Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

okkele

Citaat van: Cor op juli 18, 2018, 09:10:13
Volgens mij loopt de binnenstad al jaren leeg, denk dat de problematiek van een lege binnenstad een andere oorzaak heeft.

meerdere.
oa webwinkels waardoor er geen v&d meer bestaat,en de luie samenleving van tegenwoordig de mobieltjes in de hand kan houden ipv de stad in te moeten.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Cor

Citaat van: okkele op juli 18, 2018, 11:18:05
meerdere.
oa webwinkels waardoor er geen v&d meer bestaat,en de luie samenleving van tegenwoordig de mobieltjes in de hand kan houden ipv de stad in te moeten.

Precies en daarom word ik ook zo flauw van de argumenten van beschermde middenstand in het centrum. Word ondernemer en ga de concurrentie te lijf in plaats van het op zoek gaan naar medelijden.

Agy

Nuja eerst vanavond maar even afwachten en dan zijn provincie en ROC aan zet.

YellowBlue

LC:

De business-case voor de ontwikkeling van het WTC-gebied in Leeuwarden is nog wiebelig, zei gedeputeerde Klaas Kielstra woensdag tegen provinciale staten.
Er moet nog veel gebeuren voordat de provincie instemt met het plan, waarvan de bouw van een nieuw Cambuur-stadion een prominent onderdeel is.

Friese Poort
Cambuur heeft zijn eigen financiering nog niet rond, zei Kielstra. De 'wiebeligheid' neemt nog toe als ROC Friese Poort (,,een hele belangrijke peiler'') zich deze week daadwerkelijk terugtrekt als kandidaat-huurder van ruimte in het. De school noemde 20 juli als deadline. Kielstra: ,,We zullen vrijdag zien of die hard is of dat er nog rek in zit.''

De school wil zekerheid dat de nieuwbouw in 2021 beschikbaar komt. De provincie noemt dat een ,,optimistische planning. Dan moet echt alles meezitten''.

5 miljoen
Kielstra herhaalde dat de provincie maximaal 5 miljoen euro reserveert als bijdrage. De gebiedsontwikkeling kost volgens hem 7,5 miljoen. Een daadwerkelijke bijdrage provinciale subsidie schat hij op 3,75 miljoen.

Aan een provinciale subsidie is de voorwaarde verbonden dat de gemeente Leeuwarden een identiek bedrag bijlegt.

Retail
De provincie maakt zich ,,grote zorgen'' over de mogelijke gevolgen voor de retail in Leeuwarden. Het project ,,mag niet leiden tot een grote verstoring of disbalans'' voor de winkelgebieden in de binnenstad en de Centrale. Kielstra wees erop dat er in de binnenstad al leegstand is.

sunderland

Ze halen er steeds nieuw ge eikel bij. Wat een geouwehoer steeds in dit land.

Drumfather SCC

Citaat van: sunderland op juli 18, 2018, 14:22:54
Ze halen er steeds nieuw ge eikel bij. Wat een geouwehoer steeds in dit land.
Enschede daargelaten  :O

herr kunkel

Citaat van: YellowBlue op juli 18, 2018, 12:30:41
LC:

De business-case voor de ontwikkeling van het WTC-gebied in Leeuwarden is nog wiebelig, zei gedeputeerde Klaas Kielstra woensdag tegen provinciale staten.
Er moet nog veel gebeuren voordat de provincie instemt met het plan, waarvan de bouw van een nieuw Cambuur-stadion een prominent onderdeel is.

Friese Poort
Cambuur heeft zijn eigen financiering nog niet rond, zei Kielstra. De 'wiebeligheid' neemt nog toe als ROC Friese Poort (,,een hele belangrijke peiler'') zich deze week daadwerkelijk terugtrekt als kandidaat-huurder van ruimte in het. De school noemde 20 juli als deadline. Kielstra: ,,We zullen vrijdag zien of die hard is of dat er nog rek in zit.''

De school wil zekerheid dat de nieuwbouw in 2021 beschikbaar komt. De provincie noemt dat een ,,optimistische planning. Dan moet echt alles meezitten''.

5 miljoen
Kielstra herhaalde dat de provincie maximaal 5 miljoen euro reserveert als bijdrage. De gebiedsontwikkeling kost volgens hem 7,5 miljoen. Een daadwerkelijke bijdrage provinciale subsidie schat hij op 3,75 miljoen.

Aan een provinciale subsidie is de voorwaarde verbonden dat de gemeente Leeuwarden een identiek bedrag bijlegt.

Retail
De provincie maakt zich ,,grote zorgen'' over de mogelijke gevolgen voor de retail in Leeuwarden. Het project ,,mag niet leiden tot een grote verstoring of disbalans'' voor de winkelgebieden in de binnenstad en de Centrale. Kielstra wees erop dat er in de binnenstad al leegstand is.

En sinds wanneer gaat de Provincie over de bouwplanning? i.c. 2012 is optimistische planning. Lijkt me preken namens andermans parochie... de procedures >> bestemmingsplan etc lopen a prio ook niet via hun, maar via de gemeente.

herr kunkel


PePe

Het probleem van het winkelgebied Centrum is de bereikbaarheid met de auto. (maak het parkeren daar maar gratis)
Ik vind het beschermen van retailers onzin, immers een schilder, timmerman of loodgieter heeft toch ook geen bescherming.
Er komen veel onzin argumenten naar voren, door de tegenstanders van WTC, die er eigenlijk niet toe doen.

De Cambuur buurt betreurt het vertrek, en de Schildersbuurt wil het liever niet. (is het niet altijd zo)

Agy

Idd voor de consument is het parkeren veel te duur en voor de ondernemer is de huur voor de panden haast niet meer op te brengen.

NRG

Ik snap dat iedereen iedereen op dit forum maar 1 belang heeft, en dat is het Cambuur belang.(heb ik ook) Maar het is logisch dat gemeente en provincie naar een breder belang kijken. Een lege uitgeholde binnenstad zit niemand op te wachten.  Persoonlijk denk ik dat de ontwikkelingen bij het WTC gebied niet van invloed zullen zijn voor de binnenstad van Leeuwarden. Binnensteden hebben jaren geleden al een andere functie gekregen. Maar ik snap wel dat de gemeente en provincie hier niet blind aan voorbij gaan.  Dit had alleen in een veel eerder stadium opgepakt moeten worden! Nu wordt tijd de grootste vijand ben ik bang.

sunderland

De gemeente heeft dit al gedaan in 2014.Zei men toen.Dit zijn toch dingen die allang de revue zijn gepasseerd.Het lijkt erop dat dat dus niet is gebeurd.Sinds de provincie er bij is betrokken(sinds 3 weken :wall)is het wel allemaal opener en duidelijker naar buiten en dat is wel prettig

666

Citaat van: sunderland op juli 18, 2018, 19:06:06
De gemeente heeft dit al gedaan in 2014.Zei men toen.Dit zijn toch dingen die allang de revue zijn gepasseerd.Het lijkt erop dat dat dus niet is gebeurd.Sinds de provincie er bij is betrokken(sinds 3 weken :wall)is het wel allemaal opener en duidelijker naar buiten en dat is wel prettig

Volgens mij is het ook al gedaan, echt vreemd dat het nu weer speelt. Misschien bedoelen ze wel de nieuwe ruimte waar detailhandel in moet komen, wat er in komt.

Ik leerde vroeger dat concurrentie juist goed is voor de detailhandel, zowel voor de ondernemer als voor de consument. Ook komen er meer mensen van buiten naar de stad, ik zie alleen maar voordelen, zelfs voor de binnenstad.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Collingwood

Gemeenteraad unaniem akkoord met vernieuwde plannen WTC-gebied. Horde één is dus genomen.
Kalmte alleen kan u redden.

cambuurmania

Heb een stuk van de vergadering gevolgd ,maar dit is nog lang niet beklonken.
En de gemeente Leeuwarden komt wel gigantisch amateuristisch over om pas drie weken terug met de EERSTE aanvraag voor een bijdrage van de provinciale staten te komen.
Degemeente moet de plannen eerste ter uitwerken en dan gaan ze het weer bekijken maar ze zeiden letterlijk op DIT moment geven wij die 5 miljoen niet .
En ze reserveren 5 miljoen voor dit project,maar betekent niet dat ze dat automatisch schenken.
Dan moet er eerst nog veel meer duidelijkworden.
Denk dat we nog een lange tijd moeten billenknijpen welles,nietes,welles.