Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

papier

Citaat van: Yellow Army op juli 17, 2018, 11:29:41
Valt mee toch? 4100m2 komt te vervallen als gevolg van de Karwei die is afgehaakt, anderzijds komt er 5000m2 bij. Dus slechts 900m2 extra tov de oorspronkelijke plannen.

Dat staat er niet, er staat dat er 5000m2 extra commerciƫle ruimte is ingetekend. Dus naast de 10000m2. De Karwei zal wel binnen die 10000m2 hebben gezeten. Kortom; men wil nog meer gronden te gelde maken.

Als dat past en kan dan is dat prima, maar dat betekent meer opbrengsten voor de ontwikkelaar. Meer inkomsten voor de projectontwikkelaar, dan kan men ook meer bijdragen aan de ontwikkeling van het plan. Ik kan heel goed begrijpen dat het niet te rijmen is als hier geen sprake van is.

Agy

#7441
Citaat van: Yellow Army op juli 17, 2018, 11:29:41
Valt mee toch? 4100m2 komt te vervallen als gevolg van de Karwei die is afgehaakt..
Citaat van: papier op juli 17, 2018, 09:40:22
Cambuur wordt gewoon misbruikt als munitie, walgelijk is het. Eigenlijk moet je gewoon zeggen dikke vinger, we regelen het zelf wel. Maar goed, dat is natuurlijk geen taak voor de overheid.

Nee die 4100m2 wordt nu gebruikt voor andere WTC doeleinden (o.a. theater producties). De opbrengsten daarvan gaan nu niet naar het project zoals voorheen, bij de Karwei, wel het geval was geweest.(4 miljoen). Een dikke boef is het die Anker want als enige tegenprestatie heeft hij 5000m2 terrein gegeven welke men nu dus een bestemming moet geven die de missende 4 miljoen oplevert. Daarom wil men een uitbreiding van het winkelplan om niet afhankelijk te zijn van Leisure activiteiten. En idd Cambuur wordt als munitie gebruikt.... eigenlijk zou je als gemeente en club een dikke vinger moeten opsteken.... maarja.

EDIT: En naar ik nu lees wordt de bioscoop ook kleiner... van 1500 naar 900 stoelen.

Yellow Army

Citaat van: papier op juli 17, 2018, 11:59:39
Dat staat er niet, er staat dat er 5000m2 extra commerciƫle ruimte is ingetekend. Dus naast de 10000m2. De Karwei zal wel binnen die 10000m2 hebben gezeten. Kortom; men wil nog meer gronden te gelde maken.

Als dat past en kan dan is dat prima, maar dat betekent meer opbrengsten voor de ontwikkelaar. Meer inkomsten voor de projectontwikkelaar, dan kan men ook meer bijdragen aan de ontwikkeling van het plan. Ik kan heel goed begrijpen dat het niet te rijmen is als hier geen sprake van is.

Ik zou zeggen lees de stukken van de raadsvergadering even. Dat maakt veel meer duidelijk dan dat LC artikel.
Area 58

Collingwood

Mocht de provincie een acceptabel plan gepresenteerd krijgen dan is zij in principe bereid om 5 miljoen euro bij te dragen aan de ontwikkeling van het WTC complex. Dat melden OF en de LC. Grote kans dus dat de Friese Poort overtuigd kan worden de deadline van 20 juli te laten varen, lijkt me.

Zie:
http://www.lc.nl/friesland/Provincie-wil-5-miljoen-euro-bijdragen-aan-WTC-project-23381184.html?utm_medium=article_sharing&utm_source=twitter &
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/826121-provinciebestuur-wil-vijf-miljoen-euro-uittrekken-voor-cambuurstadion
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

Lijkt me zeer goed nieuws

jimny

Het kwartje valt zo langzamerhand de goede kant op

Bankzitter

Als er 4,7 miljoen wordt gevraagd en de provincie denkt aan een bijdrage van maximaal 5 miljoen gesproken, dan is dat in ieder geval een goed teken.

weestwel

Citaat van: speculeter op juli 17, 2018, 20:30:30
Lijkt me zeer goed nieuws

Inderdaad goed nieuws. Nu de omwonenden en (binnenstad) winkeliers nog een beetje geruststellen en de eerste palen kunnen dit jaar nog de grond in. 

Agy

Tja in het stuk van de LC staat ook...

De ontwikkelingen in het WTC-gebied mogen niet ten koste gaan van een ,,krachtige binnenstad'', zegt de provincie. Ook mogen die niet concurrerend zijn voor winkelplein De Centrale. Daarover bestaat nog onvoldoende inzicht.

En dat is nu juiste het tegenovergestelde van wat de onttwikelaars van de gemeente vragen.

jimny

Denk niet dat de Centrale een beschermd winkelcentrum is, de binnenstad kan ik nog begrijpen maar de Centrale no way

sunderland

Je bent al jaren bezig. Dat onderzoek had al 100x gebeurd moeten zijn. Dit was in he allereerste begin een ding. ( verhaal winkelconcurrentie)

Galdiano

De gemeente moet juist blij zijn met de spreiding. Wat een puinhoop is het altijd rond de centrale. Verkeer staat er altijd vast en parkeren een drama.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Agy

Citaat van: sunderland op juli 18, 2018, 08:28:41
Je bent al jaren bezig. Dat onderzoek had al 100x gebeurd moeten zijn. Dit was in he allereerste begin een ding. ( verhaal winkelconcurrentie)

Het plan voorziet ook in een beschermde status voor de binnenstad, maar de ontwikkelaars willen nu dus dat de gemeente dit wijzigt.
De provincie stelt echter als voorwaarde dat dit wordt gehandhaafd.

Kon nog wel eens een dingetje worden, maar we zullen zien.

Cor

Citaat van: Agy op juli 18, 2018, 08:49:44
Het plan voorziet ook in een beschermde status voor de binnenstad, maar de ontwikkelaars willen nu dus dat de gemeente dit wijzigt.
De provincie stelt echter als voorwaarde dat dit wordt gehandhaafd.

Kon nog wel eens een dingetje worden, maar we zullen zien.

Volgens mij loopt de binnenstad al jaren leeg, denk dat de problematiek van een lege binnenstad een andere oorzaak heeft. En G.J. Faber heeft een hele andere agenda, de hele middenstand interesseert hem niks, gelet op het doorduwen van de koopzondag een aantal jaren geleden. Daar zit alleen eigenbelang bij.

Andy King

Al eerder gezegd: onder druk wordt alles vloeibaar.... Nu doorpakken!!!