Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op december 18, 2018, 07:58:51
Hopen dat deze brief niet ergens op een bureau blijft liggen!  :y

:_schater :_schater
Henk, held, bedankt

sunderland

Citaat van: Lore op december 18, 2018, 07:58:51
Hopen dat deze brief niet ergens op een bureau blijft liggen!  :y
en hopen dat ze de brief in een witte envelop hebben gedaan met een fries logo erop. Dan word het snel behandeld

YellowBlue

Westeinde: WTC/Cambuur mag niet ten koste van wijk gaan

De gemeente Leeuwarden moet bij de inrichting van het WTC-gebied meer maatregelen nemen om de naastgelegen wijk Westeinde leefbaar te houden, vindt Wijkbelang.

,,Wij willen graag dat het plan van Cambuur doorgaat, we hebben altijd constructief aan tafel gezeten'', zegt Durk Visser van de commissie Leefomgeving bij Wijkbelang Westeinde. De gemeente heeft echter te weinig gedaan om aan de wensen van de wijk tegemoet te komen, stelt hij.

Wijkbelang stuurde maandag daarom een brief aan de gemeenteraad, die zich de komende weken buigt over de inrichtingsplannen voor het WTC-gebied. Eerder vroeg de wijk aan de gemeente om ervoor te zorgen dat Westeinde in ieder geval een van de twee supermarkten overhoudt. Supermarktruimte bij WTC mag de wijksupers in het westen van de stad niet wegconcurreren.

Daarnaast verzocht Wijkbelang om actie tegen parkeeroverlast en voor betere verkeersafwikkeling op de hoek van de Harlingerstraatweg en de Douwe Kalmaleane. Het mag niet zo zijn dat de wijk straks als overloopgebied voor parkerende bezoekers gaat dienen en verkeersopstoppingen.

,,Wij vinden onze wensen en verlangens tot nu toe onvoldoende terug in de stukken'', schrijft Wijkbelang in de brief.

Bron: LC.nl

Lore

Citaat van: YellowBlue op januari 08, 2019, 15:09:37
Westeinde: WTC/Cambuur mag niet ten koste van wijk gaan

De gemeente Leeuwarden moet bij de inrichting van het WTC-gebied meer maatregelen nemen om de naastgelegen wijk Westeinde leefbaar te houden, vindt Wijkbelang.

,,Wij willen graag dat het plan van Cambuur doorgaat, we hebben altijd constructief aan tafel gezeten'', zegt Durk Visser van de commissie Leefomgeving bij Wijkbelang Westeinde. De gemeente heeft echter te weinig gedaan om aan de wensen van de wijk tegemoet te komen, stelt hij.

Wijkbelang stuurde maandag daarom een brief aan de gemeenteraad, die zich de komende weken buigt over de inrichtingsplannen voor het WTC-gebied. Eerder vroeg de wijk aan de gemeente om ervoor te zorgen dat Westeinde in ieder geval een van de twee supermarkten overhoudt. Supermarktruimte bij WTC mag de wijksupers in het westen van de stad niet wegconcurreren.

Daarnaast verzocht Wijkbelang om actie tegen parkeeroverlast en voor betere verkeersafwikkeling op de hoek van de Harlingerstraatweg en de Douwe Kalmaleane. Het mag niet zo zijn dat de wijk straks als overloopgebied voor parkerende bezoekers gaat dienen en verkeersopstoppingen.

,,Wij vinden onze wensen en verlangens tot nu toe onvoldoende terug in de stukken'', schrijft Wijkbelang in de brief.

Bron: LC.nl

Ik denk eerlijk gezegd dat die wijk wat grotere problemen heeft dan een nieuw stadion. Maar goed.....

el haj

Citaat van: Lore op januari 09, 2019, 11:28:23
Ik denk eerlijk gezegd dat die wijk wat grotere problemen heeft dan een nieuw stadion. Maar goed.....

En ik denk dat het stadion en bijbehorende plannen de wijk veel grotere kansen biedt dan bedreigingen...

Galdiano

#7820
https://ris2.ibabs.eu/Leeuwarden

Livestream WTC gemeente, is een vrouw van fietsersbond die klaagt of er wel genoeg fietsenstallingen komen, of dat iedereen de fiets overal neer gooit.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

vialli

D'r mutte oek laadpalen voor fietsen komme natuurlijk :_schater :_schater
Ik hef zelden son stelletje ouwehoeren sien.

Galdiano

Ik heb het gister gezien, wat een aanfluiting.
Wijkvoorzitter van Westeinde: sprak namens bewoners van wijk Westeinde, op de vraag hoeveel hij vertegenwoordigd was daar geen antwoord op te geven. Omdat er juist ook veel positieve geluiden komen uit Westeinde.

Vertegenwoordigster van fietserbond: vond het belangrijk dat er veel ruimte moet zijn voor fietsers, en genoeg stallingen moeten komen, op de vraag vanuit de raad, wat het het belangrijkste punt was op haar vooraf ingediende lijst met veel verzoeken. Haar antwoord, leen fietsen en deel fietsen  :_schater

Iemand van MKB Nederland, leek zijn betoog goed voorbereid te hebben en maakte zich zorgen over winkelgebied centrale en centrum, hij vertegenwoordigd meer als 5500 winkeliers in NL, en bij plannen in Venlo en Almelo waren de winkeliers ook gepasseerd. Toen de vraag werd gesteld hoeveel winkeliers hij nou in Leeuwarden vertegenwoordigd, kon hij geen antwoord geven, toch geen goede voorbereiding.  :P

Toen kwam er een ondernemer van een groot sportzaak op de Nieuwestad, deze gaf aan dat de middenstand  retail in het centrum zich zorgen maakt over invulling van bedrijven. En roept nadrukkelijk op dat raad zich aan eerder gestelde kader dient te houden, welk bedrijf zich waar mag vestigen. Ik vond dit maar een jankverhaal, en persoonlijk weet ik waar ik niet meer moet shoppen.

Er kwam nog iets te sprake door iemand die mij niet bekend was, dat er met verbazing is gekeken naar horeca. De beren zitten vaan bij Pathé bioscopen en Beren is opzoek geweest naar locatie in binnenstad en gaat nu vrij onverwacht naar stadion. Ondanks de leegstand is dit een gemiste kans voor de binnenstad.

Daarnaast is bevestigd dat de bouw van Pathé op ruiterskwartier wel degelijk doorgang zal vinden, aldus directie Pathé tegen Friso Douwstra. Er zouden geruchten gaan van afstel ivm nieuwe bioscoop in stadion.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Bankzitter

Citaat van: Galdiano op januari 09, 2019, 21:19:09
https://ris2.ibabs.eu/Leeuwarden

Livestream WTC gemeente, is een vrouw van fietsersbond die klaagt of er wel genoeg fietsenstallingen komen, of dat iedereen de fiets overal neer gooit.

Nou mevrouw , heel simpel... als mensen hun fiets zo maar neergooien dan wordt de wedstrijd niet begonnen  voordat iedere bezoeker zijn of haar fiets in de daarvoor bestemde rekken heeft geplaatst. Garanties dat deze er na de wedstrijd nog staat, kunnen we overigens niet geven. Verder nog vragen?

Ik bedoel , serious,wat voor antwoord verwacht iemand die dit soort vragen stelt ..  :_schater

NRG

Citaat van: Bankzitter op januari 10, 2019, 07:38:43
Nou mevrouw , heel simpel... als mensen hun fiets zo maar neergooien dan wordt de wedstrijd niet begonnen  voordat iedere bezoeker zijn of haar fiets in de daarvoor bestemde rekken heeft geplaatst. Garanties dat deze er na de wedstrijd nog staat, kunnen we overigens niet geven. Verder nog vragen?

Ik bedoel , serious,wat voor antwoord verwacht iemand die dit soort vragen stelt ..  :_schater

Ach.. Bij inspraak rondes heb je dit soort geneuzel altijd. Sommige mensen mogen zichzelf graag horen praten. Denk niet dat de gemeente dit soort zaken al te serieus neemt. Maar ze zijn nu eenmaal wel verplicht dit soort inspraakrondes te houden. Ik zou zeggen, en door...

sunderland

Wat ge Eamel. Bij de centrale kan alles en daar hoor je niks over.

YellowBlue

Ondernemers tonen zich kritischer over WTC-plannen dan Leeuwarden verwachtte

De ondernemerswereld toonde zich woensdag kritischer over de WTC-plannen dan de gemeenteraad had verwacht. Politieke partijen worstelen hiermee.

Twee wijkorganisaties en de fietsersbond spraken woensdag in over de plannen rond het Leeuwarder WTC. Ook drie vertegenwoordigers van ondernemers kwamen aan het woord. Hun kritiek viel een deel van de gemeenteraad rauw op het dak.

Horecazaken hebben zorgen over de duizenden vierkante meters horeca die bij het WTC gepland staan, zei Ton Eijer namens Koninklijke Horeca Nederland. ,,Het zal zeker zware concurrentie zijn voor bedrijven in de binnenstad.''

Marc Majolée van Koninklijke Inretail deed daar nog een schepje bovenop. Hij zei te spreken namens binnenstadswinkeliers en rekende voor dat Leeuwarden er met het WTC-gebied en de uitbreiding van winkelplein De Centrale meer dan 30.000 vierkante meter retailruimte bij krijgt. ,,Daar is helemaal geen behoefte aan in de markt.''

'Het is vaak veel van hetzelfde'

Majolée voorspelde dat deze ontwikkeling bestaande winkels in de binnenstad onder druk zet. Bovendien vreest hij dat er uiteindelijk wel eens andere winkels bij het WTC zouden kunnen komen dan nu aan de gemeenteraad worden voorgespiegeld: ,,In de planvorming worden door ontwikkelaars altijd de mooiste plaatjes geschetst.'' Uiteindelijk ziet het winkelaanbod er vaak anders uit, volgens hem: ,,Het is vaak veel van hetzelfde.''

Politieke partijen schrokken hier duidelijk van. Tot nu toe klonk immers geen massieve kritiek van binnenstadswinkeliers. Burgemeester en wethouders probeerden tot dusver voortdurend draagvlak bij ondernemers te zoeken en wekten de indruk dat dit goed lukte. ,,Namens hoeveel ondernemers spreekt u eigenlijk?'', vroeg Julie Bruijnincx van D66. Majolée zei met twintig, dertig zaken gesproken te hebben. Hij kon niet precies zeggen wie hij vertegenwoordigde. Dit leidde tot ergernis in de gemeenteraad, ook omdat Majolée nooit eerder was langsgekomen.

'Persoonlijk baal ik daarvan als een stekker'

,,Ik vind het een beetje onbehoorlijk dat we dit nu krijgen'', zei Jan Willem Tuininga van de FNP. Hij werd terechtgewezen door raadslid Harry Bevers van de VVD: ,,Dit stuit mij tegen de borst. Zo horen we niet om te gaan met onze insprekers.''

Eigenaar Gerrit Jan Faber van Intersport Luxen liet zich namens het binnenstadsmanagement in eerste instantie gematigd uit over de WTC-plannen: ,,Wij verwachten van de gemeente dat zij zich aan de afgesproken kaders houdt.'' Dit betekent dat winkels bij het WTC ,,complementair'' zijn en de aantrekkelijkheid van de binnenstad niet schaden.

Toen de ChristenUnie hem vroeg of de planvorming bij het WTC toch concurrentie kan vormen voor het centrum, kwam Faber scherper uit de hoek: ,,Als ondernemers hebben wij binnen het binnenstadsmanagement afgesproken dat wij akkoord gaan met winkels in de sportbranche bij het WTC. Persoonlijk baal ik daarvan als een stekker.'' Hij hintte op een verhuizing van zijn eigen zaak: ,, Ik heb misschien de kans om te realloceren.''

Bron: LC.nl

PePe

Wat een ouderwetse gedachten over Retail? We kopen tegenwoordig veel online, dan het maakt niet uit waar de winkel staat!
Wakker worden!! Heel Nederland is concurrent!

Lore

Citaat van: PePe op januari 10, 2019, 14:43:35
Wat een ouderwetse gedachten over Retail? We kopen tegenwoordig veel online, dan het maakt niet uit waar de winkel staat!
Wakker worden!! Heel Nederland is concurrent!

Inderdaad, ze moeten het concept "winkelen in de binnenstad" verder ontwikkelen. Misschien dat ze dan weer onderscheidend kunnen worden.

Treb

Citaat van: Lore op januari 10, 2019, 15:00:32
Inderdaad, ze moeten het concept "winkelen in de binnenstad" verder ontwikkelen. Misschien dat ze dan weer onderscheidend kunnen worden.

9 van de 10x wanneer ik kleding o.i.d. wil kopen is het er niet of niet in mijn maat dus bestel ik het wel weer online.

Ik kom eigenlijk alleen nog maar in de stad voor de markt, evenementen of om te eten.