Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Precies, en ze blijven vast houden aan het klassieke concept van winkelen. Ze moeten steeds meer opschuiven naar belevingen zodat wij nog naar de stad willen komen. Dit moet alleen collectief worden gedaan en ok denk dat veel van die ondernemers het wel
zien maar er geen geld aan willen of kunnen uitgeven

Galdiano

Het is belangrijk dat je het gooit op beleving.
Steeds meer bedrijven ervaar je het product of dienst in een winkel, hebben geen vooraad waardoor winkel kleiner en goedkoper is. En wordt bestelling volgende dag bezorgd of zelfs zelfde dag.

Ik ga het liefst naar de stad voor vermaak, hapje eten, drankje, theater, markt, boekenwinkels.
Kleding en electro gaat steeds meer online.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

NRG

Citaat van: Galdiano op januari 13, 2019, 09:48:35
Het is belangrijk dat je het gooit op beleving.
Steeds meer bedrijven ervaar je het product of dienst in een winkel, hebben geen vooraad waardoor winkel kleiner en goedkoper is. En wordt bestelling volgende dag bezorgd of zelfs zelfde dag.

Ik ga het liefst naar de stad voor vermaak, hapje eten, drankje, theater, markt, boekenwinkels.
Kleding en electro gaat steeds meer online.

Je gaat voor  vermaak de stad in, maar koopt je kleding en electronica online. Dan zal je ook moeten accepteren dat je straks langs dichtgeplakte etalages en door donkere winkelstraten loopt. Ik snap best dat iedereen hier een nieuw stadion wil, dat wil ik ook, en dat alles en iedereen die in de weg loopt aan de kant moet. Maar ik snap ook dat ondernemers kritisch naar dit hele plan kijken. Persoonlijk denk ik dat de retail die bij het stadion wordt gepland de binnenstad niet rechtstreeks zal raken, maar ik snap de zorgen wel. 

Lore

Citaat van: NRG op januari 14, 2019, 08:41:15
Je gaat voor  vermaak de stad in, maar koopt je kleding en electronica online. Dan zal je ook moeten accepteren dat je straks langs dichtgeplakte etalages en door donkere winkelstraten loopt. Ik snap best dat iedereen hier een nieuw stadion wil, dat wil ik ook, en dat alles en iedereen die in de weg loopt aan de kant moet. Maar ik snap ook dat ondernemers kritisch naar dit hele plan kijken. Persoonlijk denk ik dat de retail die bij het stadion wordt gepland de binnenstad niet rechtstreeks zal raken, maar ik snap de zorgen wel.

Maar dit is toch het gevolg van innovatie en evolutie. Het stadion zorgt er niet voor dat mensen niet meer naar de binnenstad komen. De behoefte van de consument is verandert en de binnenstad moet hier op in spelen. Het is nu aan creatieve ondernemers om te zorgen dat zij weer een behoefte vinden waardoor de consument weer naar hen toe wil komen.

Als je de klok even 20 jaar vooruit spoelt, dan weet elke binnenstad ondernemer wel dat er ernstige bedreigingen zijn voor hun voortbestaan. Speel daar dan nu op in in plaat van je er tegen te verzetten.

el haj

Internetwinkelen is net zo min de doodsteek voor de Nederlandse binnenstad als de autoluwte die we vanaf de jaren '70 steeds meer zien.

Komt wel goed.

Collingwood

Als ik de berichtgeving op OF lees was vandaag een relatief positieve inspreekavond bij de gemeenteraad.

Ondernemersvereniging 058 (vertegenwoordigt 85% van de Leeuwarder ondernemers) vindt de plannen een 'verrijking' voor de stad. Ook positieve geluiden van een aantal omwonenden, ze vinden dat Cambuur het verdient en zijn tevreden over de communicatie van de gemeente. Daarnaast toch ook wel wat kritische geluiden van individuele ondernemers en omwonenden.

Over twee weken neemt de gemeenteraad een definitief besluit over de stadionplannen.
Kalmte alleen kan u redden.


Collingwood

Nog wat info over de provinciale bijdrage:

"Wethouder Henk Deinum verzekerde dat de provincie snel een beslissing neemt over de bijdrage van vijf miljoen voor het realiseren van parkeerplekken rond het stadion. Morgen en donderdag worden de handtekeningen gezet die nodig zijn om het stedenbouwkundig plan vast te stellen. Zonder deze handtekeningen wil de provincie nog niet over de brug komen."

https://frieschdagblad.nl/2019/1/15/raad-leeuwarden-bezorgd-over-hinder-en-duurzaamheid-stadionplan-cambuur
Kalmte alleen kan u redden.

PePe

Takom wike prate de Steateleden op 'e nij oer de aginda fan Provinsjale Steaten.
Dan wurdt dúdlik oft der foar de ferkiezingen in beslút falt oer de bydrage foar de ûntwikkeling fan it WTC-gebiet.

Geelblauwstiens

Citaat van: PePe op januari 17, 2019, 17:04:26
Takom wike prate de Steateleden op 'e nij oer de aginda fan Provinsjale Steaten.
Dan wurdt dúdlik oft der foar de ferkiezingen in beslút falt oer de bydrage foar de ûntwikkeling fan it WTC-gebiet.
Hupperdepup! Vergaderen over de agenda.....
Daarna vergaderen met een agenda. Ik hoop dat ze besluiten om een besluitenlijst te maken.

Lore

Citaat van: Geelblauwstiens op januari 17, 2019, 17:31:47
Hupperdepup! Vergaderen over de agenda.....
Daarna vergaderen met een agenda. Ik hoop dat ze besluiten om een besluitenlijst te maken.

Over die besluitenlijst zal ook wel eerst een vergadering moet worden ingepland!

Destroyer

raad heeft groen licht gegeven  :scc
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.

AL


speculeter