Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Is Wijckerveste er nu uitgestapt of waren alle partijen nu eigenlijk wel klaar met Wijckerveste?
Afgezien van de vertraging lijken alle partijen er niet rouwig om te zijn dat die eruit zijn gestapt.

Galdiano


Hoofdsponsor Cambuur staat open voor rol als projectontwikkelaar nieuw stadion
19 nov 2020 - 17:17


De hoofdsponsor van SC Cambuur, bouwgroep Dijkstra-Draisma, staat open voor een rol als projectontwikkelaar van het nieuw te bouwen Cambuurstadion. Dat zegt Dirk Jan de Rouwe van het bouwbedrijf op de vraag hoe het verder moet nu ontwikkelaar Wyckerveste zich woensdagavond terug heeft getrokken.



"Wij willen er alles aan doen om het nieuwe stadion mogelijk te maken. Zo hebben we vanaf het begin in de wedstrijd gezeten", zegt De Rouwe. "We staan ook zeker open om te onderzoeken of wij misschien als projectontwikkelaar een rol kunnen spelen. We hopen in elk geval op een oplossing, op wat voor manier dan ook."
Samenwerking met Van Wijnen?

Bouwbedrijf Van Wijnen, dat in de plannen van Wyckerveste het stadion zou bouwen, onderzoekt ook of het bedrijf een rol als projectontwikkelaar kan spelen. "Dat zijn allemaal dingen die we moeten onderzoeken. Het nieuws is natuurlijk nog vers, dus het is voor ons even kijken hoe een en ander nu verder gaat. Er zijn in ieder geval nog geen gesprekken gevoerd. Het is natuurlijk gisteravond pas bekend geworden."



Woensdagavond werd bekend dat ontwikkelaar Wyckerveste er niet uitgekomen was met ROC Friese Poort. Volgens Remco Meijerink van het college van bestuur van de school was het verschil tussen wat Friese Poort wilde betalen en wat de projectontwikkelaar wilde hebben voor een school in het nieuw te bouwen Cambuurstadion normaal gesproken te groot. Volgens hem was het verschil tussen beide partijen meerdere miljoenen over een huurperiode van vijftien jaar. De onderhandelingen over het verschil zaten vast.
'Bouw van supermarkten gaat door'

Dijkstra-Draisma zat bij het begin van het project ook samen met Wyckerveste in de zogenaamde Stichting Ontwikkeling Cambuur (SOC) BV. Dat is op papier de officiële projectontwikkelaar. Een tijd gelden heeft het bedrijf zich teruggetrokken uit de SOC, zegt De Rouwe. "Er was wat onenigheid met het WTC, en met ROC Friese Poort. Toen hebben wij gezegd, wij willen doen waar we goed in zijn en dat is bouwen. Toen hebben we onze rol in de SOC afgeschaald, en zijn we als aannemer bij het project betrokken gebleven."

Het bedrijf zou als aannemer een belangrijke rol spelen in de hele gebiedontwikkeling. "Voor ons is dit ook een zure appel. Wij zouden veel gaan bouwen, dat valt nu weg. Wat wel doorgaat is de bouw van twee supermarkten waar we al mee bezig zijn op het terrein. Ook de appartementen aan de Snekertrekweg, die onderdeel van het plan zijn, bouwen we af. Het is dus niet allemaal slecht gegaan de afgelopen jaren."

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Naastismis

Citaat van: Bankzitter op november 19, 2020, 17:31:54
Is Wijckerveste er nu uitgestapt of waren alle partijen nu eigenlijk wel klaar met Wijckerveste?
Afgezien van de vertraging lijken alle partijen er niet rouwig om te zijn dat die eruit zijn gestapt.

Dijkgraaf Draisma was ook uit de SOC gestapt vanwege onenigheid met Friese Poort, en met de Friese poort ging het 2 jar geleden ook al moeizaam denk dat de schuld meer bij de school zit dan bij Wijckerveste,

mugel

Ik ben niet heel erg thuis in de materie van grote commerciële projecten, maar een aantal dingen vallen me wel op.
Business cases zijn nog niet rond, maar we beginnen wel alvast? Is dat logisch?
Alle grote betrokken partijen waren allemaal iets te positief na het ogenschijnlijk slechte nieuws van gisteren. Niet toevallig toch?
BDD en van Wijnen komen vrij snel met nieuws dat ze projectontwikkeling mogelijk kunnen overnemen.
Gemeente heeft per ongeluk de stream van een zaaltje ingesteld, en een random medewerker van de LC kijkt altijd de hele dag naar die streams? Ja hoor..

Volgens mij is dit al langer bekend op de achtergrond, en is er al een plan van een nieuw soort SOC. Zonder WV en met andere projectontwikkelaars in de vorm van BDD en VW.
Het moest alleen nog even op deze manier naar buiten gebracht worden om verrast te zijn, zodat juridische problemen beperkt worden.
Het zal wel langer duren met alle nieuwe onderhandelingen, maar ach. We hebben nog wel even geduld.

Galdiano

Ja er kijkt altijd een politiek journalist naar de streams, het is zijn werk.
op Woensdag luister ik vaak ook mee met de streams als ik tijd heb, zo bijzonder is dat niet.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

mugel

Citaat van: Galdiano op november 19, 2020, 19:39:05
Ja er kijkt altijd een politiek journalist naar de streams, het is zijn werk.
op Woensdag luister ik vaak ook mee met de streams als ik tijd heb, zo bijzonder is dat niet.

Dat misschien dan niet, maar wel toevallig de LC.
Maar zo'n stream staat volgens mij niet per ongeluk aan voor de buitenwereld. Bij mijn weten moet je daar iets voor regelen.
Ik denk dat dit een strategie is, om een moeilijke persco te voorkomen met teveel nieuws.
De betrokkenen hadden nu hun verhaal onverrast ook klaar. En in de juiste volgorde.

Eewal

Twee rijke Noordelijke Bouwbedrijven die de boel vlot moeten trekken. Ik heb daar meer vertrouwen in dan in die Limburgers.

Hopelijk trekt de economie begin volgend jaar gigantisch aan en kunnen we over 2 of 3 jaar alsnog in een fantastisch mooi stadion spelen.

Het slechte nieuws ben ik al weer wat vergeten, volgens mij gaat het er gewoon komen....

Dreet

Citaat van: Naastismis op november 19, 2020, 18:51:21
Dijkgraaf Draisma was ook uit de SOC gestapt vanwege onenigheid met Friese Poort, en met de Friese poort ging het 2 jar geleden ook al moeizaam denk dat de schuld meer bij de school zit dan bij Wijckerveste,

Als je advocaat van de duivel speelt, werk je Friese Poort eruit. Die bepalen ongemerkt wel een boel natuurlijk. De vrijgekomen vierkante meters bied je vervolgens aan tegen commercieel tarief. Dan is de business-case zo sluitend. Mits je dat grote aantal vierkante meters kwijtraakt natuurlijk.

Lore

Citaat van: Dreet op november 20, 2020, 13:09:09
Als je advocaat van de duivel speelt, werk je Friese Poort eruit. Die bepalen ongemerkt wel een boel natuurlijk. De vrijgekomen vierkante meters bied je vervolgens aan tegen commercieel tarief. Dan is de business-case zo sluitend. Mits je dat grote aantal vierkante meters kwijtraakt natuurlijk.

Dat laatste is juist het hele punt. Friese Poort neemt zoveel af dat het een enorme vertraging zou opleveren als die er uit stappen. Moet je ook niet willen, want Friese Poort zorgt ook voor heel veel bedrijvigheid bij het stadion op momenten dat er geen wedstrijden zijn. En dat kan weer erg gunstig zijn voor andere huurders.

mugel



Daar is dan de aangekondigde extra uitleg of toelichting.
Ik hoor niet veel nieuws en vooral opluchting.
Voor de bühne nog wat complimentjes aan WV, en nog even alle belangen benadrukken.
We houden het op vertraging, maar we hebben al lang geduld..

fred

Begin het aardig somber in te zien.....

Treb


fred

Citaat van: Treb op november 21, 2020, 15:20:22
Waarom?

Het duurt en het duurt, er is al 15 miljoen uitgegeven terwijl er nog geen paal in de grond zit en ik las ergens ook nog iets over een boete als het in 2022 niet klaar is.
Aan de andere kant vind ik het ook niet erg om nog wat langer in het oude stadion te komen.

Noordcambuur

Citaat van: fred op november 21, 2020, 15:12:51
Begin het aardig somber in te zien.....
waarom kerel ze moeten wel.
Cambuur op huidige plaats kan niet meer.
De gemeente zal ook meer hun best moeten doen.

fred

Citaat van: Noordcambuur op november 21, 2020, 17:05:08

Cambuur op huidige plaats kan niet meer.


Dat zeg jij, en dat zeg ik en iedereen die Cambuur een warm hart toedraagt. Heb een onderbuikgevoel dat niet alle partijen dit gevoel hebben.
Hoop uiteraard dat ik er naast zit.