Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Bolle

We kunnen, zoals altijd, alleen maar afwachten...

FP: slappe hap dat ze op de vrijdag voor de vakantie ff snel een eenzijdig persbericht uitsturen (zo lijkt t)

Gemeente: een persconferentie waar ze ff een 'wij hadden dit ook niet gewenst en gedacht-scenario' af hebben gestoken

Linksom of rechtsom: ik wil m'n nieuwe plekje binnen nu en een jaar graag bepalen! Dus: doe normaal, ga in gesprek, regel het voor ons en GAS GEVEN DUS!

mario

Citaat van: veteraan op oktober 26, 2018, 10:50:40
Gerucht : Maandag komt naar buiten dat er toch een begaanbaar pad is voor de ontwikkeling van het Woanskip !
Het was ook maar een gerucht....

veteraan

Ja sorry, geen idee meer welke informatie betrouwbaar is !

veteraan

#7728
De brief van de KvC is prima, ik las wat commentaar er erop.
Het is een eerlijk en correct schrijven !
(Anders dan de oorverdovende stilte van een CvB van een club die in haar voortbestaan bedreigd wordt)!!

mario

Citaat van: veteraan op oktober 29, 2018, 21:55:39
Ja sorry, geen idee meer welke informatie betrouwbaar is !
Begrijp ik...

Nog enig nieuws nav het feitenrelaas in de politiek?


Agy

Na gesprekken tussen gemeente en Friese Poort weer sprankje hoop voor Cambuurstadion
LC: 1 uur geleden   Patrick van 't Haar   Friesland

Het eerste bestuurlijke overleg tussen de wethouders Deinum en Doustra met de Friese Poort was uitermate constructief. Zegt Remco Meijerink van het ROC.

Meijerink, voorzitter van de Raad van Bestuur van het ROC, maakt wel een kanttekening. ,,Uitermate constructief als je het gesprek van afgelopen maandag afzet tegen het laatste gesprek met de wethouders half oktober."

Na dat gesprek deed het ROC een persbericht uitgaan waarin het aankondigde geen ruimte te willen huren in het nieuw te bouwen stadion bij het WTC in Leeuwarden. Een meningsverschil over wie voor de kosten van tussentijdse huisvesting van het ROC zou opdraaien lag daaraan ten grondslag. Het afhaken van de Friese Poort maakt de nieuwbouw van het stadion uiterst onzeker.

,,Primair gaat de discussie erover of de gemeente erkent dat zij heeft toegezegd voor die kosten op te draaien", stelt Meijerink.

Meijerink van ROC Friese Poort zegt nu te wachten op een reactie op van het college. Mogelijk is er donderdag meer duidelijkheid over de komst van de Friese Poort naar het nieuwe stadion, aldus Meijerink.

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.

Agy

Gezien onderstaand haaks op elkaar staat moet ik het nog maar zien of dit goed gaat aflopen.
Het ego staat bij de betrokkenen hoger dan het resultaat.

CiteerOm die reden wil Leeuwarden het feitenrelaas, met daarin de gang van zaken tot nu toe, niet naar buiten brengen. De gemeente vreest dat dat de onderhandelingen schade toebrengt. Raadsleden mogen het feitenrelaas wel inzien, maar alleen vertrouwelijk.

CiteerPrimair gaat de discussie erover of de gemeente erkent dat zij heeft toegezegd voor die kosten op te draaien", stelt Meijerink.

Vlampiep

Citaat van: Agy op oktober 31, 2018, 11:35:23
Gezien onderstaand haaks op elkaar staat moet ik het nog maar zien of dit goed gaat aflopen.
Het ego staat bij de betrokkenen hoger dan het resultaat.
Het zal een afweging worden of de raad Deinum laat vallen als blijkt dat hij de vermeende toezeggingen wel heeft gedaan aan de FP.
Dit zou dan niet zonder gevolgen kunnen blijven.
De keuze zal dan zijn, kiezen voor een nieuw stadion of het grote ego van de Wethouder beschermen en Cambuur met lege handen laten staan.

AL

Deinum stopt ermee per 1 Jan 2019.
Lijkt mij beste dat dit per direct gebeurt.
Die man is niet te vertrouwen.

Agy

Citaat van: AL op oktober 31, 2018, 12:42:26
Deinum stopt ermee per 1 Jan 2019.
Lijkt mij beste dat dit per direct gebeurt.
Die man is niet te vertrouwen.

Ach onbetrouwbaar weet ik niet. Alleen is het wel duidelijk dat zijn communicatieve en bestuurlijke vaardigheden achterhaalt zijn in deze moderne wereld van gladde managers en bestuurders. Zo ie zo om de vertrouwensbreuk tussen ROC en gemeente herstellen is het misschien beter om hem indeze te vervangen.

veteraan

Bovendien is het opzetten van grote bouwprojecten soms moeilijk binnen een bestuurlijk en democratische setting, vaak hebben onderhandelingen ook vertrouwelijkheid nodig.
De communicatie naar Cambuur schoot wel tekort ! Het is voor veel partners kennelijk niet duidelijk geweest dat het voortbestaan van de club voor heel veel inwoners belangrijk is.
Wat ergerlijk was dat er in de pers gespeculeerd werd op het financieel ondersteunen van de club door de overheid. Het tegendeel is waar het stadion|Cambuur fungeert als locomotief voor een project dat een groot voordeel brengt voor de gemeente !

Zo'n partner mag je koesteren !!

Cambuur Groningen

20 miljoen uit de stroppenpot.... ik zeg een mooi jeugdhonk in de vorm van een stadion bouwen

PePe

Deinum zegt dus soms iets, waar hij zelf geen waarde aan hecht, maar anderen wel! (niet handig)