Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Naastismis

Citaat van: Bankzitter op juni 17, 2021, 17:54:51
Het zijn inderdaad van die suggestieve koppen die doen vermoeden dat er iets raars of zelfs onbehoorlijks aan de hand is terwijl het volstrekt normaal is dat er een lening nodig is in een miljoeneproject.
En dat Cambuur een deel zelf financiert is juist lovenswaardig. Daarmee worden ze eigenaar in plaats van huurder.

Allemaal ook niets nieuws... dat was al vanaf het begin de opzet, toch?

Als je een lening nodig hebt ga je toch naar de bank? Raar dat je bij de gemeente moet lenen, Cambuur zelf moet ook nog 6 miljoen ophoesten dat geld ligt ook nog nergens, dus dat zal ook wel geleend moeten worden...Dit nieuwe stadion kan ook faliekant mis gaan en gaat het net als bij Fortuna Sittard. Nadat het stadion er is 20 jaar onderin de eerste divisie voetballen.

Specuveter

Geld lenen via de gemeente is voordelig
Dat is overheidsgeld en daarover hoef je geen rente te betalen. Tenminste....zo is het mij uitgelegd.

Lore

Citaat van: justremco op juni 17, 2021, 17:50:00
Staat nu Cambuurstadion ipv Cambuur

Beter laat dan nooit of zoiets?

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 17, 2021, 18:17:34
Ik weet dat  het inmiddels al gerectificeerd is, of tenminste veranderd maar het is toch een regelrechte leugen. Waanzinnig dat dit kan

Waarom zouden ze dat nou doen? Ik ben bang dat ze het doen omdat het waarschijnlijk beter verkoopt, maar dan is het wel heel erg dubieus. Andere optie is dat het gewoon slordigheid is geweest en dat is toch ook echt wel een probleem als je journalist of redacteur bent.

Geel-Blauw HERT

Citaat van: Specuveter op juni 17, 2021, 19:12:03
Geld lenen via de gemeente is voordelig
Dat is overheidsgeld en daarover hoef je geen rente te betalen. Tenminste....zo is het mij uitgelegd.

Nee was het maar zo.  Overheid mag niet als bank fungeren tenzij onder zelfde condities (en nog een heleboel andere voorwaarden anders is er sprake van staatsteun). Dit betekend dat voor in dat geval van wijnen er een marktconforme rente moet worden betaald. Reden dat overheid moet inspringen is omdat banken zelf niet willen financieren. De meeste banken hebben bvo's uitgesloten in hun voorwaarden wellicht dat dat hier indirect ook van toepassing is.

Lore

Citaat van: Geel-Blauw HERT op juni 17, 2021, 20:25:39
Nee was het maar zo.  Overheid mag niet als bank fungeren tenzij onder zelfde condities (en nog een heleboel andere voorwaarden anders is er sprake van staatsteun). Dit betekend dat voor in dat geval van wijnen er een marktconforme rente moet worden betaald. Reden dat overheid moet inspringen is omdat banken zelf niet willen financieren. De meeste banken hebben bvo's uitgesloten in hun voorwaarden wellicht dat dat hier indirect ook van toepassing is.

Dat klopt, maar marktconform is 1,5% op hypothecaire lening. Dat overleeft de businesscase ook wel

veteraan

van Wijnen heeft een opdracht binnen en die moet uiteraard worden betaald.
Dat de grootste belanghebbende partij een voorschot geeft is normaal, het is inderdaad vrijwel rentevrij (bank VNG). Uit die vreselijke krantenkoppen zie je hoe enthousiast deze krant over Cambuur is. We zagen hetzelfde met de helicoptervlucht.
Maar het loopt weer.

Het zou goed zijn dat Cambuur nog een vertegenwoordiger mee laat lopen bij de ontwikkeling denk ik ! Er is al schade genoeg geleden !

De gemeente claimt ook sinds jaar en dag een bestuurspost.

Geel-Blauw HERT

Citaat van: Lore op juni 17, 2021, 20:53:26
Dat klopt, maar marktconform is 1,5% op hypothecaire lening. Dat overleeft de businesscase ook wel

Die vergelijking gaat niet helemaal op. De risicopslag zal ik dit geval een stuk hoger liggen dan bij reguliere hypothecaire lening. Neemt niet weg dat de tijd nu wel meezit.

nee,wel?

ik ben er inmiddels zover mee, dat ik het ga geloven op het moment dat de openingswedstrijd word gespeeld in het nieuwe stadion.
tot die tijd kunnen er nog heel wat hiaten des cambuur leeuwarden om de hoek komen, waardoor er wederom vertaging of uitstel aan de orde is.
de raad gaat niet akkoord of de bouwmaterialen zijn op of worden te duur, de bouwvakkers zijn ziek of de bouwvakkers saboteren de bouw want het blijken allemaal dkv supporters te zijn, of een amateur faunoloog vind op de bouwplaats een oldehove kever waar er nog maar vijf van zijn of ze komen er halverwege toch achter dat de grond zwaar vervuild is....... :X :zucht 8P

of ben ik nou pessimistisch...... :insane

veteraan

#8768
Citaat van: nee,wel? op juni 17, 2021, 21:43:33
ik ben er inmiddels zover mee, dat ik het ga geloven op het moment dat de openingswedstrijd word gespeeld in het nieuwe stadion.
tot die tijd kunnen er nog heel wat hiaten des cambuur leeuwarden om de hoek komen, waardoor er wederom vertaging of uitstel aan de orde is.
de raad gaat niet akkoord of de bouwmaterialen zijn op of worden te duur, de bouwvakkers zijn ziek of de bouwvakkers saboteren de bouw want het blijken allemaal dkv supporters te zijn, of een amateur faunoloog vind op de bouwplaats een oldehove kever waar er nog maar vijf van zijn of ze komen er halverwege toch achter dat de grond zwaar vervuild is....... :X :zucht 8P

of ben ik nou pessimistisch...... :insane

Nee, dat heeft alles te maken met deze stad ; Faalangst
Te groot om klein te zijn, te klein om groot te wordenAlles dat ambitie heeft komt met hangen en wurgen tot stand. Na twee van die seizoenen zou het stadion de beloning moeten zijn...

YellowBlue

Citaat van: Treb op juni 17, 2021, 13:37:47
Die kop op LC.nl  :R

Ja, had al een bericht naar de hoofdredacteur gestuurd...
kreeg een flutantwoord terug over dat ze geen promopraatje willen houden en dat ze het inzetten van gemeenschapsgeld belangrijker nieuws vinden dan dat Friese Poort akkoord is en Van Wijnen definitief het project wil ontwikkelen...

Eewal

Citaat van: YellowBlue op juni 18, 2021, 11:04:06


Ja, had al een bericht naar de hoofdredacteur gestuurd...
kreeg een flutantwoord terug over dat ze geen promopraatje willen houden en dat ze het inzetten van gemeenschapsgeld belangrijker nieuws vinden dan dat Friese Poort akkoord is en Van Wijnen definitief het project wil ontwikkelen...
man, wat een vreselijke lui. lekker vooral alleen maar negativiteit de wereld in brengen. dat verkoopt blijkbaar. bah!

Viper

Citaat van: YellowBlue op juni 18, 2021, 11:04:06


Ja, had al een bericht naar de hoofdredacteur gestuurd...
kreeg een flutantwoord terug over dat ze geen promopraatje willen houden en dat ze het inzetten van gemeenschapsgeld belangrijker nieuws vinden dan dat Friese Poort akkoord is en Van Wijnen definitief het project wil ontwikkelen...

Bijzonder dat de 'onafhankelijke' journalistiek iets vindt van waar gemeenschapsgeld naar toe moet gaan.

Treb

Citaat van: YellowBlue op juni 18, 2021, 11:04:06


Ja, had al een bericht naar de hoofdredacteur gestuurd...
kreeg een flutantwoord terug over dat ze geen promopraatje willen houden en dat ze het inzetten van gemeenschapsgeld belangrijker nieuws vinden dan dat Friese Poort akkoord is en Van Wijnen definitief het project wil ontwikkelen...

Heerlijk zo'n krant.. de fucking LEEUWARDER courant.

Ga eens staan voor je stad als krant zijnde in plaats van stemming maken voor wat clicks.

Ook tijdens de hele corona pandemie heeft de media wat mij betreft een zeer dubieuze rol gespeeld. Alles voor de clicks.. zum kotsen.  :R

Bankzitter

Er is niets ongebruikelijks of onwenselijk aan zo'n lening. Ik kan me ook niet voorstellen dat er in Nederland 1 stadion staat waar geen gemeenschapsgeld in is gestoken. Dus de nieuwswaarde ontgaat me volledig om dat op die manier te benadrukken.

Treb

Citaat van: Bankzitter op juni 18, 2021, 11:33:22
Er is niets ongebruikelijks of onwenselijk aan zo'n lening. Ik kan me ook niet voorstellen dat er in Nederland 1 stadion staat waar geen gemeenschapsgeld in is gestoken. Dus de nieuwswaarde ontgaat me volledig om dat op die manier te benadrukken.

Stemmingmakerij.

Veel boeren bij de LC die Cambuur niks gunnen.