Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Treb

Citaat van: Zuid1991 op oktober 12, 2021, 21:19:55
Voor mijn gevoel is het nu mooier (een echt voetbal stadion idd)   |:)

Precies.

Ben ook benieuwd naar foto's van de binnenkant. Zijn die er ook?

Viper

Ik ben ook blij met de aanpassingen. Het geheel is nu veel speelser en uitdagender. Ook die donkere gevel vind ik een verbetering. Alleen de lichtmasten zijn nog belachelijk laag.

Noordcambuur

Mooi nieuws maar ik wacht nog ff dat de eerste paal er in zit :y

Holwerd voor Cambuur

4 tribunes, zo zonder de "dakhoeken" dichtgemaakt. V??l beter |:)

Ook de nieuwe voorgevel ziet er goed uit!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Galdiano

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op oktober 12, 2021, 22:29:54

Ook de nieuwe voorgevel ziet er goed uit!

Dat zei ik afgelopen weekend ook.  :devil
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

Citaat van: Viper op oktober 12, 2021, 21:54:00
Ik ben ook blij met de aanpassingen. Het geheel is nu veel speelser en uitdagender. Ook die donkere gevel vind ik een verbetering. Alleen de lichtmasten zijn nog belachelijk laag.

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Die lichtmasten was al een dingetje vanuit de eerste gesprekken en ook vanuit de wijken. Bij hogere masten heb je veel van strooilicht, dit mag helaas niet meer. Omliggende wijken zijn hierop tegen, en de natuurgekkies al helemaal.  8P

Ik kan met dit ontwerp leven, beter dan alles op de randen gemonteerd.
Het dak is vele malen mooier.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Bankzitter

We spelen eredivisie... zoveel avondwedstrijden zijn dat niet meer als vroeger :)

thankyou

Citaat van: Collingwood op oktober 12, 2021, 20:34:11
Infoavond over het nieuwe stadion:

https://twitter.com/ottovdgalien/status/1447984716850794506?s=20

ONTWERP NIEUW STADION AANGEPAST; DEZE MAAND NOG AANVRAAG OMGEVINGSVERGUNNING

Het is even relatief stil geweest voor wat betreft de ontwikkelingen rondom het nieuwe Cambuur Stadion, maar dat wil niet zeggen dat er niks is gebeurd. Integendeel zelfs en daarom was er vanavond een bijeenkomst in het Cambuur Stadion om de stadionadviescommissie te informeren en later op de avond een informatiebijeenkomst voor de omwonenden in het WTC Hotel.

De belangrijkste boodschap vanuit zowel Van Wijnen, gemeente Leeuwarden en SC Cambuur was hierbij dat er door de stijgende bouwkosten een aantal noodzakelijke aanpassingen zijn gedaan aan het ontwerp van het stadion (zie onderstaande impressies) en dat de omgevingsvergunning nog deze maand wordt aangevraagd.


Bij de aanpassingen is zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen vanuit de stadionadviescommissie, bestaande uit supporters en sponsoren uit alle geledingen van de club, en de bewoners van de omliggende wijken. De bezuinigingen zijn niet ten koste gegaan van het comfort en de functionaliteit van het stadion en daarnaast zijn de uitgangspunten zoals eerder gesteld door beide partijen overeind gebleven. Het stedenbouwkundig plan, het inrichtingsplan en het bestemmingsplan blijven ongewijzigd.

Route vanaf hier
In een eerder stadium hebben Van Wijnen en SC Cambuur al overeenstemming bereikt over de voorwaarden en daarmee is de aanvraag van de omgevingsvergunning door Van Wijnen de belangrijkste eerstvolgende stap. Dit gaat gebeuren op 22 oktober aanstaande en de werkzaamheden zullen vervolgens in het eerste kwartaal van 2022 beginnen. Het nieuwe Cambuur Stadion moet dan in de zomer van 2023 speelklaar zijn.

Via www.leeuwarden.nl/wtccambuur is meer informatie te vinden over het project.



https://cambuur.nl/nieuws/ontwerp-nieuw-stadion-aangepast-deze-maand-nog-aanvraag-omgevingsvergunning/

Werkelijk prachtig voor wat er mogelijk is! Vraagje. Stond eerst Cambuur Leeuwarden er ook al op? Nee toch?
Cambuur, Beer & Loyal Mates

thankyou

Citaat van: Bankzitter op oktober 13, 2021, 07:21:52
We spelen eredivisie... zoveel avondwedstrijden zijn dat niet meer als vroeger :)
Vrijdag/zaterdag avond is wat mij betreft passend bij Cambuur voor het cre?ren van sfeer.
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Zuid1991

#8935
Citaat van: thankyou op oktober 13, 2021, 08:51:10
Werkelijk prachtig voor wat er mogelijk is! Vraagje. Stond eerst Cambuur Leeuwarden er ook al op? Nee toch?
Citaat van: thankyou op oktober 13, 2021, 08:51:10
Werkelijk prachtig voor wat er mogelijk is! Vraagje. Stond eerst Cambuur Leeuwarden er ook al op? Nee toch?
Citaat van: thankyou op oktober 13, 2021, 08:51:10
Werkelijk prachtig voor wat er mogelijk is! Vraagje. Stond eerst Cambuur Leeuwarden er ook al op? Nee toch?
3 miljoen bezuinigingen maar het stadion word er alleen maar mooier op  |:)
Maar....We heten toch sc cambuur?
Verder zou ik de witte kleur aan de zijkant en voorzijde baksteen bruin willen zien net als eagles.

Grijskijkert

Citaat van: Zuid1991 op oktober 13, 2021, 09:22:36
3 miljoen bezuinigingen maar het stadion word er alleen maar mooier op  |:)
Maar....We heten toch sc cambuur?
Verder zou ik de witte kleur aan de zijkant en voorzijde baksteen bruin willen zien net als eagles.
Dan haal je de mogelijkheid weg om het stadion aan de buitenkant in de clubkleuren te tonen of oranje als er een wedstrijd is van Jong Oranje of zoiets..
IN HENK WE TRUST!!!

Hirsch

Citaat van: Grijskijkert op oktober 13, 2021, 09:35:16
Dan haal je de mogelijkheid weg om het stadion aan de buitenkant in de clubkleuren te tonen of oranje als er een wedstrijd is van Jong Oranje of zoiets..

Ja is dat echt de afweging geweest?
Baksteen maakt het wel aardser/steviger, robuuster en tijdlozer:p  dan van die moderne gevelbeplating.
Zou mooi zijn als daar dan in ieder geval bij de hoeken wel iets van terug komt.

Lore

Citaat van: Hirsch op oktober 13, 2021, 09:57:54
Ja is dat echt de afweging geweest?
Baksteen maakt het wel aardser/steviger, robuuster en tijdlozer:p  dan van die moderne gevelbeplating.
Zou mooi zijn als daar dan in ieder geval bij de hoeken wel iets van terug komt.

Ik denk dat dat een kostenoverweging is geweest. De naam verbaast mij wel, gebruik gewoon onze eigen naam.

papier

Wat mij betreft bezuinigen ze ook nog even op die wanden die doorlopen terwijl er geen dak meer aanwezig is.