Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Wanneer starten ze met grondwerkzaamheden volgende maand?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: sunderland op oktober 01, 2019, 18:14:20
ik zeker ook. Cammingha doet mij te veel aan cammingaburen denken

Beide mooie namen gezien de historie.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

PePe

"Stadionplein 058" lijkt me ook wel een mooie naam!!

Vlampiep

Folges de LC is ut bodsje met Marathon Insulinde plein bij ut WTC jatten.
Daarfoor int plak binne dur stickers van dkv op de lanteernpaal plakt.
Ut sil wel weer een ludieke aktsie noemt wudde.??




Noordcambuur

Citaat van: Vlampiep op oktober 04, 2019, 12:26:24
Folges de LC is ut bodsje met Marathon Insulinde plein bij ut WTC jatten.
Daarfoor int plak binne dur stickers van dkv op de lanteernpaal plakt.
Ut sil wel weer een ludieke aktsie noemt wudde.??
ze zijn zo bang he dat het stadion er komt.
Moeten ze nog meer inleveren :y

Vlampiep

Citaat van: Noordcambuur op oktober 04, 2019, 12:35:59
ze zijn zo bang he dat het stadion er komt.
Moeten ze nog meer inleveren :y
Su binne su bang, dat ze stront te kort komme.
Wij sitte in de opwaartse spriraal en zij in de neergaande.
As ut su deurgaat, gane dur nog meer sponsoren bij dkv fut.
Maak mien dag 8)

Geelblauwstiens

Citaat van: Vlampiep op oktober 04, 2019, 12:54:08
Su binne su bang, dat ze stront te kort komme.
Wij sitte in de opwaartse spriraal en zij in de neergaande.
As ut su deurgaat, gane dur nog meer sponsoren bij dkv fut.
Maak mien dag 8)
Dat noeme se oek wel "stuiptrekkingen"  machtig!

Noordcambuur

Citaat van: Vlampiep op oktober 04, 2019, 12:54:08
Su binne su bang, dat ze stront te kort komme.
Wij sitte in de opwaartse spriraal en zij in de neergaande.
As ut su deurgaat, gane dur nog meer sponsoren bij dkv fut.
Maak mien dag 8)
wat heb ik een haat tegen dat boerenvolk  l8l

Chielvak19

SC Cambuur houdt er rekening mee dat de voetbalclub pas tijdens het seizoen 2021-2022 het nieuwe stadion bij het WTC-gebied kan betrekken.

Volgens Gerald van den Belt, financieel directeur van Cambuur, moet het nieuwe stadion tussen augustus en oktober 2021 bespeelbaar zijn. ,,Het is natuurlijk onze ambitie om 1 augustus het stadion te openen", zegt Van den Belt, ,,maar dat laat zich niet nauwkeurig plannen. Mogelijk komen we tegen die tijd in dubio: gaan we in augustus 2021 naar een stadion dat voor 80 procent klaar is? Of wachten we nog even tot we in een volledig afgebouwd stadion kunnen voetballen?"

Lees ook: Aanpak WTC-gebied start met kap 207 bomen


De eerste speelronde van het seizoen wordt normaal gesproken begin augustus afgewerkt.

ADVERTENTIE

Niks mag tegenzitten
Verrassend is het niet dat Cambuur rekening houdt met vertraging. Dit voorjaar werd al bekend dat er niets tegen moest zitten, wil Cambuur in de zomer van 2021 het nieuwe stadion betrekken. ,,Gelukkig is dat het afgelopen jaar ook niet gebeurd", aldus Van den Belt. ,,We hebben alles in het snelst denkbare scenario doorlopen."

Eind vorige maand werd bekend dat het bestemmingsplan definitief was goedgekeurd, nadat er geen bezwaren van tegenstanders of omwonenden tegen waren ingediend. Een cruciale stap: juridische procedures hadden het traject maanden kunnen vertragen. ,,Nu konden we de bouwvergunning aanvragen", zegt Van den Belt. Dat is gezien alle hordes die de afgelopen jaren zijn genomen een relatief klein traject.

'Eerste heipalen van stadion gaan tweede kwartaal 2020 de grond in'

Van den Belt maakt zich geen zorgen over het stikstofbesluit van de Raad van State, dat invloed heeft op duizenden bouwprojecten. ,,Natuurlijk schrik je wel even als je dat nieuws hoort. Maar ik vertrouw erop dat het goed komt. Wij moesten voor ons bestemmingsplan ook een stikstofrapport aanleveren. Dat voldeed gewoon aan de norm."

Toegroeien naar het stadion
Volgende maand begint het graafwerk bij het WTC-gebied. ,,Vervolgens wordt in het eerste kwartaal van 2020 begonnen met de bouw van de supermarkten en McDonald's rondom het stadion. In het tweede kwartaal begint de stadionbouw."

Cambuur moet ondertussen de komende twee jaar ,,toegroeien naar het stadion", zoals Van den Belt het noemt. ,,Dat is wel iets wat we van onze tijd bij PEC Zwolle geleerd hebben (Van den Belt zat destijds met Ard de Graaf in de directie van PEC, red.). We kwamen als relatief kleine club in een groot onderkomen terecht. Bij Zwolle moesten we bij wijze van spreken de muren nog sauzen, in plaats van dat we hadden nagedacht over hoe we met het stadion geld konden verdienen. Dan loop je dus de revenuen van je stadion mis."

Dat scenario wil Van den Belt bij Cambuur logischerwijs voorkomen. ,,Dat houdt in dat we minimaal in de top van de eerste divisie moeten spelen en dat we onze commerciële organisatie moeten optuigen. Ruim voor de opening moeten we de commerciële concepten bedacht en in de markt gezet hebben."

Bron: LC
Als je niet denkt te winnen moet je het schriftelijk afdoen

hobbes

Je kan er maar beter rekening mee houden.

Stiens

In het AD vandaag ook een mooi stuk over onze club.  |:) |:)



'Cambuur is toch wel een opportunistische club'
KEUKEN KAMPIOEN DIVISIE Mooie tijden voor Cambuur: met Henk de Jong keerde dé trainer terug, van­avond gloort de koppositie en binnenkort begint de bouw van een nieuw stadion. De club bereidt zich al stilletjes voor op de eredivisie.

Een kort filmpje op Twitter - zie onder - vatte vorige week Cambuurs seizoenstart feilloos samen. We zagen de oudste seizoenkaarthouder van de club, glimmend van trots. Terwijl het stadion leegstroomde na de 4-0 overwinning op Excelsior, ging de 93-jarige Alexander Jansen aan de hand van trainer Henk de Jong mee de kleedkamer in. Hij had genoten, zei Jansen. Met een lichte slag om de arm: ,,Op het ogenblik doen ze het prima.'' En dan applaus. Geschreeuw. Uitbundig gejuich, gebrul en getrommel bij de spelers.

De lach is terug bij Cambuur, zoveel wordt duidelijk bij een bezoek aan de volksclub uit Leeuwarden. Niet in de laatste plaats dankzij Henk de Jong (55), een man die als geen ander de kunst van het motiveren en enthousiasmeren verstaat. Een heldenstatus had de trainer al in de Friese hoofdstad, nadat hij Cambuur in 2013 naar het kampioenschap leidde. Na een halfjaar FC Groningen, waar hij werkte op de commerciële afdeling, en 2,5 jaar De Graafschap keerde De Jong deze zomer terug in Leeuwarden.

Wat hij aantrof? Een handvol spelers en een gelaten sfeer op de werkvloer. ,,En dus riep ik elke ochtend heel hard: góóéédemorgen!!!'', zegt De Jong. ,,Het kussen moest worden opgeschud. Dat doe je allereerst door mensen erbij te betrekken. Medewerkers, maar ook sponsors en supporters. Het klinkt raar en dat is het eigenlijk ook, maar een trainer bepaalt de schwung en sfeer rondom een club.''

Juist die twee facetten waren vorig seizoen tot beneden het vriespunt gedaald. Cambuur eindigde immers als tiende, met als dieptepunt de nederlaag bij Jong AZ, begin februari. ,,We zaten in de put'', erkent directeur Gerald van den Belt. ,,Het kon zo niet langer.''

Oorlogskas
Noodsituaties vragen om creatie­ve oplossingen. In het geval van Cambuur waren die snel bedacht. Van den Belt: ,,Wij zijn toch wel een opportunistische club. Dan weet je al snel wat je nodig hebt, wil je twee succesvolle jaren hebben. Om te beginnen een trainer die de boel in de brand steekt.'' Met een lach: ,,We zochten een type-Henk de Jong. En tenslotte kwamen we bij Henk zélf uit, toen hij vertrok bij De Graafschap. Maar als je Henk eenmaal binnen hebt, wil je hem natuurlijk ook een goede ploeg geven. Dus moest er geld voor spelers komen.''

Zo ontstond een halfjaar geleden een spelersfonds, breed gedragen door sponsors, dat Cambuur enkele tonnen extra financiële armslag gaf. ,,Maar door de verkoop van Xavier Mous (aan PEC Zwolle, red.) en ­Nigel Robertha (Levski Sofia, red.) hebben we de gelden van het spelersfonds nog niet eens nodig gehad'', zegt Van den Belt. ,,We hebben onze oorlogskas dus al wel op sterkte, als we straks in januari iets op de transfermarkt willen doen.''

Cambuur wordt alleen maar sterker, wil hij maar zeggen. Wat heet: aanwinsten met eredivisie-ervaring als Doke Schmidt, Jarchinio Antonia en Giovanni Korte zijn inmiddels nagenoeg wedstrijdfit, maar zullen straks moeten knokken voor een basisplaats. Momenteel pakt Cambuur de punten met gretige talenten als Jamie Jacobs, Mees Hoedemakers en Ragnar Oratmangoen, door technisch manager Foeke Booy opgepikt bij Jong AZ en het tweede elftal van NEC.

Toch weigert De Jong vooralsnog te spreken over promotie, ook al gaan er na dit seizoen voor het eerst twee clubs rechtstreeks naar de eredivisie. ,,Daar is het nog veel te vroeg voor'', bezweert de trainer. ,,Maar ik merk wel dat er iets speciaals ontstaat. Er wordt weer over Cambuur gesproken, binnenkort krijgen we een nieuw stadion. Man, dan is het toch mooi dat ik trainer van zo'n club mag zijn?''

Westkant
Vanaf het seizoen 2021-2022 speelt Cambuur in een nieuw onderkomen aan de westkant van Leeuwarden, dat plaats biedt aan 15.000 toeschouwers. ,,Twee weken geleden is het bestemmingsplan voor het stadion definitief goedgekeurd'', zegt Van den Belt. ,,Het heeft heel lang geduurd en er zijn legio tegenslagen geweest, maar nu zijn alle twijfels weg. Dat stadion komt er. Volgende maand wordt begonnen met de sloop van de huidige bebouwing op die plek.''

Maar of Cambuur het nieuwe stadion straks betrekt als eerste- of eredivisionist? Enig fatalisme is de club immers niet vreemd, weet Van den Belt. ,,Het was niks, het is niks en het zal nooit wat worden – die spreuk hangt bij iedere inwoner van Leeuwarden boven zijn bed. Maar het sentiment rondom Cambuur, dat is volgens mij wel langzaam aan het keren.''

Zuid1991

Zag net op internet de mooiste spelers tunnels.
Zou gaaf zijn als dit niet standaard wordt in het nieuwe stadion maar intimiderend, graffiti, teksten, etc.
Ook zou het mooi zijn als er een soort stadion poort zou kunnen komen voor het stadion. Misschien met oude foto's, hergebruik materiaal van het oude stadion o.i.d.

papier

Die oude hokjes van de kaartverkoop zou ik graag terugzien op het plein bv. voor de verkoop van programmaboekjes.

mario

Ik zou graag zien dat er begonnen wordt  8)

PePe

Het zou een stunt zijn, als morgen de eerste F35 in Nederland, op het terrein van het nieuwe stadion zou kunnen landen!!
Dan moet het wel verticaal kunnen landen en stijgen.