsnoepen. Met de kennis van nu hadden we dure klanten als Foor, Johnson en Mahi lekker kunnen laten zitten waar ze zaten.

Ik ben echt een fel tegenstander van maatschappelijk geld naar BVO's, in alle gevallen. En ik woon niet eens in Leeuwarden dus van mij gaat er toch geen cent naartoe.

Ben het mee eens dat er niet zomaar gemeenschappelijk geld naar een BVO moet gaan. Echter is de club Cambuur en haar stadion ook van maatschappelijke waarde. Net als dat zwembaden en musea etc subsidie krijgen. Ik vind afbouwen van een stadion een andere reden dan geld vragen om betere spelers te halen.

Daarnaast is rekening houden met overschrijden budget blijkbaar wel lastig als dat ook bij vele andere bouwprojecten gebeurt. Je zou inderdaad denken dat daar enigszins rekening mee te houden zou moeten zijn, maar moet toch een reden zijn waarom dit vaker verkeerd gaat.

PePe

Citaat van: Eewal op oktober 17, 2023, 09:42:53
Als het stadion maar niet met goedkopere rotzooi wordt afgebouwd....

De ouwe stoeltjes mar gebruke in ut nije stadion.

Bakker

Citaat van: PePe op oktober 17, 2023, 16:31:04
De ouwe stoeltjes mar gebruke in ut nije stadion.

?Een donatie? Nee, ik zie het geld dat ik in Cambuur heb gestoken als een investering. Al ga ik ervan uit dat het rendement voorlopig vooral uit plezier zal bestaan.? Dat Bert van den Brink de voetbalclub uit Leeuwarden een kapitaalinjectie van enkele miljoenen zou geven, lag niet direct voor de hand. Al was het maar omdat hij voor elke thuiswedstrijd anderhalf uur in de auto moet zitten.

Ik vind het mooi dat hier geen poeha is. Ik hoef me niet beter voor te doen dan ik ben.
Van den Brink, die na een carri?re in het pluimvee nu vooral actief is in het vastgoed, werd gelokt toen de plannen voor een nieuw stadion vorm kregen. ?Financieel directeur Gerald van den Belt, een goeie vent die ik al heel lang ken, belde me om te zeggen dat hij het voor elkaar had. Maar dat het nieuwe stadion nog wel een beetje kaal was, omdat hij geen geld meer had voor de stoeltjes, de lichtmasten of zelfs de doelpalen. Of ik niet kon helpen. Nou, goed. Waarom? Ik heb altijd sympathie voor de underdog, voor mensen die met beperkte middelen moeten zien te presteren, die moeten knokken voor resultaat. Dat heb ik als zoon van een buschauffeur ook altijd gedaan. Verder vind ik het mooi dat hier geen poeha is. Ik hoef geen pak of Rolex te dragen, kan gezellig een pilsje drinken zonder me beter te hoeven voordoen dan ik ben. Ik ben ook niet van plan om straks in het nieuwe stadion opeens in een skybox te gaan zitten. Het is juist leuk om tussen de mensen te zitten, te zien hoe zij van de wedstrijd genieten. Om dat mogelijk te maken, daar haal ik voldoening uit.?

We hadden toch al stoeltjes van Bert van den Brink?

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a42148946/bert-van-den-brink-sympathie-underdog-cambuur/

hobbes

Citaat van: Bakker op oktober 17, 2023, 16:41:30
?Een donatie? Nee, ik zie het geld dat ik in Cambuur heb gestoken als een investering. Al ga ik ervan uit dat het rendement voorlopig vooral uit plezier zal bestaan.? Dat Bert van den Brink de voetbalclub uit Leeuwarden een kapitaalinjectie van enkele miljoenen zou geven, lag niet direct voor de hand. Al was het maar omdat hij voor elke thuiswedstrijd anderhalf uur in de auto moet zitten.

Ik vind het mooi dat hier geen poeha is. Ik hoef me niet beter voor te doen dan ik ben.
Van den Brink, die na een carri?re in het pluimvee nu vooral actief is in het vastgoed, werd gelokt toen de plannen voor een nieuw stadion vorm kregen. ?Financieel directeur Gerald van den Belt, een goeie vent die ik al heel lang ken, belde me om te zeggen dat hij het voor elkaar had. Maar dat het nieuwe stadion nog wel een beetje kaal was, omdat hij geen geld meer had voor de stoeltjes, de lichtmasten of zelfs de doelpalen. Of ik niet kon helpen. Nou, goed. Waarom? Ik heb altijd sympathie voor de underdog, voor mensen die met beperkte middelen moeten zien te presteren, die moeten knokken voor resultaat. Dat heb ik als zoon van een buschauffeur ook altijd gedaan. Verder vind ik het mooi dat hier geen poeha is. Ik hoef geen pak of Rolex te dragen, kan gezellig een pilsje drinken zonder me beter te hoeven voordoen dan ik ben. Ik ben ook niet van plan om straks in het nieuwe stadion opeens in een skybox te gaan zitten. Het is juist leuk om tussen de mensen te zitten, te zien hoe zij van de wedstrijd genieten. Om dat mogelijk te maken, daar haal ik voldoening uit.?

We hadden toch al stoeltjes van Bert van den Brink?

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a42148946/bert-van-den-brink-sympathie-underdog-cambuur/

Hadden we ze maar, dan was het niet een probleem dat ze veel duurder zijn geworden.

Naastismis

Waarom moet het bij de gemeente wegkomen? Bij de bank kun je toch ook lenen?

Grijskijkert

Citaat van: Naastismis op oktober 17, 2023, 18:34:51
Waarom moet het bij de gemeente wegkomen? Bij de bank kun je toch ook lenen?
Een garantstelling van de gemeente is nodig om bij een bank te lenen, omdat een bank niet leent aan een b.v.o.
IN HENK WE TRUST!!!

Holwerd voor Cambuur

Hadden we toch 6 miljoen moeten vragen voor Bangura  :koffie
SC Cambuur Kampioen 2019-2021