Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: fred op november 21, 2020, 17:03:50
Het duurt en het duurt, er is al 15 miljoen uitgegeven terwijl er nog geen paal in de grond zit en ik las ergens ook nog iets over een boete als het in 2022 niet klaar is.
Aan de andere kant vind ik het ook niet erg om nog wat langer in het oude stadion te komen.

Die boete zal dan toch niet voor Cambuur zijn?

PePe

Hoe zit het nu met de grond, en Wyckerveste? Is die van Wyckerveste?

666

Hoe zit het met het eenzijdig opzeggen van WV, verspelen ze dan bepaalde rechten?
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Agy

Citaat van: PePe op november 22, 2020, 23:39:41
Hoe zit het nu met de grond, en Wyckerveste? Is die van Wyckerveste?

Ja helaas wel.

Men wijst elke keer op het netjes afhandelen met Wyckerveste en dat gaat dan idd om de grond. Gezien de gang van zaken zullen ze daar wel de hoofdprijs voor willen hebben. Denk dat het voor Van Wijnen en/of  Dijkstra Draaisma best interessant kan zijn om als projectontwikkelaar op te treden maar dan wel voor een betaalbare prijs m.b.t. de grond. Dat wordt de komende tijd nog een heet hangijzer.

rudie

Krijg je dus mogelijk de bizarre situatie dat Wyckerveste er uit stapt omdat er niks te verdienen valt, maar ze uiteindelijk door de anderen te laten vallen wel winst maken op de grond en zij dus uiteindelijk de winnaar zijn en de rest zich maar moet redden.....

Eewal

Citaat van: Agy op november 23, 2020, 08:45:00
Ja helaas wel.

Men wijst elke keer op het netjes afhandelen met Wyckerveste en dat gaat dan idd om de grond. Gezien de gang van zaken zullen ze daar wel de hoofdprijs voor willen hebben. Denk dat het voor Van Wijnen en/of  Dijkstra Draaisma best interessant kan zijn om als projectontwikkelaar op te treden maar dan wel voor een betaalbare prijs m.b.t. de grond. Dat wordt de komende tijd nog een heet hangijzer.

Dus die lui kunnen zomaar de handdoek in de ring gooien zonder dat ze in al die jaren ook maar 1 fatsoenlijke handtekening op papier hebben gekregen en daarna nog heel erg moeilijk gaan doen? Als Wyckerveste niet failliet wil gaan (wie durft er nog met deze partij in zee te gaan na zo'n echec) zullen ze zelf ook fatsoenlijk moeten handelen nu lijkt me toch?

Agy

#8571
Ik weet natuurlijk niet hoe dat precies contractueel is vastgelegd, ze zullen naast rechten vast ook plichten hebben maar als ik zie hoeveel er in dit stadium nog veel is gebaseerd op voornamelijk toezeggingen c.q. intentieverklaringen dan vrees ik het ergste. Maar misschien valt het mee.

sunderland

Als je zelfs weet dat draaisma het overlaat aan van wijnen en sommigen niet mee durven en dan heb ik het alleen nog maar over de bouw. Dan de rest nog wat niet rond is en was. Tja ....... heel veel ???????

sunderland

Als je veel clubs in Nederland op een rijtje zet en waar een nieuw stadion is gekomen de laatste 25 jaar, kijk dan eens waar de gemeentes bij moesten springen met de voorwaarde dat de ondernemers akkoord MOESTEN gaan met 20% van hun investering dan weet je ook wat voor risico zij nemen. Denk daar ook eens over na. Dat risico ..

666

Ik hoop dat het nieuwe stadion er gaat komen, ook al heb ik (bijna) alles meegemaakt in het oude stadion. Maar dat het onzeker is  ;(
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

vialli

Het was ook te mooi om waar te zijn, maar de toekomst van onze club staat wel op het spel ;( ;(

Bankzitter

Citaat van: sunderland op november 23, 2020, 10:38:22
Als je veel clubs in Nederland op een rijtje zet en waar een nieuw stadion is gekomen de laatste 25 jaar, kijk dan eens waar de gemeentes bij moesten springen met de voorwaarde dat de ondernemers akkoord MOESTEN gaan met 20% van hun investering dan weet je ook wat voor risico zij nemen. Denk daar ook eens over na. Dat risico ..

Blijkbaar is het in Nederland haast niet mogelijk om een stadion rendabel te krijgen. Maar zonder stadion geen betaald voetbal. Daarom zal het zo'n moeizaam traject zijn. Dat geldt voor alle clubs maar loopt nu Cambuur dus ook tegenaan.

Lore

Speculeren over wat er met de grond gaat gebeuren is precies wat er staat: speculatie, Wij hebben geen inzicht in wat er in de overeenkomsten staat. Maar ik ga er vanuit dat elke partij zijn risico's probeert in te dekken en het terugtrekken van WV is altijd een enorm risico geweest. Als dit erkent is door de andere partijen dan staat er echt wel ergens iets over de terugkoop van grond bij faillissement of terugtrekkning van WV.

Agy

Eens, en zonder medewerking van de gemeente kan Wyckerveste verder ook weinig met die grond.

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets