Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Geelblauwstiens

Cambuur..... we hebben met elkaar hier, toch wel een speciale hobby.

Lore

Citaat van: Bernardo op november 18, 2020, 21:44:08
Volgens ROC Friese Poort had Wyckerveste nog met geen 1 andere partij een overeenstemming bereikt, dan kan je wel weg lopen..

Precies, maar dan lijkt er wel erg veel risico te zijn genomen. Zo krijg je een project nooit van de grond, er moet wel getekend worden.

michello

Een speciale hobby, hopelijk kan die hobby blijven bestaan. Al denk ik dat de belangen zo groot zijn, dat het geld er gaat komen. De Limburgers zijn out.

Lore

Citaat van: Naastismis op november 18, 2020, 21:31:56
in deze onzekere corona tijd  zijn er niet veel bedrijven die kunnen en willen instappen. En als SOC de panden niet verhuurd krijgen dan lukt dat anderen ook niet lijkt me. Vooral in deze tijd dat winkels/horeca enz omvallen. Dan open je niet zomaar een nieuw filiaal.

Dat kunnen wij niet zo bepalen. Friese poort geeft aan dat zij denken dat de projectontwikkelaar te veel rendement wil, dan zijn de huren misschien wel te hoog.

Ik moet zeggen dat wij twee jaar geleden ook geïnformeerd hebben naar kantoorruimte in het nieuwe stadion,  maar dat er nooit meer iemand terug gebeld heeft, wij hebben inmiddels elders getekend,

michello

Citaat van: Lore op november 18, 2020, 21:52:31

Ik moet zeggen dat wij twee jaar geleden ook geïnformeerd hebben naar kantoorruimte in het nieuwe stadion,  maar dat er nooit meer iemand terug gebeld heeft, wij hebben inmiddels elders getekend,

Dat is wel heel treurig maar vooral heel slordig.

Lore

Citaat van: michello op november 18, 2020, 21:54:35
Dat is wel heel treurig maar vooral heel slordig.

Absoluut, niet dat wij de business case ineens sluitend hadden gemaakt hoor.

Hirsch

,,Het is niet waar dat wij te weinig huurders hadden", reageert Hessel Meijer van Wyckerveste. ,,Ik vind het jammer dat de gemeente dat beweert. We zijn er alleen met de Friese Poort (die veel ruimte voor haar opleidingen in het nieuwe stadion zou huren, red.) niet uit gekomen. Wij dachten dat de prijs was afgesproken, en daar is discussie over ontstaan."
Bron: LC

Noordcambuur

Citaat van: Hirsch op november 18, 2020, 22:12:51
,,Het is niet waar dat wij te weinig huurders hadden", reageert Hessel Meijer van Wyckerveste. ,,Ik vind het jammer dat de gemeente dat beweert. We zijn er alleen met de Friese Poort (die veel ruimte voor haar opleidingen in het nieuwe stadion zou huren, red.) niet uit gekomen. Wij dachten dat de prijs was afgesproken, en daar is discussie over ontstaan."
Bron: LC
nou dat is wel weer anders....

sunderland

Citaat van: Lore op november 18, 2020, 21:23:17
Bepaalde partijen? Bedoel je dan huurders? En weet je ook of daar dan geen contracten mee zijn getekend? En heb je een inschatting van hoe groot die huurders dan zijn? Het is niet roc Friese poort blijkbaar? Voelt een beetje of iedereen gewoon zo weg kan lopen als ze daar zin in hebben.
dat het verhaal van de huurders totaal niet rond was wist ik ook niks van. Meer de partijen die meedoen in de bouw etc. Dat je in dit stadium er zo nog uitstapt dan begrijp ik er helemaal niks meer van.

sunderland

Begrijp niet dat je er nu nog kan uitstappen. Dan zijn er dus geen contracten waaraan ze vastzitten. Als leek denk je dat het dan een luchtbel is...

Treb

Citaat van: Hirsch op november 18, 2020, 22:12:51
,,Het is niet waar dat wij te weinig huurders hadden", reageert Hessel Meijer van Wyckerveste. ,,Ik vind het jammer dat de gemeente dat beweert. We zijn er alleen met de Friese Poort (die veel ruimte voor haar opleidingen in het nieuwe stadion zou huren, red.) niet uit gekomen. Wij dachten dat de prijs was afgesproken, en daar is discussie over ontstaan."
Bron: LC

Die gaan hier nog wel uitkomen.

Staan echt voor alle partijen veel te veel belangen op het spel.

Bankzitter

Het is speculeren maar de beoogde huurders zitten allemaal in de sectoren die hard door de Corona-crisis zijn geraakt  (bioscopen ed.).
Die zullen nieuwe investeringen uitstellen. Wat me dan wel verbaasd is dat Wijckerveste van die beoogde verhuurders blijkbaar nog geen handtekeningen had. Dan rijst ook de vraag of dat bij de andere betrokkenen bekend was.

sunderland

Citaat van: Bankzitter op november 18, 2020, 22:42:55
Het is speculeren maar de beoogde huurders zitten allemaal in de sectoren die hard door de Corona-crisis zijn geraakt  (bioscopen ed.).
Die zullen nieuwe investeringen uitstellen. Wat me dan wel verbaasd is dat Wijckerveste van die beoogde verhuurders blijkbaar nog geen handtekeningen had. Dan rijst ook de vraag of dat bij de andere betrokkenen bekend was.
idd.

weestwel

#8518
Citaat van: zeewolde op november 18, 2020, 20:09:16
MC Donald's en jumbo hebben toch al bouwstart?

Die zullen ook niet blij zijn.

Waarom niet? Alsof die van hun inkomsten afhankelijk zijn van een stadion. Ik ga toch niet naar de Mac of Jumbo omdat het stadion er toevallig ook staat? Ik ga naar de Mac omdat ik zin in een hamburger of McFlurry heb. En ik ga naar de Jumbo om een boodschap te doen, niet omdat er toevallig een stadion in de buurt staat.

Galdiano

Citaat van: weestwel op november 19, 2020, 01:06:54
Waarom niet? Alsof die van hun inkomsten afhankelijk zijn van een stadion. Ik ga toch niet naar de Mac of Jumbo omdat het stadion er toevallig ook staat? Ik ga naar de Mac omdat ik zin in een hamburger of McFlurry heb. En ik ga naar de Jumbo om een boodschap te doen, niet omdat er toevallig een stadion in de buurt staat.

Kijk eens naar de drukte bij een mac in Zwolle, Fortuna of MVV rondom wedstrijden. Die draaien top omzetten. Dat valt nu geheel weg.
Jumbo is net wat anders inderdaad, maar als er meerdere voorzieningen komen, ben je toch eerder geneigd daar naar toe te gaan al helemaal als er een goedw infrastructuur is. Nu is het de vraag of dat wel wordt afgemaakt.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets