Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Eewal op juni 17, 2021, 11:45:19
Voor de 16de keer goed nieuws wat betreft stadion. En nu met lokale bedrijven, veel beter gevoel bij!

:_schater :_schater Maar ik geloof er gewoon weer in. Dit keer komt het helemaal goed.

Belangrijk is wel dat er dus nu een getekende overeenkomst is met ROC. Dat is de belangrijkste huurder. Gemeente lijkt ook al akkoord. Dus, gas erop!

Eewal

Citaat van: Lore op juni 17, 2021, 11:50:22
:_schater :_schater Maar ik geloof er gewoon weer in. Dit keer komt het helemaal goed.

Belangrijk is wel dat er dus nu een getekende overeenkomst is met ROC. Dat is de belangrijkste huurder. Gemeente lijkt ook al akkoord. Dus, gas erop!

zullen we met een man of 100 vrijwillig gaan helpen met bouwen, zodat het er een jaar eerder staat? :)

zeewolde

Citaat van: Eewal op juni 17, 2021, 11:52:33
zullen we met een man of 100 vrijwillig gaan helpen met bouwen, zodat het er een jaar eerder staat? :)
wel beter als we voor het derde jaar op rij kampioen worden. Want champions league in die oude hut kan echt niet meer 8)

DK

het lijkt goed nieuws maar wederom weer allemaal 'hordes die genomen moet worden'.. er is nog een miljoenenlening nodig van de gemeente, en Cambuur moet ook nog miljoenen bijleggen?? 

ik geloof het pas wanneer de eerste schep de grond in gaat.. 

YellowBlue

#8749
Citaat van: DK op juni 17, 2021, 12:17:02
het lijkt goed nieuws maar wederom weer allemaal 'hordes die genomen moet worden'.. er is nog een miljoenenlening nodig van de gemeente, en Cambuur moet ook nog miljoenen bijleggen?? 

ik geloof het pas wanneer de eerste schep de grond in gaat..

Je moet niet te veel in die zure krant lezen!

We hadden een nieuw ontwikkelaar nodig. check.
We hadden een huurovereenkomst met de grootste huurder nodig. check.
We hadden een start- en opleverdatum nodig. check.
Geen aanpassingen in huidige goedgekeurde bestemmingsplan. check.

Leningen afsluiten voor grote bouwwerken is heel normaal. Dat is risicospreiding.

DK

Citaat van: YellowBlue op juni 17, 2021, 12:18:40
Je moet niet te veel in die zure krant lezen!

haha.. ja misschien is dat het... maar ze hebben helaas ook te vaak gelijk gekregen..   maar afwachten wat de gemeente te zeggen heeft vanmiddag, hopen op goed nieuws!  |:)

moodygrunn

Citaat van: DK op juni 17, 2021, 12:17:02
het lijkt goed nieuws maar wederom weer allemaal 'hordes die genomen moet worden'.. er is nog een miljoenenlening nodig van de gemeente, en Cambuur moet ook nog miljoenen bijleggen?? 

ik geloof het pas wanneer de eerste schep de grond in gaat..
Ik ben ook wat voorzichtiger geworden met het uithangen van de vlag,  zodra de eerste schep de grond in gaat juich ik met je mee
In Henk en Sandor we trust

Treb


Collingwood

Ergerlijk inderdaad. Gaat helemaal niet om het Cambuurstadion, maar om het hele gebied waar het stadion een (belangrijk) onderdeel van is. Nu wordt de indruk gewekt dat er een voetbalclub wordt gematst terwijl het natuurlijk enorm in het belang van de gemeente is om de Friese Poort daar te huisvesten, commerciƫle functies te ontwikkelen etc. Plus de ontwikkeling van het huidige stadiongebied. De lening is bovendien niet voor de club (wat je op basis van deze kop zou kunnen vermoeden) maar voor de ontwikkelaar van het hele gebied.
Kalmte alleen kan u redden.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Goed dat de gemeente er een lening in gaat  stoppen, dan zijn ze dr nog meer  aan gecommitteerd
Henk, held, bedankt

Lore

Citaat van: Eewal op juni 17, 2021, 11:52:33
zullen we met een man of 100 vrijwillig gaan helpen met bouwen, zodat het er een jaar eerder staat? :)

Goed plan, maar mijn vrienden bellen mij geeneens als er een muurtje geverfd moet worden. Zal ik maar gewoon de biertjes komen brengen ?

Lore

Citaat van: Treb op juni 17, 2021, 13:37:47
Die kop op LC.nl  :R

Dat viel mij ook op:

'Cambuur heeft miljoenenlening van Gemeente Leeuwarden nodig:

Terwijl er in de tekst wordt gesproken dat Van Wijnen vraagt om een lening bij de gemeente. Verder staat er dat Cambuur miljoenen moet bijleggen. Maar dit was toch al zo?

Bijzondere keuze van de redactie.

justremco

Citaat van: Lore op juni 17, 2021, 17:36:25
Dat viel mij ook op:

'Cambuur heeft miljoenenlening van Gemeente Leeuwarden nodig:

Terwijl er in de tekst wordt gesproken dat Van Wijnen vraagt om een lening bij de gemeente. Verder staat er dat Cambuur miljoenen moet bijleggen. Maar dit was toch al zo?

Bijzondere keuze van de redactie.

Staat nu Cambuurstadion ipv Cambuur

Bankzitter

Het zijn inderdaad van die suggestieve koppen die doen vermoeden dat er iets raars of zelfs onbehoorlijks aan de hand is terwijl het volstrekt normaal is dat er een lening nodig is in een miljoeneproject.
En dat Cambuur een deel zelf financiert is juist lovenswaardig. Daarmee worden ze eigenaar in plaats van huurder.

Allemaal ook niets nieuws... dat was al vanaf het begin de opzet, toch?

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op juni 17, 2021, 17:36:25
'Cambuur heeft miljoenenlening van Gemeente Leeuwarden nodig:
Ik weet dat  het inmiddels al gerectificeerd is, of tenminste veranderd maar het is toch een regelrechte leugen. Waanzinnig dat dit kan
Henk, held, bedankt