Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: cambuurmania op juli 18, 2018, 20:42:27
Heb een stuk van de vergadering gevolgd ,maar dit is nog lang niet beklonken.
En de gemeente Leeuwarden komt wel gigantisch amateuristisch over om pas drie weken terug met de EERSTE aanvraag voor een bijdrage van de provinciale staten te komen.
Degemeente moet de plannen eerste ter uitwerken en dan gaan ze het weer bekijken maar ze zeiden letterlijk op DIT moment geven wij die 5 miljoen niet .
En ze reserveren 5 miljoen voor dit project,maar betekent niet dat ze dat automatisch schenken.
Dan moet er eerst nog veel meer duidelijkworden.
Denk dat we nog een lange tijd moeten billenknijpen welles,nietes,welles.

Ook dat is politiek. Als zij nu al zeggen dat ze het geld al geven verliezen ze alle invloed en krijgen ze de uitwerking van de stukken nooit.

Agy

Ik maak me niet zo druk om de provincie.. gaat meer om de ROC of die nog 2 maanden wil wachten. Kan me dat ook niet voorstellen maar toch.

PePe

Ik hoorde vandaag iemand zeggen, dat er ook om de winkels in Franeker en Stiens moet worden gedacht.
Nog even dan gaan ze ook nog rekening houden met de winkels in dkv

roepieh

Citaat van: PePe op juli 18, 2018, 21:26:21
Ik hoorde vandaag iemand zeggen, dat er ook om de winkels in Franeker en Stiens moet worden gedacht.
Nog even dan gaan ze ook nog rekening houden met de winkels in dkv

politiek geouwehoer voor de buhne... politici...  :wall

Noordcambuur

Citaat van: PePe op juli 18, 2018, 21:26:21
Ik hoorde vandaag iemand zeggen, dat er ook om de winkels in Franeker en Stiens moet worden gedacht.
Nog even dan gaan ze ook nog rekening houden met de winkels in dkv
ja klopt op omroep Fryslân het gaat nu wel een beetje te ver niet normaal. 8P

Noordcambuur

Valt me op dat de media antie Cambuur zijn en dat ze zoveel mogelijk negatieve berichtgeving willen geven.

herr kunkel


Ik zou zeggen>>zelf nu ook even flesje azijn in de meterkast, kistje bier erin.. hoeveel door een ringetje wil je het nog meer krijgen, de komende 10 jaar?  Dit is klaar, done deal. Denk je nu echt dat FP morgen de stekker eruit trekt?!  Gemeenteraad unaniem. En wat die wrange figuren ook moge publiceren, geldt er maar 1 tekst: De honden blaffen, de karavaan trekt verder. Proost!


Ronald

Citaat van: NRG op juli 18, 2018, 16:39:38
Ik snap dat iedereen iedereen op dit forum maar 1 belang heeft, en dat is het Cambuur belang.(heb ik ook) Maar het is logisch dat gemeente en provincie naar een breder belang kijken. Een lege uitgeholde binnenstad zit niemand op te wachten.  Persoonlijk denk ik dat de ontwikkelingen bij het WTC gebied niet van invloed zullen zijn voor de binnenstad van Leeuwarden. Binnensteden hebben jaren geleden al een andere functie gekregen. Maar ik snap wel dat de gemeente en provincie hier niet blind aan voorbij gaan.  Dit had alleen in een veel eerder stadium opgepakt moeten worden! Nu wordt tijd de grootste vijand ben ik bang.

De teloorgang van het centrum van Leeuwarden is al langer aan de gang, in mijn jeugd kwamen we met grote regelmaat in het centrum van Leeuwarden. Naast winkelen kwamen we daar ook met oma om bijvoorbeeld even wat rond te lopen of wat te eten. De afgelopen 10 jaar is het centrum hard achteruit gegaan en nu kom ik nog maar sporadisch een keer in het centrum. Dus in hoeverre trekt het nieuwe stadion de overgebleven winkels mee in de teloorgang.

Gezien Leeuwarden geen toeristische trekpleister is met uitzondering van CH 2018 denk ik persoonlijk dat de komst van het nieuwe stadion er niet voor zal zorgen dat de middenstand nog meer achteruit zal gaan. Denk eerder dat het gemak van internet de grootste boosdoener is en dat het succes van winkelcentrum de centrale ook een grote invloed heeft.
Dus om alles op de ontwikkeling van het wtc gebied te gooien raakt kant noch wal.

Wat betreft de politieke partijen in Leeuwarden, tja daar kan ik kort over zijn net als de landelijke politiek : we beloven je 1 ding, maar naaien je daarna direct zonder glijmiddel in je kont.

herr kunkel


Lijkt wel of Abe FM syndroom ook al door dit forum vloeit.... glas azijn is hslfvol of halfleeg.

Lore

Citaat van: Agy op juli 18, 2018, 21:20:48
Ik maak me niet zo druk om de provincie.. gaat meer om de ROC of die nog 2 maanden wil wachten. Kan me dat ook niet voorstellen maar toch.

Dat zou ik mij dus ook echt niet kunnen voorstellen. ROC weet hoe de politiek werkt en dit hebben ze slim gedaan.

Agy

Citaat van: Lore op juli 19, 2018, 08:20:41
Dat zou ik mij dus ook echt niet kunnen voorstellen. ROC weet hoe de politiek werkt en dit hebben ze slim gedaan.

We zullen het vandaag weten.. ;)

Bernardo

Nog niks gehoord van FP?

herr kunkel


Agy

Friese Poort neemt meer bedenktijd over WTC-Cambuur
LC - Willem Bosma - Friesland

ROC Friese Poort blijft in beeld als mogelijke huurder van een deel van het WTC-Cambuur-complex.

,,We zijn er nog niet uit'', zei woordvoerder Ilse van der Weide vrijdag na afloop van overleg van de Friese Poort-directie met de projectontwikkelaar en wethouder Henk Deinum.


Nog geen duidelijkheid
De directie had uiterlijk vrijdag duidelijkheid willen hebben over de opleveringsdatum van de te huren gebouwen. Deze duidelijkheid is er nog niet.

Friese Poort laat desondanks zijn ultimatum verstrijken, net zoals dat met de vorige deadline (1 juli) gebeurde. Van der Weide kon vrijdag geen nieuwe beslistermijn noemen.