Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano


De winkels tekenen bij het WTC-gebied, nu moeten de puntjes nog op de i



McDonald's, Kruidvat en ook de Basic-Fit hebben al getekend. Ze komen allemaal naar het WTC/Cambuurgebied. Maar nu moeten de puntjes nog op de i.

Burgemeester en wethouders van Leeuwarden kwamen deze week met een vernieuwde lijst van winkels, vrijetijdszaken en horeca, die zich in het WTC/Cambuurgebied willen vestigen. Er verschijnen heel wat nieuwe ondernemers die de eigenaar van winkelplein De Centrale ook best zou willen binnenhalen.

Waar De Centrale al lange tijd vergeefs lonkt naar supermarkten, krijgt het WTC/Cambuurgebied een Lidl met een bruto-vloeroppervlakte van ruim 2500 meter. De Jumbo ernaast wordt nog iets groter en Kruidvat mag het met 590 vierkante meter doen. Speelgoedreus Toy Champ pakt maar liefst 1630 vierkante meter. Al deze zaken hebben hun overeenkomsten al ondertekend.
De ruzie is gesust, maar het juridisch spel rond WTC/Cambuur begint nu pas
Lees verder

Dat geldt ook voor de McDonald's (750 vierkante meter), restaurant De Beren (745 vierkante meter), een wokrestaurant (1959 vierkante meter) en Happy Italy (933 vierkante meter). Wie zich een midag wil vermaken aan de westkant van de stad, kan straks dus kiezen uit een heleboel winkels en horeca, naast de vrijetijdsvoorzieningen, zoals de bioscoop, die ook verwacht wordt.
ADVERTENTIE
Learn more



Voor de ontwikkelaars en bezoekers is dat allemaal natuurlijk prachtig, maar ondernemersorganisaties begonnen zich het afgelopen jaar te roeren. Als daghoreca wel is toegestaan bij het WTC, waarom dan op andere plekken niet, bijvoorbeeld de Schrans, vroeg Federatie van Ondernemers in Leeuwarden zich af. Is het oneerlijke concurrentie?

De gemeente heeft maandag een uitgebreide verantwoording naar buiten gebracht, waarin ze haar afweging omstandig uitlegt. De gemeenteraad moet die beoordelen, vervolgens de provincie en mogelijk later de rechter of Raad van State.

Het parkeren was al vaak punt van discussie en blijft dit ook. Dit wordt namelijk ,,gratis voor kort bezoek''. Voor grotere beurzen, evenementen en sportwedstrijden geldt betaald parkeren. De eigenaren in het gebied verstrekken een jaarlijkse bijdrage in de exploitatie van het parkeren'', zo staat in de profileringsvisie.

Bij thuiswedstrijden is er in het gebied veel te weinig plek voor alle auto's van supporters, zo blijkt. De gemeente heeft een oplossing gevonden in verschillende overloopterreinen. Ze telt hierbij echter ook 550 parkeerplekken mee op het Fonteinland, langs de Harlingertrekweg en langs de Snekertrekweg. In de aanpalende wijken ligt dit gevoelig.

De gemeente betaalt 10,5 miljoen euro mee aan de plannen. De totale investering is zo'n 100 miljoen.



When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Agy

Bezwaren komen er altijd met projecten van deze omvang, het heeft echter zelden een project tegengehouden. Bij het Europaplein zijn ze zelfs begonnen zonder de afloop van deze procedures af te wachten. Ik denk dat we (eindelijk) het omslagpunt voorbij zijn.

Galdiano

Ik betwijfel het, steeds meer partijen beginnen zich helaas te roeren.
nu enkele nieuwe winkels en horeca toegevoegd waar met name de Centrale op tegen is.
nu weer over het parkeren op fonteinland.

Het gaat er vast en zeker komen, maar het kan nog heel lang duren.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

veteraan

#7758
Dat is ook bij de Blokhuispoort het geval, er zijn risico's !
Maar de LC komt na iedere oplossing weer met een nieuw probleem.
In DKV zit iemand dag en nacht te werken om nog wat belemmeringen te bedenken kennelijk!
(Terwijl als wij één dossier naar Brussel sturen zitten ze daar met een berg 'onverkoopbaar beton'. Maar dat zouden we nooit doen, we winnen liever reglementair)

speculeter


veteraan

Kranten zonder concurrentie zijn als vrouwen zonder minnaar !

PePe

#7761
Citaat van: speculeter op november 06, 2018, 11:17:06
Tuurlijk de Lc weer


Alle Cambuur supporters de k*t krant maar opzeggen!! (en wijzig de naam van de krant maar in: DKV krant)

Geelblauwstiens

"Cambuurstadion blijkt magneet voor veel nieuwe bedrijvigheid en daaraan gekoppelde werkgelegenheid"

Dat zou ook een mooie kop zijn geweest?

Vlampiep

Citaat van: PePe op november 06, 2018, 15:46:16

Alle Cambuur supporters de k*t krant maar opzeggen!! (en wijzig de naam van de krant maar in: DKV krant)
Het bewieroken van DKV en het afgeven op Cambuur en hun linkse signatuur heeft mij al zo'n 10 jaar geleden doen besluiten mijn abonnement op te zeggen.
Waaaaaaaaaaat een kutkrant zeg en nog 100 keer erger dan de Gelderlander.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Vlampiep op november 06, 2018, 20:00:09
en nog 100 keer erger dan de Gelderlander.

wat is er mis met ONZE Gelderlander  :zweep
Henk, held, bedankt

Vlampiep

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 06, 2018, 20:07:05
wat is er mis met ONZE Gelderlander  :zweep
Die vraag zou je toch echt aan Eric Meijers moeten stellen. :_schater

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 06, 2018, 20:07:05
wat is er mis met ONZE Gelderlander  :zweep

Waaaaaaaaaaat een kutkrant zeg en nog 100 keer erger dan de Leeuwarder :P

DK

Citaat van: Galdiano op november 06, 2018, 09:02:09
Ik betwijfel het, steeds meer partijen beginnen zich helaas te roeren.
nu enkele nieuwe winkels en horeca toegevoegd waar met name de Centrale op tegen is.
nu weer over het parkeren op fonteinland.

Het gaat er vast en zeker komen, maar het kan nog heel lang duren.

precies, bij mij ook grote twijfels. Ik dacht dat we dit stadium al lang voorbij waren, maar dat moet nog beginnen dus..   vraag me af wat het afgelopen jaar dan gedaan is??? 

en als alle procedures heel lang gaan duren, stapt de Friese Poort er wel weer uit, die wil niet langer wachten dan 2021..

veteraan

De procedure is volstrekt normaal. Natuurlijk is er al naar bezwaarsgronden gekeken.
Het is echt de krant die dit opfokt.

LC weg ermee !

oostside

Citaat van: veteraan op november 07, 2018, 12:41:08
De procedure is volstrekt normaal. Natuurlijk is er al naar bezwaarsgronden gekeken.
Het is echt de krant die dit opfokt.

LC weg ermee !

Best grappig dat ze bij de Ljouwerter Krante al jaren en jaren negatief over Cambuur schrijven en positief over die andere club ergens net onder Akkrum.

En bij Omroep Friesland juist toch ook vaak andersom... iets met de naamgeving is niet helemaal goed gegaan bij deze media clubs....