Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

J.v.G.

Citaat van: Ronald op december 13, 2022, 18:39:01
Dit komt onder meer door het feit dat het stadion naar verwachting pas in 2023 op het stroomnet kan worden aangesloten.

Dit hadden ze van te voren aan kunnen zien komen als ze het goed onderzocht hadden. . Het is al langer bekend dat het energienet de vraag niet goed aankan en dat het vol is wat betreft de zakelijke markt.
Dit ligt toch aan van Wijnen of zie ik het verkeerd?

Bankzitter

Het staat bij mij inderdaad ook niet vast dat dit aan Cambuur ligt.
Vaak wordt de indruk gewekt dat tegenslagen rond het stadion aan de club liggen maar wij zijn ook slechts opdrachtgever en van andere partijen afhankelijk. In dit geval weet ik ook niet of de club allerter had moeten zijn.

Ook niet duidelijk of de belasting van het netwerk voor de hele week speelt of alleen een piek bij avondwedstrijden. In dat laatste geval is er misschien wel een mouw aan te passen. Ik neem aan dat andere clubs ook liever op een middag spelen op echt gras dan een late avondwedstrijd in het oude stadion op kunstgras, dus wat medewerking rond de aanvangstijden kan dan ook een oplossing zijn.

Destroyer

Ja, ik ben door al dit nieuws amper verrast. There's no way back!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Galdiano

Het stadion zal een commerci?le naam krijgen. Dit schijnt Ard de Graaf op omroep abe gezegd te hebben vandaag.  :zucht
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Treb

Citaat van: Galdiano op januari 03, 2023, 21:12:39
Het stadion zal een commerci?le naam krijgen. Dit schijnt Ard de Graaf op omroep abe gezegd te hebben vandaag.  :zucht

Centjes..

Ronnie tng

Citaat van: Galdiano op januari 03, 2023, 21:12:39

Ard die verandert ons wapen nog voor geld

Lore

Citaat van: Ronnie tng op januari 04, 2023, 08:26:15
Ard die verandert ons wapen nog voor geld

Dat lijkt mij niet, maar de naam van het stadion verkopen snap ik echt wel.

Noordcambuur

Citaat van: Lore op januari 04, 2023, 10:27:12
Dat lijkt mij niet, maar de naam van het stadion verkopen snap ik echt wel.
alles draait om geld elk gat moet gedicht worden.

Beul B

Noordcambuur

Viper

Ik begrijp het sentiment, maar ?Cambuurstadion? is historisch gezien niet heel spannend. Ik kan mij zo voorstellen dat ?De Adelaarshorst? meer emotioneel beladen is. Daarbij verandert er toch al zoveel op de nieuwe plek, hopelijk vooral in positieve zin.

papier

Citaat van: Viper op januari 04, 2023, 14:16:04
Ik begrijp het sentiment, maar ?Cambuurstadion? is historisch gezien niet heel spannend. Ik kan mij zo voorstellen dat ?De Adelaarshorst? meer emotioneel beladen is. Daarbij verandert er toch al zoveel op de nieuwe plek, hopelijk vooral in positieve zin.

Kan ik me wel in vinden ja. In de volksmond zal ik het wel weer Cambuur stadion noemen ook al is het een ander stadion op een andere plek. Wat dat betreft denk ik dat het een beetje gaat lijken op Groningen, ik weet niet hoe dat stadion tegenwoordig heet maar ik noem het nog altijd de Euroborg.

Treb

Het gaat de lucht in en de contouren van de Zuid tribune worden al duidelijk.  _O_

Noordcambuur

Citaat van: Treb op januari 11, 2023, 01:38:42
Het gaat de lucht in en de contouren van de Zuid tribune worden al duidelijk.  _O_
top zal r van de week ff een kijkje nemen :thumbsup

J.v.G.

Planwijzigingen in Cambuurgebied irriteren gemeenteraad Leeuwarden: ontwikkelaar Van Wijnen wil niet naar stadhuis komen

De veranderende bouwplannen rond het nieuwe Cambuurstadion zijn een ergernis voor de Leeuwarder gemeenteraad. Politieke partijen voelen zich slecht ge?nformeerd.

Erwin Boers ? Gisteren, 06:56 ? Leeuwarden

,,Van Wijnen is aan het nadenken over herijking van de gebiedsontwikkeling??, zei wethouder Hein de Haan woensdag op raadsvragen. Dit betekent dat de ontwikkelaar overweegt iets anders te bouwen dan het vrijetijdscentrum (Leisure Dome), zoals het eerder in het bestemmingsplan is vastgelegd.

?Schoffering van de raad?
De informatiesessie werd gehouden op verzoek van Otto van der Gali?n (Lijst058). Van Wijnen sloeg een raadsuitnodiging af omdat de idee?n nog ?te prematuur? zouden zijn. ,,Dat is een schoffering van de raad??, vond Van der Gali?n. Julie Bruijnincx (D66) drong erop aan dat Van Wijnen de raadsleden binnenkort alsnog bijpraat. ,,Als raad voelen wij ons vaak het sluitstuk.??

Volgens de wethouder heeft Van Wijnen nog geen concreet plan of voorstel ingediend. Vanuit de gemeente zijn ook geen toezeggingen gedaan, stelde hij. Zelf vindt de wethouder woningbouw - bijvoorbeeld langs de Heliconweg - ?niet ondenkbaar?.

17.500 vierkante meter grond
Jan Spoelstra van het WTC ging wel in op de uitnodiging van de raad. Het WTC claimde vorige maand 1 miljoen euro bij de gemeente. Dit kan op basis van gemiste deadlines, waarover in contracten afspraken zijn gemaakt, stelde Spoelstra. Het WTC zou zelfs 17.500 vierkante meter grond van de gemeente kunnen terugeisen nu het Cambuurstadion niet op tijd is voltooid. De omvang van deze grondclaim werd door Ynze Haitsma van de gemeente woensdag bevestigd.

Het WTC hoopt met de claim vooral nauwer betrokken te raken bij de planvorming, benadrukte Spoelstra. Ook het tempo moet omhoog: ,,Wij zitten nu al drie jaar in een bouwput en als het zo doorgaat, zitten we er nog zeker twee jaar in.?? Hij voelt zich ,,in de steek gelaten?? en wijst op het gebrek aan parkeerruimte bij evenementen, zoals de naderende hengstenkeuring. ,,Wij maken ons daar zorgen over.??

Bouwrecht op 600 woningen
De Haan wees raadsleden op de belofte die de gemeenteraad in 2021 vastlegde tegenover Van Wijnen. De ontwikkelaar kreeg het bouwrecht op 600 woningen op de oude of nieuwe Cambuurlocatie. Over de precieze invulling hiervan is nog niets duidelijk, zei De Haan. In het ?oude? Cambuurgebied passen slechts 500 huizen. Het WTC-gebied lijkt dus sowieso in beeld.